Bitık karışık anlatmışsınız, biraz düzeltiyim;
Normalde işlemciler tek ünite olur, standart işlemci yani.
Ama 7900X3D ve 7950X3D ayrı ayrı iki tane işlemci bölümüne sahip.
7900X3D (6 - 6)
7950X3D (8 - 8)
çekirdek ayrılıyordu. Bir tarafta daha yavaş ama daha fazla L3 bellekli işlemci ünitesi vardı.
Diğer tarafta ise daha hızlı ama daha az L3 bellekli işlemci ünitesi vardı.
Kısacası bir taraf oyun için bir taraf ise genel program veya render, iş gücü işleri içindi.
Ama bunu denetleyen hiçbir yazılım olmadığı için 2 üniteyide karışık kullanıyordu.
Böylece 7900X3D ve 7950X3D modellerinde 2 farklı ünite daha farklı oyun performansına sahip olduğu için FPS dalgalanması vs. oluşuyordu.
Ama 7800X3D modelinde 7950X3D'nin 1. ünitesi yani sadece oyun için uygun olan tek ünitesi mevcut.
Bu yüzden herangi bir dalgalanma vs. olmadığı için direkt çok güçlü çalışıyordu.
Şimdi ise bu sorun çözülmüş anladığım kadarı ile bu yüzden de artık 7900X3D, 7950X3D daha iyi çalışıyor. Yani daha performanslı olmuş.
Ryzen 9 7900X3D Teknik Verileri:
Özellik | 1. CCD (3D V-Cache ile Donatılmış) | 2. CCD (Standart, 3D V-Cache Olmayan) |
---|
L3 Önbellek | 64 MB 3D V-Cache + 32 MB L3 | 32 MB L3 |
Toplam Önbellek | 96 MB | 32 MB |
Saat Hızı (Boost) | 5.0 GHz | 5.6 GHz |
Temel Saat Hızı | 4.4 GHz | 4.4 GHz |
Çekirdek Sayısı | 6 çekirdek | 6 çekirdek |
İş Parçacığı Sayısı | 12 iş parçacığı | 12 iş parçacığı |
Ryzen 9 7950X3D Teknik Verileri:
Özellik | 1. CCD (3D V-Cache ile Donatılmış) | 2. CCD (Standart, 3D V-Cache Olmayan) |
---|
L3 Önbellek | 64 MB 3D V-Cache + 32 MB L3 | 32 MB L3 |
Toplam Önbellek | 96 MB | 32 MB |
Saat Hızı (Boost) | 5.0 GHz | 5.7 GHz |
Temel Saat Hızı | 4.2 GHz | 4.2 GHz |
Çekirdek Sayısı | 8 çekirdek | 8 çekirdek |
İş Parçacığı Sayısı | 16 iş parçacığı | 16 iş parçacığı |
Ryzen 9 7800X3D Teknik Verileri:
Özellik | Ryzen 7 7800X3D (Tek CCD - 3D V-Cache ile) |
---|
L3 Önbellek | 64 MB 3D V-Cache + 32 MB L3 |
Çekirdek Sayısı | 8 çekirdek |
İş Parçacığı Sayısı | 16 iş parçacığı |