Neler Yeni

Sizce en iyi vites türü nedir

Sizin için en iyi vites türü nedir?

  • Otomatik

    Oylar: 61 53.0%
  • Yarı otomatik

    Oylar: 8 7.0%
  • H vites

    Oylar: 20 17.4%
  • F1 vites (direksiyon kulakçıkları)

    Oylar: 27 23.5%
  • Triptonik vites

    Oylar: 6 5.2%
  • Diğer

    Oylar: 7 6.1%

  • Oy kullanan toplam üye
    115

Messinin kramponu

80+ Bronze
Katılım
13 Ağustos 2021
Mesajlar
1,609
Dahası  
Reaksiyon skoru
484
Konum
Türkçe konuştuğuma bakma kutuplarda yaşıyorum
İsim
.
İlgilendiği Kategoriler
Bilgisayar parçaları, Darboğaz sorunları, Hazır sistem önerileri, Dış donanım önerileri, İç donanım önerileri,
Size en rahat gelen/hoşunuza giden vites türü nedir?


Not : Tiptronic vitesi yazarken hata yapmışım kusura bakmayın.
 
Son düzenleme:

Mr8ilgin

80+ Silver
Katılım
30 Ocak 2021
Mesajlar
4,773
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,672
İsim
Yavuz
Civic tam otomatik ve kulakcikli. Vtec olduğu için iyi oluyor. Bi anda hizlanabiliyorum atmosferik olmasına rağmen.
 

nifak

80+ Bronze
Katılım
6 Aralık 2021
Mesajlar
1,256
Dahası  
Reaksiyon skoru
473
İsim
Eren
Triptonik diye bir şey yok ki onun adı tiptronic. İşin özünde tiptronic de çoğunlukla bir yarı otomatik vitestir zaten. Tercihim tam otomatik olur.
 

Messinin kramponu

80+ Bronze
Katılım
13 Ağustos 2021
Mesajlar
1,609
Dahası  
Reaksiyon skoru
484
Konum
Türkçe konuştuğuma bakma kutuplarda yaşıyorum
İsim
.
İlgilendiği Kategoriler
Bilgisayar parçaları, Darboğaz sorunları, Hazır sistem önerileri, Dış donanım önerileri, İç donanım önerileri,
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Triptonik diye bir şey yok ki onun adı tiptronic. İşin özünde tiptronic de çoğunlukla bir yarı otomatik vitestir zaten. Tercihim tam otomatik olur.
Hocam yazarken hata yapmışım kusura bakmayın.
 

Ricciardo

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
2,799
En İyi Cevap
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,897
İsim
Mehmet
Umarım yanlış bilgi vermiyorumdur ancak F1 araçları zaten yarı otomatiktir. O kulakçıklar sadece manuel vites kontrolü sağlar. Yarı otomatik araçta da vitesi ileri geri itmekten farkı yok. Öte yandan F1 araçlarında debriyaj bulunur ancak ileri/geri vites değişiminde ve hafızam beni yanıltmıyorsa start alırken kullanıyor pilotlar.
Bilgim eksik veya yanlış değildir umarım, uzman olduğum bir konu değil.
Çift kavramalı şanzıman ile birlikte yarı otomatik vites derim ve evet, F1 direksiyonlarındaki gibi kulakçıklar da olsa tadından yenmez :)
 

Messinin kramponu

80+ Bronze
Katılım
13 Ağustos 2021
Mesajlar
1,609
Dahası  
Reaksiyon skoru
484
Konum
Türkçe konuştuğuma bakma kutuplarda yaşıyorum
İsim
.
İlgilendiği Kategoriler
Bilgisayar parçaları, Darboğaz sorunları, Hazır sistem önerileri, Dış donanım önerileri, İç donanım önerileri,
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Umarım yanlış bilgi vermiyorumdur ancak F1 araçları zaten yarı otomatiktir. O kulakçıklar sadece manuel vites kontrolü sağlar. Yarı otomatik araçta da vitesi ileri geri itmekten farkı yok. Öte yandan F1 araçlarında debriyaj bulunur ancak ileri/geri vites değişiminde ve hafızam beni yanıltmıyorsa start alırken kullanıyor pilotlar.
Bilgim eksik veya yanlış değildir umarım, uzman olduğum bir konu değil.
Çift kavramalı şanzıman ile birlikte yarı otomatik vites derim ve evet, F1 direksiyonlarındaki gibi kulakçıklar da olsa tadından yenmez :)
Hocam kulakçıklar manuel işlevi görüyor diye ekledim.
 

Toxpox

80+ Gold
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
6,809
En İyi Cevap
32
Dahası  
Reaksiyon skoru
12,765
İsim
Toxpox
Civic tam otomatik ve kulakcikli. Vtec olduğu için iyi oluyor. Bi anda hizlanabiliyorum atmosferik olmasına rağmen.
CVT diyorsunuz sanırım. Normal araçlar için iyidir.

Her araç için ayrı şanzıman iyidir. Performansı yüksek yol arabası için DCT iyidir. DCT ise Dual Clutch Transmission yani çift kavramalı şanzıman hızlı vites geçişleri sebebiyle iyidir. tiptronic bir vites türü değildir. Sadece Audi'nin özelleştirilmiş şanzımanının isimlendirmesidir. DSG bir DCT'dir. tiptronic'in hem DCT olanı var hem olmayanı var.

F1 Shifter'lar da vites türü değildir ve sadece yarı-otomatik şanzımanlı araçlarda olabilen bir araçtır. Sadece vites geçişlerine dair şanzıman beynine sinyal gönderir ve vites geçişlerini manuel olarak değiştirmeye olanak sağlar.

H vites dediğin ne bilmiyorum ama sanırım debriyajlı manuelleri kast ettin.
 

🃏JOKER🃏

80+ Platinum
Katılım
27 Mart 2020
Mesajlar
14,467
Dahası  
Reaksiyon skoru
36,507
Konum
Realhas hoca için adalet istiyoruz
İsim
Mert Can Ergün
Otomatik vites daha iyi
 

James Gg

80+ Platinum
Katılım
31 Temmuz 2022
Mesajlar
14,636
Dahası  
Reaksiyon skoru
8,356
Konum
Antalya
İsim
James Gg
İlgilendiği Kategoriler
Pc Toplama-ekran kartı-işlemci-anakart-acer çöp laptop
SLX manuel
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,506
En İyi Cevap
1
Umarım yanlış bilgi vermiyorumdur ancak F1 araçları zaten yarı otomatiktir. O kulakçıklar sadece manuel vites kontrolü sağlar. Yarı otomatik araçta da vitesi ileri geri itmekten farkı yok. Öte yandan F1 araçlarında debriyaj bulunur ancak ileri/geri vites değişiminde ve hafızam beni yanıltmıyorsa start alırken kullanıyor pilotlar.
Bilgim eksik veya yanlış değildir umarım, uzman olduğum bir konu değil.
Çift kavramalı şanzıman ile birlikte yarı otomatik vites derim ve evet, F1 direksiyonlarındaki gibi kulakçıklar da olsa tadından yenmez :)
F1 araçlarda veya ralli araçlarında genel olarak sequential( sıralı ) kullanılır. Hızlı debriyajla otomatikten hızlı vites atabiliyor
Dediklerine de katılıyorum
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,506
En İyi Cevap
1
CVT diyorsunuz sanırım. Normal araçlar için iyidir.

Her araç için ayrı şanzıman iyidir. Performansı yüksek yol arabası için DCT iyidir. DCT ise Dual Clutch Transmission yani çift kavramalı şanzıman hızlı vites geçişleri sebebiyle iyidir. tiptronic bir vites türü değildir. Sadece Audi'nin özelleştirilmiş şanzımanının isimlendirmesidir. DSG bir DCT'dir. tiptronic'in hem DCT olanı var hem olmayanı var.

F1 Shifter'lar da vites türü değildir ve sadece yarı-otomatik şanzımanlı araçlarda olabilen bir araçtır. Sadece vites geçişlerine dair şanzıman beynine sinyal gönderir ve vites geçişlerini manuel olarak değiştirmeye olanak sağlar.

H vites dediğin ne bilmiyorum ama sanırım debriyajlı manuelleri kast ettin.
Audinin şanzımanı tiptronic değildir hocam.
Multitronic ve S tronic olarak 2 şanzımanı var.
Multitronic 8 ileri çift kavrama . Daha çok şehir içi , konforlu ve yakıt üzerine çalışan bir şanzımandır
S tronic 7 ileri çift kavrama daha performanslı bir şanzımandır.
Audi quattro teknolojisi olan 4×4 araçlarında S tronic şanzıman kullanır.
4×2 önden çeker araçlarında multitronic şanzımanı kullanır
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,007,551
Mesajlar
9,094,951
Üyeler
159,635
Son üye
erdemclkk
Top Bottom