Sizce en iyi vites türü nedir

Sizin için en iyi vites türü nedir?

  • Otomatik

    Oylar: 61 53.0%
  • Yarı otomatik

    Oylar: 8 7.0%
  • H vites

    Oylar: 20 17.4%
  • F1 vites (direksiyon kulakçıkları)

    Oylar: 27 23.5%
  • Triptonik vites

    Oylar: 6 5.2%
  • Diğer

    Oylar: 7 6.1%

  • Oy kullanan toplam üye
    115

Messinin kramponu

80+ Bronze
Katılım
13 Ağustos 2021
Mesajlar
1,613
Reaksiyon skoru
485
Size en rahat gelen/hoşunuza giden vites türü nedir?


Not : Tiptronic vitesi yazarken hata yapmışım kusura bakmayın.
 
Son düzenleme:
Bence yapay zeka destekli otomatik pilot böyle bir şey varsa tabi
 
Civic tam otomatik ve kulakcikli. Vtec olduğu için iyi oluyor. Bi anda hizlanabiliyorum atmosferik olmasına rağmen.
 
Triptonik diye bir şey yok ki onun adı tiptronic. İşin özünde tiptronic de çoğunlukla bir yarı otomatik vitestir zaten. Tercihim tam otomatik olur.
 
Umarım yanlış bilgi vermiyorumdur ancak F1 araçları zaten yarı otomatiktir. O kulakçıklar sadece manuel vites kontrolü sağlar. Yarı otomatik araçta da vitesi ileri geri itmekten farkı yok. Öte yandan F1 araçlarında debriyaj bulunur ancak ileri/geri vites değişiminde ve hafızam beni yanıltmıyorsa start alırken kullanıyor pilotlar.
Bilgim eksik veya yanlış değildir umarım, uzman olduğum bir konu değil.
Çift kavramalı şanzıman ile birlikte yarı otomatik vites derim ve evet, F1 direksiyonlarındaki gibi kulakçıklar da olsa tadından yenmez :)
 
Umarım yanlış bilgi vermiyorumdur ancak F1 araçları zaten yarı otomatiktir. O kulakçıklar sadece manuel vites kontrolü sağlar. Yarı otomatik araçta da vitesi ileri geri itmekten farkı yok. Öte yandan F1 araçlarında debriyaj bulunur ancak ileri/geri vites değişiminde ve hafızam beni yanıltmıyorsa start alırken kullanıyor pilotlar.
Bilgim eksik veya yanlış değildir umarım, uzman olduğum bir konu değil.
Çift kavramalı şanzıman ile birlikte yarı otomatik vites derim ve evet, F1 direksiyonlarındaki gibi kulakçıklar da olsa tadından yenmez :)
Hocam kulakçıklar manuel işlevi görüyor diye ekledim.
 
Civic tam otomatik ve kulakcikli. Vtec olduğu için iyi oluyor. Bi anda hizlanabiliyorum atmosferik olmasına rağmen.
CVT diyorsunuz sanırım. Normal araçlar için iyidir.

Her araç için ayrı şanzıman iyidir. Performansı yüksek yol arabası için DCT iyidir. DCT ise Dual Clutch Transmission yani çift kavramalı şanzıman hızlı vites geçişleri sebebiyle iyidir. tiptronic bir vites türü değildir. Sadece Audi'nin özelleştirilmiş şanzımanının isimlendirmesidir. DSG bir DCT'dir. tiptronic'in hem DCT olanı var hem olmayanı var.

F1 Shifter'lar da vites türü değildir ve sadece yarı-otomatik şanzımanlı araçlarda olabilen bir araçtır. Sadece vites geçişlerine dair şanzıman beynine sinyal gönderir ve vites geçişlerini manuel olarak değiştirmeye olanak sağlar.

H vites dediğin ne bilmiyorum ama sanırım debriyajlı manuelleri kast ettin.
 
SLX manuel
 
Umarım yanlış bilgi vermiyorumdur ancak F1 araçları zaten yarı otomatiktir. O kulakçıklar sadece manuel vites kontrolü sağlar. Yarı otomatik araçta da vitesi ileri geri itmekten farkı yok. Öte yandan F1 araçlarında debriyaj bulunur ancak ileri/geri vites değişiminde ve hafızam beni yanıltmıyorsa start alırken kullanıyor pilotlar.
Bilgim eksik veya yanlış değildir umarım, uzman olduğum bir konu değil.
Çift kavramalı şanzıman ile birlikte yarı otomatik vites derim ve evet, F1 direksiyonlarındaki gibi kulakçıklar da olsa tadından yenmez :)
F1 araçlarda veya ralli araçlarında genel olarak sequential( sıralı ) kullanılır. Hızlı debriyajla otomatikten hızlı vites atabiliyor
Dediklerine de katılıyorum
 
otomatik.
yani araba süreceğim yaşta üşenirim vites atmaya :D
 
CVT diyorsunuz sanırım. Normal araçlar için iyidir.

Her araç için ayrı şanzıman iyidir. Performansı yüksek yol arabası için DCT iyidir. DCT ise Dual Clutch Transmission yani çift kavramalı şanzıman hızlı vites geçişleri sebebiyle iyidir. tiptronic bir vites türü değildir. Sadece Audi'nin özelleştirilmiş şanzımanının isimlendirmesidir. DSG bir DCT'dir. tiptronic'in hem DCT olanı var hem olmayanı var.

F1 Shifter'lar da vites türü değildir ve sadece yarı-otomatik şanzımanlı araçlarda olabilen bir araçtır. Sadece vites geçişlerine dair şanzıman beynine sinyal gönderir ve vites geçişlerini manuel olarak değiştirmeye olanak sağlar.

H vites dediğin ne bilmiyorum ama sanırım debriyajlı manuelleri kast ettin.
Audinin şanzımanı tiptronic değildir hocam.
Multitronic ve S tronic olarak 2 şanzımanı var.
Multitronic 8 ileri çift kavrama . Daha çok şehir içi , konforlu ve yakıt üzerine çalışan bir şanzımandır
S tronic 7 ileri çift kavrama daha performanslı bir şanzımandır.
Audi quattro teknolojisi olan 4×4 araçlarında S tronic şanzıman kullanır.
4×2 önden çeker araçlarında multitronic şanzımanı kullanır
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,161,858
Mesajlar
10,472,208
Üyeler
184,513
Son üye
Balici Efsanesi
Geri
Top