Beklentilere göre değişir tamamen. Ben manuel hastasıydım her anlamda fakat gelişmiş şanzımanları kullanınca otomatiğin manueli geçtiğini gördüm yani. 2010'dan sonra üretilen yüksek segment araçların çoğunda kickdown veya buna benzer aktivitelerde vites düşürme veya yükseltme yaparken tamamen güce odaklı/yol durumuna odaklı olarak yapıyor. Hatta 2017 clioda, 2009 passatta bile olan bayır aşağıyken vites düşürüp motor freni yapması bile manuelden kopamadığınız bazı şeylerin açığını kapatıyor. Fakat bazı otomatik şanzımanlar var ki adamı delirtir. 2001 S500 Long kullandım adamlar 1. viteste 80 diyen 5 vites araba yapmışlar 20 litreyi geçiyordu bazen yakıt tüketimi. F1 şanzımanda şayet adamı bıktırıyor 2017 A6 2.0TDI Quattro'da kullanmıştım. Fakat pek bir işlevi yok yani. Yüksek hızlarda o iki parmağı bile direksiyondan ayırmak konsantreyi bozuyor. Oyum tiptronicten yana olur galiba. Tamamen sürücüye verim kazandırmak amaçlı yapılmış şanzıman türü.
Not: Gücü elinde tutup bütün dişlileri 5 parmağının arasında oynatmak isteyenler için manuel tabiikide daha iyi bir seçim. Yani bir gün 200-400 beygir arasında, eğlence ve güç hissiyatı için bir araç alırsanız manuel alın. 740i kullandım yine, 540i ile aynı motora sahipti 540i manueldi. Fakat aynı motor olmasına rağmen manuel şanzımanın yarattığı muhteşem fark o kadar belli oluyor ki gazlamalarda. Ek olarak 540i zırhlıydı 2200 kiloydu yani 740'tan ağırdı fakat şanzımandan dolayı binen herhangi bir insan 540'a daha iyi gidiyor derdi yani.
Hayatımda gördüğüm en rezil otomatik şanzıman ise Nissan Navara'da.