Windows 10 SSD düşünülerek tasarlanan bir işletim sistemi. Öyle ki, HDD için zor ama bir SSD için çöp denilebilecek bir depolama hızına ihtiyaç duyuyor. SSD fps etkilemez diyen arkadaşlar olmuş, işletim sisteminin nasıl çalıştığını bilmenize gerek yok siz depolama sistemlerinin nasıl bir şey olduğunu bile bilseydiniz böyle bir şey yazmazdınız. Ezbere yorum yapmayı bırakınız. Sorun SSD kaynaklı, depolama sistemin şuan için klasik HDD olduğundan işletim sisteminin SSD'ye göre optimize edilmiş depolama algoritmalarına yetersiz kalıyor.
Oyuna her girdiğinde, etraftaki görüntüler, kaplamalar oyun dosyalarından okunur yani okuma hızın yavaş ise fps düşer çünkü araya bellek girer ve okuduklarını tamponlamaya çalışır. Çok fazla yetersiz kaldığında %100 yüke ulaşır ve sistem tüm odağını oraya çevirdiğinden oyun arka plana atılır ve performans kaybı yaşarsınız. Veriler çekildiğinde işlemciye işlemesi için gönderilir bunun için Base64 ile çevrilip sonra da makine koduna derlenirler. Okunan veriler işlemciye yazılırken de boyutuna ve yazma hızına bağlı olarak belli bir süre geçer, eğer yazma hızın da yetersiz kalırsa bellekten tamponlanmış olanlara öncelik verilir ve depolamadakiler arka planda sıra onlara gelene kadar derlenmeye devam eder. Yetersiz kaldığında bu sefer işlemciniz de işin içinde olacağından CPU kullanımınız da dalgalanmalar meydana gelmeye başlayabilir. Sonra ne olur? sistem yeterince dayanamaz ise mavi ekrana düşer. Bu sadece oyunlar değil bir çok depolama event'i için geçerlidir.
Farkettiniz mi? bunlar o kadar basit konular değil, detaylarını bilmeden etkilemez diyerek ortadan kaybolmanız kimseye fayda sağlamaz.