Teknik servis ekran kartı değişimi hk. Dolandırıcılık?

Remi

80+ Silver
Katılım
16 Şubat 2021
Mesajlar
4,090
En İyi Cevap
1
Reaksiyon skoru
2,276
Arkadaşlar biraz karışık yazdığımdan ai ile en baştan yazdırdım yazıyı hastayım kusuruma bakmayın.

Merhabalar, zamanında 4060’lı sistemimi sattığım arkadaşım ekran kartı garanti süresindeyken arıza verdiğinden beni aradı. Kendisi kasayı düşürmüş, ondan sonra olmuş bu arıza. Dedim ben de teknik servise gönder çünkü ilk aldığında sorun yoktu. Öneri olarak ASUS’un web sitesinden yetkili servislerine bak, gönder oralar halleder dedim.
Bu arkadaşım da Google Gemini’ye servis sormuş, o da Bilfix adında bir servise yönlendirmiş. Benim kartı buraya gönderdiğinden haberim yoktu bu sırada. Kartı göndermiş, demişler ki chipseti bozuk, değişim yapalım. Ama elde 4060 olmadığından 5060 Ti ASUS TUF 16 GB gönderelim size dediler, 8.000 TL fiyat farkıyla. Normalde yasalara göre bu doğru değil, elde muadili yoksa misli gönderilir ve ücret alınmaz. Bu durumda arkadaşımın kabul etmesini önerdim çünkü genelde teknik servisler bilerek değişim kararı çıkartıp parayı ceplerine koyuyorlar. Ekran kartını da bedavaya markadan alıyorlar, hem kullanıcı hem de servis kazanıyor, bu durumda kazık markaya. Ki bariz kullanıcı hatası olduğundan başka serviste böyle bir şeyin olması da pek düşük ihtimal bayağı kasaya takla attırmış
Bu aşamada gönderdiği teknik servisi ben ServisPoint gibi bir yer sanıyordum, Bilfix olduğunu bilmiyordum. Arkadaşım bugün 8.000 TL’yi göndermiş. Aramışlar, diyorlar ki faturayı kestik ama KDV’yi eksik gönderdiğinizden cari açık gözüküyor, %20 KDV miktarını da gönderin ve şu kadar bir meblağ daha gönderin, 5070 gönderelim direkt demişler. KDV bedelinden hiç bahsetmemişer normalde bi anda ortaya çıkmış anlamadım çok. Onu da kabul etmiş arkadaşım. Ekstra 4 bin küsur daha gönderdiğinde bu sefer de “faturayı 5060 Ti olarak girdiğimizden gözükmüyor o” falan bir şeyler demişler.

Son olarak pazartesi tekrar bu gönderdiğiniz kadar miktarda para gönderin iade edelim size bunu ya da biz size parayı atalım, siz bize geri atın o parayı, öyle halledelim demişler.

Bu durum ne şimdi?

Dipnot:
Arkadaşımın bana bu son süreci anlatmasıyla haberim oldu servisin adından hani şikayetvarda hiç şikayet yok ekşi sözlükte sayfaları yok forumlarda da yok bu ne çözemedim
 
Vallaha dolandırılsa bile üzülmem şu noktada tek yapması gereken ASUS TEKNİK SERVİSLER yazıp ASUS'un web sitesinden İstanbul içi servislere göndermekti kartı insan bi bakar ya geminiden almış öneriyi hasta hasta bağırdım
düpedüz dolandırma geçmiş olsun
Adam aramış biz parayı yollayalım bize yolla öyle halledelim demiş bir yandan o bi garip onu da çözemedim
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bide adamların siteyi açtım ekran kartı tamiri bile yazmıyor notebook ve macbooklar yazıyor ya sabır ya sabır
 
Vallaha dolandırılsa bile üzülmem şu noktada tek yapması gereken ASUS TEKNİK SERVİSLER yazıp ASUS'un web sitesinden İstanbul içi servislere göndermekti kartı insan bi bakar ya geminiden almış öneriyi hasta hasta bağırdım

Adam aramış biz parayı yollayalım bize yolla öyle halledelim demiş bir yandan o bi garip onu da çözemedim
para falan yollamayacaktı sana hiçbir türlü kartı gönder diye demiş sonra da 2 kere paraya çökmüş işte kolpa sıkıyor ne koparabilrse yok kdv sıkıntı yok şu yok bu derken ne alırsa işte daha fazla kaptırmayın lütfen yazık paranıza
 
para falan yollamayacaktı sana hiçbir türlü kartı gönder diye demiş sonra da 2 kere paraya çökmüş işte kolpa sıkıyor ne koparabilrse yok kdv sıkıntı yok şu yok bu derken ne alırsa işte daha fazla kaptırmayın lütfen yazık paranıza
Ben daha yorum yapmıyorum olayla alakalı 5-6 kere uyarı yaptım her konuda bu konuyu yollarım kendisine okuyup karar versin ne yapacağına
 
Arkadasin nasil yollamis mesela?Teknik servis ilk basta aranir urun sorgulanir eger garantisi var ise kod verilir anlasmali olarak gonderilir.Surec boyleyken arkadasin nasil yanlis gonderiyor.Belki alternatif diyecegim kontrol ettim yok,gemini bilfixi nasil oneriyor onu da anlamis deglm.
 
Arkadasin nasil yollamis mesela?Teknik servis ilk basta aranir urun sorgulanir eger garantisi var ise kod verilir anlasmali olarak gonderilir.Surec boyleyken arkadasin nasil yanlis gonderiyor.Belki alternatif diyecegim kontrol ettim yok,gemini bilfixi nasil oneriyor onu da anlamis deglm.
Gemini'ye nereye gönderebilirim diye sormuş o da buranın ismini söylemiş kurye göndermişler kartı arkadaşın evinden teslim almışlar benim bildiğim detayı bu kadar bende anlamadım adama çünkü bu siteyi nerden buldun dedim ilk başta asus teknik servis yazdım çıktı dedi ben yazdım bende çıkmadı dedim bende düşündü düşündü düşündü galiba gemini'ye sordum dedi bende anlamadım

Hocam sanki sinirli gibisiniz, sizi mi suçladı bu konuda yoksa?
Ya hocam insan bi kendi malına dikkat eder benim başımdan geçse 78436 ayrı kaynaktan nereye gönderilir diye teyit alırdım hayır bir de sevdiğim bir arkadaşım dolandırılmasını da istemem beni aradı o sırada denizbank genel merkezindeydim hani sırf başı belaya girmesin diye toplantıdan çıkıp adım adım ne yapması gerektiğini anlattım asusun sitesine gir oradaki servisleri bul ya da konu aç nereye gönderilir sor vesaire diye bana diyor ki gemini'ye sordum delirdim ya en sonunda 8000 tl istediler dediğinde ben kabul et dedim ama hani gönderdiği servisin adını bile söylemedi servispoint'e falan göndermiştir heralde dedim işin ucunda bi noktada ben olduğumdan daha da sinirim bozuldu
 
Halede bildiniz mi
 
Arkadaşın bir yapay zekayı nasıl bu kadar güveniyor bu devirde insana güven bile tehlikeli robota güvendi
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,162,939
Mesajlar
10,481,648
Üyeler
184,703
Son üye
Melow
Geri
Top