Remi
80+ Silver
- Katılım
- 16 Şubat 2021
- Mesajlar
- 4,090
- En İyi Cevap
- 1
- Reaksiyon skoru
- 2,276
Arkadaşlar biraz karışık yazdığımdan ai ile en baştan yazdırdım yazıyı hastayım kusuruma bakmayın.
Merhabalar, zamanında 4060’lı sistemimi sattığım arkadaşım ekran kartı garanti süresindeyken arıza verdiğinden beni aradı. Kendisi kasayı düşürmüş, ondan sonra olmuş bu arıza. Dedim ben de teknik servise gönder çünkü ilk aldığında sorun yoktu. Öneri olarak ASUS’un web sitesinden yetkili servislerine bak, gönder oralar halleder dedim.
Bu arkadaşım da Google Gemini’ye servis sormuş, o da Bilfix adında bir servise yönlendirmiş. Benim kartı buraya gönderdiğinden haberim yoktu bu sırada. Kartı göndermiş, demişler ki chipseti bozuk, değişim yapalım. Ama elde 4060 olmadığından 5060 Ti ASUS TUF 16 GB gönderelim size dediler, 8.000 TL fiyat farkıyla. Normalde yasalara göre bu doğru değil, elde muadili yoksa misli gönderilir ve ücret alınmaz. Bu durumda arkadaşımın kabul etmesini önerdim çünkü genelde teknik servisler bilerek değişim kararı çıkartıp parayı ceplerine koyuyorlar. Ekran kartını da bedavaya markadan alıyorlar, hem kullanıcı hem de servis kazanıyor, bu durumda kazık markaya. Ki bariz kullanıcı hatası olduğundan başka serviste böyle bir şeyin olması da pek düşük ihtimal bayağı kasaya takla attırmış
Bu aşamada gönderdiği teknik servisi ben ServisPoint gibi bir yer sanıyordum, Bilfix olduğunu bilmiyordum. Arkadaşım bugün 8.000 TL’yi göndermiş. Aramışlar, diyorlar ki faturayı kestik ama KDV’yi eksik gönderdiğinizden cari açık gözüküyor, %20 KDV miktarını da gönderin ve şu kadar bir meblağ daha gönderin, 5070 gönderelim direkt demişler. KDV bedelinden hiç bahsetmemişer normalde bi anda ortaya çıkmış anlamadım çok. Onu da kabul etmiş arkadaşım. Ekstra 4 bin küsur daha gönderdiğinde bu sefer de “faturayı 5060 Ti olarak girdiğimizden gözükmüyor o” falan bir şeyler demişler.
Son olarak pazartesi tekrar bu gönderdiğiniz kadar miktarda para gönderin iade edelim size bunu ya da biz size parayı atalım, siz bize geri atın o parayı, öyle halledelim demişler.
Bu durum ne şimdi?
Dipnot:
Arkadaşımın bana bu son süreci anlatmasıyla haberim oldu servisin adından hani şikayetvarda hiç şikayet yok ekşi sözlükte sayfaları yok forumlarda da yok bu ne çözemedim
Merhabalar, zamanında 4060’lı sistemimi sattığım arkadaşım ekran kartı garanti süresindeyken arıza verdiğinden beni aradı. Kendisi kasayı düşürmüş, ondan sonra olmuş bu arıza. Dedim ben de teknik servise gönder çünkü ilk aldığında sorun yoktu. Öneri olarak ASUS’un web sitesinden yetkili servislerine bak, gönder oralar halleder dedim.
Bu arkadaşım da Google Gemini’ye servis sormuş, o da Bilfix adında bir servise yönlendirmiş. Benim kartı buraya gönderdiğinden haberim yoktu bu sırada. Kartı göndermiş, demişler ki chipseti bozuk, değişim yapalım. Ama elde 4060 olmadığından 5060 Ti ASUS TUF 16 GB gönderelim size dediler, 8.000 TL fiyat farkıyla. Normalde yasalara göre bu doğru değil, elde muadili yoksa misli gönderilir ve ücret alınmaz. Bu durumda arkadaşımın kabul etmesini önerdim çünkü genelde teknik servisler bilerek değişim kararı çıkartıp parayı ceplerine koyuyorlar. Ekran kartını da bedavaya markadan alıyorlar, hem kullanıcı hem de servis kazanıyor, bu durumda kazık markaya. Ki bariz kullanıcı hatası olduğundan başka serviste böyle bir şeyin olması da pek düşük ihtimal bayağı kasaya takla attırmış
Bu aşamada gönderdiği teknik servisi ben ServisPoint gibi bir yer sanıyordum, Bilfix olduğunu bilmiyordum. Arkadaşım bugün 8.000 TL’yi göndermiş. Aramışlar, diyorlar ki faturayı kestik ama KDV’yi eksik gönderdiğinizden cari açık gözüküyor, %20 KDV miktarını da gönderin ve şu kadar bir meblağ daha gönderin, 5070 gönderelim direkt demişler. KDV bedelinden hiç bahsetmemişer normalde bi anda ortaya çıkmış anlamadım çok. Onu da kabul etmiş arkadaşım. Ekstra 4 bin küsur daha gönderdiğinde bu sefer de “faturayı 5060 Ti olarak girdiğimizden gözükmüyor o” falan bir şeyler demişler.
Son olarak pazartesi tekrar bu gönderdiğiniz kadar miktarda para gönderin iade edelim size bunu ya da biz size parayı atalım, siz bize geri atın o parayı, öyle halledelim demişler.
Bu durum ne şimdi?
Dipnot:
Arkadaşımın bana bu son süreci anlatmasıyla haberim oldu servisin adından hani şikayetvarda hiç şikayet yok ekşi sözlükte sayfaları yok forumlarda da yok bu ne çözemedim