Neler Yeni

Yardım Tom Clancy's Rainbow Six Siege Rehberi

Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
186
Dahası  
Reaksiyon skoru
109
Konum
Antakya
İsim
Sabit Sürmeli
Steam
Jweely
Twitter
JweelyTheKid
Rainbow-Six-Siege.jpg

Öncelikle. rehberi tamamen kendi ellerimle hazırladım ve hiçbir yazılı kaynaktan destek almadım. Bu rehberimin 1. bölümü gibi bir konu olacak. Rehberimin 2. bölümünde operatör rehberi hazırlamayı düşünüyorum. Lütfen bir eksik ya da bir fazla görürseniz cevaplarda belirtin. Konuyu sürekli düzenleyerek güncel tutuyor olacağım.


Selam dostlar, uzun süredir oynadığım yüzlerce saatimi harcadığım Tom Clancy's Rainbow Six Siege oyunuyla ilgili rehberime hoşgeldiniz. Başta oyunu almayı düşünen veya yeni almış acemi dostlara yönelik yardımımın dokunmasını hedefliyorum.

Öncelikle yazıma, sürekli yazmakta zaman kaybı yaşamamak açısından -ismi de uzun biraz- Tom Clancy's Rainbow Six Siege oyununa "Rainbow" diyerek devam edeceğim.

  • Rainbow' 5vs5 iki takım arasında geçen bir First Person Shooter oyundur.
  • Attacker ve Defender olmak üzere iki takım bulunuyor. (CS:GO'daki T-CT olarak benzetilebilir)
  • Roundlar bir hazırlık evresi ile başlar. Hazırlık evresinde defans operatörleri savunulacak bölgeyi düşman dronelarından, peakleme bölgelerinden, açılacak duvar yarıklarından vb. tahribatlardan koruma amacıyla bazı işlemler gerçekleştirir. Bu sırada atak operatörleri; defans operatörlerinin savunacağı bölgeyi, defans operatörlerinin seçtiği operatörlerin ne olduğunu ve varsa defans operatörlerinin kurduğu tuzakları gözlemek amacıyla dronelarını kullanarak hedef map'i gezmeye başlar.
  • Daha sonra çatışma evresi başlar ve atak operatörleri hedef bölgeye ulaşıp objektifi tamamlamaya çalışır.


Rehbere ana mekanikler ve harita unsurlarından söz ederek başlamak istiyorum;

Harita unsurları; kırılabilir-kırılamaz duvarlar ve reinforce sistemi, zeminler ve hatchler, kapılar ve pencereler, kameralardan oluşuyor

56XygDyfU6vdX7NnCRLSVA-650-80.jpg.webp
Ana mekanikler:

Rainbow Six Siege fps oyununda birçok mekanik mevcut fakat alışması o kadar da zor değil diye düşünüyorum.
Öncelikle operatörlerimiz zıplayamıyor. Bu başta saçma gelebilir fakat oyunun stabilitesini bir bakıma bu sağlıyor diyebiliriz. Yani oyunda hoplayan zıplayan silahlı çeteler yerine yere sağlam basan özel harekat timlerimiz bulunuyor.
Oyunda yere yatabiliyor, oturabiliyor ve PUBG oyunundan da alışık olduğumuz "q-e" tuşlarıyla sağa sola peakleme yapabiliyoruz.
Realitenin ön planda olduğu oyunda sniperlardan smg'lere, assault rifle'lardan tabancalara kadar tüm silahlar düşmanı kafasından tek vuruşta öldürüyor.
Oyunda bazen ölmek yerine "injurelanabiliyor" kısaca yaralanıp yere düşebiliyorsunuz.
Bu mekaniği şu şekilde açıklayabilirim. Normalde tüm operatörler 100 can puanına sahiptir. Injure sistemini açıklamak adına herkesi 120 canlı gibi düşünelim. Silahların belli bir hasar değeri vardır 25-30 vs. Bir operatöre 30 hasar puanlı bir silahla 4 mermi isabet ettirirseniz 30x4'ten 120 hasar puanıyla kişiyi direk öldürürsünüz. 25 hasar puanlı bir silahla 4 mermi isabet ettirirseniz 25x4'ten 100 hasar puanıyla kişiyi injurelamış olursunuz.


Kırılabilir-kırılamaz duvarlar ve reinforce sistemi:
F8I43AWJO4NMY0A.LARGE.jpg

Oyunda iki tip duvar bulunuyor, bunlar kırılabilir ve kırılamaz duvarlar olarak ikiye ayrılıyor. Bunları zamanla gözünüzü oyunun doku texture'üne adapte ederek ayırt edebilirsiniz. Nitekim bir noktadan sonra hangi duvarın kırılabileceği, hangi duvarın kırılamayacağı tek bakışta rahatlıkla anlaşılabiliyor. Her defans operatörü hazırlık evresine ( recruit operatörün sadece bir ) 2 adet reinforce ile başlar. Yani iki birim kırılabilir duvarı reinforce'u ile güçlendirebilir.

  • Oyunda soft ve hard breach olarak iki adet duvar kırma yolu var.
  • Soft breachler ile kırılabilir yani reinforcelanmamış duvarlar açılabilir.
  • Reinforce ile güçlendirilen kırılabilir duvarlar ise soft breacherlar ile açılamaz. Bu noktada ihtiyacınız olan hard breacherı olan operatörler (Thermite, Hibana, Maverick)
  • Kırılabilir duvarlar kurşun geçirir. Yeterince kurşun geçtiğinde zedelenebilir ve görüş sağlayabilir. Silahın dipçiği ile vurulduğunda da duvarın arkasındaki birine peaklemek için güzel bir açı yakalanabilir.
  • Kırılamaz ya da reinforcelanmış duvarlar ise hiçbir şekilde kurşun bomba vs. geçirmez.
  • Kırılabilir bir duvar reinforcelandıktan sonra Bandit ve Kaid operatörleri hazırlık evresinde reinforcelanmış bir duvara özelliklerini kullanarak, duvarın Thermite ve Hibana tarafından açılamamasını sağlayabilir. (Maverick'in özelliğine etkisi yok)


Zeminler ve hatchler:

rainbow_six_siege_floor_breach-600x337.jpg

Resimde görülen kare şeklinde açılmış bölgenin ismi hatch.

Hatchler bir binada katlar arasında rotasyon yapılmakta, defans takımının savunduğu bölgeyi taciz etmekte kullanılır.
Ayrıca hatchler duvarlar gibi reinforcelanabilir.

Zeminler, gelecek olursak aynı duvarlarda olduğu gibi oyunun doku texture'üne aşinalık kazanarak rahatlıkla ayırt edilebilecek şekilde kırılabilir ve kırılamayan yapılardan oluşuyor.
Resimde görülen hatch'in etrafındaki zemin örneklendirilecek olursa "odun, ahşap vb." kırılabilir nesnelerden yapılmış olduğunu; yani kırılabilir bir zemin olduğunu görüyoruz.
Kırılabilir zeminler, mermi geçirebilir, defans operatörünün objektifini taciz etmek için kullanılabilir. Soft breach'ler kullanılarak daha geniş alanlar açılabilir. (Hard breacherlar da açabilir)
Kırılamayan zeminler ne soft ne de hard breachler ile açılamaz.
Zeminlerin duvarlardan farkı reinforcelanamamasıdır (hatchler hariç).

Dikey oyunlarda zeminler ve hatchler kullanılarak atak takımı objektifin bulunduğu katta olmadan bile roundu alabilir, bu da zeminler ve hatchlerin Rainbow mekaniklerinde önemli bir yeri olduğunu gösteriyor.

Kapılar ve pencereler:
dbuxpaa-4ef6346c-896d-4eea-8d59-3d367e8a02a9.png


Rainbow'da kapılar özellikle atak operatörlerini yavaşlatmak, tuzağa düşürmek açısından önem arzederken, pencereler atak operatörlerinin objektifin bulunduğu odayı peaklemek, içeriyi gözetlemek, dronelamak, binaya veya odaya giriş ya da çıkış yapmak için kullanılıyor.

Kapılar ve pencereler üç silah dipçiği darbesi ile açılır.
Kurşun geçirir.
Castle defans operatörü olarak kapı ve pencereleri güçlendiren 3 adet kurşun geçirmez duvara sahip.
Castle'ın kurduğu duvarlar kurşun geçirmez, ancak en az 15-20 silah dipçiği ile ya da soft-hard breacherlar ile açılabilir.

Resimde görülen sol taraftaki tüm operatörlerin açabildiği standart duvar-pencere, sağ taraftaki ise Castle operatörünün açtığı güçlendirilmiş duvar-pencere.



Kameralar:
Adsız.png


Rainbow için çok önem arz eden bir sistem. Her haritada farklı farklı bölgelerde fazla sayıda kamera bulunur.
Bu kameralara sadece defans operatörlerinin erişimi var. (Dokkaebi ölmüş bir defans operatörün telefonunu hacklemezse tabii)
Belki de haritalarda kameraların yerlerini ezbere bilmek size onlarca round kazandıracaktır çünkü kameralar defans operatörlerinin gözü kulağı.

Kameralar bir silah mermisiyle kırılıyor ve defans operatörlerinin söz konusu kameraya erişimi kısıtlanmış oluyor.
Defans operatörleri kameraları izlerken standart klavye düzeninde "x" tuşuna basılı kalarak etrafı tarar ve görünürde bir düşman tespit ederse yerini tüm defans takımı için işaretler.
Bir defans operatörü telefonundan bir kameraya erişim sağladığında, o kamera resimde göründüğü üzere mavi bir ışık vermeye başlar.
Görmekte zorluk çektiğiniz kameraları defans operatörleri bu şekilde bir bakıma ifşa etmiş olur.

Valkyrie defans operatörünün özelliği 3 adet fırlatarak bir duvara yapıştırabildiği kamerasının olması.
Valkyrie kameraları 360 derece dönebilir ve istedi yerde tüm takımın kullanabileceği 3 adet kamerayla atak operatörlerinin yerlerini
ifşa edebilir.

Kanımca oyunun en kilit dinamiklerinden biri. Moba oyunlarda nasıl görüş önemliyse burada da böyle. :)




Gelelim operatörlerin genel ve ortak özelliklerine;
HyIGqFdHQbuYVtg-800x450-noPad.jpg


Her operatörün birkaç ana silahı, bir ikincil silahı, kullanabileceği bir adet seçilebilir cihazı ve kendine özgü yeteneği bulunuyor.

Defans operatörlerinin ana silahlarında genellikle SMG'leri görüyoruz. (Jager, Mozzie, Maestro, Wamaii AR silaha sahip)
Atak operatörlerinde ise genelde 2.5x dürbün takabildiğimiz Assault, Marksman Rifle'lar gözümüze çarpıyor.
Ana silahlara seçeceğimiz bir dürbün, bir namlu ucu, bir grip ve lazer takabiliyoruz. Genellikle bir yere peaklerken yerinizi belli ettiği için lazer tercih edilmiyor. Griplerde ise genellikle tepmeyi azaltan vertical grip seçiliyor. Namlu uçlarında üç tepme azaltıcı namlu ucundan hangisinin daha iyi olduğunu test ederek ya da reddit vb. platformlardan araştırarak takmanızı öneririm.

Oyunda çok sayıda operatör ve her birinin farklı özellikleri olduğu için yeni başlayan ya da başlamayı düşünen oyuncuların gözü korkabiliyor
Fakat gözünüz korkmasın, her bir operatörün kendine özgür bir yeteneği var (bazı istisnalar hariç)


Seçilebilir cihazlar;
1.png


Rainbow'da her operatörde loadout'ınızı hazırlarken seçebileceğiniz 2'şer cihaz mevcut.
Fotoğrafta hangi operatörün hangi cihazlar arasında seçim yapabileceği gösterilmiş.
Atak operatörlerinin cihazlarını teker teker anlatayım;
Bomba fırlatıldıktan bir süre sonra patlayıp etrafa ve operatörlere zarar verir. Elinizde bombayı bir süre bekleterek atmanızda fayda var çünkü bomba hemen patlamadığı için defans operatörü rahatlıkla kaçabilir.
Stun Grenade sıradan alışık olduğumu flash bombasıdır. Kişiyi belli bir süre kör eder. [Ying ve Warden(yeteneği aktifken) hariç]
Claymore tuzaklı bir mayın görevi görüyor. Cihazı kurduktan bir süre sonra defans operatörlerinden biri mayının kırmızı ışınlarına çarparsa patlıyor ve operatörü direk öldürüyor. Seçebiliyorsanız seçmenizi öneririm çünkü bazı durumlarda bir nebze arkalanma riskini düşürebiliyor.
Breach Charge'ı bir yere yapıştırıp patlatıyoruz. Bu duvarları kapıları pencereleri açabilmemize olanak tanıyor. (Kırılamayan veya reinforcelanmış duvarlar hariç)
Smoke Grenade ise yine diğer fps oyunlardan alışık olduğumuz smoke. Etrafa duman yayıyor ve atıldığı bölgedeki görüşü kapatıyor. (Warden ve Glaz operatörünün özelliği aktifken smoke grenade'in içini ve arkasını görebilir.)
Defans operatörlerinin cihazları ise şöyle;
Barbed Wire yere dikenli bir tel bırakıyor. İki silah dipçiği darbesi ile yok edilebiliyor fakat roundların sonlarına doğru rakibi yavaşlatmada iyi iş görüyor.
Impact Grenade çarptığı yerde anında patlayan bir bomba. Atak operatörlerinin bombası kadar güçlü değil fakat roamer operatörlerin (haritada sürekli gezerek atak operatörlerini arkalamayı amaçlayan defans operatörlerinin) rotasyon yaparken duvarları kırmasında ya da hatch açmasında iyi iş görüyor. Aynı zamanda "A" ve "B" sideları arasındaki duvarları kırıp defans operatörlerine rotasyon imkanı sunmada kullanılıyor.
Bulletproof Camera kurşun geçirmez bir kamera. Duvara monteleniyor (sadece tek bir açıyı gösteriyor) ve patlayıcılar kullanılmadan kırılamıyor.
C4 ise çok güçlü bir patlayıcı. Geniş bir alana ciddi hasarlar bırakıyor. Fırlatıp aynı tuşla patlatabiliyorsunuz.



Okuduğunuz için teşekkürler. Bu başlığı sürekli düzenleyerek güncel tutuyor olacağım. Eksik oldukça eklemeler yapıyor olacağım.
 

Ekler

  • Adsız.png
    Adsız.png
    959.3 KB · Hit: 80
  • 1.png
    1.png
    458.9 KB · Hit: 93
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
186
Dahası  
Reaksiyon skoru
109
Konum
Antakya
İsim
Sabit Sürmeli
Steam
Jweely
Twitter
JweelyTheKid
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #2
Konu güncel. Eksiklikleri az çok tamamladım
 
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
186
Dahası  
Reaksiyon skoru
109
Konum
Antakya
İsim
Sabit Sürmeli
Steam
Jweely
Twitter
JweelyTheKid
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Güncel+
 
Katılım
3 Nisan 2020
Mesajlar
129
Dahası  
Reaksiyon skoru
66
İsim
Alperen Gül
Çok Faydalı Oyunu Anlattığın satırlardan öğrendim. Video fln izlerken bunlar Ne Yapıyor Diyordum Eline Sağlık.
 
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
186
Dahası  
Reaksiyon skoru
109
Konum
Antakya
İsim
Sabit Sürmeli
Steam
Jweely
Twitter
JweelyTheKid
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Çok Faydalı Oyunu Anlattığın satırlardan öğrendim. Video fln izlerken bunlar Ne Yapıyor Diyordum Eline Sağlık.
Teşekkür ederim.. İlk başladığımda ingilizce terimler olsun oyunun farklı mekanikleri olsun türkçe rehberlerde bile sıkıntı çekiyordum. Umarım yardımcı olmuştur..
 
Katılım
3 Ağustos 2020
Mesajlar
269
Dahası  
Reaksiyon skoru
119
İsim
Kağan
Konu sağlam bir güncelleme istiyor :D Malum yeni Gadgetlar vs
 

WentWorth

80+
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
33
Dahası  
Reaksiyon skoru
23
İsim
Enes Malik Uysal
Ben 101 levelim oyunda baya iyi anlatmışsın oyunu helal :)
 

NUM4N

80+
Katılım
2 Kasım 2020
Mesajlar
5
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Ahmet Numan Erçin
Her defans operatörü hazırlık evresine ( recruit operatörün sadece bir ) 2 adet reinforce ile başlar. Yani iki birim kırılabilir duvarı reinforce'u ile güçlendirebilir.
Toplam 10 adetlik herkesin kullanabildiği bir reinforce havuzu yok mu artık?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bir de bir sorum olacak Q ve E yaptığımızda karşı tarafa fazla ses gidiyor mu?
 
Son düzenleme:

Napoli

80+
Katılım
16 Ocak 2022
Mesajlar
341
Rainbow-Six-Siege.jpg

Öncelikle. rehberi tamamen kendi ellerimle hazırladım ve hiçbir yazılı kaynaktan destek almadım. Bu rehberimin 1. bölümü gibi bir konu olacak. Rehberimin 2. bölümünde operatör rehberi hazırlamayı düşünüyorum. Lütfen bir eksik ya da bir fazla görürseniz cevaplarda belirtin. Konuyu sürekli düzenleyerek güncel tutuyor olacağım.


Selam dostlar, uzun süredir oynadığım yüzlerce saatimi harcadığım Tom Clancy's Rainbow Six Siege oyunuyla ilgili rehberime hoşgeldiniz. Başta oyunu almayı düşünen veya yeni almış acemi dostlara yönelik yardımımın dokunmasını hedefliyorum.

Öncelikle yazıma, sürekli yazmakta zaman kaybı yaşamamak açısından -ismi de uzun biraz- Tom Clancy's Rainbow Six Siege oyununa "Rainbow" diyerek devam edeceğim.

  • Rainbow' 5vs5 iki takım arasında geçen bir First Person Shooter oyundur.
  • Attacker ve Defender olmak üzere iki takım bulunuyor. (CS:GO'daki T-CT olarak benzetilebilir)
  • Roundlar bir hazırlık evresi ile başlar. Hazırlık evresinde defans operatörleri savunulacak bölgeyi düşman dronelarından, peakleme bölgelerinden, açılacak duvar yarıklarından vb. tahribatlardan koruma amacıyla bazı işlemler gerçekleştirir. Bu sırada atak operatörleri; defans operatörlerinin savunacağı bölgeyi, defans operatörlerinin seçtiği operatörlerin ne olduğunu ve varsa defans operatörlerinin kurduğu tuzakları gözlemek amacıyla dronelarını kullanarak hedef map'i gezmeye başlar.
  • Daha sonra çatışma evresi başlar ve atak operatörleri hedef bölgeye ulaşıp objektifi tamamlamaya çalışır.


Rehbere ana mekanikler ve harita unsurlarından söz ederek başlamak istiyorum;

Harita unsurları; kırılabilir-kırılamaz duvarlar ve reinforce sistemi, zeminler ve hatchler, kapılar ve pencereler, kameralardan oluşuyor

56XygDyfU6vdX7NnCRLSVA-650-80.jpg.webp
Ana mekanikler:

Rainbow Six Siege fps oyununda birçok mekanik mevcut fakat alışması o kadar da zor değil diye düşünüyorum.
Öncelikle operatörlerimiz zıplayamıyor. Bu başta saçma gelebilir fakat oyunun stabilitesini bir bakıma bu sağlıyor diyebiliriz. Yani oyunda hoplayan zıplayan silahlı çeteler yerine yere sağlam basan özel harekat timlerimiz bulunuyor.
Oyunda yere yatabiliyor, oturabiliyor ve PUBG oyunundan da alışık olduğumuz "q-e" tuşlarıyla sağa sola peakleme yapabiliyoruz.
Realitenin ön planda olduğu oyunda sniperlardan smg'lere, assault rifle'lardan tabancalara kadar tüm silahlar düşmanı kafasından tek vuruşta öldürüyor.
Oyunda bazen ölmek yerine "injurelanabiliyor" kısaca yaralanıp yere düşebiliyorsunuz.
Bu mekaniği şu şekilde açıklayabilirim. Normalde tüm operatörler 100 can puanına sahiptir. Injure sistemini açıklamak adına herkesi 120 canlı gibi düşünelim. Silahların belli bir hasar değeri vardır 25-30 vs. Bir operatöre 30 hasar puanlı bir silahla 4 mermi isabet ettirirseniz 30x4'ten 120 hasar puanıyla kişiyi direk öldürürsünüz. 25 hasar puanlı bir silahla 4 mermi isabet ettirirseniz 25x4'ten 100 hasar puanıyla kişiyi injurelamış olursunuz.


Kırılabilir-kırılamaz duvarlar ve reinforce sistemi:Alıntıyı görüntüle
Oyunda iki tip duvar bulunuyor, bunlar kırılabilir ve kırılamaz duvarlar olarak ikiye ayrılıyor. Bunları zamanla gözünüzü oyunun doku texture'üne adapte ederek ayırt edebilirsiniz. Nitekim bir noktadan sonra hangi duvarın kırılabileceği, hangi duvarın kırılamayacağı tek bakışta rahatlıkla anlaşılabiliyor. Her defans operatörü hazırlık evresine ( recruit operatörün sadece bir ) 2 adet reinforce ile başlar. Yani iki birim kırılabilir duvarı reinforce'u ile güçlendirebilir.

  • Oyunda soft ve hard breach olarak iki adet duvar kırma yolu var.
  • Soft breachler ile kırılabilir yani reinforcelanmamış duvarlar açılabilir.
  • Reinforce ile güçlendirilen kırılabilir duvarlar ise soft breacherlar ile açılamaz. Bu noktada ihtiyacınız olan hard breacherı olan operatörler (Thermite, Hibana, Maverick)
  • Kırılabilir duvarlar kurşun geçirir. Yeterince kurşun geçtiğinde zedelenebilir ve görüş sağlayabilir. Silahın dipçiği ile vurulduğunda da duvarın arkasındaki birine peaklemek için güzel bir açı yakalanabilir.
  • Kırılamaz ya da reinforcelanmış duvarlar ise hiçbir şekilde kurşun bomba vs. geçirmez.
  • Kırılabilir bir duvar reinforcelandıktan sonra Bandit ve Kaid operatörleri hazırlık evresinde reinforcelanmış bir duvara özelliklerini kullanarak, duvarın Thermite ve Hibana tarafından açılamamasını sağlayabilir. (Maverick'in özelliğine etkisi yok)


Zeminler ve hatchler:

rainbow_six_siege_floor_breach-600x337.jpg

Resimde görülen kare şeklinde açılmış bölgenin ismi hatch.

Hatchler bir binada katlar arasında rotasyon yapılmakta, defans takımının savunduğu bölgeyi taciz etmekte kullanılır.
Ayrıca hatchler duvarlar gibi reinforcelanabilir.

Zeminler, gelecek olursak aynı duvarlarda olduğu gibi oyunun doku texture'üne aşinalık kazanarak rahatlıkla ayırt edilebilecek şekilde kırılabilir ve kırılamayan yapılardan oluşuyor.
Resimde görülen hatch'in etrafındaki zemin örneklendirilecek olursa "odun, ahşap vb." kırılabilir nesnelerden yapılmış olduğunu; yani kırılabilir bir zemin olduğunu görüyoruz.
Kırılabilir zeminler, mermi geçirebilir, defans operatörünün objektifini taciz etmek için kullanılabilir. Soft breach'ler kullanılarak daha geniş alanlar açılabilir. (Hard breacherlar da açabilir)
Kırılamayan zeminler ne soft ne de hard breachler ile açılamaz.
Zeminlerin duvarlardan farkı reinforcelanamamasıdır (hatchler hariç).

Dikey oyunlarda zeminler ve hatchler kullanılarak atak takımı objektifin bulunduğu katta olmadan bile roundu alabilir, bu da zeminler ve hatchlerin Rainbow mekaniklerinde önemli bir yeri olduğunu gösteriyor.

Kapılar ve pencereler:
dbuxpaa-4ef6346c-896d-4eea-8d59-3d367e8a02a9.png


Rainbow'da kapılar özellikle atak operatörlerini yavaşlatmak, tuzağa düşürmek açısından önem arzederken, pencereler atak operatörlerinin objektifin bulunduğu odayı peaklemek, içeriyi gözetlemek, dronelamak, binaya veya odaya giriş ya da çıkış yapmak için kullanılıyor.

Kapılar ve pencereler üç silah dipçiği darbesi ile açılır.
Kurşun geçirir.
Castle defans operatörü olarak kapı ve pencereleri güçlendiren 3 adet kurşun geçirmez duvara sahip.
Castle'ın kurduğu duvarlar kurşun geçirmez, ancak en az 15-20 silah dipçiği ile ya da soft-hard breacherlar ile açılabilir.

Resimde görülen sol taraftaki tüm operatörlerin açabildiği standart duvar-pencere, sağ taraftaki ise Castle operatörünün açtığı güçlendirilmiş duvar-pencere.



Kameralar:
Alıntıyı görüntüle


Rainbow için çok önem arz eden bir sistem. Her haritada farklı farklı bölgelerde fazla sayıda kamera bulunur.
Bu kameralara sadece defans operatörlerinin erişimi var. (Dokkaebi ölmüş bir defans operatörün telefonunu hacklemezse tabii)
Belki de haritalarda kameraların yerlerini ezbere bilmek size onlarca round kazandıracaktır çünkü kameralar defans operatörlerinin gözü kulağı.

Kameralar bir silah mermisiyle kırılıyor ve defans operatörlerinin söz konusu kameraya erişimi kısıtlanmış oluyor.
Defans operatörleri kameraları izlerken standart klavye düzeninde "x" tuşuna basılı kalarak etrafı tarar ve görünürde bir düşman tespit ederse yerini tüm defans takımı için işaretler.
Bir defans operatörü telefonundan bir kameraya erişim sağladığında, o kamera resimde göründüğü üzere mavi bir ışık vermeye başlar.
Görmekte zorluk çektiğiniz kameraları defans operatörleri bu şekilde bir bakıma ifşa etmiş olur.

Valkyrie defans operatörünün özelliği 3 adet fırlatarak bir duvara yapıştırabildiği kamerasının olması.
Valkyrie kameraları 360 derece dönebilir ve istedi yerde tüm takımın kullanabileceği 3 adet kamerayla atak operatörlerinin yerlerini
ifşa edebilir.

Kanımca oyunun en kilit dinamiklerinden biri. Moba oyunlarda nasıl görüş önemliyse burada da böyle. :)




Gelelim operatörlerin genel ve ortak özelliklerine;
HyIGqFdHQbuYVtg-800x450-noPad.jpg


Her operatörün birkaç ana silahı, bir ikincil silahı, kullanabileceği bir adet seçilebilir cihazı ve kendine özgü yeteneği bulunuyor.

Defans operatörlerinin ana silahlarında genellikle SMG'leri görüyoruz. (Jager, Mozzie, Maestro, Wamaii AR silaha sahip)
Atak operatörlerinde ise genelde 2.5x dürbün takabildiğimiz Assault, Marksman Rifle'lar gözümüze çarpıyor.
Ana silahlara seçeceğimiz bir dürbün, bir namlu ucu, bir grip ve lazer takabiliyoruz. Genellikle bir yere peaklerken yerinizi belli ettiği için lazer tercih edilmiyor. Griplerde ise genellikle tepmeyi azaltan vertical grip seçiliyor. Namlu uçlarında üç tepme azaltıcı namlu ucundan hangisinin daha iyi olduğunu test ederek ya da reddit vb. platformlardan araştırarak takmanızı öneririm.

Oyunda çok sayıda operatör ve her birinin farklı özellikleri olduğu için yeni başlayan ya da başlamayı düşünen oyuncuların gözü korkabiliyor
Fakat gözünüz korkmasın, her bir operatörün kendine özgür bir yeteneği var (bazı istisnalar hariç)


Seçilebilir cihazlar;Alıntıyı görüntüle

Rainbow'da her operatörde loadout'ınızı hazırlarken seçebileceğiniz 2'şer cihaz mevcut.
Fotoğrafta hangi operatörün hangi cihazlar arasında seçim yapabileceği gösterilmiş.
Atak operatörlerinin cihazlarını teker teker anlatayım;
Bomba fırlatıldıktan bir süre sonra patlayıp etrafa ve operatörlere zarar verir. Elinizde bombayı bir süre bekleterek atmanızda fayda var çünkü bomba hemen patlamadığı için defans operatörü rahatlıkla kaçabilir.
Stun Grenade sıradan alışık olduğumu flash bombasıdır. Kişiyi belli bir süre kör eder. [Ying ve Warden(yeteneği aktifken) hariç]
Claymore tuzaklı bir mayın görevi görüyor. Cihazı kurduktan bir süre sonra defans operatörlerinden biri mayının kırmızı ışınlarına çarparsa patlıyor ve operatörü direk öldürüyor. Seçebiliyorsanız seçmenizi öneririm çünkü bazı durumlarda bir nebze arkalanma riskini düşürebiliyor.
Breach Charge'ı bir yere yapıştırıp patlatıyoruz. Bu duvarları kapıları pencereleri açabilmemize olanak tanıyor. (Kırılamayan veya reinforcelanmış duvarlar hariç)
Smoke Grenade ise yine diğer fps oyunlardan alışık olduğumuz smoke. Etrafa duman yayıyor ve atıldığı bölgedeki görüşü kapatıyor. (Warden ve Glaz operatörünün özelliği aktifken smoke grenade'in içini ve arkasını görebilir.)
Defans operatörlerinin cihazları ise şöyle;
Barbed Wire yere dikenli bir tel bırakıyor. İki silah dipçiği darbesi ile yok edilebiliyor fakat roundların sonlarına doğru rakibi yavaşlatmada iyi iş görüyor.
Impact Grenade çarptığı yerde anında patlayan bir bomba. Atak operatörlerinin bombası kadar güçlü değil fakat roamer operatörlerin (haritada sürekli gezerek atak operatörlerini arkalamayı amaçlayan defans operatörlerinin) rotasyon yaparken duvarları kırmasında ya da hatch açmasında iyi iş görüyor. Aynı zamanda "A" ve "B" sideları arasındaki duvarları kırıp defans operatörlerine rotasyon imkanı sunmada kullanılıyor.
Bulletproof Camera kurşun geçirmez bir kamera. Duvara monteleniyor (sadece tek bir açıyı gösteriyor) ve patlayıcılar kullanılmadan kırılamıyor.
C4 ise çok güçlü bir patlayıcı. Geniş bir alana ciddi hasarlar bırakıyor. Fırlatıp aynı tuşla patlatabiliyorsunuz.



Okuduğunuz için teşekkürler. Bu başlığı sürekli düzenleyerek güncel tutuyor olacağım. Eksik oldukça eklemeler yapıyor olacağım.
Sadece yetenek değil, zeka gerektiren bir oyun çok severim.
 
Top Bottom