Türkiye Devleti ? Tekerrür mü ?

Paylaşımcı

Cezalı
80+
Katılım
28 Ağustos 2022
Mesajlar
409
Reaksiyon skoru
283
الدولة التركية isimli devlet 1250 yılında kurulmuş 1382 yılında Mısır'da yıkılmış bir devlet .

Bu devleti yıkanlar Çerkezler . 1382 yılında devleti Çerkezler ele geçirdikten sonra ; devlet yozlaşmış ve ahlaken çökmüş ayrıca fakirleşmiştir .

Tarihte kadına seçme ve seçilme hakkı veren iki tane ülke var birisi .. 1250 yılında kurulan Türkiye devleti .
Diğeri 1923 ' de kurulan Türkiye devleti .

1250 yılında kurulan devletin ilk sultanı bir kadındır . Ve seçimle başa gelmiştir .

Evet 1250 yılında bu devlet Mısır ' da kurulmuştur .

1923 ' de ayakta kalan .. Müslümanların yoğunlukta olduğu tek ülke .. Türkiye devleti idi .

1250 yılında da öyle .

Örneğin her iki Devlette Anadolu'yu kurtarmıştır : MEMLÛK SULTANI I.BAYBARS’IN 1277 YILINDAKİ ANADOLU SEFERİ

Hatta .. 1919 ' da yaşananlarla 1277 yılında yaşananlar da nispeten benzerlik göstermektedir .

Birinde birinci dünya savaşı .. Diğerinde Moğol istilası .

İşin komik yanı .. Türkiye ' de bu devleti .. Osmanlılar yıktı sanırlar halbuki bu devlet : 1382 senesinde yıkılmıştır .

Osmanlılar ise 1517 ' de Çerkez devletini yıkmıştır .

Fakat ilginç yanı .. Bu devletin ismini Google'a yazınca çıkan sonuç :

1662113131605.png


Anayasa :

1662113222256.png
 
Son düzenleme:
Ne anlatmak istedin yani sonuç ne onu anlamadım.

Burada yüz sayfaya yakın ; bir yazı yazarak anlatmak istemedim .
Bu yüzden bunu ; Türk tarihi konusunda ortalama üstü bilgisi olanlar ; rahatlıkla anlar diye düşünüyorum .

Tabi tüm bunları iyi bir şekilde analiz edebilmek için .. İslam tarihi ve İran tarihi şart .
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ne anlatmak istedin yani sonuç ne onu anlamadım.

Ekleme yapıyorum . Türkiye ' de kadınlara seçme ve seçilme hakkını ; Türkiye devleti vermiştir değil mi ?
Aynı şekilde 1250 yılında da kadınlara seçme ve seçilme hakkını ; Türkiye devleti vermiş .
 
Son düzenleme:
Aklıma Dark dizisi geliyor, yapma bunu @Paylaşımcı

Bir de şöyle düşünebiliriz . 1250 yılında dönemin .. İslam liderleri .. Bağdat Halifeliği .. buna şiddetle karşı çıktığı gibi ..
Abbasi halifesi .. Aranızda erkek yok herhalde ben bir tane buradan göndereyim diye bir mektup yazıyor .

Peki ne oluyor ? Moğollar tarafından halifelik ve saltanat kaldırılınca .. Abbasi halifeliği Türkiye'ye sığınıyor .
Türkiye ' de biraz aşağılandıktan ve çölde öldürülüp korkutulduktan sonra ; Diyanet işleri bakanlığı şeklinde bir bakanlığın başı oluyor ve başka hiçbir şeye karışamıyor .

Yani aynı dönemde ; aranızda erkek yok mu da ? kadın seçtiniz diye aşağıladığı Türkiye'ye .. Moğollardan korkusuna kaçan bir halifelik .. ve başlarına gelen mahpus kader ?

Evet ilk hükümdar bir kadındır ve seçimle gelmiştir . Sonrası da aynı şekilde olup .. Emirler yarışır ve Emirler seçimle bir birlerini seçerdi .

İkisinin de adı Türkiye değil mi ? ne acayip .. İkisi de aynı şartlarda .. Düşün ki dünya savaşı var .. Tek bir Müslüman ülke ayakta kalmış .. iki tarihte de Türkiye isimli devletler bunlar . İkisi de Anadolu'yu kurtarmış .

Sanki böyle .. gelecek geçmiş iç içe girmiş gibi bir şey mi olmuş ?

Ne anlatmak istedin yani sonuç ne onu anlamadım.
 
Burada yüz sayfaya yakın ; bir yazı yazarak anlatmak istemedim .
Bu yüzden bunu ; Türk tarihi konusunda ortalama üstü bilgisi olanlar ; rahatlıkla anlar diye düşünüyorum .

Tabi tüm bunları iyi bir şekilde analiz edebilmek için .. İslam tarihi ve İran tarihi şart .
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Ekleme yapıyorum . Türkiye ' de kadınlara seçme ve seçilme hakkını ; Türkiye devleti vermiştir değil mi ?
Aynı şekilde 1250 yılında da kadınlara seçme ve seçilme hakkını ; Türkiye devleti vermiş .
Ortalama üstü tarih bilgim olmadığından değil de senin yarım yamalak anlatışından dolayı anlamamış olabilirim.

Evet ilk hükümdarı bir kadın, ancak 60 gün tahtta kalabilmiş. Çünkü Müslümanlara göre bir kadının hükümdarlık yapması yakışmaz, bu yüzden tepki gösterilmiş ve tahttan inmiş. Halk falan da seçmemiş onu. İleri gelenler seçmiş devlet kurulurken. Lütfen bir konuyu yarım yamalak anlatmayın.
 
Türkiye ismini aslına bakarsan bu coğrafyada ve asya kıtalarında pek çok kez tarihte vardı. Belki dediğiniz gibi olabilir ancak şöyle bir durum da var. Çoğu devlet birbirini tekerrür eder, Türkler tarih boyunca sürekli devlet yıkıp kurmuştur ancak aynı coğrafyada bu söylediğiniz devlet kurulmamış. Mısır 1382 yılında Türkiye'nin bulunduğu yerde değildi. Şu an bulunduğumuz yerde Selçuklu devleti anadolu beylikleri vardı. Yine de teşekkürler.
 
Ortalama üstü tarih bilgim olmadığından değil de senin yarım yamalak anlatışından dolayı anlamamış olabilirim.

Evet ilk hükümdarı bir kadın, ancak 60 gün tahtta kalabilmiş. Çünkü Müslümanlara göre bir kadının hükümdarlık yapması yakışmaz, bu yüzden tepki gösterilmiş ve tahttan inmiş. Halk falan da seçmemiş onu. İleri gelenler seçmiş devlet kurulurken. Lütfen bir konuyu yarım yamalak anlatmayın.

Neden hiçbir şey bilmeden yarım yamalak bilginizle bir şeyler yazmaya çalışıyorsunuz ?
Sizinle muhabbetimi sonlandırıyorum çünkü .. tarih bilginiz rezalet . Boşuna yazmayın .. Yazın ya da ama sizinle muhatap olarak .. seviyeyi düşüremem .

Doğrusu : İleri gelen dediğin .. Mısır ' da Bahr-el Nil ' de bulunan .. ve özel eğitimli .. köle olarak satın alınmış veya köle edilmiş .. ATRAK dediğimiz .. DEST'İ kıpçak bölgesi dediğimiz günümüz Modern kazak bozkırından getirilen .. Açlık Stepleri yada ..

Buralardan getirilmiş ve .. Memlük köle asker sistemince ATRAK denilen özel grupta .. yetiştirilmiş .. Sayıları çok az olan emirlerin .. Turanşah'ın kendilerini yok edeceği düşüncesiyle .. Eyyübiler'e son verdikleri dönemden sonra ..

YİNE KENDİLERİ GİBİ : köle bir cariye olan .. Secereddür isimli bir kadını .. Devletin kurucu .. kesimi olan ama aslında Bahri hanedanı dediğimiz bahrilerin kurduğu hanedanla .. Köle Türkler .. kendileri gibi köle bir cariyeyi .. Sultan Salih'in de eşi olduğu dolayısıyla başa getirdiler .

Sanma ki bu sadece .. Mısır ' da olmadı .. Hindistan'dan da oldu ve onlar da Memlüktü .. Bak delhi Sultanlığı .

Sizinle muhabbeti sonlandırıyorum .
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Türkiye ismini aslına bakarsan bu coğrafyada ve asya kıtalarında pek çok kez tarihte vardı. Belki dediğiniz gibi olabilir ancak şöyle bir durum da var. Çoğu devlet birbirini tekerrür eder, Türkler tarih boyunca sürekli devlet yıkıp kurmuştur ancak aynı coğrafyada bu söylediğiniz devlet kurulmamış. Mısır 1382 yılında Türkiye'nin bulunduğu yerde değildi. Şu an bulunduğumuz yerde Selçuklu devleti anadolu beylikleri vardı. Yine de teşekkürler.

Karıştırmışsınız .. Mısır ' da kurulan devletin Adı Türkiye devletidir . 1250 senesinde kurulmuştur ve 1382 yılında yıkılmıştır .

Mısır'da kurulan bu Türkiye devleti ; Anadolu'yu da kurtarmıştır .. Elbistan savaşında Anadolu'ya gelerek .

Ama Anadolu Türkleri moğollardan çok korktuğu için kaçmış sürekli .. ve Türkiye devleti 'de 1277 senesinde girdiği Anadolu'dan tekrar Mısır'a dönmüştür .

Tam olarak karıştırdınız .. Sanırsam geçmişle gelecek çok fazla iç içe geçtiği için :D
 
Doğrudur valla hepsi iç içe girdi

Bunların hepsi gerçektir .

Neden tarihimizi öğrenemiyoruz . Çünkü tarihimiz bize sürekli yalan yanlış kurmaca anlatıldığı için .

Hep çelişkiler hep anlamsızlıklar kopukluklar olduğu için hep sağlama yaptığınızda bize okullarda anlatılan ve insanların konuştuğu tarih hep yalan yanlış olduğundan mütevellit sağlaması yapılamadığı için ..

Tarihimizi bilmiyoruz .

Ama Üniversitelerin makalelerinden veritabanlarından .. doğru bilgiyi öğrenince anlıyoruz ki tarih hem çok kolaymış.

Hemde her şey bir biriyle bağlantılıymış .. İç içeymiş .

Teşekkür ediyorum .
 
Tabii ki tarih her zaman biraz biraz dokunur geleceğe. Tarihten besleniyoruz daima.
 
Tabii ki tarih her zaman biraz biraz dokunur geleceğe. Tarihten besleniyoruz daima.

Misal Değerli MTBC .

Yassıçemen'i ele alalım . Yıllardır Alaaddin Keykubat bir efsaneymiş gibi anlatılır . Gerçekteyse .. Cahildir ve aşırı irticacıdır .
Vakti zamanın Delhi Sultanlığı .. 100 bin kişilik bir orduya sahip emirin ihanet etmesiyle .. Harezmşah topraklarından kaçmak zorunda kalan Celaleddin Harzemşahı .. Çünkü Celaleddin biliyor ki Moğollar'ın dokunamadığı tek yer orasıdır . Neden ? Çünkü Orada Ghulam dediğimiz Memlük dediğimiz köle Türkler .. yönetimi ele geçirip delhi sultanlığını kurmuştur . Bu türklerin karakteristik özelliği İslam anlayışından diğerlerine nazaran uzak olmalırıdır karakteristik olarak . Delhi Sultanlığı Celaleddin'in yağmalarına ses çıkarmaz ona toprak verir .. Sonra celaleddin'i Azerbaycan'a yollar . Celaleddin çok daha güçlü şekilde moğollarla çarpışıyordur .

Moğolların celalleddin'i yok etmesi için ittifaka ihtiyacı vardır .

Celaleddin Yassı Çemen'e gelir .. Ahlat kalesini iskan eder .

Bu biraz Cahil ve aşırı irticacı Alaaddin Keykubat'a dokunur ve .. çıldırır .. Moğollar bunu görünce akıllarına bir oyun gelir .

Anlaşırlar ve Bir kaç harezm kıyafetli askerle moğollar yağma düzenlerler Anadolu'da .

Bunun üzerine .. Celaleddin bunu ben yapmadım dese de cahil Keykubat'ı bir türlü inandıramaz .

Cahil Keykubat .. Mısır'da kurulan Türkiye devletinden kaçan ve Suriye'de toplanmaya çalışan .. Suriye Eyyübileri ile Araplardan da birleşik ordu kurarak Celaleddin'in üzerine yürür .

Moğollar da arkadan ve Celaleddin ortadan kalkar .

Celaleddin kalktıktan sonra Cahil Keykubat hemen Moğollara itaat eder ve Anadolu Moğol hakimiyeti altına girer .

Oğlu keyhusrev de hava atacam diye Moğolların üstüne yürür ve sonra çadırını da bırakıp her şeyiyle kaçar gider .

Anadolu'da moğollar katliam yapar ..

Mısır ' daki Türkiye devletin den delicesine yardım isterler bu arada ..

Sonra size gönderdiğim şeyler yaşanır .

Türkiye devleti ' de sizin gibiler bunu hak ediyor deyip Anadolu'dan gider .

Moğollar gelir . Mallarını her şeyi canlarını bağışlamaları karşılığında .. Moğollara vermek isterler .

moğollar kabul etmez ve Anadolu'da büyük bir katliama girişirler .

Bunu sen Türk gençlerine kahramanlık destanı olarak anlatırsan ne bekleyebiliriz ki gençlikten .
 
Geri
Top