Yardım Game Garaj Slayer R9T Ekranı Kapatınca Uykuya Girmiyor

XanthiN

80+
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
391
Reaksiyon skoru
217
Tam model adı: Game Garaj Slayer R9T3D-5070TI C1 | Amd Ryzen 9 9955HX3D / RTX 5070Ti / 32GB Ram / 1TB SSD / 16" Qhd IPS 300Hz / Freedos


Sorun: laptop kapağını kapattığımda uyku moduna girmiyor. Cihazım henüz 2 günlük ve bu iki gün çözüm aramak ile geçti. Windows ayarları ve güç ayarlarında "kapağı kapattığımda: uyku" seçili olduğu halde ekran kapağını kapattığımda cihaz asla tepki vermiyor, ekran olduğu gibi açık kalıyor, cihaz ne bekleme ne de uyku moduna girmiyor.

Acaba Control Center'deki bir ayar yüzünden mi çakışıyor diye yönetim uygulamasını sildim, çözüm olmadı. Temiz Windows 11 kurdum, olmadı. Control Center olmadan sadece driver paketini kurdum, olmadı. Acaba Windows 11 sürümünde mi problem var diye 25H2 yerine 24H2 kurdum, olmadı. Windows 11'de mi sorun var diye Windows 10 kurdum, olmadı. BIOS'um sitedeki en güncel sürüm. Game Garaj müşteri hizmetleri ve teknik servis zaten test ettiğim şeyleri söylemekten başka bir şey yapmadı.

Daha ne deneyebilirim bilmiyorum. Ekranın kapandığını anlayan manyetik sensörün arızalı yada pini takılmamış veya bir sebeple yerinden çıkmış olabileceğini düşünüyorum. Bu kadar pahalı bir bilgisayarda yaşadığım bu olumsuz deneyim için hayal kırıklığına uğramış durumdayım. :(

Aynı cihaz / modele sahip başka arkadaşlar, kapağı kapattığında ne olduğuna dair geri dönüş yapabilir mi? Teşekkürler.

1764879901248.webp
1764879911724.webp
 
Son düzenleme:
Muhtemelen hall sensor flexi fabrika montajı sırasında tam yerine oturmadığı için ekranı kapattığınızı anlamıyordu cihaz. Nadirdir ama bazen fabrikalarda bu tarz hatalar olabilir.
 
Son düzenleme:
Muhtelen hall sensor flexi fabrika montajı sırasında tam yerine oturmadığı için ekranı kapattığınızı anlamıyordu cihaz. Nadirdir ama bazen fabrikalarda bu tarz hatalar olabilir.
O da bana denk gelir zaten... :cautious:

İade öncesi başka yapabileceğim bir şey var mı diye servisi aradım, neler denediğimi anlattım. "Gönderin biz bi bakalım" dediler, ne yapacaksınız diyince "içini açıp inceleriz, bu cihazların RAM ve SSD montajları burada yapılabiliyor, bileşenleri takarken anakart zarar görmüş olabilir yada sensör arızalı veya yerinden çıkmış olabilir" dediler. 20 iş günü süresi varmış.

~93 bin liraya aldığım 2 günlük cihazı, kendi kusurum olmadığı halde neden servise gönderip içini açtırıp ellettireyim ki? Kargo git gel zaten başına bişey gelecek mi diye endişeli bekliyoruz. Başka bir problem çıkmayacağının da garantisi yok ve kayıtlarda "servis işlemi görmüş" olarak geçecek. Çok ucuzmuş gibi hemen zam yemiş, tekrar bu paraya alamayacağım ama sinir olduğum için onarım yerine iadeyi tercih ettim.

Bu firmadan daha önce Erazer Deputy P60 almıştım, o cihaz da bi değişikti. Bu sefer direkt kendi modelleri, yine hüsran. Sanırım Game Garaj mecaram bitti. İadede bir zorluk çıkarmazlar umarım diye dua ediyorum şimdi.
 
O da bana denk gelir zaten... :cautious:

İade öncesi başka yapabileceğim bir şey var mı diye servisi aradım, neler denediğimi anlattım. "Gönderin biz bi bakalım" dediler, ne yapacaksınız diyince "içini açıp inceleriz, bu cihazların RAM ve SSD montajları burada yapılabiliyor, bileşenleri takarken anakart zarar görmüş olabilir yada sensör arızalı veya yerinden çıkmış olabilir" dediler. 20 iş günü süresi varmış.

~93 bin liraya aldığım 2 günlük cihazı, kendi kusurum olmadığı halde neden servise gönderip içini açtırıp ellettireyim ki? Kargo git gel zaten başına bişey gelecek mi diye endişeli bekliyoruz. Başka bir problem çıkmayacağının da garantisi yok ve kayıtlarda "servis işlemi görmüş" olarak geçecek. Çok ucuzmuş gibi hemen zam yemiş, tekrar bu paraya alamayacağım ama sinir olduğum için onarım yerine iadeyi tercih ettim.

Bu firmadan daha önce Erazer Deputy P60 almıştım, o cihaz da bi değişikti. Bu sefer direkt kendi modelleri, yine hüsran. Sanırım Game Garaj mecaram bitti. İadede bir zorluk çıkarmazlar umarım diye dua ediyorum şimdi.
GameGaraj size en kötü senaryoyu söyler. 20 iş günü en kötü senaryodur ve yedek parça olmaması durumudur.

Cihazı servisin açıp kontrol etmesi en doğal durumdur, teknik bilginiz varsa kendiniz yapabilirsiniz, gamegaraj cihaza zarar vermediğiniz sürece bakım konusunda sorun çıkarmaz. Onların demek istediği "Teknik bilginiz yoksa bize gönderin sorunu inceleyip kontrol edelim. Arızalı bir parça varsa değişim yapalım. Parça değişimi mümkün değilse iade veya ürün değişimi yapalım." demektir ki, bu haklar size yasal olarak sunulur. Biraz aceleci davranmışsınız :D Cihaz bana geldiği ilk gün m.2 vida sıkışması yüzünden ertesi gün servise geri gitti, toplamda üç günde tüm işlemler sıkıntısızca yapılıp yalama vida değiştirilip geri gönderildi. Asus da alsanız Msi da alsanız, HP de alsanız süreç aynı işler fark etmez. Her şirkette prosedür önce üründeki sorunun donanımsal/fabrikasyon kaynaklı hata mı olduğunu öğrenmeleri ile geçer. Şirket bunlae sonuçta uzaktan kasanın içini görüp sorunu çözemezler. İçini açıp inceleyecekler ve sorunu teyit edecekler. Sizin durumunuzda muhtemelen flex gevşekti veya slota tam oturmamıştı, flex kabloyu düzeltip size geri göndereceklerdi. HP, Dell veya Lenovo alırsanız BDH bilişim size hayatı zindan edecek düzeyde hantal ve rezalet bir teknik servisi var (İstanbul şubesi özellikle), Msi aldınız diyelim, geçmiş olsun servispoint size en ufacık arızada kullanıcı hatası diyerek ücretli bakım isteyecek. Asus mu aldınız, Teknoser ile cebelleşirken iyi şanslar...

Serviste işlem görmüşse bu sorun yaratmaz, teknik olarak ciddi bir sorun yoksa gamegaraj size servis raporu kağıdı vermiyor zaten. Ayrıca diğer cihazlarda da sorun çıkamayacağına garanti yok :)

Zam durumlarına gelirsek firmanın bu konuda yapabileceği bir durum yok, dolar kuru endeksi ile çalışıyorlar. Sürümden kazanma bir noktaya kadar, bu adamlar ODM üreticilerden ürün sipariş ederken içine dolar kuru faktörü de giriyor. Bu ürünleri Alman XMG firmasi da satıyor ve insanlar gayet memnun bu kasadan. Eğer şimdi değişim yaparsanız muhtemelen ya kalitesiz bir quanta kasa -üzgünüm ama Quanta kasa laptoplar gördüğüm en berbat anakarta ve teknik sıkıntılara sahipler.- ya da anakart sorunlu lenovo modellere bakacaksınız, ya da daha fazla para bayılıp msi alacaksınız ve menteşe bir yerden kırılıp kendini onarılamaz hale getirecek, ya da asus alacaksanız ve servis... Oraya hiç girmesem daha iyi, kendiniz bakın asus servisi ile problem yaşayanların yorumlarına.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,171,926
Mesajlar
10,563,120
Üyeler
186,122
Son üye
Roislom
Geri
Top