Neler Yeni

WR 125R Supermoto ya çevirmek

tsuki

80+ Bronze
Katılım
16 Temmuz 2021
Mesajlar
524
Dahası  
Reaksiyon skoru
164
Konum
mülteci kampı
İsim
talha
Instagram
tsukisenshi
Öncelikle merhaba a1 ehliyetim var 125cc motor alıcagim boyum 190 oldugu icin nakeda falan bulasmadan direkt supermoto cross tarzı alayım dedim. Aklımda 2 motor var zaten 125cc tek kaliteli cross bu ikisi galiba birisi wr125r birisi wr125x bu ikisinin arasındaki fark lastikleri sele yüksekliği ve fren milimetresi gibi birşeyi olarak biliyorum daha detaylı bilgisi olan var mı sizce WR125R alıp wr125x teki lastikleri takıp, yani 140 ebatında lastikleri takıp supermotoya çevirebilir miyim r modeli biraz daha ucuz x e göre. 140lık lastik taksam r modeline bişey olur mu çünkü ben asfaltta süreceğim siz ne düşünüyorsunuz olur mu böyle bir proje
 

NightWish2434

80+ Silver
Katılım
29 Ekim 2022
Mesajlar
4,756
Büyük cüsseli isen r daha iyi durur.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu arada ehliyette zorlandın mı bende yazıldım dur kalk öğretti sadece daha yeni başladım. Bide trafikte sürüş rotasını bilmiyorum onlar söylüyor mu
 

tsuki

80+ Bronze
Katılım
16 Temmuz 2021
Mesajlar
524
Dahası  
Reaksiyon skoru
164
Konum
mülteci kampı
İsim
talha
Instagram
tsukisenshi
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Büyük cüsseli isen r daha iyi durur.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu arada ehliyette zorlandın mı bende yazıldım dur kalk öğretti sadece daha yeni başladım. Bide trafikte sürüş rotasını bilmiyorum onlar söylüyor mu
190 boyum 78 kiloyum
Mesaj otomatik birleştirildi:

Büyük cüsseli isen r daha iyi durur.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu arada ehliyette zorlandın mı bende yazıldım dur kalk öğretti sadece daha yeni başladım. Bide trafikte sürüş rotasını bilmiyorum onlar söylüyor mu
ben hiç motor kullanmamıştım ehliyet almadan önce, 1 2 kere artçı olmuşumdur yani öyle düşün ama kalkış falan ne yapıcağımı biliyordum videolardan falan ilk gün bana bin git dedi bende ilk kalkışımda stop etmeden kalktım sonra yolun sonuna gittim falan ilk gün hoca bana hiç bakmadı ben öylesine gezdim 2 3 saat dur kalk yaptım 30 40 kere 5 10 kere istop ettim zigzaga bile girmedim sonra işte 2. Gün falan yavaştan yapmaya başladım. 8 i 2. vitesle döndüm. ve evet ben kursa 3 veya 4 gün gittim hatırlamıyorum son günler hoca başka motorda ben arkada gittik rotayı 2 3 kere
 

NightWish2434

80+ Silver
Katılım
29 Ekim 2022
Mesajlar
4,756
190 boyum 78 kiloyum
Mesaj otomatik birleştirildi:


ben hiç motor kullanmamıştım ehliyet almadan önce, 1 2 kere artçı olmuşumdur yani öyle düşün ama kalkış falan ne yapıcağımı biliyordum videolardan falan ilk gün bana bin git dedi bende ilk kalkışımda stop etmeden kalktım sonra yolun sonuna gittim falan ilk gün hoca bana hiç bakmadı ben öylesine gezdim 2 3 saat dur kalk yaptım 30 40 kere 5 10 kere istop ettim zigzaga bile girmedim sonra işte 2. Gün falan yavaştan yapmaya başladım. 8 i 2. vitesle döndüm. ve evet ben kursa 3 veya 4 gün gittim hatırlamıyorum son günler hoca başka motorda ben arkada gittik rotayı 2 3 kere
Sınav anında rotayı ezbere mi gittin?
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,244
Öncelikle merhaba a1 ehliyetim var 125cc motor alıcagim boyum 190 oldugu icin nakeda falan bulasmadan direkt supermoto cross tarzı alayım dedim. Aklımda 2 motor var zaten 125cc tek kaliteli cross bu ikisi galiba birisi wr125r birisi wr125x bu ikisinin arasındaki fark lastikleri sele yüksekliği ve fren milimetresi gibi birşeyi olarak biliyorum daha detaylı bilgisi olan var mı sizce WR125R alıp wr125x teki lastikleri takıp, yani 140 ebatında lastikleri takıp supermotoya çevirebilir miyim r modeli biraz daha ucuz x e göre. 140lık lastik taksam r modeline bişey olur mu çünkü ben asfaltta süreceğim siz ne düşünüyorsunuz olur mu böyle bir proje
wr125r alırsın. yurtdışı belli sitelerde bu motorlar için özel üretim çelik jantlar var onlardan alırsın supermoto'ya çevireceğin için orjinal lastik ebatları yerine daha geniş taban lastik alır takarsın. supermoto olayı bununla bitmiyor. amortisör hidrolik yağını da süpermoto genetiğine uygun bir yağ ile değiştirmelisin.
 

tsuki

80+ Bronze
Katılım
16 Temmuz 2021
Mesajlar
524
Dahası  
Reaksiyon skoru
164
Konum
mülteci kampı
İsim
talha
Instagram
tsukisenshi
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Sınav anında rotayı ezbere mi gittin?
evet zaten benim yaşadığım yere 1km uzaklıkta s bir yerdi biliyorum yani o rotayı az çok zaten orda arabalarda sınava giriyor bana dediler en kötü takıl bi arabanın arkasına
Mesaj otomatik birleştirildi:

wr125r alırsın. yurtdışı belli sitelerde bu motorlar için özel üretim çelik jantlar var onlardan alırsın supermoto'ya çevireceğin için orjinal lastik ebatları yerine daha geniş taban lastik alır takarsın. supermoto olayı bununla bitmiyor. amortisör hidrolik yağını da süpermoto genetiğine uygun bir yağ ile değiştirmelisin.
ilk kez duyuyorum hocam amortisör hidrolik yagi ne oluyor motora koyduğum normal yağ dışında başka ne koymam lazım ve direkt ben wr125x in jant lastik takımını alıp taksam olmaz mı
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,244
evet zaten benim yaşadığım yere 1km uzaklıkta s bir yerdi biliyorum yani o rotayı az çok zaten orda arabalarda sınava giriyor bana dediler en kötü takıl bi arabanın arkasına
Mesaj otomatik birleştirildi:


ilk kez duyuyorum hocam amortisör hidrolik yagi ne oluyor motora koyduğum normal yağ dışında başka ne koymam lazım ve direkt ben wr125x in jant lastik takımını alıp taksam olmaz mı
off road lastiği söküp on road lastik taktığında o motor süpermoto olmuyor keşke olsa :)
wr125r'ın ön amotisörlerinde belli yağ kalınlığını içeren amotisör yağı var. stok amotisör yağı çok fazla yaylanacağından dolayı bunu bir kaç tık yukarı kalınlıkta bir yağ ile değiştirmen lazım ki bunu ustan bilir. supermoto'yu farklı kılan on road lastikleri geniş takman lazım. buna oranla da jant çapı değişeceği için daha kalın taban lastik takmalısın arkaya ön değişir duruma göre. ayrıca fren diski fren merkezi de değişmeli. sana video atayım burdan kafanda canlanır.

 

tsuki

80+ Bronze
Katılım
16 Temmuz 2021
Mesajlar
524
Dahası  
Reaksiyon skoru
164
Konum
mülteci kampı
İsim
talha
Instagram
tsukisenshi
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
wr125r alırsın. yurtdışı belli sitelerde bu motorlar için özel üretim çelik jantlar var onlardan alırsın supermoto'ya çevireceğin için orjinal lastik ebatları yerine daha geniş taban lastik alır takarsın. supermoto olayı bununla bitmiyor. amortisör hidrolik yağını da süpermoto genetiğine uygun bir yağ ile değiştirmelisin.
biraz araştırdım yani ben wr125r alıp supermotoya çevirmek istersem yeni jant lastik takımı amortisör hidrolik yağı (onu x modeli ne kullanıyorsa ondan yaparım) baska birsey gerekmiyor herhalde
Mesaj otomatik birleştirildi:

off road lastiği söküp on road lastik taktığında o motor süpermoto olmuyor keşke olsa :)
wr125r'ın ön amotisörlerinde belli yağ kalınlığını içeren amotisör yağı var. stok amotisör yağı çok fazla yaylanacağından dolayı bunu bir kaç tık yukarı kalınlıkta bir yağ ile değiştirmen lazım ki bunu ustan bilir. supermoto'yu farklı kılan on road lastikleri geniş takman lazım. buna oranla da jant çapı değişeceği için daha kalın taban lastik takmalısın arkaya ön değişir duruma göre.
arka amortisör yağı diye birsey yok degil mi Hocam sadece ön😀
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,244
biraz araştırdım yani ben wr125r alıp supermotoya çevirmek istersem yeni jant lastik takımı amortisör hidrolik yağı (onu x modeli ne kullanıyorsa ondan yaparım) baska birsey gerekmiyor herhalde
Mesaj otomatik birleştirildi:


arka amortisör yağı diye birsey yok degil mi Hocam sadece ön😀
arka amotisör yağı var diye bir şey söylemedim yazımda ama :D
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,244
tamam işte bir de arka amortisör yağı olmaz herhalde diye sordum
fren merkezlerini de değiştirceksin ön arka diski büyütmen lazım jant'a oranla yoksa durduramazsın. özetle arkadaşım bu iş maaliyetli ama oldukça zevkli bir iş. uğraşırım param var yaparım dersen ne ala.
 

tsuki

80+ Bronze
Katılım
16 Temmuz 2021
Mesajlar
524
Dahası  
Reaksiyon skoru
164
Konum
mülteci kampı
İsim
talha
Instagram
tsukisenshi
arka amotisör yağı var diye bir şey söylemedim yazımda ama :D
bazı videolarda motorları amortisörle yardımıyla tekere kaldırıyorlar ne kadar yaylanacak yağ koyarsan o kadar kolay mı kalkıyor hocam yanlis anlamayın bilmediğim için soruyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:

fren merkezlerini de değiştirceksin ön arka diski büyütmen lazım jant'a oranla yoksa durduramazsın. özetle arkadaşım bu iş maaliyetli ama oldukça zevkli bir iş. uğraşırım param var yaparım dersen ne ala.
yani hocam diyosunuz ki x modelini al daha karlı gelir
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,244
bazı videolarda motorları amortisörle yardımıyla tekere kaldırıyorlar ne kadar yaylanacak yağ koyarsan o kadar kolay mı kalkıyor hocam yanlis anlamayın bilmediğim için soruyorum
şöyle düşün. wr125'in canı ciğeri az. çok gömülen bir amotisör ile

1 sağlam viraj yapamazsın
2. öyle kolay tak diye tekere kalkamazsın canı belli.
3. yol tutuşu azalır

keza bu motorlar arazi motorlarıdır. kafanda canlandır. bunu nasıl on road yani asfalt'a uyguın yaparım diye. olayı kavrıcaksın.

amotisör yağı biraz sıkı olursa az bişey konfordan düşer fakat yola tutunuşu daha iyi olur. supermoto'yu çevirdiklerinde ilk işleri amotisör yağını daha kalın bir yağ koymak oluyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

bazı videolarda motorları amortisörle yardımıyla tekere kaldırıyorlar ne kadar yaylanacak yağ koyarsan o kadar kolay mı kalkıyor hocam yanlis anlamayın bilmediğim için soruyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:


yani hocam diyosunuz ki x modelini al daha karlı gelir
işte x yada r modeli o kısım sana kalmış. lastikler kalın takılacağı ve jant ebatları değişeceği için her halükarda yeni bir jant ve ona uygun lastik alman lazım. benim önerim supermoto'da tel jantta kullanabilirsin. ama çeliğin tadı bir başka. çelik jant supermotoyu gösteriyor :D
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Çevrim içi yöneticiler

  • B1L0
    Hayırlı forumlar

Forum istatistikleri

Konular
909,026
Mesajlar
8,321,164
Üyeler
141,078
Son üye
halil50
Top Bottom