WR 125R Supermoto ya çevirmek

tsuki

80+ Bronze
Katılım
16 Temmuz 2021
Mesajlar
524
Reaksiyon skoru
164
Öncelikle merhaba a1 ehliyetim var 125cc motor alıcagim boyum 190 oldugu icin nakeda falan bulasmadan direkt supermoto cross tarzı alayım dedim. Aklımda 2 motor var zaten 125cc tek kaliteli cross bu ikisi galiba birisi wr125r birisi wr125x bu ikisinin arasındaki fark lastikleri sele yüksekliği ve fren milimetresi gibi birşeyi olarak biliyorum daha detaylı bilgisi olan var mı sizce WR125R alıp wr125x teki lastikleri takıp, yani 140 ebatında lastikleri takıp supermotoya çevirebilir miyim r modeli biraz daha ucuz x e göre. 140lık lastik taksam r modeline bişey olur mu çünkü ben asfaltta süreceğim siz ne düşünüyorsunuz olur mu böyle bir proje
 
Büyük cüsseli isen r daha iyi durur.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada ehliyette zorlandın mı bende yazıldım dur kalk öğretti sadece daha yeni başladım. Bide trafikte sürüş rotasını bilmiyorum onlar söylüyor mu
 
Büyük cüsseli isen r daha iyi durur.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada ehliyette zorlandın mı bende yazıldım dur kalk öğretti sadece daha yeni başladım. Bide trafikte sürüş rotasını bilmiyorum onlar söylüyor mu
190 boyum 78 kiloyum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Büyük cüsseli isen r daha iyi durur.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada ehliyette zorlandın mı bende yazıldım dur kalk öğretti sadece daha yeni başladım. Bide trafikte sürüş rotasını bilmiyorum onlar söylüyor mu
ben hiç motor kullanmamıştım ehliyet almadan önce, 1 2 kere artçı olmuşumdur yani öyle düşün ama kalkış falan ne yapıcağımı biliyordum videolardan falan ilk gün bana bin git dedi bende ilk kalkışımda stop etmeden kalktım sonra yolun sonuna gittim falan ilk gün hoca bana hiç bakmadı ben öylesine gezdim 2 3 saat dur kalk yaptım 30 40 kere 5 10 kere istop ettim zigzaga bile girmedim sonra işte 2. Gün falan yavaştan yapmaya başladım. 8 i 2. vitesle döndüm. ve evet ben kursa 3 veya 4 gün gittim hatırlamıyorum son günler hoca başka motorda ben arkada gittik rotayı 2 3 kere
 
190 boyum 78 kiloyum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


ben hiç motor kullanmamıştım ehliyet almadan önce, 1 2 kere artçı olmuşumdur yani öyle düşün ama kalkış falan ne yapıcağımı biliyordum videolardan falan ilk gün bana bin git dedi bende ilk kalkışımda stop etmeden kalktım sonra yolun sonuna gittim falan ilk gün hoca bana hiç bakmadı ben öylesine gezdim 2 3 saat dur kalk yaptım 30 40 kere 5 10 kere istop ettim zigzaga bile girmedim sonra işte 2. Gün falan yavaştan yapmaya başladım. 8 i 2. vitesle döndüm. ve evet ben kursa 3 veya 4 gün gittim hatırlamıyorum son günler hoca başka motorda ben arkada gittik rotayı 2 3 kere
Sınav anında rotayı ezbere mi gittin?
 
Öncelikle merhaba a1 ehliyetim var 125cc motor alıcagim boyum 190 oldugu icin nakeda falan bulasmadan direkt supermoto cross tarzı alayım dedim. Aklımda 2 motor var zaten 125cc tek kaliteli cross bu ikisi galiba birisi wr125r birisi wr125x bu ikisinin arasındaki fark lastikleri sele yüksekliği ve fren milimetresi gibi birşeyi olarak biliyorum daha detaylı bilgisi olan var mı sizce WR125R alıp wr125x teki lastikleri takıp, yani 140 ebatında lastikleri takıp supermotoya çevirebilir miyim r modeli biraz daha ucuz x e göre. 140lık lastik taksam r modeline bişey olur mu çünkü ben asfaltta süreceğim siz ne düşünüyorsunuz olur mu böyle bir proje
wr125r alırsın. yurtdışı belli sitelerde bu motorlar için özel üretim çelik jantlar var onlardan alırsın supermoto'ya çevireceğin için orjinal lastik ebatları yerine daha geniş taban lastik alır takarsın. supermoto olayı bununla bitmiyor. amortisör hidrolik yağını da süpermoto genetiğine uygun bir yağ ile değiştirmelisin.
 
Sınav anında rotayı ezbere mi gittin?
evet zaten benim yaşadığım yere 1km uzaklıkta s bir yerdi biliyorum yani o rotayı az çok zaten orda arabalarda sınava giriyor bana dediler en kötü takıl bi arabanın arkasına
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

wr125r alırsın. yurtdışı belli sitelerde bu motorlar için özel üretim çelik jantlar var onlardan alırsın supermoto'ya çevireceğin için orjinal lastik ebatları yerine daha geniş taban lastik alır takarsın. supermoto olayı bununla bitmiyor. amortisör hidrolik yağını da süpermoto genetiğine uygun bir yağ ile değiştirmelisin.
ilk kez duyuyorum hocam amortisör hidrolik yagi ne oluyor motora koyduğum normal yağ dışında başka ne koymam lazım ve direkt ben wr125x in jant lastik takımını alıp taksam olmaz mı
 
evet zaten benim yaşadığım yere 1km uzaklıkta s bir yerdi biliyorum yani o rotayı az çok zaten orda arabalarda sınava giriyor bana dediler en kötü takıl bi arabanın arkasına
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


ilk kez duyuyorum hocam amortisör hidrolik yagi ne oluyor motora koyduğum normal yağ dışında başka ne koymam lazım ve direkt ben wr125x in jant lastik takımını alıp taksam olmaz mı
off road lastiği söküp on road lastik taktığında o motor süpermoto olmuyor keşke olsa :)
wr125r'ın ön amotisörlerinde belli yağ kalınlığını içeren amotisör yağı var. stok amotisör yağı çok fazla yaylanacağından dolayı bunu bir kaç tık yukarı kalınlıkta bir yağ ile değiştirmen lazım ki bunu ustan bilir. supermoto'yu farklı kılan on road lastikleri geniş takman lazım. buna oranla da jant çapı değişeceği için daha kalın taban lastik takmalısın arkaya ön değişir duruma göre. ayrıca fren diski fren merkezi de değişmeli. sana video atayım burdan kafanda canlanır.

 
wr125r alırsın. yurtdışı belli sitelerde bu motorlar için özel üretim çelik jantlar var onlardan alırsın supermoto'ya çevireceğin için orjinal lastik ebatları yerine daha geniş taban lastik alır takarsın. supermoto olayı bununla bitmiyor. amortisör hidrolik yağını da süpermoto genetiğine uygun bir yağ ile değiştirmelisin.
biraz araştırdım yani ben wr125r alıp supermotoya çevirmek istersem yeni jant lastik takımı amortisör hidrolik yağı (onu x modeli ne kullanıyorsa ondan yaparım) baska birsey gerekmiyor herhalde
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

off road lastiği söküp on road lastik taktığında o motor süpermoto olmuyor keşke olsa :)
wr125r'ın ön amotisörlerinde belli yağ kalınlığını içeren amotisör yağı var. stok amotisör yağı çok fazla yaylanacağından dolayı bunu bir kaç tık yukarı kalınlıkta bir yağ ile değiştirmen lazım ki bunu ustan bilir. supermoto'yu farklı kılan on road lastikleri geniş takman lazım. buna oranla da jant çapı değişeceği için daha kalın taban lastik takmalısın arkaya ön değişir duruma göre.
arka amortisör yağı diye birsey yok degil mi Hocam sadece ön😀
 
biraz araştırdım yani ben wr125r alıp supermotoya çevirmek istersem yeni jant lastik takımı amortisör hidrolik yağı (onu x modeli ne kullanıyorsa ondan yaparım) baska birsey gerekmiyor herhalde
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


arka amortisör yağı diye birsey yok degil mi Hocam sadece ön😀
arka amotisör yağı var diye bir şey söylemedim yazımda ama :D
 
tamam işte bir de arka amortisör yağı olmaz herhalde diye sordum
fren merkezlerini de değiştirceksin ön arka diski büyütmen lazım jant'a oranla yoksa durduramazsın. özetle arkadaşım bu iş maaliyetli ama oldukça zevkli bir iş. uğraşırım param var yaparım dersen ne ala.
 
arka amotisör yağı var diye bir şey söylemedim yazımda ama :D
bazı videolarda motorları amortisörle yardımıyla tekere kaldırıyorlar ne kadar yaylanacak yağ koyarsan o kadar kolay mı kalkıyor hocam yanlis anlamayın bilmediğim için soruyorum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

fren merkezlerini de değiştirceksin ön arka diski büyütmen lazım jant'a oranla yoksa durduramazsın. özetle arkadaşım bu iş maaliyetli ama oldukça zevkli bir iş. uğraşırım param var yaparım dersen ne ala.
yani hocam diyosunuz ki x modelini al daha karlı gelir
 
bazı videolarda motorları amortisörle yardımıyla tekere kaldırıyorlar ne kadar yaylanacak yağ koyarsan o kadar kolay mı kalkıyor hocam yanlis anlamayın bilmediğim için soruyorum
şöyle düşün. wr125'in canı ciğeri az. çok gömülen bir amotisör ile

1 sağlam viraj yapamazsın
2. öyle kolay tak diye tekere kalkamazsın canı belli.
3. yol tutuşu azalır

keza bu motorlar arazi motorlarıdır. kafanda canlandır. bunu nasıl on road yani asfalt'a uyguın yaparım diye. olayı kavrıcaksın.

amotisör yağı biraz sıkı olursa az bişey konfordan düşer fakat yola tutunuşu daha iyi olur. supermoto'yu çevirdiklerinde ilk işleri amotisör yağını daha kalın bir yağ koymak oluyor.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

bazı videolarda motorları amortisörle yardımıyla tekere kaldırıyorlar ne kadar yaylanacak yağ koyarsan o kadar kolay mı kalkıyor hocam yanlis anlamayın bilmediğim için soruyorum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


yani hocam diyosunuz ki x modelini al daha karlı gelir
işte x yada r modeli o kısım sana kalmış. lastikler kalın takılacağı ve jant ebatları değişeceği için her halükarda yeni bir jant ve ona uygun lastik alman lazım. benim önerim supermoto'da tel jantta kullanabilirsin. ama çeliğin tadı bir başka. çelik jant supermotoyu gösteriyor :D
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,159,255
Mesajlar
10,447,947
Üyeler
184,130
Son üye
EfeKaan02
Geri
Top