anilmai
80+
- Katılım
- 22 Kasım 2024
- Mesajlar
- 4
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 1
- İsim
- anilmai
Yaklaşık 2 haftadır altyapımı sorgulamakla uğraşıyorum, 100 metre uzağımdaki binada bir misafirliğe gitmiştim sohbet sırasında altyapısının 1000mb desteklediğini söylemişti bende daha önce bunu sorgulayıp internet hızımı yükseltme girişimi yaptığımda Türk Telekom müşteri hizmetlerinin bana altyapımın maksimum 100mb desteklediğini belirttiğini söyledim. Misafirlikten sonra Türk Telekom mobil uygulamasından hızımı yükseltmeye çalıştım fakat otomatik olarak reddediyordu bende Türk Telekom müşteri hizmetlerini aradım. Türk Telekom müşteri hizmetleri ile olan ilk konuşmamı pek bir şeyi kontrol etmeden yaptığım için basitçe "Yakımında gigafiber var benim hanemde destekliyor mu?" diye sorduğumda hayır dediklerinde konuyu uzatmayıp çağrıyı sonlandırdım. Bugün ise modeme bağlanan kablo türüne bakınca kablonun "CAT 5E" olduğunu gördüm, internette biraz araştırınca bu kablonun 1000mb internete kadar desteklediğini öğrendim. Ardından forumlarda altyapı sorgu sitesi önerilerinde "Göknet" sitesine denk geldim, ekde gösterdiğim gibi orada sorgu yapınca altyapımın "FTTX-V1" olduğunu gördüm. Altyapı tipimi internette arattığımda bunun "FTTH" olduğunu öğrendim ve ardından Türk Telekom müşteri hizmetlerini tekrar aradım. Konuşmamda modeme bağlanan kablodan ve altyapımdan bahsettim ve onların sorgu sistemlerinde hala maksimum 100mb desteklediğinin farkında olduğunu ilettim, bu durum için müşteri hizmetleri bana altyapım için hem "Fiber" hem de "VDSL" göründüğünü söyledi ve en yakın Türk Telekom Bölge Müdürlüğü'ne gidip dilekçe vermemi önerdi. Şuan aklımdaki tam olarak ne tür bir dilekçe vermem gerek ve dilekçe kısa süre içerisinde sonuçlanır mı? (Bina içindeki Türk Telekom kutusunu hala kontrol etmedim ve daireme OBK kablosu çekilmedi, modemin yanında herhangi bir cihaz yok)