13.000 TL'ye 27" Ips veya Va Panel Monitör Önerisi

lunarly01

80+
Katılım
20 Mayıs 2025
Mesajlar
14
Reaksiyon skoru
3
Bütçe
13000
Merhabalar arkadaşlar, bütçem aslında 13k'ydı ve Samsung G65B alacaktım fakat sonrasında biraz araştırdım. Bazı insanlar ona bu kadar fiyat verilmez tarzı şeyler söylüyorlardı. Ben de vazgeçmeli miyim bilmiyorum bu durumda. Bu konuda sizin düşünceniz nedir ve eğer verilmez diyorsanız önerebileceğiniz monitör var mı acaba? İyi bir VA panel veya IPS olur, monitörle bir şeyler izlemeyi severim. Genelde hikayeli oyunlar oynarım ama arada LOL, Marvel Rivals gibi oyunlar da oynarım. Çok yüksek Hz aramam, ondan çok görüntü kalitesi daha önemli benim için.

Ve son olarak sizce G65B'ye o kadar para verilir mi yoksa değmez mi? Hâlihazırda şu an kullandığım AOC 24G4XE modeli var. 27"e ve 2K'ya geçmeyi düşünüyorum.
Şimdiden teşekkür ederim cevap için.
 
Desktop Screenshot 2026.02.24 - 14.41.58.23.png

0 dan 51'e 22ms ölçülmüş. smearing olacaktır aoc monitörde. biraz rahatsız eder hareketli karanlık nesnelerde.
 
Merhabalar arkadaşlar, bütçem aslında 13k'ydı ve Samsung G65B alacaktım fakat sonrasında biraz araştırdım. Bazı insanlar ona bu kadar fiyat verilmez tarzı şeyler söylüyorlardı. Ben de vazgeçmeli miyim bilmiyorum bu durumda. Bu konuda sizin düşünceniz nedir ve eğer verilmez diyorsanız önerebileceğiniz monitör var mı acaba? İyi bir VA panel veya IPS olur, monitörle bir şeyler izlemeyi severim. Genelde hikayeli oyunlar oynarım ama arada LOL, Marvel Rivals gibi oyunlar da oynarım. Çok yüksek Hz aramam, ondan çok görüntü kalitesi daha önemli benim için.

Ve son olarak sizce G65B'ye o kadar para verilir mi yoksa değmez mi? Hâlihazırda şu an kullandığım AOC 24G4XE modeli var. 27"e ve 2K'ya geçmeyi düşünüyorum.
Şimdiden teşekkür ederim cevap için.
biraz daha bütçe arttırabilirsen 4k lar var bilgisayarın kaldırabiliyosa 4k al bence
 
Desktop Screenshot 2026.02.24 - 14.41.58.23.png

0 dan 51'e 22ms ölçülmüş. smearing olacaktır aoc monitörde. biraz rahatsız eder hareketli karanlık nesnelerde.
hocam o kadar olur mu ki biraz bakindim sikayet yok monitorde tayfun hocam da bunu oneriyormus onu da gormustum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

biraz daha bütçe arttırabilirsen 4k lar var bilgisayarın kaldırabiliyosa 4k al bence
yok kaldirmiyor maalesef
 
hocam o kadar olur mu ki biraz bakindim sikayet yok monitorde tayfun hocam da bunu oneriyormus onu da gormustum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


yok kaldirmiyor maalesef
Spesifik durumlarda hissedebilirsiniz smearingi fakat normal bir durum VA panellerde. Çok gelişti zaten VA panellerde, eskiden çok daha büyük sorundu. Genel hatlarıyla iyi dueuyor monitör. Büyük bir smearing sorunu yaşatmaz, biraz hissedilir. Blgilendirmek acısından soyledim.

Smearing istemiyorsanız yüksek kontrasttan vazgecip IPS panellere bakmanız gerekli, ya da şuan piyasada satışta varsa daha yeni nesil panel kullanan VA panel bakmanız gerekli.
 
Spesifik durumlarda hissedebilirsiniz smearingi fakat normal bir durum VA panellerde. Çok gelişti zaten VA panellerde, eskiden çok daha büyük sorundu. Genel hatlarıyla iyi dueuyor monitör. Büyük bir smearing sorunu yaşatmaz, biraz hissedilir. Blgilendirmek acısından soyledim.

Smearing istemiyorsanız yüksek kontrasttan vazgecip IPS panellere bakmanız gerekli, ya da şuan piyasada satışta varsa daha yeni nesil panel kullanan VA panel bakmanız gerekli.
Hocam suanki dusuncem su g65b alirsam 14k vericem ve bir va monitor alicam ama onun yerine 8k ya bu monitoru alirsam bi sure idare edip ileride olede direkt gecmek mantikli gibi geliyor cunku 14k az degil bir va monitore bence sizce mantikli mi
 
Hocam suanki dusuncem su g65b alirsam 14k vericem ve bir va monitor alicam ama onun yerine 8k ya bu monitoru alirsam bi sure idare edip ileride olede direkt gecmek mantikli gibi geliyor cunku 14k az degil bir va monitore bence sizce mantikli mi
Kesinlikle, fiyat farkı az değil. İleride oled alırım diyorsanız 8k verip aoc almak cok daha mantıklı. Satarken de daha az zararla elden cıkartır olede gecersiniz
 
Geri
Top