Çözüldü✓ Korumalı Prize Gerek Var mı?

Elktrik kesiliyorsa prizin ne faydası olacak allah aşkına :D ya ne boş şeyler yazıyorsunuz anlamıyorum sanki prizlerde kolum kadar kapasitörler falan var da yük falan tutacak. :D
 
ben sadece bilgisayardaki bileşenler bozulmasın istiyorum o kadar. o zaman priz almalıyım
Tam olarak bunu diyorum. Tunçmatik bir akım korumalı priz senin işini fazlasıyla görecektir. Zaten geneli aynı mantıkta çalışır.

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Elktrik kesiliyorsa prizin ne faydası olacak allah aşkına :D ya ne boş şeyler yazıyorsunuz anlamıyorum sanki prizlerde kolum kadar kapasitörler falan var da yük falan tutacak. :D
Bir mesaj yazmışsın dostum sadece millete sallamışsın. Çözüm dışında boş şeyler neden yazarsınız anlamam. :D Önerin varsa adama yardımcı olabilirsin. :D
 
Son düzenleme:
Tam olarak bunu diyorum. Tunçmatik bir akım korumalı priz senin işini fazlasıyla görecektir. Zaten geneli aynı mantıkta çalışır.

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Bir mesaj yazmışsın dostum sadece millete sallamışsın. Çözüm dışında boş şeyler neden yazarsınız anlamam. :D Önerin varsa adama yardımcı olabilirsin. :D
Hayır neyini çözecez durumun? Adamın elektriği gidiyor belli bir süre sonra geliyormuş zaten bu durumda priz ne işe yarayacak? Jeneratör mü bağlıcam adamın evine gidip de.
 
Hayır neyini çözecez durumun? Adamın elektriği gidiyor belli bir süre sonra geliyormuş zaten bu durumda priz ne işe yarayacak? Jeneratör mü bağlıcam adamın evine gidip de.
Bişeyleri doğru okuduğuna, okuduktan sonra da anladığına emin olmalısın. Hala aynı şeyler tartışılıyor şaka gibi. Adam Voltaj dalgalanmasından şikayetçi, ya olursa diyor. İstersen jeneratör bağla ne alakası olacaksa. "Akım korumalı priz almama gerek var mı?" diye sormuş, sebebi sanırım bu. Jeneratör, UPS gibi cihazlarla konunun ne alakası var çözümleyemedim. Adam cihazını korumak için bir ürün aradığını belirtiyor. Bilmiyorum daha ne kadar açık anlatılabilir, adam zaten alenen yazmış.
 
Bişeyleri doğru okuduğuna, okuduktan sonra da anladığına emin olmalısın. Hala aynı şeyler tartışılıyor şaka gibi. Adam Voltaj dalgalanmasından şikayetçi, ya olursa diyor. İstersen jeneratör bağla ne alakası olacaksa. "Akım korumalı priz almama gerek var mı?" diye sormuş, sebebi sanırım bu. Jeneratör, UPS gibi cihazlarla konunun ne alakası var çözümleyemedim. Adam cihazını korumak için bir ürün aradığını belirtiyor. Bilmiyorum daha ne kadar açık anlatılabilir, adam zaten alenen yazmış.
Tamam prizle voltajı dengeler söyle bir priz alsın.
 
Tamam prizle voltajı dengeler söyle bir priz alsın.
tek bişe sorucam . şimdi ben sadece bileşenlere zarar gelmesin istiyorum pc yi elektrikler gitsede kullanmak değil bu yüzden akımın dengelenmesi lazım . priz sadece yüksek gelen enerjiyi emiyor e bunu zaten benim psum da yapıyor aynı özellik var o zaman bana voltaj dengeleyici lazım bu yüzdende ups lazım . sonunda bitti konu
 
tek bişe sorucam . şimdi ben sadece bileşenlere zarar gelmesin istiyorum pc yi elektrikler gitsede kullanmak değil bu yüzden akımın dengelenmesi lazım . priz sadece yüksek gelen enerjiyi emiyor e bunu zaten benim psum da yapıyor aynı özellik var o zaman bana voltaj dengeleyici lazım bu yüzdende ups lazım . sonunda bitti konu
Dostum şebekeden gelen voltajın aralığını priz ile zaten düzenleyemezsin bu da demek oluyor ki priz işe yaramıyor, PSU zaten o işleri kendi içinde hallediyor. Ani akım koruması için de yine de psuya bakmak lazım. Ben 16 17 yıldır sürekli elektrik kesilen bir yerde yaşıyorum daha elektrik gitti diye bozulan bir donanımım olmadı. Topraklama bile yok evde öyle söyleyim.
 
Dostum şebekeden gelen voltajın aralığını priz ile zaten düzenleyemezsin bu da demek oluyor ki priz işe yaramıyor, PSU zaten o işleri kendi içinde hallediyor. Ani akım koruması için de yine de psuya bakmak lazım. Ben 16 17 yıldır sürekli elektrik kesilen bir yerde yaşıyorum daha elektrik gitti diye bozulan bir donanımım olmadı. Topraklama bile yok evde öyle söyleyim.
bende topraklama var psu da yazıyor ilk mesajımda fsp nin düzgün bişe
 
Dostum şebekeden gelen voltajın aralığını priz ile zaten düzenleyemezsin bu da demek oluyor ki priz işe yaramıyor, PSU zaten o işleri kendi içinde hallediyor. Ani akım koruması için de yine de psuya bakmak lazım. Ben 16 17 yıldır sürekli elektrik kesilen bir yerde yaşıyorum daha elektrik gitti diye bozulan bir donanımım olmadı. Topraklama bile yok evde öyle söyleyim.
1781768964112.webp
 
tek bişe sorucam . şimdi ben sadece bileşenlere zarar gelmesin istiyorum pc yi elektrikler gitsede kullanmak değil bu yüzden akımın dengelenmesi lazım . priz sadece yüksek gelen enerjiyi emiyor e bunu zaten benim psum da yapıyor aynı özellik var o zaman bana voltaj dengeleyici lazım bu yüzdende ups lazım . sonunda bitti konu
Her güç kaynağında MOV bulunmuyor yalnız. Konuya SIP, SP korumasıda yazmamışsınız. Ki MOV bir yere kadar etkili. Faz üzerindeki fazla voltajı kırpıyor sadece. O da 470V gibi gerçekten yüksek değerlerde. Voltaj regülatörüde olabilir voltaj aşırı dalgalanıyorsa.

Veya direkt sigorta kutusunada bir şeyler yapılabilir bunun için. Bizde var. Voltaj 240 geçerse veya 210'un altına düşerse elektriği kesiyor. Geri gelirkende 20 saniye delay'li geliyor voltaj dalgalanmasına karşın.
 
Son düzenleme:
Neyse engelledim çocuğu kafa ütülemesin.
 
şimdi arkadaşlar baya bi sallamış senin kafanıda baya bir karıştırmış
Schneider Marka PM1W-GR 900 Joule korumalı cihazlar vardı üretimden kalktı bizde baya bi sattık bu ürünü bitene kadar marka zaten kaliteli ve 45.000 euro ya kadar takılan cihaz zarar görürse onu karşılıyordu tabi kalktı bu örneği sadece ürünün ne kadar önemli olduğunun kavranması için anlattım.
gelelim konumuza En azından tunçmatik marka almanı öneririm kalite olarak üzerinde bir çok ürünün koruma joule değeri belirtilir ama çoğu bunu gerçekten karşılıyamaz ve cihazıda yeterince korumaz biraz bu cihazları intihar komandasına benzetebiliriz yüksek voltaj geldi cihaz onu absorbe edebilirse üzerindeki kırmızı sigortayı attırır
1781772483482.webp

üstündeki kırmızı noktayı görüyorsun onu geri çekip bıraktığında sigorta tekrardan devreye girer enerji vermeye devam eder ama intihar komandosu kısmı şu noktada geliyor çok çok yüksek miktarlara ulaşırsa bu değerler o zaman oradaki sigorta patlatır ve gene enerji kullanmış olduğun cihaz ( bilgisayar,televizyon, buzdolabı vb) korur ve artık cihaz işini yapmış ve ömrünü doldurmuş olduğunu anliyabilirsin.
Eğer ki bu tarz ürünlere ihtiyacın varsa çalıştığım firmada biz bu ve bir çok ürün grubunu satıyoruz bilgi edinmek dahi istersen bana yaz cebimi paylaşırım sorularına elimden geldiğince yanıt vermeye çalışırım, sadece buradaki bilgisi olmayıp bilgisi varmış gibi her konuya atlayan insanlara uyma bu cihazlar pahalı cihazlar değil sana koruma sağlarlar sen daha fazla geliştirmek istersende aşağıya ufak bi bilgi bırakim
ups : enerji gelir enerji cihaza gider koruma değeri zayıftır dengeleme veya regüle etme gibi işlemler yapmaz
Regülatör : enerjiyi temiz gönderir kafan rahat eder elektrikler giderse bi süre cihazı calıstırmaz ama
On-line Ups : ikisinin birleşimi gibi düşünebilirsin hastanelerde ve kamera sistemlerinde önemli cihazlarda kullanılır hem akımdaki sapmaları voltaj düzenlemelerini sağlar minimum zararla dışarı salar hemde cihaza bir süre daha enerji vermeye devam eder
not : ups almayı düşünürsen VA değerine göre değil Watt değerine göre bak ikisi aynı şey değil 800va cihaz alırsan ortalama 450W çıkış alırsın oyuncu bilgisayarında bu değer yetmeyebilir ve cihaza ara ara elektrik vermeyi kesip zarara sokabilir seni.
 
Geri
Top