Sıfırdan B2 Fransızca Öğrenme

Sıfır fransızca ile beni yanına çağırabilirler mi ?
Turist olarak gidersen yanına çağıramama gibi bir durum söz konusu değil. Teyzen olmasada vize alabildiğin sürece istediğin ülkeye gidebilirsin o ülkenin dilini bilmesen dahi. Teyzenin size dil bilmen gerekiyor demesinin sebebi, orada yaşamak için dil bilme şartı koyuyor. Çünkü okula gideceksen dil gerek çalışma vizesi alacaklarsa dil gerek. Dil bilmeden ne öğrenci olabilirsin ne de çalışabilirsin. Eğer ingilizce yeterli değilse.

Şundan dolayı diyorum orada dil edinmek burada dil edinmekten daha hızlı olacak. Çünkü burada sürekli input alacaksın ama output üretmek için birilerine ihtiyaç duyacaksın ama fransada buna gerk duymayacksın markete gitsen dışarı çıksan veya teyzenle bile output üretebileceksin. Tabi bu parayla alakalaı bir dururm. Yani sadece orada teyzenle gezerken bile fransızca belli bir seviyeye çıkartabileceğini düşünüyorum tabi çalışırsan.

Nasıl yapacağın ise şu şekilde olacak.

1. A1 gramer öğrenmek gerek.
2. A1 fransızca hikaye kitabı bulacaksın. 10 adet. Bu 10 adet kitabı en az iki kere okuyacksın. 1. okumada çeviri kullanabilirsin ama 2.okumada çeviri yasak olacak. Anlamadığın yer olursa önceki okumandan hatırlamaya çalışacaksın.
3. A1 french listening practice, veya slow french, real life french veya comprehensible input french tarzı videolar bulup aynı videoyu tekrar tekrar izleyeceksin. Videonun içindeki konuşmayı sanki sen yapabilecek kadar tekrar tekrar izlemekten bahsediyorum. Gerekirse aynı videoyu 1 hafta izlemen gerekire izleyeceksin.
4.3.teki videoyu izledin ya geç kameranın karşına aynı videoyu sen çek. Aynı konuşmaları sen yap.
5. Sonra A2, B1, B2 şeklinde yapmalısın. Seviye atlarken 10 tane kitabı en az 2 kere okuduktan sonra atlayabilirsin.

Neden bu şekilde yapmalısın.
1. Gramer öğrenmen gerek, ama amaç değil araç olarak. Bir cümle gördüğünde öznesini yüklemini objesini ayırt edebilmek için.
2. Reading sana kitaptaki cümleleri göre göre öğrendiğin gramerin pekiştirmeni sağlayacak ve kelimeleri bir hikaye bağlamında öğrenerek içselleştirmeni sağlaycak. Yani kelime ezberlemeden pasif bir şekilde bir sürü kelime edinmeye başlayacaksın. Aynı şekilde, listening yaparken altyazıyı okuyabilmeni sağlayacak.
3. Listening, konuşabilmek için gerekli. Konuşabilmek ile akıcı konuşmak farklıdır. Sadece listening yaparak evet bir şekilde çat pat konuşabilirsin ama akıcı konuşmak için 4. maddeyi de yapman gerek. Listening olmadan konuşamazsın. Listening yaparken türkçe altyazı kullanmayacaksın.
4. 3.madde konuşabilme yeteneği kazanacaksın, bu maddede anlattığım yöntem ile aldığın inputu kullanarak output üretip akıcı hale geleceksin.


Reading ve listening input, writing ve speaking outputtur. input olmadan output olmaz.

Eğer bu metodu 6 ay turist olarak gittiğinde teyzenle beraber yaparsan, dışarıda nativeler ile konuşabilme fırsatın olacağı için ve maruz kalacağın için daha hızlı dili edinirsin.

Yani fransada nasıl tv açsan fransızca, dışarı çıksan göreceğin her tabela, duyacağın her ses fransızca, orasda sosyal medyaya girsen içerikler tamamen fransızca olacak. Yani orada için dışın fransızca olacak, aynı şekilde burada da için dışın fransızca yapman gerek.

Bu arada kursa gitsen de evde oturup reading ve listening yapmak zorundasın. Kurs sana sadece gramer öğretecek. Dili edinmek için reading ve listening yaparak input almalısın aldığın inputu writing ve speaking yaparak kullanmalısın ki output üreterek akıcı hale gelebilesin.
 
Ufak bir problemimiz var bir sitede baktığım üzere özel ders haftalık 1000 eurodan başlıyor (sınıf olarak istemiyorum genel olarak söz hakkı verilmemesidir vs vs ) 1 ay gitsem 4000 euro yapar ki buda +200k ediyor yapacak bir şey yok gücümüz yetmez altımızda ki arabayı satsak yarısını anca öderiz fazlasıyla borçta var zaten ben ''Yerinde öğrenme''den vazgeçtim ne yapmam gerek fransızca öğrenmem için veya diyelim ki öğrendim teyzem beni çağırdı gittim orada ne yapmama izin verirler çalışabilir miyim yaşayabilir miyim veya bir üniversiteye girebilir miyim ?
İyi de niye özel derse bakıyorsun? Normal sınıf olan kurslara baksana, Burada okurken hangi dersten özel ders aldın acaba, özel ders elbette pahalı olur.
Chat gptden fransada fransızca kursu veren siteleri çıkart dedim bir tanesini ekliyorum.
Ayda kaç saat ders alacağına göre parası da artıyor.

1782114561156.webp


Bu da başka bir site.
1782114886398.webp



1782114873777.webp



Grup derslerine katılman daha ucuz olur. Zaten fransada olacaksın. Eğer orada kalmayı falan düşünüyorsan buraya vereceğin ücretleri bir işe yatırım yapmak gibi düşünebilirsin. Elbette maddi durumunuz ne kadar elverişlidir onu bilemem. Ama özel ders yani 1-1 ders alırsan elbette çok pahalı olacaktır.

Teyzenede sorabilirsin o da onun bulunduğu yerde ki kurslara gidip veya arayıp fiyat alabilir. Zaten internetten bakmak yerine direkt teyzenin bulunduğu konumdaki kurslardan fiyat almak en mantıklısı çünkü okula gider gibi kursa gideceksin. Yakında olmalı ki rahat edesin.
 
şuan 18 yaşına gireceğim ağustosta fakat babam aldığında 10 yıllık almıştı bilmiyorum ben öyle biliyordum
25 yaş altı kişiler alırken süre seçemez. Otomatik 5 yıllık verilir. 25 yaşına kadar bu şekilde anlattığım gibi. 25 yaşından büyük kişiler süre seçebilir
 
Turist olarak gidersen yanına çağıramama gibi bir durum söz konusu değil. Teyzen olmasada vize alabildiğin sürece istediğin ülkeye gidebilirsin o ülkenin dilini bilmesen dahi. Teyzenin size dil bilmen gerekiyor demesinin sebebi, orada yaşamak için dil bilme şartı koyuyor. Çünkü okula gideceksen dil gerek çalışma vizesi alacaklarsa dil gerek. Dil bilmeden ne öğrenci olabilirsin ne de çalışabilirsin. Eğer ingilizce yeterli değilse.

Şundan dolayı diyorum orada dil edinmek burada dil edinmekten daha hızlı olacak. Çünkü burada sürekli input alacaksın ama output üretmek için birilerine ihtiyaç duyacaksın ama fransada buna gerk duymayacksın markete gitsen dışarı çıksan veya teyzenle bile output üretebileceksin. Tabi bu parayla alakalaı bir dururm. Yani sadece orada teyzenle gezerken bile fransızca belli bir seviyeye çıkartabileceğini düşünüyorum tabi çalışırsan.

Nasıl yapacağın ise şu şekilde olacak.

1. A1 gramer öğrenmek gerek.
2. A1 fransızca hikaye kitabı bulacaksın. 10 adet. Bu 10 adet kitabı en az iki kere okuyacksın. 1. okumada çeviri kullanabilirsin ama 2.okumada çeviri yasak olacak. Anlamadığın yer olursa önceki okumandan hatırlamaya çalışacaksın.
3. A1 french listening practice, veya slow french, real life french veya comprehensible input french tarzı videolar bulup aynı videoyu tekrar tekrar izleyeceksin. Videonun içindeki konuşmayı sanki sen yapabilecek kadar tekrar tekrar izlemekten bahsediyorum. Gerekirse aynı videoyu 1 hafta izlemen gerekire izleyeceksin.
4.3.teki videoyu izledin ya geç kameranın karşına aynı videoyu sen çek. Aynı konuşmaları sen yap.
5. Sonra A2, B1, B2 şeklinde yapmalısın. Seviye atlarken 10 tane kitabı en az 2 kere okuduktan sonra atlayabilirsin.

Neden bu şekilde yapmalısın.
1. Gramer öğrenmen gerek, ama amaç değil araç olarak. Bir cümle gördüğünde öznesini yüklemini objesini ayırt edebilmek için.
2. Reading sana kitaptaki cümleleri göre göre öğrendiğin gramerin pekiştirmeni sağlayacak ve kelimeleri bir hikaye bağlamında öğrenerek içselleştirmeni sağlaycak. Yani kelime ezberlemeden pasif bir şekilde bir sürü kelime edinmeye başlayacaksın. Aynı şekilde, listening yaparken altyazıyı okuyabilmeni sağlayacak.
3. Listening, konuşabilmek için gerekli. Konuşabilmek ile akıcı konuşmak farklıdır. Sadece listening yaparak evet bir şekilde çat pat konuşabilirsin ama akıcı konuşmak için 4. maddeyi de yapman gerek. Listening olmadan konuşamazsın. Listening yaparken türkçe altyazı kullanmayacaksın.
4. 3.madde konuşabilme yeteneği kazanacaksın, bu maddede anlattığım yöntem ile aldığın inputu kullanarak output üretip akıcı hale geleceksin.


Reading ve listening input, writing ve speaking outputtur. input olmadan output olmaz.

Eğer bu metodu 6 ay turist olarak gittiğinde teyzenle beraber yaparsan, dışarıda nativeler ile konuşabilme fırsatın olacağı için ve maruz kalacağın için daha hızlı dili edinirsin.

Yani fransada nasıl tv açsan fransızca, dışarı çıksan göreceğin her tabela, duyacağın her ses fransızca, orasda sosyal medyaya girsen içerikler tamamen fransızca olacak. Yani orada için dışın fransızca olacak, aynı şekilde burada da için dışın fransızca yapman gerek.

Bu arada kursa gitsen de evde oturup reading ve listening yapmak zorundasın. Kurs sana sadece gramer öğretecek. Dili edinmek için reading ve listening yaparak input almalısın aldığın inputu writing ve speaking yaparak kullanmalısın ki output üreterek akıcı hale gelebilesin.
İyi de niye özel derse bakıyorsun? Normal sınıf olan kurslara baksana, Burada okurken hangi dersten özel ders aldın acaba, özel ders elbette pahalı olur.
Chat gptden fransada fransızca kursu veren siteleri çıkart dedim bir tanesini ekliyorum.
Ayda kaç saat ders alacağına göre parası da artıyor.

Alıntıyı görüntüle

Bu da başka bir site.
Alıntıyı görüntüle


Alıntıyı görüntüle


Grup derslerine katılman daha ucuz olur. Zaten fransada olacaksın. Eğer orada kalmayı falan düşünüyorsan buraya vereceğin ücretleri bir işe yatırım yapmak gibi düşünebilirsin. Elbette maddi durumunuz ne kadar elverişlidir onu bilemem. Ama özel ders yani 1-1 ders alırsan elbette çok pahalı olacaktır.

Teyzenede sorabilirsin o da onun bulunduğu yerde ki kurslara gidip veya arayıp fiyat alabilir. Zaten internetten bakmak yerine direkt teyzenin bulunduğu konumdaki kurslardan fiyat almak en mantıklısı çünkü okula gider gibi kursa gideceksin. Yakında olmalı ki rahat edesin.
Önerileriniz için teşekkürler hocam fakat bir diğer sorun ise benim arkadaşımla gitmeyi hedeflediğimiz ülke Polonya yukarıda bahsettiğim gibi elt.com.tr üzerinden üniversitelere baktım ve ilgimi çekti olanaklarıda iyi ingilizce hazırlık ve gemini'a göre mühendislik matematiği/fiziği öğretiyorlarmış lisede ki açığımı kapatabilmek adına (berbat durumdalardı son senem hariç) uçak ve uzay mühendisliği düşünüyorum
 
Önerileriniz için teşekkürler hocam fakat bir diğer sorun ise benim arkadaşımla gitmeyi hedeflediğimiz ülke Polonya yukarıda bahsettiğim gibi elt.com.tr üzerinden üniversitelere baktım ve ilgimi çekti olanaklarıda iyi ingilizce hazırlık ve gemini'a göre mühendislik matematiği/fiziği öğretiyorlarmış lisede ki açığımı kapatabilmek adına (berbat durumdalardı son senem hariç) uçak ve uzay mühendisliği düşünüyorum
O zaman dostum önce bir karar vermen lazım, fransaya mı gidip yaşamaya mı çalışacaksın yoksa polonyada mı. Ona göre paranı ve vaktini harca, bu yaşlar bir daha geri gelmeyecek.

Önce teyzenle konuş, onun yakındaki fransızca kurslarının ücreti nedir? Sonra orada dil öğrenebildikten sonra üniversiteye başvurma durumu nedir?
Sonra öğrenci hayatın boyunca teyzenin yanında mı kalacaksın yoksa yurt mu bulmaya çalışacaksın? Öğrenci olarak kaldın diyelim, öğrenci olarak çalışacabileceğin durumlar var mı?

Eğer öğrencilik boyunca teyzenin yanında kalabileceksen ve kira derdin olmayacak ise, (hani herkesin akrabalık derecesi yakın olmayabiliri kimisi rahatlıkla kalır kimisi kalamaz ) fransayı tercih ederdim. Tabi okuyabileceğin bölümde önemli şimdi orada.

Bir de polonya için aynılarını araştırıp ona göre karar vermelisin. Hangisi senin avantajına hangisi dezavantajına. Yani bir an önce fransızca da B2 olmalıyım diye düşünmekten çok hangi yola gireceğin önemli senin şu an.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,011
Mesajlar
11,083,322
Üyeler
198,227
Son üye
mehef
Geri
Top