Çözüldü✓ Bir Türlü Karar Veremiyorum, İşlemcime Nasıl Bir Soğutucu Almalıyım?

Kardeşim msi mag coreliquid i240 ya da kasan destekliyorsa i360 şiddetle tavsiye ederim. Yeni aldım aşırı sessiz bir soğutma yapıyor. 7500f işlemcimi apex gibi ağır işlemci kullanan bir oyunda şanlıurfa sıcağında 65 derecelerde tutuyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Direkt olarak 240 mm olanı alıp geçiyorsun bana teşekkür edersin önceki mesajımı oku
seninki overkill olmuş
 
İşlemcinin yarı gücünü bile kullanamıyorsun ısınmadan. Soğutucun ne bilmiyorum ama berbat olduğu kesin.

Bu sorunu çözüp işlemcinin hak ettiği gücü çekmesini sağlarsan bu sefer anakartın “dur ben o gücü veremem” diyecek kabaca, anakartın VRM birimleri aşırı ısınacak ve anakart mecburen yine işlemciye giden gücü limitleyerek sistemin çökmesini önleyecek. Buna VRM Throttle deniyor. Bunun tek mantıklı çözümü anakartı değiştirmek veya işlemciyi biraz limitli kullanmayı kabullenmek.
işlemcim stok hocam ya... Limitli kullanmayı kabulleneceğim sanırım. Şuan bile gayet memmunum işte ama oyuna başladıktan 10 dk sonra aşırı ısınıyor.
 
sizce ne yapmalıyım hocam? Okyanusun ortasında kaldım resmen.
Nebi Akgün'ün CPU soğutma ile ilgili videolarını izleyerek çok rahatlıkla kendiniz karar verebilecek bilgiye ulaşabilirsiniz. MSI, Corsair ve Cooler Master'ın birkaç model 120, 280 ve 360mm sıvı soğutmasını deneyimlemiş birisi olarak eğer ekosistem ve görünüş derdim yoksa, işlemcim de çok güç çekmiyorsa kule tipi bir soğutma alır geçerim. Corsair ekosistemi sebebiyle H150 kullanıyordum ve daha 2.5 yıl olmuşken şu anda pompa arızası sebebiyle garantide, bakalım Penta teknoloji ne karar çıkartacak. Tabii para iadesi bile verse ben yine gidip Corsair sıvı soğutma alacağım ancak böyle bir zorunluluğunuz yoksa kule tipi alıp geçin. Fanınız bozulmadığı sürece sorun yok ki fanını da kolayca değiştirebiliyorsunuz.
 
Kasam Rampage Trapper, işlemcim i7 10700F, anakartım B460M PRO. İşlemcim aşırı ısınıyor TT yaşıyorum dolayısıyla kasma vesaire oluyor. Tam sıvı soğutma olarak "DeepCool LE520 ARGB 240 mm İşlemci Sıvı Soğutucu" alacaktım fakat pompa sesi falan korkuttu beni kahve makinesi gibi ses çıkarıyor diyenler duydum ne yazık ki. Daha sonrasında hava soğutma almam gerektiğini düşündüm. Fakat şöyle bir sıkıntı var ki bende ki RAM RGB yani çift kule alırsam çarpma ihtimali var biraz yukarı kaydırmam gerekecek buna rağmen hava soğutma mı almalıyım? Danıştığım birisi hava soğutma almamı hatta özellikle şunu almamı önerdi. "https://www.gelbura.com/id-cooling-frozn-a610-argb-4pin-pwm-120mm-islemci-sogutucu-pd-TET32445619592" Chatgpt bu kötü diyor daha iyilerini öneriyor dediğimde chatgpt m*l dedi. Kafam aşırı karıştı ne almalıyım lütfen yardımcı olun kaç gündür çözmeye çalışıyorum bu durumdan bıkkınlık geldi artık. Bütçe max 3300
5klık işlemciye 3 4klık bir soğutucu takmaya hele ki sıvı soğutma takmaya hiç gerek yok 1.5klık hava soğutmalardan tak geç
 
5klık işlemciye 3 4klık bir soğutucu takmaya hele ki sıvı soğutma takmaya hiç gerek yok 1.5klık hava soğutmalardan tak geç
işlemcim cidden 5klık bir şey mi? ben daha değerli sanıyordum. Onun haricinde hava soğutma alacağım sanırım. Çift fanlı.
 
işlemcim cidden 5klık bir şey mi? ben daha değerli sanıyordum. Onun haricinde hava soğutma alacağım sanırım. Çift fanlı.
üretimi bittiği ve intel olduğu için piyasada az var 10k gözükmesine bakma DDR4'ün f/p kralı ryzen 5 5600 ile aynı performansı veren bir işlemci, onu da sıfırı 6k 2. eli 4-5k arasına alabiliyoruz
 
Kasam Rampage Trapper, işlemcim i7 10700F, anakartım B460M PRO. İşlemcim aşırı ısınıyor TT yaşıyorum dolayısıyla kasma vesaire oluyor. Tam sıvı soğutma olarak "DeepCool LE520 ARGB 240 mm İşlemci Sıvı Soğutucu" alacaktım fakat pompa sesi falan korkuttu beni kahve makinesi gibi ses çıkarıyor diyenler duydum ne yazık ki. Daha sonrasında hava soğutma almam gerektiğini düşündüm. Fakat şöyle bir sıkıntı var ki bende ki RAM RGB yani çift kule alırsam çarpma ihtimali var biraz yukarı kaydırmam gerekecek buna rağmen hava soğutma mı almalıyım? Danıştığım birisi hava soğutma almamı hatta özellikle şunu almamı önerdi. "https://www.gelbura.com/id-cooling-frozn-a610-argb-4pin-pwm-120mm-islemci-sogutucu-pd-TET32445619592" Chatgpt bu kötü diyor daha iyilerini öneriyor dediğimde chatgpt m*l dedi. Kafam aşırı karıştı ne almalıyım lütfen yardımcı olun kaç gündür çözmeye çalışıyorum bu durumdan bıkkınlık geldi artık. Bütçe max 3300
thermalrighttan al kule tipi cift fanli yeter
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,995
Mesajlar
11,083,147
Üyeler
198,225
Son üye
ka1zen
Geri
Top