Çözüldü✓ Bir Türlü Karar Veremiyorum, İşlemcime Nasıl Bir Soğutucu Almalıyım?

ㅤkai

80+ Bronze
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
824
En İyi Cevap
1
Reaksiyon skoru
399
Bütçe
3300
Kasam Rampage Trapper, işlemcim i7 10700F, anakartım B460M PRO. İşlemcim aşırı ısınıyor TT yaşıyorum dolayısıyla kasma vesaire oluyor. Tam sıvı soğutma olarak "DeepCool LE520 ARGB 240 mm İşlemci Sıvı Soğutucu" alacaktım fakat pompa sesi falan korkuttu beni kahve makinesi gibi ses çıkarıyor diyenler duydum ne yazık ki. Daha sonrasında hava soğutma almam gerektiğini düşündüm. Fakat şöyle bir sıkıntı var ki bende ki RAM RGB yani çift kule alırsam çarpma ihtimali var biraz yukarı kaydırmam gerekecek buna rağmen hava soğutma mı almalıyım? Danıştığım birisi hava soğutma almamı hatta özellikle şunu almamı önerdi. "https://www.gelbura.com/id-cooling-frozn-a610-argb-4pin-pwm-120mm-islemci-sogutucu-pd-TET32445619592" Chatgpt bu kötü diyor daha iyilerini öneriyor dediğimde chatgpt m*l dedi. Kafam aşırı karıştı ne almalıyım lütfen yardımcı olun kaç gündür çözmeye çalışıyorum bu durumdan bıkkınlık geldi artık. Bütçe max 3300
 
Kardeşim msi mag coreliquid i240 ya da kasan destekliyorsa i360 şiddetle tavsiye ederim. Yeni aldım aşırı sessiz bir soğutma yapıyor. 7500f işlemcimi apex gibi ağır işlemci kullanan bir oyunda şanlıurfa sıcağında 65 derecelerde tutuyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Kasam Rampage Trapper, işlemcim i7 10700F, anakartım B460M PRO. İşlemcim aşırı ısınıyor TT yaşıyorum dolayısıyla kasma vesaire oluyor. Tam sıvı soğutma olarak "DeepCool LE520 ARGB 240 mm İşlemci Sıvı Soğutucu" alacaktım fakat pompa sesi falan korkuttu beni kahve makinesi gibi ses çıkarıyor diyenler duydum ne yazık ki. Daha sonrasında hava soğutma almam gerektiğini düşündüm. Fakat şöyle bir sıkıntı var ki bende ki RAM RGB yani çift kule alırsam çarpma ihtimali var biraz yukarı kaydırmam gerekecek buna rağmen hava soğutma mı almalıyım? Danıştığım birisi hava soğutma almamı hatta özellikle şunu almamı önerdi. "https://www.gelbura.com/id-cooling-frozn-a610-argb-4pin-pwm-120mm-islemci-sogutucu-pd-TET32445619592" Chatgpt bu kötü diyor daha iyilerini öneriyor dediğimde chatgpt m*l dedi. Kafam aşırı karıştı ne almalıyım lütfen yardımcı olun kaç gündür çözmeye çalışıyorum bu durumdan bıkkınlık geldi artık. Bütçe max 3300
Direkt olarak 240 mm olanı alıp geçiyorsun bana teşekkür edersin önceki mesajımı oku
 
O soğutuyu öneren kişiden koşarak uzaklaş. Şunlardan birini al f/p



İşlemci soket desteğine dikkat et, ben bakmadım uyumluluğuna.
 
Bunu al geç 1350TL'ye fazla para bayılmanın anlamı yok bana göre
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

O soğutuyu öneren kişiden koşarak uzaklaş. Şunlardan birini al f/p



İşlemci soket desteğine dikkat et, ben bakmadım uyumluluğuna.
Montech baya sesli çalışıyor rakiplerine göre onu önermem şahsen fiyatı çok düşmediği sürece.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Styx
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Styx
Kardeşim msi mag coreliquid i240 ya da kasan destekliyorsa i360 şiddetle tavsiye ederim. Yeni aldım aşırı sessiz bir soğutma yapıyor. 7500f işlemcimi apex gibi ağır işlemci kullanan bir oyunda şanlıurfa sıcağında 65 derecelerde tutuyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Direkt olarak 240 mm olanı alıp geçiyorsun bana teşekkür edersin önceki mesajımı oku
ne yazık ki 360 desteklemiyor onun dışında gerçekten sıvı soğutmaya zaten daha sıcak hissediyorum. Ne kadar süredir kullanıyorsunuz memmun musunuz hocam? Siz 360 mı kullanıyorsunuz 240 mı?
O soğutuyu öneren kişiden koşarak uzaklaş. Şunlardan birini al f/p



İşlemci soket desteğine dikkat et, ben bakmadım uyumluluğuna.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu bütçeyle sıvı soğutma alsam daha iyi değil mi hocalarım?
 
ne yazık ki 360 desteklemiyor onun dışında gerçekten sıvı soğutmaya zaten daha sıcak hissediyorum. Ne kadar süredir kullanıyorsunuz memmun musunuz hocam? Siz 360 mı kullanıyorsunuz 240 mı?


Bu bütçeyle sıvı soğutma alsam daha iyi değil mi hocalarım?
https://www.gaming.gen.tr/urun/4325...lc-lmf240-sf-2-yil-birebir-degisim-garantili/


Bunlar fena değil diye biliyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Daha iyi olduğu için değil bu arada, istediğin için attım. Kule tipi soğutucular dandik sıvılardan daha iyiler.
 
https://www.gaming.gen.tr/urun/4325...lc-lmf240-sf-2-yil-birebir-degisim-garantili/


Bunlar fena değil diye biliyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Daha iyi olduğu için değil bu arada, istediğin için attım. Kule tipi soğutucular dandik sıvılardan daha iyiler.
hocam bende LE520'yi beğendim dikkatli okuduysanız ama sesten vesaire korktuğumdan sizlere danışıyorum sıkıntı yaşar mıyım diye? Yoksa şuan bi arkadaşın önerdiği MSI MAG CoreLiquid I240 240 mm İşlemci Sıvı Soğutucu aşırı hoşuma gidiyor.
 
Kasam Rampage Trapper, işlemcim i7 10700F, anakartım B460M PRO. İşlemcim aşırı ısınıyor TT yaşıyorum dolayısıyla kasma vesaire oluyor. Tam sıvı soğutma olarak "DeepCool LE520 ARGB 240 mm İşlemci Sıvı Soğutucu" alacaktım fakat pompa sesi falan korkuttu beni kahve makinesi gibi ses çıkarıyor diyenler duydum ne yazık ki. Daha sonrasında hava soğutma almam gerektiğini düşündüm. Fakat şöyle bir sıkıntı var ki bende ki RAM RGB yani çift kule alırsam çarpma ihtimali var biraz yukarı kaydırmam gerekecek buna rağmen hava soğutma mı almalıyım? Danıştığım birisi hava soğutma almamı hatta özellikle şunu almamı önerdi. "https://www.gelbura.com/id-cooling-frozn-a610-argb-4pin-pwm-120mm-islemci-sogutucu-pd-TET32445619592" Chatgpt bu kötü diyor daha iyilerini öneriyor dediğimde chatgpt m*l dedi. Kafam aşırı karıştı ne almalıyım lütfen yardımcı olun kaç gündür çözmeye çalışıyorum bu durumdan bıkkınlık geldi artık. Bütçe max 3300
750TL ye Dark X123 alsan tüm dertlerin biter ne diye o kadar para harcayasın ki?
 
750TL ye Dark X123 alsan tüm dertlerin biter ne diye o kadar para harcayasın ki?
almışken adam akıllı bir şey alayım diye uğraşıyorum hocam. Ayrıca en sıkıntısız şekilde yapmaya çalışıyorum.
 
almışken adam akıllı bir şey alayım diye uğraşıyorum hocam. Ayrıca en sıkıntısız şekilde yapmaya çalışıyorum.
Çift kule olanlara da bakabilirsin 1500TL falan onlar da, RAMe çarpma olmaz anormal yüksek bir RAM kullanmıyorsan.

Ama o anakart o işlemciye yetmeyecek onu diyim. Thermal Throttle çözülse VRM Throttle başlayacak anakart yetersizliğinden.
 
Çift kule olanlara da bakabilirsin 1500TL falan onlar da, RAMe çarpma olmaz anormal yüksek bir RAM kullanmıyorsan.

Ama o anakart o işlemciye yetmeyecek onu diyim. Thermal Throttle çözülse VRM Throttle başlayacak anakart yetersizliğinden.
Alırken öyle aldım hocam çok anlamıyordum bilgisayarlardan aldığım zaman. Öyle olması gerekti ne yazık ki. VRM Throttle nedir? Onun önüne nasıl geçeceğim? Ayrıca bu zamana kadar isteklerimi yeterince karşılıyordu sadece son zamanlarda işlemci ısısı gözüme batmaya başladı o kadar.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

rdrrrr.webp

rdr2 oynarken.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

@Tablet123 hocam bakma şansınız yok mu zaten kimse yardımcı olmuyor da :)
 
Son düzenleme:
Alırken öyle aldım hocam çok anlamıyordum bilgisayarlardan aldığım zaman. Öyle olması gerekti ne yazık ki. VRM Throttle nedir? Onun önüne nasıl geçeceğim? Ayrıca bu zamana kadar isteklerimi yeterince karşılıyordu sadece son zamanlarda işlemci ısısı gözüme batmaya başladı o kadar.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Alıntıyı görüntüle
rdr2 oynarken.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

@Tablet123 hocam bakma şansınız yok mu zaten kimse yardımcı olmuyor da :)
İşlemcinin yarı gücünü bile kullanamıyorsun ısınmadan. Soğutucun ne bilmiyorum ama berbat olduğu kesin.

Bu sorunu çözüp işlemcinin hak ettiği gücü çekmesini sağlarsan bu sefer anakartın “dur ben o gücü veremem” diyecek kabaca, anakartın VRM birimleri aşırı ısınacak ve anakart mecburen yine işlemciye giden gücü limitleyerek sistemin çökmesini önleyecek. Buna VRM Throttle deniyor. Bunun tek mantıklı çözümü anakartı değiştirmek veya işlemciyi biraz limitli kullanmayı kabullenmek.
 
Geri
Top