Yapay Zeka Destekli Hukuk Asistanı Geliştiriyorum Fikirlerinize İhtiyacım Var

Katılım
29 Ekim 2023
Mesajlar
15
Reaksiyon skoru
8
Herkese selamlar,

Bir süredir kendi halimde "Yapay Zeka Destekli Hukuk Asistanı" projesi üzerinde uğraşıyorum. Amacım; avukatların, stajyerlerin veya hukuki bir derdi olan normal vatandaşların girip durumunu anlattığı, sistemin de güncel kanunlara göre bilgi verip "İhtarname, Dilekçe" gibi taslaklar hazırladığı bir web sitesi (SaaS) yapmak ve bu işten para kazanmak.

Ön yüzü Next.js ile toparladım, arka planda da Python kullanıyorum.(yapay zekadan da destek alıyorum) Şu an kendi bilgisayarımda (lokalde) testler yapıyorum ve fena gitmiyor. Ancak iş projeyi internete (canlıya) almaya gelince fena tıkandım.

Şu an bu işe ayıracak hiçbir bütçem yok, cebimden para çıkma ihtimali sıfır. Arka planda yapay zeka modelleri ve veritabanı çalışacağı için sunucu tarafı gözümü çok korkutuyor. Bu yüzden siz tecrübeli arkadaşlara birkaç sorum olacak:

1. Parasız / Sıfır Bütçeyle Sunucu İşi:Backend tarafını ve yapay zeka süreçlerini tamamen ücretsiz (free tier) nerede barındırabilirim? Render, HuggingFace Spaces vs. işimi görür mü? "Şu servisin ücretsiz kotası çok iyidir, başlangıçta hayat kurtarır" dediğiniz yerler var mı?

2. Güvenlik Meselesi:Bu sisteme giren insanlar mecburen adreslerini, maaşlarını, kavgalı oldukları işverenleri vs. yazacaklar. Sonuçta resmi belge çıkacak.(maskeleme ile korunuyor ama) Bütçesiz bir şekilde ilerlerken veritabanı ve web güvenliği konusunda "bunu sakın atlama" dediğiniz şeyler nelerdir?

3. Fikirleriniz:Sizce böyle bir asistanın içinde sıradan bir insanın veya öğrencinin hayatını kolaylaştıracak, "şu özellik kesin olmalı" dediğiniz ne var?

4. Bu projede avukatlardan destek almam gerek çünkü ben her şeyi bilmiyorum sizce bu işi nasıl çözebilirim

Sıfır bütçeyle bir şeyler üretmeye çalışan biri olarak her türlü fikrinize, "şöyle yaparsan daha iyi olur" demenize çok ihtiyacım var çünkü asıl amacım bu projeyi kusursuz hale getirmek. Her türlü frontend veya backend için fikirlerinize açığım. Şimdiden vakit ayırıp cevap yazan herkese çok teşekkür ederim!
 
Herkese selamlar,

Bir süredir kendi halimde "Yapay Zeka Destekli Hukuk Asistanı" projesi üzerinde uğraşıyorum. Amacım; avukatların, stajyerlerin veya hukuki bir derdi olan normal vatandaşların girip durumunu anlattığı, sistemin de güncel kanunlara göre bilgi verip "İhtarname, Dilekçe" gibi taslaklar hazırladığı bir web sitesi (SaaS) yapmak ve bu işten para kazanmak.

Ön yüzü Next.js ile toparladım, arka planda da Python kullanıyorum.(yapay zekadan da destek alıyorum) Şu an kendi bilgisayarımda (lokalde) testler yapıyorum ve fena gitmiyor. Ancak iş projeyi internete (canlıya) almaya gelince fena tıkandım.

Şu an bu işe ayıracak hiçbir bütçem yok, cebimden para çıkma ihtimali sıfır. Arka planda yapay zeka modelleri ve veritabanı çalışacağı için sunucu tarafı gözümü çok korkutuyor. Bu yüzden siz tecrübeli arkadaşlara birkaç sorum olacak:

1. Parasız / Sıfır Bütçeyle Sunucu İşi:Backend tarafını ve yapay zeka süreçlerini tamamen ücretsiz (free tier) nerede barındırabilirim? Render, HuggingFace Spaces vs. işimi görür mü? "Şu servisin ücretsiz kotası çok iyidir, başlangıçta hayat kurtarır" dediğiniz yerler var mı?

2. Güvenlik Meselesi:Bu sisteme giren insanlar mecburen adreslerini, maaşlarını, kavgalı oldukları işverenleri vs. yazacaklar. Sonuçta resmi belge çıkacak.(maskeleme ile korunuyor ama) Bütçesiz bir şekilde ilerlerken veritabanı ve web güvenliği konusunda "bunu sakın atlama" dediğiniz şeyler nelerdir?

3. Fikirleriniz:Sizce böyle bir asistanın içinde sıradan bir insanın veya öğrencinin hayatını kolaylaştıracak, "şu özellik kesin olmalı" dediğiniz ne var?

4. Bu projede avukatlardan destek almam gerek çünkü ben her şeyi bilmiyorum sizce bu işi nasıl çözebilirim

Sıfır bütçeyle bir şeyler üretmeye çalışan biri olarak her türlü fikrinize, "şöyle yaparsan daha iyi olur" demenize çok ihtiyacım var çünkü asıl amacım bu projeyi kusursuz hale getirmek. Her türlü frontend veya backend için fikirlerinize açığım. Şimdiden vakit ayırıp cevap yazan herkese çok teşekkür ederim!
Hocam şimdi heves kırmış gibi olmayayayım ama hiçbir mahkeme ai metin kabul etmez ki biliyorsunuz günümüzde metinlerin ai dan yazılıp yazılmadıgını anlamak çok basit. Ki mahkeme başladıktan sonra avukata her türlü ihtiyaç olacak. Ancak bilgi aracı olarak kullanılırsa başarılı olur fikir vermesi açısından.
 
Hocam şimdi heves kırmış gibi olmayayayım ama hiçbir mahkeme ai metin kabul etmez ki biliyorsunuz günümüzde metinlerin ai dan yazılıp yazılmadıgını anlamak çok basit. Ki mahkeme başladıktan sonra avukata her türlü ihtiyaç olacak. Ancak bilgi aracı olarak kullanılırsa başarılı olur fikir vermesi açısından.
evet mahkeme süresi boyunca bir avukata ihtiyaç olduğu doğru ama bu chatgpt gibi dümdüz bir ihtarname veya dilekçe yazmıyor tamamen mahkeme kurallarına uygun bir avukatın yazdığı dilekçenin aynısı belki daha iyisi bile olabilir çünkü bunun için geliştirildi teşekkür ederim fikirleriniz için nasıl daha iyi geliştirebilirim sizce neleri kullanmalıyım neler eklemeliyim
 
evet mahkeme süresi boyunca bir avukata ihtiyaç olduğu doğru ama bu chatgpt gibi dümdüz bir ihtarname veya dilekçe yazmıyor tamamen mahkeme kurallarına uygun bir avukatın yazdığı dilekçenin aynısı belki daha iyisi bile olabilir çünkü bunun için geliştirildi teşekkür ederim fikirleriniz için nasıl daha iyi geliştirebilirim sizce neleri kullanmalıyım neler eklemeliyim
Dediğim gibi fikir danışmak için yapılırsa bu proje yürür. Dilekçe veya resmi kurumlarda kullanmak için yazı vermesi ne kadar hoş olur bilemem. Bence ai ı bu konuda eğit atıyorum şöyle bir durum yaşadım haklarım neler neler yapmalıyım tarzı.
 
Dediğim gibi fikir danışmak için yapılırsa bu proje yürür. Dilekçe veya resmi kurumlarda kullanmak için yazı vermesi ne kadar hoş olur bilemem. Bence ai ı bu konuda eğit atıyorum şöyle bir durum yaşadım haklarım neler neler yapmalıyım tarzı.
patronum beni kovdu, maaşım 30000, 3 yıl çalıştım, ihtarname yaz


Sayın Erdoğan, belgeyi doğru tutarlarla hazırlayabilmem için:

  1. İş yerinde toplam kaç ay çalıştınız?
  2. İşe giriş ve işten çıkış tarihleriniz tam olarak nedir?
  3. Aylık düzenli olarak aldığınız yemek, yol veya prim gibi yan haklarınızın toplam tutarı ne kadardır?

3 yıl 20062023 25062025 yemek 12000 prim yok yol servis var


İHTARNAME

İHTAR EDEN: Erdoğan / [TC KİMLİK NO] / [ADRES]

MUHATAP: [İŞVEREN ADI/UNVANI] / [İŞVEREN ADRESİ]

KONU: Haksız fesih nedeniyle ödenmeyen kıdem ve ihbar tazminatı alacaklarının ödenmesi ihtarıdır.

AÇIKLAMALAR:

  1. Tarafınız nezdinde 20.06.2023 tarihinde çalışmaya başladım ve iş sözleşmem 25.06.2025 tarihinde tarafınızca haksız ve bildirimsiz olarak feshedilmiştir.
  2. Çalışma sürem boyunca aylık brüt 30.000 TL ücret ile çalışmış bulunmaktayım. Ayrıca tarafıma yemek yardımı ve servis imkanı sağlanmaktaydı.
  3. 1475 Sayılı İş Kanunu’nun 14. maddesi uyarınca, iş sözleşmesinin işveren tarafından haklı bir sebep olmaksızın feshedilmesi halinde kıdem tazminatına hak kazanılacağı hüküm altına alınmıştır.
  4. İş Kanunu’nun 17. maddesi gereğince, belirsiz süreli iş sözleşmelerinin feshinden önce bildirim sürelerine uyulması zorunludur. Tarafınızca bu bildirim şartına uyulmadığı için ihbar tazminatı ödenmesi gerekmektedir.
  5. İş Kanunu’nun 32. maddesi uyarınca, tazminatların hesabında ücretin yanı sıra işçiye sağlanan para veya para ile ölçülmesi mümkün sözleşme ve kanundan doğan menfaatler de dikkate alınmalıdır. Bu kapsamda, yemek ve servis gibi yan haklarımın tutarı olan 12.000 TL, tazminat hesaplamalarıma dahil edilmiştir.
SONUÇ VE İHTAR:

Fazlaya ilişkin her türlü talep, dava ve ıslah hakkım saklı kalmak kaydıyla; 84.840 TL kıdem tazminatı, 58.800 TL ihbar tazminatı olmak üzere toplam 143.640 TL alacağımın;

  • 84.840 TL kıdem tazminatı için iş akdinin feshi tarihinden itibaren işleyecek en yüksek banka mevduat faizi,
  • 58.800 TL ihbar tazminatı için fesih tarihinden itibaren işleyecek yasal faiz
    ile birlikte işbu ihtarnamenin tarafınıza tebliğinden itibaren 5 (beş) iş günü içinde [BANKA ADI] bankasındaki [IBAN NUMARASI] numaralı hesabıma ödenmesini; aksi hâlde tüm yasal yollara başvuracağımı, yargılama giderleri ve vekalet ücretinin tarafınıza yükleneceğini ihtaren bildiririm.
Yan hak tutarlarınız (yol/yemek/prim vb.) bordronuzdan öğrenildiğinde bu alacaklar toplamına eklenecektir.

İhtar Eden : Erdoğan
Banka : [BANKA ADI] / [IBAN NUMARASI]
Tarih : [TARİH]
İmza : _______________


📋 SONRAKI ADIMLAR:

  1. İhtarnameyi noter aracılığıyla göndermeniz, belgenin karşı tarafa ulaştığının resmi kanıtı olması açısından en güvenli yoldur.
  2. İhtarname karşı tarafa tebliğ edildikten sonra 5 iş günü bekleyiniz. Bu süre, karşı tarafın ödeme yapması için tanınan yasal süredir.
  3. İş hukukundan doğan tazminat alacakları için dava açmadan önce arabulucuya başvurmak zorunludur. 5 iş günü sonunda ödeme yapılmazsa, bir arabulucuya başvurarak "arabuluculuk süreci" başlatmalısınız.
  4. Arabuluculuk sürecinde anlaşma sağlanamazsa, "arabuluculuk son tutanağı" ile birlikte iş mahkemesinde dava açma hakkınız doğacaktır.
  5. Kıdem ve ihbar tazminatı alacakları için zamanaşımı süresi fesih tarihinden itibaren 5 yıldır. Hak kaybına uğramamak için bu süreleri takip etmeniz önemlidir.

📝 Belgeyi tamamlamak için şu bilgileri eklemeniz gerekiyor:

  • TC KİMLİK NO
  • ADRES
  • İŞVEREN ADI/UNVANI
  • İŞVEREN ADRESİ
  • BANKA ADI
  • IBAN NUMARASI
  • TARİH

    şu an bu durumda zaten bakabilirsiniz bir örnek sizce bu ihtarname yeterli değil mi yani avukat olmadığım için biraz tıkandım yeni fikirlere ihtiyacım var hala sorunlar da var onun da farkındayım sürekli test ediyorum
 
Herkese selamlar,

Bir süredir kendi halimde "Yapay Zeka Destekli Hukuk Asistanı" projesi üzerinde uğraşıyorum. Amacım; avukatların, stajyerlerin veya hukuki bir derdi olan normal vatandaşların girip durumunu anlattığı, sistemin de güncel kanunlara göre bilgi verip "İhtarname, Dilekçe" gibi taslaklar hazırladığı bir web sitesi (SaaS) yapmak ve bu işten para kazanmak.

Ön yüzü Next.js ile toparladım, arka planda da Python kullanıyorum.(yapay zekadan da destek alıyorum) Şu an kendi bilgisayarımda (lokalde) testler yapıyorum ve fena gitmiyor. Ancak iş projeyi internete (canlıya) almaya gelince fena tıkandım.

Şu an bu işe ayıracak hiçbir bütçem yok, cebimden para çıkma ihtimali sıfır. Arka planda yapay zeka modelleri ve veritabanı çalışacağı için sunucu tarafı gözümü çok korkutuyor. Bu yüzden siz tecrübeli arkadaşlara birkaç sorum olacak:

1. Parasız / Sıfır Bütçeyle Sunucu İşi:Backend tarafını ve yapay zeka süreçlerini tamamen ücretsiz (free tier) nerede barındırabilirim? Render, HuggingFace Spaces vs. işimi görür mü? "Şu servisin ücretsiz kotası çok iyidir, başlangıçta hayat kurtarır" dediğiniz yerler var mı?

2. Güvenlik Meselesi:Bu sisteme giren insanlar mecburen adreslerini, maaşlarını, kavgalı oldukları işverenleri vs. yazacaklar. Sonuçta resmi belge çıkacak.(maskeleme ile korunuyor ama) Bütçesiz bir şekilde ilerlerken veritabanı ve web güvenliği konusunda "bunu sakın atlama" dediğiniz şeyler nelerdir?

3. Fikirleriniz:Sizce böyle bir asistanın içinde sıradan bir insanın veya öğrencinin hayatını kolaylaştıracak, "şu özellik kesin olmalı" dediğiniz ne var?

4. Bu projede avukatlardan destek almam gerek çünkü ben her şeyi bilmiyorum sizce bu işi nasıl çözebilirim

Sıfır bütçeyle bir şeyler üretmeye çalışan biri olarak her türlü fikrinize, "şöyle yaparsan daha iyi olur" demenize çok ihtiyacım var çünkü asıl amacım bu projeyi kusursuz hale getirmek. Her türlü frontend veya backend için fikirlerinize açığım. Şimdiden vakit ayırıp cevap yazan herkese çok teşekkür ederim!
üniversitede bir arkadaşım rag projesi olarak yapmıştı bu projeyi, gpt gibi çalışıyordu(tasarımı çalışma mantığı) ama belki sen daha iyisini yaparsın, en kötü kendini geliştirirsin
 
patronum beni kovdu, maaşım 30000, 3 yıl çalıştım, ihtarname yaz


Sayın Erdoğan, belgeyi doğru tutarlarla hazırlayabilmem için:

  1. İş yerinde toplam kaç ay çalıştınız?
  2. İşe giriş ve işten çıkış tarihleriniz tam olarak nedir?
  3. Aylık düzenli olarak aldığınız yemek, yol veya prim gibi yan haklarınızın toplam tutarı ne kadardır?

3 yıl 20062023 25062025 yemek 12000 prim yok yol servis var


İHTARNAME

İHTAR EDEN: Erdoğan / [TC KİMLİK NO] / [ADRES]

MUHATAP: [İŞVEREN ADI/UNVANI] / [İŞVEREN ADRESİ]

KONU: Haksız fesih nedeniyle ödenmeyen kıdem ve ihbar tazminatı alacaklarının ödenmesi ihtarıdır.

AÇIKLAMALAR:

  1. Tarafınız nezdinde 20.06.2023 tarihinde çalışmaya başladım ve iş sözleşmem 25.06.2025 tarihinde tarafınızca haksız ve bildirimsiz olarak feshedilmiştir.
  2. Çalışma sürem boyunca aylık brüt 30.000 TL ücret ile çalışmış bulunmaktayım. Ayrıca tarafıma yemek yardımı ve servis imkanı sağlanmaktaydı.
  3. 1475 Sayılı İş Kanunu’nun 14. maddesi uyarınca, iş sözleşmesinin işveren tarafından haklı bir sebep olmaksızın feshedilmesi halinde kıdem tazminatına hak kazanılacağı hüküm altına alınmıştır.
  4. İş Kanunu’nun 17. maddesi gereğince, belirsiz süreli iş sözleşmelerinin feshinden önce bildirim sürelerine uyulması zorunludur. Tarafınızca bu bildirim şartına uyulmadığı için ihbar tazminatı ödenmesi gerekmektedir.
  5. İş Kanunu’nun 32. maddesi uyarınca, tazminatların hesabında ücretin yanı sıra işçiye sağlanan para veya para ile ölçülmesi mümkün sözleşme ve kanundan doğan menfaatler de dikkate alınmalıdır. Bu kapsamda, yemek ve servis gibi yan haklarımın tutarı olan 12.000 TL, tazminat hesaplamalarıma dahil edilmiştir.
SONUÇ VE İHTAR:

Fazlaya ilişkin her türlü talep, dava ve ıslah hakkım saklı kalmak kaydıyla; 84.840 TL kıdem tazminatı, 58.800 TL ihbar tazminatı olmak üzere toplam 143.640 TL alacağımın;

  • 84.840 TL kıdem tazminatı için iş akdinin feshi tarihinden itibaren işleyecek en yüksek banka mevduat faizi,
  • 58.800 TL ihbar tazminatı için fesih tarihinden itibaren işleyecek yasal faiz
    ile birlikte işbu ihtarnamenin tarafınıza tebliğinden itibaren 5 (beş) iş günü içinde [BANKA ADI] bankasındaki [IBAN NUMARASI] numaralı hesabıma ödenmesini; aksi hâlde tüm yasal yollara başvuracağımı, yargılama giderleri ve vekalet ücretinin tarafınıza yükleneceğini ihtaren bildiririm.
Yan hak tutarlarınız (yol/yemek/prim vb.) bordronuzdan öğrenildiğinde bu alacaklar toplamına eklenecektir.

İhtar Eden : Erdoğan
Banka : [BANKA ADI] / [IBAN NUMARASI]
Tarih : [TARİH]
İmza : _______________


📋 SONRAKI ADIMLAR:

  1. İhtarnameyi noter aracılığıyla göndermeniz, belgenin karşı tarafa ulaştığının resmi kanıtı olması açısından en güvenli yoldur.
  2. İhtarname karşı tarafa tebliğ edildikten sonra 5 iş günü bekleyiniz. Bu süre, karşı tarafın ödeme yapması için tanınan yasal süredir.
  3. İş hukukundan doğan tazminat alacakları için dava açmadan önce arabulucuya başvurmak zorunludur. 5 iş günü sonunda ödeme yapılmazsa, bir arabulucuya başvurarak "arabuluculuk süreci" başlatmalısınız.
  4. Arabuluculuk sürecinde anlaşma sağlanamazsa, "arabuluculuk son tutanağı" ile birlikte iş mahkemesinde dava açma hakkınız doğacaktır.
  5. Kıdem ve ihbar tazminatı alacakları için zamanaşımı süresi fesih tarihinden itibaren 5 yıldır. Hak kaybına uğramamak için bu süreleri takip etmeniz önemlidir.

📝 Belgeyi tamamlamak için şu bilgileri eklemeniz gerekiyor:

  • TC KİMLİK NO
  • ADRES
  • İŞVEREN ADI/UNVANI
  • İŞVEREN ADRESİ
  • BANKA ADI
  • IBAN NUMARASI
  • TARİH

    şu an bu durumda zaten bakabilirsiniz bir örnek sizce bu ihtarname yeterli değil mi yani avukat olmadığım için biraz tıkandım yeni fikirlere ihtiyacım var hala sorunlar da var onun da farkındayım sürekli test ediyorum
YEterli yeterli zaten bir problem yokta demek istedigimi anlatamadım neyse ilerlemenin zararı olmaz bu yolda devam et illaki yarın birgün ekmeğini yersin
 
YEterli yeterli zaten bir problem yokta demek istedigimi anlatamadım neyse ilerlemenin zararı olmaz bu yokda devam et illaki yarın birgün ekmeğiniyersin
teşekkür ederim desteğiniz için
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

üniversitede bir arkadaşım rag projesi olarak yapmıştı bu projeyi, gpt gibi çalışıyordu(tasarımı çalışma mantığı) ama belki sen daha iyisini yaparsın, en kötü kendini geliştirirsin
teşekkür ederim ben daha iyisini yapmak istiyorum evet kusursuz çalışmasını istiyorum o yüzden fikriniz varsa söylerseniz çok mutlu olurum
 
teşekkür ederim desteğiniz için
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


teşekkür ederim ben daha iyisini yapmak istiyorum evet kusursuz çalışmasını istiyorum o yüzden fikriniz varsa söylerseniz çok mutlu olurum
Zorlandığın ya da yardım edilse iyi olur diyebileceğin konu varsa elimden geldiğince yardımcı olurum.
 
Zorlandığın ya da yardım edilse iyi olur diyebileceğin konu varsa elimden geldiğince yardımcı olurum.
sunucu kısımlarını bilmiyorum bi gelirim olmadığı için her şeyi ücretsiz kullanmalıyım yani bu konularda ne yapmalıyım bilmiyorum o konularda yardıma ihtiyacım var
 
sunucu kısımlarını bilmiyorum bi gelirim olmadığı için her şeyi ücretsiz kullanmalıyım yani bu konularda ne yapmalıyım bilmiyorum o konularda yardıma ihtiyacım var
Eğer gpu'n yeterli ise local bir ai modeli kullan ve bu model üzerinden analiz vs. işlemleri yap, eğer öğrenciysen google'dan sanal makine açabiliyorsun yaklaşık 13000 bin tl lik bir kullanabileceğin bir bütçe veriyor ancak sanal makine maaliyeti düşük değil
 
Avukatlık ücreti istemesin yeter.
aylık bir ücret olur illa o kadar uğraştım yani
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Eğer gpu'n yeterli ise local bir ai modeli kullan ve bu model üzerinden analiz vs. işlemleri yap, eğer öğrenciysen google'dan sanal makine açabiliyorsun yaklaşık 13000 bin tl lik bir kullanabileceğin bir bütçe veriyor ancak sanal makine maaliyeti düşük değil
şu an gemininin ücretsiz bir modelini kullanıyorum local daha mı iyi olur
 
Geri
Top