Çözüldü✓ CPU-z Konusunda Yardım

Rhavenix

80+ Bronze
Katılım
5 Nisan 2020
Mesajlar
1,716
Reaksiyon skoru
703
Merhaba arkadaşlar,
Bilgisayarımda 2x8 16GB ram takılı ve CPU-Z üzerinde bu ramlerin CL ve kaç MHz çalıştığını görmek için yükledim ve sonuçlar konusunda şöyle bir ekran ile karşı karşıya kaldım açıkcası bilmediğim için mi anlamıyorum yoksa gerçekten değerler normal dışında bir durum mu yardımcı olur musunuz. Ramler CL 20 değerinde gözüküyor bu iyi mi kötü mü bilmiyorum ve ayrıca MHz değerleri neden 1333MHz
PC de takılı olan ramler
XPG 8 GB CL 16 3200 MHz
XPG 8 GB CL 16 3000 MHz
 

Ekler

  • resim_2022-11-10_024318916.png
    resim_2022-11-10_024318916.png
    17.5 KB · Hit: 153
Büyük ihtimalle bios'dan XMP ayarını açmadığınız için böyle gözüküyor değerler düşük.
 
Merhaba arkadaşlar,
Bilgisayarımda 2x8 16GB ram takılı ve CPU-Z üzerinde bu ramlerin CL ve kaç MHz çalıştığını görmek için yükledim ve sonuçlar konusunda şöyle bir ekran ile karşı karşıya kaldım açıkcası bilmediğim için mi anlamıyorum yoksa gerçekten değerler normal dışında bir durum mu yardımcı olur musunuz. Ramler CL 20 değerinde gözüküyor bu iyi mi kötü mü bilmiyorum ve ayrıca MHz değerleri neden 1333MHz
PC de takılı olan ramler
XPG 8 GB CL 16 3200 MHz
XPG 8 GB CL 16 3000 MHz
orada her zaman yarı değerini gösterir mesela bende 1600mhz ram var 800 yazmakta üstelik biostan ayarlamama rağmen kısaca şu an ramleriniz 2666 mhz'da çalışıyor işlemcinizle alakalı olabilir otomatik kendisini optimize eder xpm profili açarsanız 3200 yapabilirsiniz ve cpu-z'de 1600 olarak gözükür.
 
orada her zaman yarı değerini gösterir mesela bende 1600mhz ram var 800 yazmakta üstelik biostan ayarlamama rağmen kısaca şu an ramleriniz 2666 mhz'da çalışıyor işlemcinizle alakalı olabilir otomatik kendisini optimize eder xpm profili açarsanız 3200 yapabilirsiniz ve cpu-z'de 1600 olarak gözükür.
anladım yani biostan ayar yapılması lazım diyorsun peki ayreten şeyi sorabilir miyim CL değeri 20 gözüküyor o neden sence
 
anladım yani biostan ayar yapılması lazım diyorsun peki ayreten şeyi sorabilir miyim CL değeri 20 gözüküyor o neden sence
dediğim gibi mhz düşürdüğü için otomatik olarak kendini o cl değerine ayarlıyor sallıyorum mesela 2800mhz iken cl 18 değerinde çalışır. 3200 iken cl16 değerinde... İşlemciniz nedir?
 
anladım yani biostan ayar yapılması lazım diyorsun peki ayreten şeyi sorabilir miyim CL değeri 20 gözüküyor o neden sence
XMP kapalı. XMP sadece hızı arttırmıyor, gecikmeyi düşürüyor ve voltajı da arttırıyor, kısaca otomatik Overclock. Zaten piyasada JEDEC dışında (2133-2666) satılan tüm RAM ler böyle
 
dediğim gibi mhz düşürdüğü için otomatik olarak kendini o cl değerine ayarlıyor sallıyorum mesela 2800mhz iken cl 18 değerinde çalışır. 3200 iken cl16 değerinde... İşlemciniz nedir?
işlemcim ryzen 5 2600
anakart ise a320m pro vh
bu anakartta XMP ayarı yapabilir miyim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

XMP kapalı. XMP sadece hızı arttırmıyor, gecikmeyi düşürüyor ve voltajı da arttırıyor, kısaca otomatik Overclock. Zaten piyasada JEDEC dışında (2133-2666) satılan tüm RAM ler böyle
XMP değerini değişebilir miyim eğer yapabiliyorsam rica etsem kısa özetler misiniz nasıl yapabilirim diye
 
Hocam bende şuan aynı ramlerin MHz değeri 4200 MHz işlemci 5600x ve anakart b550 a pro 4000 de ama afterburner de 2700 lerde felan görünüyor oyun testin de görev yöneticisinde ise 4000 MHz olarak Cl değerleri yüksek 20 felan overclockla Cl değerini 18 e felan çekip MHz i 3600 e çeksem FPS ve performansi artar mi
 
işlemcim ryzen 5 2600
anakart ise a320m pro vh
bu anakartta XMP ayarı yapabilir miyim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


XMP değerini değişebilir miyim eğer yapabiliyorsam rica etsem kısa özetler misiniz nasıl yapabilirim diye
XMP değeri BIOS ayarlarında açık veya kapalı olur direkt kapalıysa açarsın ki senin senaryonda kapalı
 
XMP değeri BIOS ayarlarında açık veya kapalı olur direkt kapalıysa açarsın ki senin senaryonda kapalı
Yani istesem açabilirim o zaman bilgisayarı kapatıp internetten bir araştırma yapayım nasıl açılır ve değer nasıl yükseltilir diye teşekkür ederim olmazsa eğer sizi burada etiketlesem rahatsızlık verir miyim
 
Yani istesem açabilirim o zaman bilgisayarı kapatıp internetten bir araştırma yapayım nasıl açılır ve değer nasıl yükseltilir diye teşekkür ederim olmazsa eğer sizi burada etiketlesem rahatsızlık verir miyim
Çok zor değil pc açılırken DEL' e bas BIOS' a gir kocaman XMP yazar hepsi BIOS' un Basic Menusune koyuyor. Anakartın ne
 
Geri
Top