1.4 Atmosferik alıp LPG taktırmak mı yoksa 1.0 turbo mu hangisi az yakar?

Lonemidas

80+
Katılım
15 Mayıs 2024
Mesajlar
13
Reaksiyon skoru
9
Aslında soru başlıkta açık..
1.0 turbo 1.4'e göre daha az yakıyo, daha seri, yokuşta baymıyo vs.
1.4'ün tek avantajı lpg'ye uyumlu olması..
1.0 yakıtta üzmez diyorlar tamam da benzin ve lpg farkı da ortada..
Performans beklentim yok, yokuşta 2.3.viteste 50-60km'yle çıkmak da benim için sorun değil..
1.0 turbonun 1.4'e lpg takılmış halinden çok büyük bi farkı var mı?
Kia Stonic ve Skoda Fabia bakıyorum iki bayi de bizim arabalara lpg takılmaz, ki gerek de yok az yakar diyo.. Şimdiden teşekkürler..
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Yazmayı unutmuşum 2024 model sıfır alacağım..
 
Son düzenleme:
Lpg ye bulaşma. İş arkadaşım 3.5 benzinli Hundai Santafe kullanıyordu. Lpg ile çekmediği çile kalmamıştı.
Çalışıyor mu? çalışıyor ama nasıl çalışıyor? Yarım yamalak

Hem Lpg maddesel kuruluk olduğu için piston kafası yanıyo hem püskürtücüler tutuluyo. Hem gaz filtresi tutuluyo, Hem gazın iğne deliği kadar borusu tutuluyo. Gazdan benzine geçişler birde tersi, bozuluyor. Bozulmasa bile tam gaz verince benzine geçiş olmuyo araba yerinde tekliyo.

Bu sisteme geçiceksen en kaliteli ürünler kullanmalısın, kaliteli ürünlerde bile abidik gubidik sorunlar çıkabileceğini unutma ama
 
şirket arabası olarak 1.0 turbolu clio kullanıyorum. Benimde ilk başta 1.0 araba gitmez gibi düşüncelerim vardı ama denemek amaçlı hız sabitleme ile yokuslu yollara cıktım hızdan hiç düşmedi çekişi gayet iyi ama biraz yakıyor gibi 6 litre civarı yakıyor gibi
Kendi aracımda Kia Sportage 1.6 atmosferik lpgli 9 litrenin altını görmedim :D Turbolu motor iyidir aga yıl olmuş kaç hala atmosferik araba üreten üreticileri anlamıyorum.. Ama 1.0 motorda basarsan su gibi içer onu söyleyim sakin kullanmak lazım küçük hacimli motorları
 
LPG daha az yakar, turbolu arabalarda basarsan yakıtı içer.

Sakin kullanırım dersen, 1.0 al.
 
Aslında soru başlıkta açık..
1.0 turbo 1.4'e göre daha az yakıyo, daha seri, yokuşta baymıyo vs.
1.4'ün tek avantajı lpg'ye uyumlu olması..
1.0 yakıtta üzmez diyorlar tamam da benzin ve lpg farkı da ortada..
Performans beklentim yok, yokuşta 2.3.viteste 50-60km'yle çıkmak da benim için sorun değil..
1.0 turbonun 1.4'e lpg takılmış halinden çok büyük bi farkı var mı?
Kia Stonic ve Skoda Fabia bakıyorum iki bayi de bizim arabalara lpg takılmaz, ki gerek de yok az yakar diyo.. Şimdiden teşekkürler..
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Yazmayı unutmuşum 2024 model sıfır alacağım..
LPG montajını bilen birine taktırdığın sürece sorun yaşayacagını düşünmüyorum dizel hem bakım yönününden hemde yakıt yönünden bi hayli fazla..
 
LPG montajını bilen birine taktırdığın sürece sorun yaşayacagını düşünmüyorum dizel hem bakım yönününden hemde yakıt yönünden bi hayli fazla..
Dizele LPG takmıyorlar. Aslında Dizel almak daha iyi olur tork güçü hemde ekonomik anlamda başarılı
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

1.0 motor Turbo dizelse o zaman daha iyi aslında. :D Bas basabildiğin kadar
 
Cevap veren herkese gerçekten teşekkürler..
Dediğim gibi hızla işim yok, seri olsun, sağı solu tokatlasın benlik şeyler değil.. Şehir dışında bile 120-130'u geçmeyen adamım..
Bana uygun olan 1.0 turbo o zaman..
Aklıma takılan şey sabah kızı okula bırak, iş yerine git, akşam yine kızı al, antrenmana götür vs.tam sabah trafiği ve akşam trafiğinde yolda oluyorum, dur kalk çok oluyo haliyle.. Ve günlük 20-25 km yol yapıyorum.. Böyle olunca da 1.0'ın faydası ortadan kalkar mı?
 
Cevap veren herkese gerçekten teşekkürler..
Dediğim gibi hızla işim yok, seri olsun, sağı solu tokatlasın benlik şeyler değil.. Şehir dışında bile 120-130'u geçmeyen adamım..
Bana uygun olan 1.0 turbo o zaman..
Aklıma takılan şey sabah kızı okula bırak, iş yerine git, akşam yine kızı al, antrenmana götür vs.tam sabah trafiği ve akşam trafiğinde yolda oluyorum, dur kalk çok oluyo haliyle.. Ve günlük 20-25 km yol yapıyorum.. Böyle olunca da 1.0'ın faydası ortadan kalkar mı?
Hocam size en iyi tavsiyeyi Alacağınız aracın Forum grupları , facebook gruplarına girin derdinizi sorun insanlar artık herşeyleri o tarz bilgi paylaşım platformlarında paylaşıp öneri ve yardımda bulunuyorlar , insanlar hem oralarda birbirlerine usta tavsiyeleri gibi gibi şeyler paylaşıyorlar o tarz gruplara girip sorunuzu sorun yardımcı olanlar olacaktır illaki ne kadar yakar vs
 
Cevap veren herkese gerçekten teşekkürler..
Dediğim gibi hızla işim yok, seri olsun, sağı solu tokatlasın benlik şeyler değil.. Şehir dışında bile 120-130'u geçmeyen adamım..
Bana uygun olan 1.0 turbo o zaman..
Aklıma takılan şey sabah kızı okula bırak, iş yerine git, akşam yine kızı al, antrenmana götür vs.tam sabah trafiği ve akşam trafiğinde yolda oluyorum, dur kalk çok oluyo haliyle.. Ve günlük 20-25 km yol yapıyorum.. Böyle olunca da 1.0'ın faydası ortadan kalkar mı?
1.0 turbolu al biz 1 aylığına 23 model1.0 turbosuz Clio kullandık araba 65 bg di zaten araç kendini zor taşıyor biz bide bagaja odun yükledik arka koltuğa kütükler yıktık sonuç araç yokuş yukarı 30 u geçerse şükrediyorduk sonra tabi 1.3 4x2 Duster geldi parçaladı geçti o yokuşları şuan 1.5 4x2 duster var oda benzer ama daha az yakıyor kısaca 2. El bakarsan 23 model 1.5 bluedci Duster bulursun illa sifirsa 24 1.3 Duster al aldığına sevinirsin otomatik 150bg bana mısın demiyor
 
1.4 atmosferik egea crossa biniyorum. Performansi çok kötü. öyle performans arayan biri değilim araç 6000km yi geçti daha 120 yi geçmemişimdir. Bundan önce 2004 65hp 1.5 Kangooya biniyordum onun bile performansı daha iyiydi.
Aracı yüksek devirde kullanmak lazım verildiğini söylediği torku yüksek devirde verebiliyor öylede çok yakıyor, şuan bile şehir dışı 5.8lt in altına inmiyor
 
1.0 araç alınmaz araç zorlanır ve çok yakar.
 
Hangi model olduğuna bağlı. 1.0 clio var arkadaşımda 8.5l gösteriyor. Lpg daha iyi tabi taktırdığın yerde önemli ist yakınıysan önerebilirim. 1.4 e yazılım da atıyorlar. +15ps +15 tork.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,158,052
Mesajlar
10,437,242
Üyeler
183,940
Son üye
pantales
Geri
Top