1- Hukuk Eğitimi
Forum kuralları ve forum kullanıcıları tarafından sıkça ihlal edilen bazı hukuk kurallarını anlatan bir video yayınlardım.
Üye girişi esnasında her kullanıcı için bir kereye mahsus izleme zorunluğu eklerdim.
Muhtemelen bu yöntem bir günde yetişmez diye önemli kuralları gifler hazırlar forumun sağında solunda bulunan boş kısımları doldururdum.
2- İçerik Denetimi
Bilinçsiz kullanımı en aza indirmek adına moderatörler aracılığıyla bazı konuları okumak veya mesaj yazmak için yaş sınırlaması getirirdim.
3- Konu Sekme Düzenlemesi
Popüler konuların yanına Ana Konular başlığında ayrı sekme eklerdim veya Popüler konuları 1-2-3 sayfa olarak genişletirdim.
4- Reaksiyon Düzenlemesi
Beğenmeme butonu eklerdim. Komikti ile dalga geçme gülüş emojilerini ayırırdım.
5- Açılan Konuyu Takip Zorunluluğu
Forumda çözüme ulaşmasına rağmen çözümü yazılmayan sorunlar var.
Bir konu açılış tarihinden 1 ay sonra sizlere sorununuz çözüldü mü? (açıklama yazınız) veya indirim bitti mi? (konu başlığında belirtiniz) gibi konu sahiplerine aylık bildirimler gönderen bir sistem tanımlardım. 1 yıl güncelleme yapılmayan konuların otomatik olarak kilitlenmesini sağlardım.
6- Genel Sohbet Bölümü
Forum üyelerinin forumdayken konuşabileceği herkese açık bir genel sohbet sekmesi eklerdim. Sohbet botu ile küfür argo kullanımını yasaklardım, içerik kontrolü moderatörlerce takip edilirdi. Bu sayede basit sorular ile cevapsız konular azalırdı. Bunun için discord var tabi fakat bu forumdaki aktifliği artırmak için daha hızlı bir hareket olurdu. Sadece beraber oyun oynamak isteyenlerin oyun kullanıcı adını yazabileceği oyun sohbet odası eklerdim.
7- Forum Kullanım Eğitimi
Forumu ilk defa kullanan üyelerimiz için bir yıl boyunca her konu açışlarında kısa sorular sorarak doğru başlığa ve doğru anlaşılır cümleler ile sorununu anlatmasını sağlayacak sırayla 2 seçenekli 3-5 soru eklerdim.
8- Ürün Garanti / İstatistik Bilgisi
Sorun yaşanan ürünle ilgili konu açılmak istendiği esnada ürünün markasının, türünün ve modelinin işaretleneceği kutucuklar yapardım. İşaretlemeler tamamlandığında teşekkür mesajı ile birlikte ilgili markanın müşteri hizmetleri numarasının yazdığı bir kutu açılırdı. Bu sayede forumda hangi ürün daha çok sorun yaşattı, sorunların yüzde kaçı çözüldü gibi istatistik taşıyan veriler elde edebilirdim. Bir ürünü foruma yazdığınızda bu ürünle ilgili kaç kullanıcımız sorun yaşadı, kaçı çözüme ulaştı görebilirdi.
Aklıma bunlar geldi, bazıları mantıklı bazıları tuhaf gelebilir. Daha sonra güncellerim. İyi forumlar.