Işın İzleme (Ray Tracing) Performansı
Işın izleme teknolojisini bir sahnedeki ışığın fiziğini simüle etmenin bir yolu olarak tanımlayabiliriz. Bu teknoloji ile birlikte 3B grafiklerde eşsiz düzeyde gerçekçilik elde etme potansiyeli sunuluyor. Tarihsel olarak ışın izlemenin performans maliyeti çok yüksekti. Bu nedenle oyunlar, geleneksel olarak “rasterization” olarak bilinen farklı bir yöntemi kullanıyorlardı. Ray Tracing ise çevrimdışı işleme ve profesyonel görselleştirme senaryoları için geliştirildi.
AMD RDNA 2 mimarisi, oyunlarda gerçek zamanlı ışın izleme efektlerini etkinleştirmek için Microsoft DirectX Ray Tracing desteği de dahil olmak üzere donanımsal hızlandırma sunuyor. RNDA 2 mimarisi ayrıca PC’lerin yanı sıra yeni nesil konsollarda da kullanılıyor.
Aşağıdaki tabloda, ışın izlemeli efektlere sahip oyunlarda RX 6900 XT grafik kartından neler bekleyebileceğimiz görünüyor.