Neler Yeni

Amazon ve faturama yanlış eklenen IMEI

omerfaruk

80+
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
238
Dahası  
Reaksiyon skoru
149
İsim
Ömer Faruk Altınova
Merhabalar, ben ve forumdaki birçok kişi kasım ayında Amazondan A34 telefon aldık. Birçok kişi için bu süreç 17 Aralık 2023 tarihinde sona erse de benim için pek öyle olmadı. Amazon faturama bir başka kişiye ait IMEI numarasını eklemiş ve o günden beri düzelttirmeye çalışıyorum fakat hala düzeltemediler. Bende bu süreci burada anlatmak ve güncellemeleri paylaşmak istiyorum. İşte ilk günden günümüze kadar olan bütün olaylar:

14 Kasım 2023: Amazon telefonu satın aldığımda faturada IMEI numarası bulunacağını söyledi. Bende bu beyan üzerine cihazı satın aldım.
16 Kasım 2023: Cihazın faturası kesildi ve faturada IMEI bilgisi yer almıyor. İlk IMEI eklenmesi için kaydımı bugün oluşturdum.
17 Kasım 2023: Talebimle ilgili bilgi almak istedim. Benden 1 hafta beklemem istendi.
19 Kasım 2023: Erkenden talebimle ilgili tekrar bilgi almak istedim. 3 gün beklemem söylendi.
25 Kasım 2023: Artık bir tarih verilmiyor benden beklemem isteniyor.
28 Kasım 2023: 23 Kasım 2023 tarihinde bir güncelleme yapıldığı ve eski faturaların talep olarak işlendiği söylendi.
30 Kasım 2023: Hala güncelleme sağlanmadığını ve iade süresinin dolmasının da yaklaştığını belirttim. Sürecin devam ettiğini ve iade süresinde bir tolerans sağlanabileceğini belirttiler.
3 Aralık 2023: Artık Aralık ayına girmiş bulunmaktayız hala bir gelişme olmadığı söylendi.
3-17 Aralık 2023 Arası: Bu tarihlerde ara sıra müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim. Beklemem söylendi.
17 Aralık 2023: Amazon IMEI sorununu bugün çözdü ve herkesin faturasına IMEI ekledi :) Benim faturama eklenen IMEI benim telefonuma ait değildi. Bu yüzden talep bıraktım. Ayrıca cihazı iade edebileceğim süre bugün doldu.
18 Aralık 2023: Aralık ayının son haftasına kadar beklemem istendi. Bu sırada herkese fatura düzenlendiğine dair bir mail gitti.
26 Aralık 2023: Aralık ayının son haftasına kadar bekledim ve tahmin edin ne oldu? Ay sonuna kadar bekleyin dediler.
5 Ocak 2024: Yeni yıla girdik hala eklenmedi. Ulaştığım müşteri hizmetleri 8 Ocak 2024 tarihine kadar hallolmasını beklediğini söyledi.
10 Ocak 2024: Süre dolduğu için tekrar ulaştım tekrar aciliyet vs. taleplerini iletip 5-7 gün beklemem istendi.
19 Ocak 2024: Bu kadar süre sonunda ilgili ekipten bir cevap geldi ama beklediğim cevap bu değildi. "İlgili cihaz IMEI bilgileri faturada bulunduğu şekildedir. Konuyla ilgili müşterimize bilgilendirme sağlayabilirsiniz." olarak yanıt verilmiş ama bu bilgi doğru değil. Burada faturada yazan IMEI bilgisini ve cihazın içinde bulunan IMEI bilgilerinin fotoğrafını ilgili ekibe gönderip tekrardan talep açtırıyorum.
23 Ocak 2024: Dönüş yok, talep devam ediyor.
31 Ocak 2024: Tekrar bağlandım bu sefer işlemin yapılacağını ve 2 Şubat 2024 tarihine kadar beklemem söylendi.
2 Şubat 2024: Sorun çözülmedi 72 saat bekleyin dendi.
5 Şubat 2024: Sorun çözülmedi 72 saat bekleyin dendi.
7 Şubat 2024: İlgili ekibin dönüş yaptığı, sipariş sonrası fatura değişikliği sağlanamayacağını ve sadece iade edebileceğimi söyledi. Kabul etmedim. Yöneticisinden destek alacağını söyledi ve aynı yanıtı verdi. Ben tekrar itiraz ettim ve tekrar yönetici ekibe iletmesini istedim. Talep oluşturdu.
8 Şubat 2024: Yönetici ekibe gönderdiğim taleple ilgili bilgi almak istedim. Bağlanan müşteri hizmetleri bana 7 Şubat tarihinde verilen bilgilerin yanlış olduğunu önceki talebimin sonuçlanmadığını söyledi. Tekrar 72 saat beklemem gerektiği söylendi. Tam tamına 87 gün geçti ve Amazon faturama hala doğru IMEI numarasını ekleyemedi.
11 Şubat 2024: Haftasonu girdiği için ilgili ekip dönüş yapmamış. Salı gününe kadar yanıt verilecek dendi.
13 Şubat 2024: Dönüş yok, sorun çözülene kadar beklemem gerekiyormuş
13-27 Şubat 2024: Bu süreçteki görüşmeler de olumsuz sonuçlandı. Hala beklememi istiyorlar.

Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayrıca Amazon müşteri hizmetleri bu hatalı bilgiler ile vergi indirimine başvurmamı istiyor. Hem beni hem de faturama yazdıkları diğer telefonun sahibini tehlikeye sokabilecek bir durum bu. Eklemek istediğim bir diğer konu da Amazon IMEI adı altında kulaklık, şarj aleti, laptop ve daha birçok ürüne seri numaralarını ekliyor. Fakat bu eklemelerde bile hata var. Örneğin geçen hafta satın aldığım şarj aletinin faturasında seri numarası yerine direkt ürünün herkeste aynı olan barkodunu yazmışlar.
 
Son düzenleme:

55superx

80+ Titanium
Katılım
29 Mart 2021
Mesajlar
23,675
En İyi Cevap
1
Merhabalar, ben ve forumdaki birçok kişi kasım ayında Amazondan A34 telefon aldık. Birçok kişi için bu süreç 17 Aralık 2023 tarihinde sona erse de benim için pek öyle olmadı. Amazon faturama bir başka kişiye ait IMEI numarasını eklemiş ve o günden beri düzelttirmeye çalışıyorum fakat hala düzeltemediler. Bende bu süreci burada anlatmak ve güncellemeleri paylaşmak istiyorum. İşte ilk günden günümüze kadar olan bütün olaylar:

14 Kasım 2023: Amazon telefonu satın aldığımda faturada IMEI numarası bulunacağını söyledi. Bende bu beyan üzerine cihazı satın aldım.
16 Kasım 2023: Cihazın faturası kesildi ve faturada IMEI bilgisi yer almıyor. İlk IMEI eklenmesi için kaydımı bugün oluşturdum.
17 Kasım 2023: Talebimle ilgili bilgi almak istedim. Benden 1 hafta beklemem istendi.
19 Kasım 2023: Erkenden talebimle ilgili tekrar bilgi almak istedim. 3 gün beklemem söylendi.
25 Kasım 2023: Artık bir tarih verilmiyor benden beklemem isteniyor.
28 Kasım 2023: 23 Kasım 2023 tarihinde bir güncelleme yapıldığı ve eski faturaların talep olarak işlendiği söylendi.
30 Kasım 2023: Hala güncelleme sağlanmadığını ve iade süresinin dolmasının da yaklaştığını belirttim. Sürecin devam ettiğini ve iade süresinde bir tolerans sağlanabileceğini belirttiler.
3 Aralık 2023: Artık Aralık ayına girmiş bulunmaktayız hala bir gelişme olmadığı söylendi.
3-17 Aralık 2023 Arası: Bu tarihlerde ara sıra müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim. Beklemem söylendi.
17 Aralık 2023: Amazon IMEI sorununu bugün çözdü ve herkesin faturasına IMEI ekledi :) Benim faturama eklenen IMEI benim telefonuma ait değildi. Bu yüzden talep bıraktım. Ayrıca cihazı iade edebileceğim süre bugün doldu.
18 Aralık 2023: Aralık ayının son haftasına kadar beklemem istendi. Bu sırada herkese fatura düzenlendiğine dair bir mail gitti.
26 Aralık 2023: Aralık ayının son haftasına kadar bekledim ve tahmin edin ne oldu? Ay sonuna kadar bekleyin dediler.
5 Ocak 2024: Yeni yıla girdik hala eklenmedi. Ulaştığım müşteri hizmetleri 8 Ocak 2024 tarihine kadar hallolmasını beklediğini söyledi.
10 Ocak 2024: Süre dolduğu için tekrar ulaştım tekrar aciliyet vs. taleplerini iletip 5-7 gün beklemem istendi.
19 Ocak 2024: Bu kadar süre sonunda ilgili ekipten bir cevap geldi ama beklediğim cevap bu değildi. "İlgili cihaz IMEI bilgileri faturada bulunduğu şekildedir. Konuyla ilgili müşterimize bilgilendirme sağlayabilirsiniz." olarak yanıt verilmiş ama bu bilgi doğru değil. Burada faturada yazan IMEI bilgisini ve cihazın içinde bulunan IMEI bilgilerinin fotoğrafını ilgili ekibe gönderip tekrardan talep açtırıyorum.
23 Ocak 2024: Dönüş yok, talep devam ediyor.
31 Ocak 2024: Tekrar bağlandım bu sefer işlemin yapılacağını ve 2 Şubat 2024 tarihine kadar beklemem söylendi.
2 Şubat 2024: Sorun çözülmedi 72 saat bekleyin dendi.
5 Şubat 2024: Sorun çözülmedi 72 saat bekleyin dendi.
7 Şubat 2024: İlgili ekibin dönüş yaptığı, sipariş sonrası fatura değişikliği sağlanamayacağını ve sadece iade edebileceğimi söyledi. Kabul etmedim. Yöneticisinden destek alacağını söyledi ve aynı yanıtı verdi. Ben tekrar itiraz ettim ve tekrar yönetici ekibe iletmesini istedim. Talep oluşturdu.
8 Şubat 2024: Yönetici ekibe gönderdiğim taleple ilgili bilgi almak istedim. Bağlanan müşteri hizmetleri bana 7 Şubat tarihinde verilen bilgilerin yanlış olduğunu önceki talebimin sonuçlanmadığını söyledi. Tekrar 72 saat beklemem gerektiği söylendi. Tam tamına 87 gün geçti ve Amazon faturama hala doğru IMEI numarasını ekleyemedi.

Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayrıca Amazon müşteri hizmetleri bu hatalı bilgiler ile vergi indirimine başvurmamı istiyor. Hem beni hem de faturama yazdıkları diğer telefonun sahibini tehlikeye sokabilecek bir durum bu. Eklemek istediğim bir diğer konu da Amazon IMEI adı altında kulaklık, şarj aleti, laptop ve daha birçok ürüne seri numaralarını ekliyor. Fakat bu eklemelerde bile hata var. Örneğin geçen hafta satın aldığım şarj aletinin faturasında seri numarası yerine direkt ürünün herkeste aynı olan barkodunu yazmışlar.
Amazon zaten geçen biz vergi iadesine uygun fatura hazırlamıyoruz dememiş miydi? Amazon faturası ile buna başvurup red yemeyen var mı merak ettim?
 

omerfaruk

80+
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
238
Dahası  
Reaksiyon skoru
149
İsim
Ömer Faruk Altınova
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Amazon zaten geçen biz vergi iadesine uygun fatura hazırlamıyoruz dememiş miydi? Amazon faturası ile buna başvurup red yemeyen var mı merak ettim?
Birçok kişinin faturası kabul edildi şuan. IBAN kontrolü kısmında kaldı.
 

man a man

80+
Katılım
6 Haziran 2021
Mesajlar
474
Ben faturaya eklenmeyen imei sıkıntısını değişim yaparak çözmüştüm.
Telefonu iade etme imkanı veriyorlarsa değişim için diretmenizi tavsiye ederim

Bence şimdiden THH ye başvurunuzu yapın. Devletin iade etmesi gereken miktarı anlaşmazlık bedeli olarak yazın THH büyük ihtimalle sizi haklı bulacak icra ile alırsınız devletin vereceğini
 

omerfaruk

80+
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
238
Dahası  
Reaksiyon skoru
149
İsim
Ömer Faruk Altınova
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Ben faturaya eklenmeyen imei sıkıntısını değişim yaparak çözmüştüm.
Telefonu iade etme imkanı veriyorlarsa değişim için diretmenizi tavsiye ederim

Bence şimdiden THH ye başvurunuzu yapın. Devletin iade etmesi gereken miktarı anlaşmazlık bedeli olarak yazın THH büyük ihtimalle sizi haklı bulacak icra ile alırsınız devletin vereceğini
Hocam değişim olayını Aralık ayında IMEI eklenmeden denemiştim o zaman yapmamışlardı. Değişim yaptıktan sonra faturada sıkıntı yaşayanlar vs. de var galiba. Fatura konusuyla hangi ekip ilgileniyorsa ne müşteri hizmetleri o ekibe ulaşabiliyor ne de ben bağlanabiliyorum. Şuan iade hakkım vs. var mı onu da bilmiyorum var dedikleri günden bir gün sonra yanlış bilgi vs. dediler yine bekletmeye başladılar.
 

MOON_MVR

80+ Bronze
Katılım
30 Mart 2020
Mesajlar
1,049
Dahası  
Reaksiyon skoru
667
Yaş
20
İsim
Salih
İlgilendiği Kategoriler
VR - Sim Racing - Formula 1
Knk dediğim şey saçma gelicek ama dene kesinlikle. VPN ile veya amazonun başka bir ülkesi için olan sitesinde hesabını açıp başka bir departmana bağlanmaya çalış tr dekiler bilgisayarda oyun oynuyor iş yapmıyorlar.
Ben vr gözlük almıştım gözlük kullanılmış şekilde gelmişti 4 ay değişimi ile uğraştım kanıt dır odur budur ispat edemedim hep bekleyin dediler. Abim var fransada öğretmen o ordan destek talebi açtı şaka yapmıyorum 3. gün de bana yeni kargo takip kodu geldi ürün bana geldikten ortlama bi 11 gün sonra da kolay gelsin kargo eski ürünü aldı gitti.
 

YazılımKafa

80+ Silver
Katılım
10 Ekim 2022
Mesajlar
2,982
Merhabalar, ben ve forumdaki birçok kişi kasım ayında Amazondan A34 telefon aldık. Birçok kişi için bu süreç 17 Aralık 2023 tarihinde sona erse de benim için pek öyle olmadı. Amazon faturama bir başka kişiye ait IMEI numarasını eklemiş ve o günden beri düzelttirmeye çalışıyorum fakat hala düzeltemediler. Bende bu süreci burada anlatmak ve güncellemeleri paylaşmak istiyorum. İşte ilk günden günümüze kadar olan bütün olaylar:

14 Kasım 2023: Amazon telefonu satın aldığımda faturada IMEI numarası bulunacağını söyledi. Bende bu beyan üzerine cihazı satın aldım.
16 Kasım 2023: Cihazın faturası kesildi ve faturada IMEI bilgisi yer almıyor. İlk IMEI eklenmesi için kaydımı bugün oluşturdum.
17 Kasım 2023: Talebimle ilgili bilgi almak istedim. Benden 1 hafta beklemem istendi.
19 Kasım 2023: Erkenden talebimle ilgili tekrar bilgi almak istedim. 3 gün beklemem söylendi.
25 Kasım 2023: Artık bir tarih verilmiyor benden beklemem isteniyor.
28 Kasım 2023: 23 Kasım 2023 tarihinde bir güncelleme yapıldığı ve eski faturaların talep olarak işlendiği söylendi.
30 Kasım 2023: Hala güncelleme sağlanmadığını ve iade süresinin dolmasının da yaklaştığını belirttim. Sürecin devam ettiğini ve iade süresinde bir tolerans sağlanabileceğini belirttiler.
3 Aralık 2023: Artık Aralık ayına girmiş bulunmaktayız hala bir gelişme olmadığı söylendi.
3-17 Aralık 2023 Arası: Bu tarihlerde ara sıra müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim. Beklemem söylendi.
17 Aralık 2023: Amazon IMEI sorununu bugün çözdü ve herkesin faturasına IMEI ekledi :) Benim faturama eklenen IMEI benim telefonuma ait değildi. Bu yüzden talep bıraktım. Ayrıca cihazı iade edebileceğim süre bugün doldu.
18 Aralık 2023: Aralık ayının son haftasına kadar beklemem istendi. Bu sırada herkese fatura düzenlendiğine dair bir mail gitti.
26 Aralık 2023: Aralık ayının son haftasına kadar bekledim ve tahmin edin ne oldu? Ay sonuna kadar bekleyin dediler.
5 Ocak 2024: Yeni yıla girdik hala eklenmedi. Ulaştığım müşteri hizmetleri 8 Ocak 2024 tarihine kadar hallolmasını beklediğini söyledi.
10 Ocak 2024: Süre dolduğu için tekrar ulaştım tekrar aciliyet vs. taleplerini iletip 5-7 gün beklemem istendi.
19 Ocak 2024: Bu kadar süre sonunda ilgili ekipten bir cevap geldi ama beklediğim cevap bu değildi. "İlgili cihaz IMEI bilgileri faturada bulunduğu şekildedir. Konuyla ilgili müşterimize bilgilendirme sağlayabilirsiniz." olarak yanıt verilmiş ama bu bilgi doğru değil. Burada faturada yazan IMEI bilgisini ve cihazın içinde bulunan IMEI bilgilerinin fotoğrafını ilgili ekibe gönderip tekrardan talep açtırıyorum.
23 Ocak 2024: Dönüş yok, talep devam ediyor.
31 Ocak 2024: Tekrar bağlandım bu sefer işlemin yapılacağını ve 2 Şubat 2024 tarihine kadar beklemem söylendi.
2 Şubat 2024: Sorun çözülmedi 72 saat bekleyin dendi.
5 Şubat 2024: Sorun çözülmedi 72 saat bekleyin dendi.
7 Şubat 2024: İlgili ekibin dönüş yaptığı, sipariş sonrası fatura değişikliği sağlanamayacağını ve sadece iade edebileceğimi söyledi. Kabul etmedim. Yöneticisinden destek alacağını söyledi ve aynı yanıtı verdi. Ben tekrar itiraz ettim ve tekrar yönetici ekibe iletmesini istedim. Talep oluşturdu.
8 Şubat 2024: Yönetici ekibe gönderdiğim taleple ilgili bilgi almak istedim. Bağlanan müşteri hizmetleri bana 7 Şubat tarihinde verilen bilgilerin yanlış olduğunu önceki talebimin sonuçlanmadığını söyledi. Tekrar 72 saat beklemem gerektiği söylendi. Tam tamına 87 gün geçti ve Amazon faturama hala doğru IMEI numarasını ekleyemedi.

Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayrıca Amazon müşteri hizmetleri bu hatalı bilgiler ile vergi indirimine başvurmamı istiyor. Hem beni hem de faturama yazdıkları diğer telefonun sahibini tehlikeye sokabilecek bir durum bu. Eklemek istediğim bir diğer konu da Amazon IMEI adı altında kulaklık, şarj aleti, laptop ve daha birçok ürüne seri numaralarını ekliyor. Fakat bu eklemelerde bile hata var. Örneğin geçen hafta satın aldığım şarj aletinin faturasında seri numarası yerine direkt ürünün herkeste aynı olan barkodunu yazmışlar.
Amazon tr çok kötü yönetiliyor.
 

omerfaruk

80+
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
238
Dahası  
Reaksiyon skoru
149
İsim
Ömer Faruk Altınova
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Knk dediğim şey saçma gelicek ama dene kesinlikle. VPN ile veya amazonun başka bir ülkesi için olan sitesinde hesabını açıp başka bir departmana bağlanmaya çalış tr dekiler bilgisayarda oyun oynuyor iş yapmıyorlar.
Ben vr gözlük almıştım gözlük kullanılmış şekilde gelmişti 4 ay değişimi ile uğraştım kanıt dır odur budur ispat edemedim hep bekleyin dediler. Abim var fransada öğretmen o ordan destek talebi açtı şaka yapmıyorum 3. gün de bana yeni kargo takip kodu geldi ürün bana geldikten ortlama bi 11 gün sonra da kolay gelsin kargo eski ürünü aldı gitti.
Hocam Amazon.com denedim olmadı maalesef onlar siparişe erişemiyorlarmış. Amazon.com.tr ulaşın dediler
Mesaj otomatik birleştirildi:

Amazon tr çok kötü yönetiliyor.
Bir senede 40 tane falan sipariş vermişimdir hiç böyle bir sorun yaşamamıştım. Bir departmanın 2 ayda bir meseleyi halledememesi üstüne müşteriyi mağdur edip çözüm sunmaması çok saçma. Yapamayacaksanız en azından yapamıyoruz diye söyleyin bari de bu kadar beklemeyelim.
 
Son düzenleme:

YazılımKafa

80+ Silver
Katılım
10 Ekim 2022
Mesajlar
2,982
Hocam Amazon.com denedim olmadı maalesef onlar siparişe erişemiyorlarmış. Amazon.com.tr ulaşın dediler
Mesaj otomatik birleştirildi:


Bir senede 40 tane falan sipariş vermişimdir hiç böyle bir sorun yaşamamıştım. Bir departmanın 2 ayda bir meseleyi halledememesi üstüne müşteriyi mağdur edip çözüm sunmaması çok saçma. Yapamayacaksanız en azından yapamıyoruz diye söyleyin bari de bu kadar beklemeyelim.
Son zamanlarda bende memnun değilim. Sorun yaşamaya başlayınca tr biriminin ne kadar kötü olduğunu farkettim
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
907,233
Mesajlar
8,306,266
Üyeler
140,792
Son üye
Salihzzeki
Top Bottom