Neler Yeni

Amazon Türkiye ve yaşattıkları mağduriyet

Katılım
17 Kasım 2023
Mesajlar
6
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Ahmet Payza
AmazonTürkiye' den (amazon.com.tr) 16/11/23 tarihinde yine satıcısının amazon türkiye olduğu bilgisayar bileşenlerinden ekran kartı ürünü sipariş ettim (MSI Geforce RTX4090 Suprim Liquid) türkiye distribütörü garantisi altında dedikleri için ona güvenerek 6 taksit kampanyasından faydalanıp sipariş geçtim. Ürünün toplam tutarı 73binTL (72.998,90)
Şimdi bundan sonraki süreçte bana amazon türkiye ve agt kurye tarafından yaşatılan mağduriyet amiyane tabirle danışıklı döğüş misali oldu şöyle ki;
Ben siparişim kardeşimin şahıs şirketi adına fatura ettirdim onun ikamet adresine teslim olacak şekilde sipariş geçtim ancak 5. günün sonunda adreste bulunamadı bahanesi ile amazona iade sürecine girdi ve ne kadar iade işlemini iptal etmeye çabalasamda girişimlerim sonuç vermedi üstelik bununla eş zamanlı olarak amazon türkiye hesabıma erişimim de askıya alındı
müşteri hizmetlerine askıya alınan hesaba giriş yapmadan ulaşılamıyor ancak hesap erişimine tekrar açılması için görüşme yapabildiğiniz bir nuamra var o yurtdışı numarasını aradım temsilcilere durumu izah ettim onlar da sizden bazı evraklar istenebilir dediler hesabınızı doğrulamak için ancak her talep edilen evrakı ilettiğimde bir sonraki gün başka şeyler daha istediler derken toplamda geçen haftadan bu yana benden istenen evraklar ve bilgiler şu şekilde oldu
Sipariş numarası ve faturanın aslı
Sipariş adresi ve telefon mail gibi iletişim bilgileri teyidi
Hem erkek kardeşimin hem de benim kimlik kartımızın fotoğrafları
Ödeme yaptığımız kredi kartının sadece son 4 hanesi görünecek şekilde fotoğrafı
ve bu sabah aldığım mailde o kadar evrak iletmeme rağmen artık isteyecekleri başka bir şey kalmadığından bahaneler de tükendiği için şöyle bir mail atmışlar

"Bilgilerinizi inceledikten sonra amazon.com.tr hesabınızın kapatılması gerektiğine karar verdik. Bekleyen siparişlerinizin tamamı iptal edildi. Bu sorunla ilgili göndereceğiniz yeni e-postalara yanıt vermeyebiliriz."

Bu ürünün fiyatı arttı ve ben kampanyalı fiyattan almıştım şimdi ürün fiyatı 10bin TL'den fazla arttı benim zararım ne olacak her şey yasal prosedüre uygun olarak yapıldığı tarafımca ispat için istenen her belge/evrak/fatura/adres ve telefon teyidi/ kimlik kartı ve kredi kartı doğrulama yapıldığı halde hem siparişimin kargo sürecinde bana ulaşmasına engel olup geri çektiler hem de hesabımı askıya aldılar ve sonrasındaki tüm çabalarıma rağmen hesabımı kapattılar (! )
Bu ülkenin kanunları bu adamlara işlemiyor mu?

tüm çabalarıma rağmen iade sürecini durdurmayıp ürünümü bana teslim etmediler ve bugün kk. Ödemesinin son günü olması münasebetiyle 72.998,90TL tutarındaki alışverişimin ilk taksit ödemesi olan 12.170TL ödemenin tarafımdan yapıldığını ama elimde hali hazırda hiçbir ürün olmadığını bir teslimat gerçekleşmediğini bilginize sunarım...


Bariz bir art niyet var. Kanundaki açıkları iyi bilip ona göre menfaatleri doğrultusunda istismar eden danışıklı dövüş misali tüketiciyi mağdur eden kim varsa onları mevlaya havale ediyorum...

Sırf 6 taksit imkanında faydalanmak için amazon türkiyeye itimat edip oradan alışveriş yapsam belki 3b çizimde kendimi geliştirmek için almak istediğim grafik kartı elimde olacaktı ama şuanda fiyatları 10binTL'den fazla arttı ve ben parasını (ilk taksidi) ödediğim halde elimde hiç bir şey yok
Amazon türkiyeden almayıon aldırmayın arkadaşlar siz de mağdur olmayın gidin bir sürü yer var itopya/incehesap/vatan bilgisayar/QPbilişim ve daha niceleri var oralardan alın yada hepsiburada/trendyol/n11 gibi daha güvenilir alışveriş platformlarından alın ama amazon.com.tr adresinden aman diyim uzak durun(!)
 
Katılım
9 Aralık 2022
Mesajlar
447
Dahası  
Reaksiyon skoru
126
İsim
ANIL GÜDÜCÜ
Teslimat sırasında yaşananlar tamamen kurye firması ile alakalı ama hesabının neden kapatıldığını anlayamadım. Müşteri temsilcisi ile kavga eder gibi veya tehdit eder gibi söylemlerde mi bulundunuz? çünkü yazılanlara göre hesabın kapatılması çok saçma cidden nedensiz yani
Mesaj otomatik birleştirildi:

Yani kargonuzun sizi adreste bulamadık bildiri ile eş zamanlı amazon hesabınız askıya alınması garip
 
Katılım
24 Mayıs 2021
Mesajlar
10
Dahası  
Reaksiyon skoru
8
İsim
Mehmet Erdem
Zaman kaybetmeden THH'ye başvurun. Amazon TR maalesef Amazon US'in müşteri memnuniyetinden çok uzak bir tavır sergiliyor. Basit problemler hep THH kararları ile çözülebiliyor ancak.
 

SadeceSeyf

80+ Gold
Katılım
20 Nisan 2020
Mesajlar
8,424
Dahası  
Reaksiyon skoru
4,162
Konum
Tekirdağ
İsim
SEYF
agt şaşırtmadı
 

Arthur♛Morgan

80+ Silver
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
3,777
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,583
İsim
sefa korkmaz
İlgilendiği Kategoriler
Red Dead Redemption ve Rockstar ile ilgili her şeye ilgim var
Instagram
sfakorkmaz
Eğer olay tam olarak anlattığın gibi yaşandıysa %100 haklısın. THH'ye başvuru yap hakkını ara bence, parasını taksidini ödediğin bir ürün var ortada ama aslında yok, ironi gibi.
 

RTX3070

80+ Platinum
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
11,852
En İyi Cevap
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
9,054
İsim
RTX 3070
İlgilendiği Kategoriler
Windows ve teknik sorunlar
Çok şaşırdım açıkça. Neredeyse tüm alışverişlerimi Amazon'dan yaparım, hiç böyle bir sıkıntıyla karşılaşmadım.

Sordunuz mu peki hesabınız neden askıya alınmış?
 

BERKANY

80+ Silver
Katılım
1 Şubat 2022
Mesajlar
4,248
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,339
Yaş
28
İsim
Berkay BABUCCU
Eğer olay tam olarak anlattığın gibi yaşandıysa %100 haklısın. THH'ye başvuru yap hakkını ara bence, parasını taksidini ödediğin bir ürün var ortada ama aslında yok, ironi gibi.
Bende aynı şekilde düşünüyorum.Amazon müşteri hiz. İsin kakasini çıkardı. Benide satıcı olarak algilamislar adama anlatıyorum ürünleri 3/4seklinde alma sebebim 4al3 ode ve çeşitli ürünler diye ama robotik maillerle ugrastiriyorlar hepsiburada amazonu geçecek gözümde artık.
 
Katılım
17 Kasım 2023
Mesajlar
6
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Ahmet Payza
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Arkadaşlar Tüketici hakem heyetine bvaşvurdum ancak anlaşmazlık tutarı olarak 12.170TL olan ilk taksidi yazabildim çünkü 66.000TL üzeri anlaşmazlıklarla mahkeme ilgileniyormuş. Bende açıklama kısmında durumu izah ederken toplam tutarı 72.998,90TL olarak belirttim. Yoksa başvuru ekranı e-devlet sayfasında THH başvurumu onaylamıyordu 66binTL üzeri olduğu için.

Hesabım neden kapatıldı diye yurtdışı numarasından hesap açma kapama tekrar erişim sağlama gibi konular dışında başka şeyle ilgilenmeyen tek işi bu olan müşteri hizmetleri departmanını aradım ama onlar da "hesabınız askıya alınmış sonrada kapatılmış ama biz de sebebini bilemiyoruz." dediler.
Şimdi dedim siz de bilemiyorsanız ve benim erişemediğim hesaba siz de erişemiyorsanız yani bilgiye erişiminiz kısıtlı ise sizin amirleriniz yani konuya dahili olan asıl yetkili departman kim yada kimler ise art niyetli olarak kafasına göre firma menfaati doğrultusunda siparişi onaylanan malı göndermekten vazgeçip kargodan iade sürecine sokarak depoya malı geri çekip amazon.com.tr hesabımı da kafasına göre kapatabiliyor.
Amazon parasını aldı karttan çekti ama ben hem paramı geri alamadım hem de parasının ilk taksidini ödediğim ürünümü alamadım.
üstelik indirim fırsatlarını da kaçırdığım yetmez gibi bir de zam geldi ürün fiyatı fahiş miktarda arttı...
Benim mağduriyetim ne olacak? Daha ne yapmam hesabın da siparişin de bana ait olduğunu ispat için ne yapmam gerekiyordu da yapmadım? İstenen hger evrakı da yolladım bilgileri de doğruladım daha ne yetersiz yada şüpheli bulundu da böyle oldu?
Bana yol gösterin hesabım neden kapatıldı siparişim neden bana gelmedi diyorum
"ilgili birime aktaracağım talebinizi onlar maille dönüş yapar" diyorlar
amazon.com.tr'den yapmasaydım bu alışverişi şimdiye çoktan almıştım ürünü kullanmaya başlamıştım
 
Katılım
17 Kasım 2023
Mesajlar
6
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Ahmet Payza
Mahkeme sürecine girersem avukat masrafı falan derken durum beni aşacak ve muhtemelen lehime de sonuçlansa amazon türkiye "ürünü tedarik edemiyoruz" yada "o günkü şartlarla bugün aynı satışı gerçekleştiremiyoruz" diyecekler ve ben yine eli boş döneceğim bu işten... 😔
 

vesali85

80+
Katılım
3 Ekim 2023
Mesajlar
144
Dahası  
Reaksiyon skoru
82
İsim
Vesalius
Arkadaşlar Tüketici hakem heyetine bvaşvurdum ancak anlaşmazlık tutarı olarak 12.170TL olan ilk taksidi yazabildim çünkü 66.000TL üzeri anlaşmazlıklarla mahkeme ilgileniyormuş. Bende açıklama kısmında durumu izah ederken toplam tutarı 72.998,90TL olarak belirttim. Yoksa başvuru ekranı e-devlet sayfasında THH başvurumu onaylamıyordu 66binTL üzeri olduğu için.
Bu şekilde bir başvuru Tüketici Hakem Heyeti'nin kanunen yetkisiz olduğu bir tutar içerdiğinden reddedilecektir. Kanuna göre, aldığınız ürünün tam tutarı dikkate alınır, aylık taksit tutarınız değil. Tüketici Mahkemesine dava açmanız gerekmektedir.
 
Top Bottom