Denizgezen
80+ Gold
- Katılım
- 25 Mart 2021
- Mesajlar
- 5,519
- En İyi Cevap
- 1
Falan filan kısmını anlatayım kafanda otursun.Hocam bugün ustama gittim ama çok yoğundu diğerine uğradım şu termostata baktırdım ama doluydu boş termostat değilmiş. Yenisi aldım taktırdım ama hala aynı. Yolda giderken hep 75lerde kalıyor sadece sabit durduğumda yükseliyor. Arabada takılı olan boş değilmiş yani. Şimdi bu aldığım 79 derece olunca devir daimi başlatıyormuş falan filan. Distribütöre baktırmadım ona diğer usta bakıyor ama aşırı yoğundu 4-5 tane araba vardı ben de beklemek istemedim eve döndüm.
Termostatın çalışma sistemi genleşme ve büzüşme tekniği ile oluyor. Termostata gelen sıvının sıcaklığı yayın ve bileşenlerin genleşme katsayısı ile genleşiyor.
Asıl amaç istediğimiz sıcaklığa hızlı ulaşmak. Termostat araç soğuk iken kapalıdır , sıvı radyatöre gitmez ve sadece motorun su kanallarında dolaşır. Bu sayede su hızlıca ısınır. Sıvı genelde 85 derecelere geldiğinde de termostat açılır ve su radyatöre gidip soğuk bir şekilde motora geri gelir.
Dün bahsettiğin kışlık yazlık termostatın olayı da derecelere göre açma farkı.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Soruna gelirsek termostat aklımdaki ilk şeydi. Ama değilmiş. Dün söyledim tekrar söyleyeyim incelemeden söylemek yanlış olur. O yüzden farklı bir şey söylemeyeyim çünkü yanlış olabilir