Neler Yeni

Arabam 3. viteste kalkmıyor baskı balata iyi midir?

foxirte

80+
Katılım
9 Eylül 2023
Mesajlar
49
Dahası  
Reaksiyon skoru
15
İsim
can yildiz
Merhaba arkadaşlar, biraz önce baskı balatamı denemek için arabayı ilk 4. viteste kaldırmayı denedim tık diye stop etti. Akabinde 3. vitesle de denedim aynı şekilde stop etti. Bu baskı balatanın bitik olmadığı anlamına mı geliyor? Çünkü internette 4. vitesle kalkıyorsa baskı balatanızın değişmeye ihtiyacı var diye bir sürü yazı okudum. Benim araç kalkmadı 3. ve 4. viteste.
 

ka.dir18

80+ Bronze
Katılım
6 Aralık 2021
Mesajlar
877
Dahası  
Reaksiyon skoru
335
İsim
Kadir Danacı
hocam bu şekilde denemeyi ilk defa duydum benim bildiğim el freni çekili iken 1 vites kaldırmayı denenir araç baskıdan kaçırıyosa anlaşılır
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,430
En İyi Cevap
2
Hangi araba hangi motor bu motor ne durumda şanzıman ne durumda ? :D

Baskı balatanın en iyi bittiğini çekişte düşme ve 1. viteste bile kalkarken debriyajın çoook yukarda anca kavramaya başlaması ile anlarsın.
 

Mert

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
2,748
Sıfıra yakın Egea 1.3 5. Viteste kalkıyor. Geçerli bi test değil.
 

foxirte

80+
Katılım
9 Eylül 2023
Mesajlar
49
Dahası  
Reaksiyon skoru
15
İsim
can yildiz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
hocam bu şekilde denemeyi ilk defa duydum benim bildiğim el freni çekili iken 1 vites kaldırmayı denenir araç baskıdan kaçırıyosa anlaşılır
Yani el freni çekiliyken kalkış yapmaya mı çalışayım hocam? Araç hareket ederse ordan mı anlamam lazım bittiğini?
Sıfıra yakın Egea 1.3 5. Viteste kalkıyor. Geçerli bi test değil.
Kalkmaması lazım hocam değil mi? 5. viteste araç mı kalkar.
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,430
En İyi Cevap
2
Yani el freni çekiliyken kalkış yapmaya mı çalışayım hocam? Araç hareket ederse ordan mı anlamam lazım bittiğini?

Kalkmaması lazım hocam değil mi? 5. viteste araç mı kalkar.

El freni çekik iken araba kalkmamalı, kalkarsa el freni yeteri kadar sıkı değil demektir ki zaten bu her arabada farklı sıkılıktadır :D. Dediğim gibi çekişte düşüş var ise ve debriyaj çok yukarıda kavrıyor ise anlarsınız bir de vites geçişleri çok sıkıntılı olmaya başladıysa.
 

foxirte

80+
Katılım
9 Eylül 2023
Mesajlar
49
Dahası  
Reaksiyon skoru
15
İsim
can yildiz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
El freni çekik iken araba kalkmamalı, kalkarsa el freni yeteri kadar sıkı değil demektir ki zaten bu her arabada farklı sıkılıktadır :D. Dediğim gibi çekişte düşüş var ise ve debriyaj çok yukarıda kavrıyor ise anlarsınız bir de vites geçişleri çok sıkıntılı olmaya başladıysa.
Peki hocam bu beni yolda bırakır mı aniden vs. uzun yol gideceğim 1 gün sonra. Tamamen bittiğini nasıl anlarız vitesler geçmemeye başlayacak değil mi?
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,430
En İyi Cevap
2
Peki hocam bu beni yolda bırakır mı aniden vs. uzun yol gideceğim 1 gün sonra. Tamamen bittiğini nasıl anlarız vitesler geçmemeye başlayacak değil mi?

Öncelikle şunları cevapla, arabanın çekişi nasıl ? Arabanın debriyajı tam olarak hangi noktada kavrıyor ayağını çok çekmen gerekiyor mu ? Birde vites geçişleri nasıl ?
 

Eren Güven

80+ Gold
Katılım
1 Mart 2023
Mesajlar
6,807
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,756
Yaş
28
İsim
Eren Güven
bunlar batıl inanç. yolda giderken örneğin 3. viteste giderken debriyaja basın ve devir sayacını kontrol edin eğer debriyaja bastığında devir düşerken birden az bi yükselip tekrar düşmeye devam ediyorsa baskı balata bitiktir. yok dümdüz devir düşüyorsa sıkıntı yoktur.
Mesaj otomatik birleştirildi:

bunlar batıl inanç. yolda giderken örneğin 3. viteste giderken debriyaja basın ve devir sayacını kontrol edin eğer debriyaja bastığında devir düşerken birden az bi yükselip tekrar düşmeye devam ediyorsa baskı balata bitiktir. yok dümdüz devir düşüyorsa sıkıntı yoktur.
ek olarak 1. viteste kalkış yaparken hiç gaz vermeden debriyajı az bi gevşet eğer motor tepki vermiyorsa baskı balata bitiktir. yok araba hafiften yürümeye başladıysa sıkıntı yoktur. araç böyle 60 70 beygirlik güçsüz bi şeyse bu dediğimden tam anlaman zor olur yalnız
 

foxirte

80+
Katılım
9 Eylül 2023
Mesajlar
49
Dahası  
Reaksiyon skoru
15
İsim
can yildiz
Öncelikle şunları cevapla, arabanın çekişi nasıl ? Arabanın debriyajı tam olarak hangi noktada kavrıyor ayağını çok çekmen gerekiyor mu ? Birde vites geçişleri nasıl ?
Hocam çekişi iyi yokuşta falan araba tam dolu ekstra yükler falan olmasına rağmen ve evim full yokuş olmasına rağmen çekişi çok iyi bayılmıyor araba. Debriyaj ortalarda kavrıyor bugün usta 2 diş yukarıya kaldırdım dedi 1-2 cm falan fark etti. Vites geçişlerinde sorun yok sadece geri vitese geçirirken arada bir geçmiyor ve cartlıyor. Bugün şanzımana yağ eklettim biraz azalmış vitesler daha güzel geçmeye başladı.
bunlar batıl inanç. yolda giderken örneğin 3. viteste giderken debriyaja basın ve devir sayacını kontrol edin eğer debriyaja bastığında devir düşerken birden az bi yükselip tekrar düşmeye devam ediyorsa baskı balata bitiktir. yok dümdüz devir düşüyorsa sıkıntı yoktur.
Öyle bir problem gözlemlemedim hiç hocam. Giderken debriyaja bastığımda devir direkt rölantide ki halini alıyor 1'e.
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,430
En İyi Cevap
2
Hocam çekişi iyi yokuşta falan araba tam dolu ekstra yükler falan olmasına rağmen ve evim full yokuş olmasına rağmen çekişi çok iyi bayılmıyor araba. Debriyaj ortalarda kavrıyor bugün usta 2 diş yukarıya kaldırdım dedi 1-2 cm falan fark etti. Vites geçişlerinde sorun yok sadece geri vitese geçirirken arada bir geçmiyor ve cartlıyor. Bugün şanzımana yağ eklettim biraz azalmış vitesler daha güzel geçmeye başladı.

Öyle bir problem gözlemlemedim hiç hocam. Giderken debriyaja bastığımda devir direkt rölantide ki halini alıyor 1'e.

Daha yolu var baskı balatanın devam.
 

Eren Güven

80+ Gold
Katılım
1 Mart 2023
Mesajlar
6,807
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,756
Yaş
28
İsim
Eren Güven
Hocam çekişi iyi yokuşta falan araba tam dolu ekstra yükler falan olmasına rağmen ve evim full yokuş olmasına rağmen çekişi çok iyi bayılmıyor araba. Debriyaj ortalarda kavrıyor bugün usta 2 diş yukarıya kaldırdım dedi 1-2 cm falan fark etti. Vites geçişlerinde sorun yok sadece geri vitese geçirirken arada bir geçmiyor ve cartlıyor. Bugün şanzımana yağ eklettim biraz azalmış vitesler daha güzel geçmeye başladı.

Öyle bir problem gözlemlemedim hiç hocam. Giderken debriyaja bastığımda devir direkt rölantide ki halini alıyor 1'e.
o devir oynaklığı böyle 1 milisaniyelik çok hızlı bir olay dikkatlice bir daha bak. geriye zor geçmesi normal bir durum araç beş ileri vites ve geri vitesin yeri sağ alt taraftaysa normaldir. geri vitese tam oturmadığı zamanlarda debriyajı yarıya kadar bırakarak çözebilirsin o sorunu
 

foxirte

80+
Katılım
9 Eylül 2023
Mesajlar
49
Dahası  
Reaksiyon skoru
15
İsim
can yildiz
o devir oynaklığı böyle 1 milisaniyelik çok hızlı bir olay dikkatlice bir daha bak. geriye zor geçmesi normal bir durum araç beş ileri vites ve geri vitesin yeri sağ alt taraftaysa normaldir. geri vitese tam oturmadığı zamanlarda debriyajı yarıya kadar bırakarak çözebilirsin o sorunu
Yarın tekrar bir gözlemleyeyim hocam 3. viteste giderken debriyaja basıp bakayım, cevap yazmazsam sorun yok demektir. Aynen tam da dediğiniz gibi yapıyorum vitese geçiriyorum yürütmeye çalışıyorum tam geçmemiş hemen ayağımı debriyajdan tamamen çekip geri basınca sorunsuz geçiyor ve bugün yağ da ekletince daha da tertemiz geçmeye başladı vitesler. Ya benim şanzıman bi inmesi lazım zaten yağ kaçağı mevcut maalesef ama şu anda yaptırabilecek durumda değilim muhtemelen 1 ya da 2 ay içerisinde şanzımanı tamir ettirmeye götürdüğüm de baskı balatayı da elden geçirtirim hem sonrasında değişmek istersem tekrar işçilik parası vermemiş olurum.
 
Top Bottom