Neler Yeni

Araçların Arızaları Sizce Neler [Ödevim]

Meh_met

80+
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
53
Dahası  
Reaksiyon skoru
8
İsim
Mehmet Altınışık
Merhaba ben bir otomotiv öğrencisiyim ve öğretmenin verdiği bir ödev de kaldım aslında büyük ihtimalle cevapları biliyorum ama buradan gelecek cevaplarla hem fikir olacağım. Ödev de 2 adet senaryo var bu senaryolarda ki araçların sorunlarını bulmam lazım.

SENARYO 1
Fiat doblo marka/model araç servise gelir. Araç sahibi motordan metal sesi geldiğini ve çalışma anında aracı aşırı derecede sallandığını söyler. Araç hiçbir bakım kaçırmamıştır. Herhangi bir arıza lambası yanmamaktadır. Araç sahibi motor çalışır halde kaputu açtığında motorun aşırı derecede sallandığını söylemektedir. Buna göre araç arıza tespit yöntemlerini ve arızanın sebeplerinin neler olabileceğini yazınız.

SENARYO 2
Renault megan marka/model araç servise gelir. Araç sahibi gaza basmasına rağmen aracı hızlanmadığını ya da çok geç hızlandığını anlatır. Herhangi bir ikaz lambası yanmıyor. Araçla teste çıkıldığında aracın devirinin istenildiği gibi yükselmediği fark ediliyor. Buna göre araç arıza tespit yöntemlerini ve arızanın sebeplerinin neler olabileceğini yazınız.

Birinici senaryoda ki aracın sorunu büyük ihtimalle motor takozlarının(kulakları) fazla aşınması veya eskimesi ama ikinci senaryoda çok falza olasılık var ve aracın dizel mi yoksa benzinli mi olduğu da söylenmedi ve bildiğim kadarıyla Megan model araçlarda LPG de bulunuyor buda olasılıkları artırıyor buji arızası, bujinin tırnak mesafesi, yanlış buji takılması, enjektör arızası, vakum arızası, yakıt pompasının bozulması, debriyajda olusacak sıkıntılar gibi çok olasılık var sizce sorunlar nedir? Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
 

Sllent

80+ Gold
Katılım
7 Mayıs 2020
Mesajlar
7,948
En İyi Cevap
2
Merhaba ben bir otomotiv öğrencisiyim ve öğretmenin verdiği bir ödev de kaldım aslında büyük ihtimalle cevapları biliyorum ama buradan gelecek cevaplarla hem fikir olacağım. Ödev de 2 adet senaryo var bu senaryolarda ki araçların sorunlarını bulmam lazım.

SENARYO 1
Fiat doblo marka/model araç servise gelir. Araç sahibi motordan metal sesi geldiğini ve çalışma anında aracı aşırı derecede sallandığını söyler. Araç hiçbir bakım kaçırmamıştır. Herhangi bir arıza lambası yanmamaktadır. Araç sahibi motor çalışır halde kaputu açtığında motorun aşırı derecede sallandığını söylemektedir. Buna göre araç arıza tespit yöntemlerini ve arızanın sebeplerinin neler olabileceğini yazınız.

SENARYO 2
Renault megan marka/model araç servise gelir. Araç sahibi gaza basmasına rağmen aracı hızlanmadığını ya da çok geç hızlandığını anlatır. Herhangi bir ikaz lambası yanmıyor. Araçla teste çıkıldığında aracın devirinin istenildiği gibi yükselmediği fark ediliyor. Buna göre araç arıza tespit yöntemlerini ve arızanın sebeplerinin neler olabileceğini yazınız.

Birinici senaryoda ki aracın sorunu büyük ihtimalle motor takozlarının(kulakları) fazla aşınması veya eskimesi ama ikinci senaryoda çok falza olasılık var ve aracın dizel mi yoksa benzinli mi olduğu da söylenmedi ve bildiğim kadarıyla Megan model araçlarda LPG de bulunuyor buda olasılıkları artırıyor buji arızası, bujinin tırnak mesafesi, yanlış buji takılması, enjektör arızası, vakum arızası, yakıt pompasının bozulması, debriyajda olusacak sıkıntılar gibi çok olasılık var sizce sorunlar nedir? Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
Senaryo 2 için, enjeksiyon veya karbüratördü sanırım tam hatırlamıyorum ama tıkanmasının buna yol açtığını hatırlıyorum.
Eski arabamızda öyleydi sanırım, yokuşlarda fazla torklu çıkmıyordu temizlendikten sonra sıkıntısız tırmanıyordu.
 

2000hs

80+ Bronze
Katılım
5 Nisan 2020
Mesajlar
856
Dahası  
Reaksiyon skoru
467
İsim
isim
ikinci senaryo için gerçekten çok çeşitli fikirler ortaya atılabilir benim fikrim motorun beyni ile ilgili olacak . araçtan çıkan dumanı bile kontrol ettiği için gazı ona göre ayarlyor beyin yani emme manifoldunda okunun değerin yanlış olması bu sorunu ortaya çıkartıp beyne giden yanlış* bilgiden dolayı bu olay gerçekleşmeyebilir . Devir istenilen seviyeye gelemiyor dediği için benim aklıma bu geldi.
 

.EXE

80+
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
496
Dahası  
Reaksiyon skoru
259
Konum
Türkiye
İsim
Emre
İlgilendiği Kategoriler
No Text
Merhaba ben bir otomotiv öğrencisiyim ve öğretmenin verdiği bir ödev de kaldım aslında büyük ihtimalle cevapları biliyorum ama buradan gelecek cevaplarla hem fikir olacağım. Ödev de 2 adet senaryo var bu senaryolarda ki araçların sorunlarını bulmam lazım.

SENARYO 1
Fiat doblo marka/model araç servise gelir. Araç sahibi motordan metal sesi geldiğini ve çalışma anında aracı aşırı derecede sallandığını söyler. Araç hiçbir bakım kaçırmamıştır. Herhangi bir arıza lambası yanmamaktadır. Araç sahibi motor çalışır halde kaputu açtığında motorun aşırı derecede sallandığını söylemektedir. Buna göre araç arıza tespit yöntemlerini ve arızanın sebeplerinin neler olabileceğini yazınız.

SENARYO 2
Renault megan marka/model araç servise gelir. Araç sahibi gaza basmasına rağmen aracı hızlanmadığını ya da çok geç hızlandığını anlatır. Herhangi bir ikaz lambası yanmıyor. Araçla teste çıkıldığında aracın devirinin istenildiği gibi yükselmediği fark ediliyor. Buna göre araç arıza tespit yöntemlerini ve arızanın sebeplerinin neler olabileceğini yazınız.

Birinici senaryoda ki aracın sorunu büyük ihtimalle motor takozlarının(kulakları) fazla aşınması veya eskimesi ama ikinci senaryoda çok falza olasılık var ve aracın dizel mi yoksa benzinli mi olduğu da söylenmedi ve bildiğim kadarıyla Megan model araçlarda LPG de bulunuyor buda olasılıkları artırıyor buji arızası, bujinin tırnak mesafesi, yanlış buji takılması, enjektör arızası, vakum arızası, yakıt pompasının bozulması, debriyajda olusacak sıkıntılar gibi çok olasılık var sizce sorunlar nedir? Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
Seneryo 1 için bir çok sebep sayabilirim ;
1 - Motor kulağı veya takozu kırılmış olabilir.
2- Pistonlardan birisi yamulmuş olabilir.
3- Krank milinde yamulma olmuş olabilir.
4- Piston yataklarında aşınma olabilir
5- Motor kasnaklarında fazla gerilme veya boşlama olmuş olabilir
6 - Yağ seviyesi ciddi derece düşmüş olabilir.
 
Katılım
19 Ağustos 2020
Mesajlar
186
Dahası  
Reaksiyon skoru
79
İsim
Mustafacan Mermer
Instagram
canmermer06
Merhaba ben bir otomotiv öğrencisiyim ve öğretmenin verdiği bir ödev de kaldım aslında büyük ihtimalle cevapları biliyorum ama buradan gelecek cevaplarla hem fikir olacağım. Ödev de 2 adet senaryo var bu senaryolarda ki araçların sorunlarını bulmam lazım.

SENARYO 1
Fiat doblo marka/model araç servise gelir. Araç sahibi motordan metal sesi geldiğini ve çalışma anında aracı aşırı derecede sallandığını söyler. Araç hiçbir bakım kaçırmamıştır. Herhangi bir arıza lambası yanmamaktadır. Araç sahibi motor çalışır halde kaputu açtığında motorun aşırı derecede sallandığını söylemektedir. Buna göre araç arıza tespit yöntemlerini ve arızanın sebeplerinin neler olabileceğini yazınız.

SENARYO 2
Renault megan marka/model araç servise gelir. Araç sahibi gaza basmasına rağmen aracı hızlanmadığını ya da çok geç hızlandığını anlatır. Herhangi bir ikaz lambası yanmıyor. Araçla teste çıkıldığında aracın devirinin istenildiği gibi yükselmediği fark ediliyor. Buna göre araç arıza tespit yöntemlerini ve arızanın sebeplerinin neler olabileceğini yazınız.

Birinici senaryoda ki aracın sorunu büyük ihtimalle motor takozlarının(kulakları) fazla aşınması veya eskimesi ama ikinci senaryoda çok falza olasılık var ve aracın dizel mi yoksa benzinli mi olduğu da söylenmedi ve bildiğim kadarıyla Megan model araçlarda LPG de bulunuyor buda olasılıkları artırıyor buji arızası, bujinin tırnak mesafesi, yanlış buji takılması, enjektör arızası, vakum arızası, yakıt pompasının bozulması, debriyajda olusacak sıkıntılar gibi çok olasılık var sizce sorunlar nedir? Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
Senaryo 1 için ekstra olarak vuruntu sensörü iyi çalışmıyor avans iyi olmadığından olabilir ama sensörde sıkıntı olsa arıza ışığı yakar senin dediğin büyük olasılıkla. Temel öğretiyorlar sanırım mekanik sorun istiyorlar. Onları yazmışsın zaten.
Senaryo 2 için subap ayarlarının iyi olmamasını gevşek bırakılmış olması. Dizelse DPF si dolmuş olabilir. Mekanik olarak senin yazdıkların dışında bunlar geldi aklıma.
Bu arada liseye mi yoksa üniversiteye mi gidiyorsun ? Lise için bende motorlu araçlar son sınıfım. Meslek dersimiz ilk başladığında 2. sınıfta bize sadece bir marka seçtirip triger değişimini yazmamız istenmişti. Size çok vermişler lise iseniz.
 

Canxkarax

80+ Silver
Katılım
2 Ağustos 2020
Mesajlar
4,138
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,260
İsim
Can
Senaryo2 DPF filtresi tıkanmış. Katalitik konvertör de tıkanmış olabilir.
Senaryo1 motor takozları veya krank vurması olabilir
 

andires42

80+ Silver
Katılım
30 Mart 2020
Mesajlar
3,323
En İyi Cevap
1
Senaryo 1 için
 

Meh_met

80+
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
53
Dahası  
Reaksiyon skoru
8
İsim
Mehmet Altınışık
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Senaryo 1 için ekstra olarak vuruntu sensörü iyi çalışmıyor avans iyi olmadığından olabilir ama sensörde sıkıntı olsa arıza ışığı yakar senin dediğin büyük olasılıkla. Temel öğretiyorlar sanırım mekanik sorun istiyorlar. Onları yazmışsın zaten.
Senaryo 2 için subap ayarlarının iyi olmamasını gevşek bırakılmış olması. Dizelse DPF si dolmuş olabilir. Mekanik olarak senin yazdıkların dışında bunlar geldi aklıma.
Bu arada liseye mi yoksa üniversiteye mi gidiyorsun ? Lise için bende motorlu araçlar son sınıfım. Meslek dersimiz ilk başladığında 2. sınıfta bize sadece bir marka seçtirip triger değişimini yazmamız istenmişti. Size çok vermişler lise iseniz.
Liseye gidiyorum 1. Sınıfım bu ödev daha hiç her hafta işlediğimiz 1 pdf in özetini çıkarıyoruz. Yanında da böyle küçük ödevler veriliyor.
 
Katılım
19 Ağustos 2020
Mesajlar
186
Dahası  
Reaksiyon skoru
79
İsim
Mustafacan Mermer
Instagram
canmermer06
Liseye gidiyorum 1. Sınıfım bu ödev daha hiç her hafta işlediğimiz 1 pdf in özetini çıkarıyoruz. Yanında da böyle küçük ödevler veriliyor.
Size sık ödev veriyorlarmış ya. Biz gelecek hafta sökeceğimiz parçanın ne olduğunu yazıyorduk sadece o da maks 1 sayfa. Dersteyken her hafta sökeceğimiz parçaya bakıp adım adım nasıl sökülecek diye tahmin yazıyorduk sonra doğrusunu görüp düzeltip söküyorduk. Staja gidince göreceksin öğrendiğin çoğu bilgiyi kullanmıyorsun. Ben bu dönem sadece 1 ay gidebildim sadece bakım geliyor. Hocalarınız diyordur söktüğümüz parçanın ne olduğunu öğretiyorlar sadece yoksa parça sökmüşsün onun mühendisliği vs. işte yaramıyor. Ama sanayide bir yer bulursan orada işine yarayabilir. Sanayide parça tamiri daha yaygındır yetkili serviste bozuksa atarsın yenisini takarsın.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,022,708
Mesajlar
9,232,023
Üyeler
162,047
Son üye
murchad
Top Bottom