Asus anakart ve servispoint mağduriyeti

Ali K

80+
Katılım
16 Eylül 2025
Mesajlar
17
Reaksiyon skoru
6
Merhaba,
1 yıllık Asus B650m-k anakart kullanıyorum, bir süredir kullanmadığım bilgisayarımı geçenlerde açtığımda sistemden görüntü alamadım. Sorun 2 ram slotuna aynı anda 2 ram takınca çalışmamasıydı. Slotlarlar tek tek çalışıyor ve ramler tek tek sorunsuz çalışıyordu. Ne zaman 2 adet bellek takıldı ise görüntü vermiyordu. Arızanın anakartta olduğunu tahmin edip servispointe anakartı yolladım. İlk aşamada, ram kontrolcüsüne ısıl işlem uygulandı, görüntü alındı denilerek ürün tarafıma geri gönderildi. Bende mutlu şekilde tekrar montajı yaptım ve bir baktım ki görüntü alamıyorum, sorun devam ediyor, tekrar RMA talebi açarak ve bu kez değişim isteyerek 2. Kez gönderdim. Bu 2. gönderimde Asustan beni aradılar ve üründe arıza olmadığını söyleyerek benden ek bilgiler istediler( siz neler denediniz, ne sıklıkla yaşanıyor vs.) , bunun üzerine tekrar inceleyeceğiz diyerek görüşmeyi sonlandırdılar. Bugün ise kontrol amaçlı Asusa ulaştım ve üründe arıza yok, kargoya teslim edilecek cevabı aldım. Ancak ben ürünü 2. Kez göndermeden önce, her ihtimale karşı diğer parçaları da test etmek için, tecrübesine güvendiğim bilgisayar servisi olan bir abime başvurmuştum. O da sağ olsun ddr5 parçalar temin ederek, sorun tespiti yaptı. Anakartı, farklı işlemci, Ram kiti ve PSU kullanarak test ettik, farklı farklı kombinasyonlar denedik ve en sonunda sorunun gerçekten Asus anakartta olduğunu tespit ettik. Farklı bileşenler ile yine görüntü vermeme açılıp kapanma gibi sorunlar sergiliyordu. Bugün geldiğim noktada ürün ikinci kez servisten sorun yok denilerek geri gönderiliyor. Bundan sonra ki süreçte ne yapacağımı bilmiyorum, ürün şu an onarıldı denilerek tarafıma doğru geliyor. Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan destek ve fikir bekliyorum, teşekkür ederim.

Güncelleme: 1 aylık süreçten sıkılıp artık başka marka B850 anakart aldım ve sorunsuz kullanıyorum. Bu sırada Asus video kaydı iletmemi istedi ve ilettim ama hala yardımcı olmadılar, yapabileceğimiz bir şey yok diyerek tekrar servise gönderin diyorlar. Yeniden servis kaydı açtım. Kendilerine gönderdiğim videolarda farklı parçalarla bütün testleri gönderdim. Başka anakartla sistemin çok güzel çalıştığını, arızalı anakarta başka renk takınca yine çalışmadığını vs hep kayıt altına aldım. Anakartın kesin arızalı olduğuna eminiz, ramleri değiştirdim, başka anakart aldım. Yeni aldığım ramleri bile ayrıca teste gönderdim. Sorun anakart ve şuan elimde kaldı. Bir aydır zaman ve servislerden yeni parça almaktan para kaybı yaşadım malesef. Ne yapabilirim başka tavsiye verebilir misiniz?
Sistem:
Asus B650m-k
Ryzen 5 7600
Xpg Lancer 2x16G 6400mhz
Xpg Pylon 750w
Onu M2 ssd
 
Son düzenleme:
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,163,295
Mesajlar
10,484,882
Üyeler
184,765
Son üye
altanaydin
Geri
Top