hocam konusu açılmışken ASUS Rog Scar 18'e 5000 Mhz üstü ram takınca boot süresi saçma sapan artıytor bazen boot olmuyor çözümü 4800 mhzlik ram alıp çözdük alacak arkadaşlara uyarı olsun
hocam konusu açılmışken ASUS Rog Scar 18'e 5000 Mhz üstü ram takınca boot süresi saçma sapan artıytor bazen boot olmuyor çözümü 4800 mhzlik ram alıp çözdük alacak arkadaşlara uyarı olsun
Biraz daha detay vereyim. Yüksek poly değerlerine sahip bir (60milyon tris örneğin) karakter olur, araba olur, yani sahnede olan model sayısı az olur 8gb vram hiçbir sorun çıkarmaz ve fazlasıyla yeter. Çünkü vram limitini en çok dolduran şey poly sayılarından ziyade texture/doku kısmı. Sahne küçükse zaten textureler fazla olmayacağı için hepsini doldurmaz. Burada küçüklükten kastım, sadece birkaç modele sahip sahneler ile algılanmasın ama Örneğin kimi zaman mimarlık alanından biraz uzaklaşıp konsept sanatı yapmak isteyebilirsin. Mesela çevre olarak bir laboratuvar ortamı ve burada çalışan 1,2 karakter de koyabilirsin. Veya Cyberpunk temasına ait bir çevre yapabilirsin. 8gb vram bunlara da yeter. Yetmediği durumlar sadece çok aşırı geniş ve kompleks sahneler oluyor. Örneğin dağların arasında yüzlerce evden oluşan bir viking köyü gibi. Yani özetle elbet işini görür ama her istediğini yapamazsın demek istediğim. 3d render konusunda saf kas gücü önemli ancak vram kapasitesi dolmaya başladığı zaman kas gücünün gram önemi kalmıyor. Sonuçta o kadar para vereceksin hayal kırıklığına uğramanı istemem. Ama tekrar dediğim gibi 8gb da iş görür yanlış anlama.
Son olarak şu video üzerinde 3070 ve 3060 kartlarının performansını karşılaştırıyor mesela.
Biraz daha detay vereyim. Yüksek poly değerlerine sahip bir (60milyon tris örneğin) karakter olur, araba olur, yani sahnede olan model sayısı az olur 8gb vram hiçbir sorun çıkarmaz ve fazlasıyla yeter. Çünkü vram limitini en çok dolduran şey poly sayılarından ziyade texture/doku kısmı. Sahne küçükse zaten textureler fazla olmayacağı için hepsini doldurmaz. Burada küçüklükten kastım, sadece birkaç modele sahip sahneler ile algılanmasın ama Örneğin kimi zaman mimarlık alanından biraz uzaklaşıp konsept sanatı yapmak isteyebilirsin. Mesela çevre olarak bir laboratuvar ortamı ve burada çalışan 1,2 karakter de koyabilirsin. Veya Cyberpunk temasına ait bir çevre yapabilirsin. 8gb vram bunlara da yeter. Yetmediği durumlar sadece çok aşırı geniş ve kompleks sahneler oluyor. Örneğin dağların arasında yüzlerce evden oluşan bir viking köyü gibi. Yani özetle elbet işini görür ama her istediğini yapamazsın demek istediğim. 3d render konusunda saf kas gücü önemli ancak vram kapasitesi dolmaya başladığı zaman kas gücünün gram önemi kalmıyor. Sonuçta o kadar para vereceksin hayal kırıklığına uğramanı istemem. Ama tekrar dediğim gibi 8gb da iş görür yanlış anlama.
Son olarak şu video üzerinde 3070 ve 3060 kartlarının performansını karşılaştırıyor mesela.
Öncelikle çok teşekkür ederim. Müthiş faydalı oldu. Yine de tabii yüzde yüz emin olamıyorum. Sadece tahminim yetermiş yönünde... İşin aslı şu ki mesele biraz model ve detayıyla ilgili gibi. Ve bu detayı yüksek çözünürlükte renderda görebilmek, görsel boyutuna da bağlı olarak... Nitekim bu, doku detayını ve çeşitliliğini de beraberinde getiriyor. Yine de her biri son derece detaylı onlarca binadan oluşan bir görsel yapma hedefinde değilim. En fazla birkaç bina... Bu elbette detaylı ve çeşitki doku-malzeme demek olacak. Özellikle iç mekân renderları, cephe renderları gibi işlerde. Fakat onlarda da model küçülüyor... Mevcut durumda öncelikle bunu garantilemem gerek. Bunu yapabiliyor olmalıyım. Artık bir üst seviyeye geçme vaktim geldi... Bununla birlikte söylediklerinizde haklısınız, başka bir alana kayabilmek farklı bir konu...
İzninizle birkaç örnek eklemek istiyorum. Bu işi anlamanın en kolay yolu sanırım bu olacak. Tabii bunlar internet görseli oldukları için çözünürlükleri düşük. Nitekim eski işlerim de çok daha detaysız, taslak renderlardı, amatör işi. Ama şimdi MİNİMUM bu detayda, çözünürlüğü daha iyi olan görseller elde etmek istiyorum. Bu donanımdaki bir bilgisayarla bu işin üstesinden geleceğimi düşünüyorum. Belki biraz daha fazlası...? Fikrinizi söylerseniz çok faydalı olur. Sevinirim. Ne düşünürsün hocam?
Öncelikle çok teşekkür ederim. Müthiş faydalı oldu. Yine de tabii yüzde yüz emin olamıyorum. Sadece tahminim yetermiş yönünde... İşin aslı şu ki mesele biraz model ve detayıyla ilgili gibi. Ve bu detayı yüksek çözünürlükte renderda görebilmek, görsel boyutuna da bağlı olarak... Nitekim bu, doku detayını ve çeşitliliğini de beraberinde getiriyor. Yine de her biri son derece detaylı onlarca binadan oluşan bir görsel yapma hedefinde değilim. En fazla birkaç bina... Bu elbette detaylı ve çeşitki doku-malzeme demek olacak. Özellikle iç mekân renderları, cephe renderları gibi işlerde. Fakat onlarda da model küçülüyor... Mevcut durumda öncelikle bunu garantilemem gerek. Bunu yapabiliyor olmalıyım. Artık bir üst seviyeye geçme vaktim geldi... Bununla birlikte söylediklerinizde haklısınız, başka bir alana kayabilmek farklı bir konu...
İzninizle birkaç örnek eklemek istiyorum. Bu işi anlamanın en kolay yolu sanırım bu olacak. Tabii bunlar internet görseli oldukları için çözünürlükleri düşük. Nitekim eski işlerim de çok daha detaysız, taslak renderlardı, amatör işi. Ama şimdi MİNİMUM bu detayda, çözünürlüğü daha iyi olan görseller elde etmek istiyorum. Bu donanımdaki bir bilgisayarla bu işin üstesinden geleceğimi düşünüyorum. Belki biraz daha fazlası...? Fikrinizi söylerseniz çok faydalı olur. Sevinirim. Ne düşünürsün hocam?
Öncelikle çok teşekkür ederim. Müthiş faydalı oldu. Yine de tabii yüzde yüz emin olamıyorum. Sadece tahminim yetermiş yönünde... İşin aslı şu ki mesele biraz model ve detayıyla ilgili gibi. Ve bu detayı yüksek çözünürlükte renderda görebilmek, görsel boyutuna da bağlı olarak... Nitekim bu, doku detayını ve çeşitliliğini de beraberinde getiriyor. Yine de her biri son derece detaylı onlarca binadan oluşan bir görsel yapma hedefinde değilim. En fazla birkaç bina... Bu elbette detaylı ve çeşitki doku-malzeme demek olacak. Özellikle iç mekân renderları, cephe renderları gibi işlerde. Fakat onlarda da model küçülüyor... Mevcut durumda öncelikle bunu garantilemem gerek. Bunu yapabiliyor olmalıyım. Artık bir üst seviyeye geçme vaktim geldi... Bununla birlikte söylediklerinizde haklısınız, başka bir alana kayabilmek farklı bir konu...
İzninizle birkaç örnek eklemek istiyorum. Bu işi anlamanın en kolay yolu sanırım bu olacak. Tabii bunlar internet görseli oldukları için çözünürlükleri düşük. Nitekim eski işlerim de çok daha detaysız, taslak renderlardı, amatör işi. Ama şimdi MİNİMUM bu detayda, çözünürlüğü daha iyi olan görseller elde etmek istiyorum. Bu donanımdaki bir bilgisayarla bu işin üstesinden geleceğimi düşünüyorum. Belki biraz daha fazlası...? Fikrinizi söylerseniz çok faydalı olur. Sevinirim. Ne düşünürsün hocam?
1 ve 4. Görsel için 8gb vram yeterli problem olmaz.
3 ve 2 için biraz optimizasyon lazım, karakter de fazla biraz ondan. Nasıl bir optimizasyon ? Örneğin sahnede olan 4k dokuları 2k ya düşürmek veya en uzakta kalan dokuların hepsini (uzakta kaldığı için 2k bile gereksiz zaten) 1k veya daha altına düşürmek. Sonuçta kameraya yakın kısım önemli. Eğer sadece 3d içinde tüm sahneni yapmak istiyorsan optime edebilirsin kısaca sahneni.
Diğer bir yol ise photoshop + 3d kombinasyonu. Örneğin 3.Görselin en uzakta kalan dağlık kısmı ona ne gerek var şimdi diye düşünebilirsin. Sonuçta aldığın renderin genel renklerini, parlatmasını, cilalamasını, kısaca post processing dediğimiz olayı photoshop ile yapacaksın. Durum böyleyken png "transparent" olarak alırsın renderi ve photoshop ile kombinleyip en arkaya uygun gördüğün background resmi de koyabilirsin. Renkleri de eşleştirmek zor değil zaten. Aynı şekilde 2.Görsel içinde ps + 3d kombinasyonu yapabilirsin örneğin. En ön tarafta belki 7,8 karakter var net belli olan arkada kalanlar pek belli olmuyor. Sen az karakterli bir render alırsın ve internet üzerinden kullanıma ücretsiz sunulan (pixabay/unsplash) insan resimlerini en arkaya koyarak çeşitlilik oluşturursun.
1 ve 4. Görsel için 8gb vram yeterli problem olmaz.
3 ve 2 için biraz optimizasyon lazım, karakter de fazla biraz ondan. Nasıl bir optimizasyon ? Örneğin sahnede olan 4k dokuları 2k ya düşürmek veya en uzakta kalan dokuların hepsini (uzakta kaldığı için 2k bile gereksiz zaten) 1k veya daha altına düşürmek. Sonuçta kameraya yakın kısım önemli. Eğer sadece 3d içinde tüm sahneni yapmak istiyorsan optime edebilirsin kısaca sahneni.
Diğer bir yol ise photoshop + 3d kombinasyonu. Örneğin 3.Görselin en uzakta kalan dağlık kısmı ona ne gerek var şimdi diye düşünebilirsin. Sonuçta aldığın renderin genel renklerini, parlatmasını, cilalamasını, kısaca post processing dediğimiz olayı photoshop ile yapacaksın. Durum böyleyken png "transparent" olarak alırsın renderi ve photoshop ile kombinleyip en arkaya uygun gördüğün background resmi de koyabilirsin. Renkleri de eşleştirmek zor değil zaten. Aynı şekilde 2.Görsel içinde ps + 3d kombinasyonu yapabilirsin örneğin. En ön tarafta belki 7,8 karakter var net belli olan arkada kalanlar pek belli olmuyor. Sen az karakterli bir render alırsın ve internet üzerinden kullanıma ücretsiz sunulan (pixabay/unsplash) insan resimlerini en arkaya koyarak çeşitlilik oluşturursun.
Aynen öyle düşünüyordum ben de hocam. Mühim olan yakın bölge, cepheler, kaldırım su gibi detaylar, detaylı bitkiler ve iç mekan renderları. Bana da kuratır, bu şekilde hallederim diye geliyordu. Duymak da iyi oldu. Tekrar çok teşekkürler.