150 ile otobanda giderken en ufak taş parçası gelse kontrölü kaybedeceksizn zaten olan kazalır saymıyorum bile bana göre motorsiklet demek ölüm demek.
'Size göre'
Bu düşündüklerinizi doğal olarak mühendisler de düşünüp hem motorları hem de ekipmanları kazaya karşı dayanıklı ve güvenli hale getirmeye çalışıyolar ve getiriyorlar .
Yüzde yüz güvenlik diye bir şey yok ama yüzde 0 olarak da tanımlamak hatalı bir davranış çünkü 150-200 ile kazaya karışıp ekipmanlar sayesinde kazayı çiziksiz atlatan kişileri medyalarda duymuşsunuzdur.
MotoGP'ye bi göz atın mesela ekipmanın ne kadar koruyucu olduğunu anlamak için.
Motor zaten çok güvenli değil ama kesinlikle yüzde 0 olarak tanımlanamaz.
Arabaya göre güvenliği daha az ama kaliteli ekipmanlar kullanılırsa ve kurallara uyulduğu sürece güvenlik bir üst seviyeye taşınır.
Ekipmanlar motoru güvenli yapmaz, kaza durumunda seni korur. Türkiye şartlarında motor tehlikelidir, ben de motor seviyorum ama doğruya doğru demek gerekiyor. Siz çok iyi motor kullanıyor da olsanız diğer insanların bilinçsizliğine gidebiliyorsunuz. Bknz. Barkın Bayoğlu, köprüde karşıdan karşıya geçen bi' adam yüzünden öldü.
Yüzde yüz güvenli veya arabadan güvenli diye bir şey söylemedim.
Yüzde sıfır güvenlik olmadığı hakkında konuşuyoruz.