Forumda çok fazla satın aldığım yer ''sıkıntılı ürünü değişim yapmıyor, sorunumu çözmüyor'' tarzında konu gördüğüm için bu rehberi açmak istedim. Tam şuan da Corsairle süre gelen bir RMA işlemim olduğu için tüm detaylarıyla bu konu altına yığıyor olacağım. Kulaklığımın mikrofonu aşağı yukarı indirdiğim kısmı gevşediği için mikrofon kapalıyken bir anda aşağı düşüp açılıyordu.
Öncelikle yurtiçi-yurtdışı aldığınız tüm Corsair ürünlerine, Corsair global tarafından da destek sağlanıyor. Ben garantiye ihtiyacım olduğu zamanlarda her zaman global yoluyla çözdüm. Distribütörler veya satın aldığım firmalar ''Ürün 1 ay içinde elinizde olur, kullanıcı hatası'' tarzı söylemlerde bulunduğundan asla tercihim olmadı.
Şimdi gelelim bu işlem, bu süreç nasıl ilerliyor;
CORSAIR RMA burası Corsairin kendi global sitesi. Bir hesap oluşturun, sonrasında ''Contact us'' yazan yere tıklayın. Karşınıza böyle bir yer gelecek; burada istenilen bilgileri doldurun.
Alıntıyı görüntüle
Ticket açıldıktan sonra my activities kısmında ticketiniz gözükecek ve bu ticket kayıt olduğunuz hesabın mailine bağlanacaktır; yani mail üzerinden konuşmaya devam edebilirsiniz.(Site üzerinden de aynı şekilde devam edebilirsiniz.)
Alıntıyı görüntüle
Bu mesaj sonrasında corsair en kısa sürede sizle iletişime geçiyor (cmt-pazar off day).
Alıntıyı görüntüle
Bu bilgileri de doldurup corsaire ilettikten sonra, size iade için gereken ; PREPAID LABEL (karşı ödemeli ups veya dhl kargo kodu), COMMERCIAL INVOICE (ürünün gümrüğe takılmaması için içerisinde ne olduğu-fiyatı yazan fatura) ve RMA onayının kanıtı olan belgeler (garantinizin onaylandığını belirten belgeler) tarafınıza gönderiliyor.
Şimdi bu belgelerle ne yapacağımızı, kargoya nasıl vereceğimizi anlatacağım. Tarafınıza gönderilen mesajların altında linkler-ek dosyalar olduğunu görecekseniz. Bunlardan biri fatura,biri rma onayı, biri karşı ödemeli kargo kodu. Aşağıya hepsinden kaçar tane çıktı almanız gerektiğini ve nasıl koymanız gerektiğini ekledim. Bunlara ek olarak küçük bir kağıda ''#RMA NUMARASI - AD SOYAD'' yazıp ürünün üstüne yapıştırın.
Alıntıyı görüntüle
Kargonuzu verdikten sonra tracking number kısmında takibini yapabilirsiniz. Ürün hollandaya gidiyor, değişim yapılıp geri tarafınıza geliyor. Kargodan çıktığı günden itibaren bana her seferinde maksimum 10gün içinde geri ürünüm geldi, 4günde bile geldiği oldu. İlk mesajınıza cevap vermeleri 2-3gün sürüyor sonrasında ise işlem hızlanıyor. Aklınıza takılan, çözemediğiniz herhangi bir sorun olursa bu konu altında cevaplayacağım. Ben kulaklığımı bugün 16.55gibi kargoya verdim. Süreci sizinle paylaşıyor olacağım :') İyi forumlar.