GTA6 Trailer 2 Sonrası PC de FPS Beklentiniz

Bu oyun PS5 de oynanmaz FSR3 bile beğenmiyom ben PC de FSR1 berbat gözüküyor, DLSS4 şart.
Valla hocam bana sorsan ben hiçbir upscaling method beğenmiyorum yani bu illeti nvidia çıkardı çıkardığı günden beri geliştiriciler oyunları optimize etmeyi bıraktılar unreal engine 5 tam bir facia ztn stutter engine 5 desem daha doğru olucak
 
Platstationda ztn bazı sabit yansımalar space screen reflection kullanmış rockstar kendileri attığı tweette dile getirdi pc tarafında bence full rt yapcaklar
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Aynen öyle hatta fsr 1.0 kullanmışlar sanırsam oyun çıktığında fsr 2.0 yapacaklarmış onu ps 5 düz model için ps5 pro da pssr var onla 60 fpsi zorlarlar bence
indiana jonesden örnek verdinde 6800xt de raytraycing performansı o kadar iyi olmamasına rağmen 4k 60k oynatıyordu her şey full ayarda
 
Allahtan rockstar ue5 kullanmıyor kendi oyun motorları var bütün herşeyine tam erişim sağlıyorlar optimize edebiliyolar bence pc de 3060 üstü akıcak bu oyunda ben söyliyim hallederler yani
 
Valla hocam bana sorsan ben hiçbir upscaling method beğenmiyorum yani bu illeti nvidia çıkardı çıkardığı günden beri geliştiriciler oyunları optimize etmeyi bıraktılar unreal engine 5 tam bir facia ztn stutter engine 5 desem daha doğru olucak
Aynı fikirdeyim, Doom dark ages fps testlerine baktım şaka gibi, ben 2020 de DOOM ETERNAL FG yokken bu oyunda 200 fps alıyodum, üstelik grafik olarak bana göre dahada geriye gitmiş yeni oyun. şimdi MFG4X açarak 200 alıyorlar ahahah
 
indiana jonesden örnek verdinde 6800xt de raytraycing performansı o kadar iyi olmamasına rağmen 4k 60k oynatıyordu her şey full ayarda
rt kapatamıyorsun ztn indianan jones da ue5 lumen software rt kullanıyor 6800xt berbat bir rt performansı yok software rt yi bi zahmet yüksek fps de çalıştırsın 4k supreme ayarlara alırsan tabi 60 fps i görürsün bide Path tracing denesene bi ama yerse işte
 
rt kapatamıyorsun ztn indianan jones da ue5 lumen software rt kullanıyor 6800xt berbat bir rt performansı yok software rt yi bi zahmet yüksek fps de çalıştırsın 4k supreme ayarlara alırsan tabi 60 fps i görürsün bide Path tracing denesene bi ama yerse işte
path tracing 4080 5080 bile kaldıramıyor niye deniyim :D oyunu 8kda çalıştır demek gibi bişey bu
 
Benim bilgisayar düşük ayar 45 FPS açar diye düşünüyorum
20250402_204934.webp
 
Aynı fikirdeyim, Doom dark ages fps testlerine baktım şaka gibi, ben 2020 de DOOM ETERNAL FG yokken bu oyunda 200 fps alıyodum, üstelik grafik olarak bana göre dahada geriye gitmiş yeni oyun. şimdi MFG4X açarak 200 alıyorlar ahahah
Aynen öyle hocam epic gamesin unreal engine 5 te facia yarattığını herkesin bilmesi lzm ve artık kullanmayı bırakmaları lzm güzel gözüküyorda yav arkadaş 20 senelik oblivion remasterda oyunu stuttersız oynayamıyorsun
 
rt kapatamıyorsun ztn indianan jones da ue5 lumen software rt kullanıyor 6800xt berbat bir rt performansı yok software rt yi bi zahmet yüksek fps de çalıştırsın 4k supreme ayarlara alırsan tabi 60 fps i görürsün bide Path tracing denesene bi ama yerse işte
Unreal engine sektöre büyük zarar verdi yabancılar bile konusuyor o konuyu, fakat motoru custom edenlerin oyunları kaliteli çıkıyor misal GEARS 5 çok iyi bir oyun ve Unreal engine 4 ile yapılmış.
 
Aynı fikirdeyim, Doom dark ages fps testlerine baktım şaka gibi, ben 2020 de DOOM ETERNAL FG yokken bu oyunda 200 fps alıyodum, üstelik grafik olarak bana göre dahada geriye gitmiş yeni oyun. şimdi MFG4X açarak 200 alıyorlar ahahah
Nanite lumen eyw hoşta optimizasyon nerde?
 
Nanite sözde otomatik optimize ediyormuş, ben kapatınca daha çok FPS alıyorum :D benim en nefret ettiğim ayar TAA dır kesinlikle modern oyunların çamur grafiklerinin baş sorumlusu TAA.
Aynen öyle hocam aşırı doğru o TAA inanılmaz leş rezalet bişey Gta 5 enchaned oynadınmı bilmiyorum ama ben OYNAYAMADIM TAA yüzünden legacy versiyondaki Gta 5 MSAA kullanıyor ve o kadar keskin cam gibi gösteriyorki oyunu enchaned versiyonda TAA alıyor oyun msaa yı kaldırmışlar çamura dönüyor görüntü beni deli ediyor nvidia dlaa açmak zorunda kaldım oynamak için. Ben hayatımda MSAA kadar düzgün çalışan bir anti alasing methodu görmedim evet performansı x8 e alınca baya düşürüyor ama en azından görüntü o tırtıklanma kırılmaları 0 a indiriyodu nerdeyse görüntü kesinleşiyodu
 
Şimdi Sony nin hedef en çok sattığı platformlar PlayStation 5/Pro ve Xbox Series S/X. Bu her şeyi belirleyen etken.

Bu seviyede bilgisayarınız varsa medium-hig ayarlarında 1080-1440p sabit 30 FPS alırsınız diye düşünüyorum sadece Xbox Series S için geçerli değil. 60 FPS içinde mecburen DLSS/FSR ve de FG/AFMF metotlarını kullanacaz gibi duruyor.

Bence 1080p de R5 600 RX 6600 (i5-12400F RTX 3060) altı mutlu olmayacak çünkü PlayStation 5 in gücü tam olarak buraya denk geliyor.


Unuttuğunuz bir şey daha var PlayStation 5/Pro ve Xbox Series X/S, X86 tabanlı yani orda ki donanımı PC de kullandığınız zaman hemen hemen aynı performansı alırsınız eskisi gibi değil.

PC için de Steam donanım anketini baz alınır bence bana katılmayan çok olur ama RX 580 bile açacak bu oyunu(tatmin etmez 720p 30 FPS), RTX teknolojisi neden zorunlu olsun ki en kötü Series S i al port et dediğim gibi Xbox Series serisi kırpılmış bir Windows sürümünü kullanıyor. RTX teknolojisi zorunlu oldu diyelim RTX in bir çok çeşidi var.

Yine de ikna olamadıysanız GTA 5 ve RDR 2 PC ye çıktığında bakalım kaç sene önceki donanımlarda çalışıyordu.
GTA 5 için;
IMG_20250511_172208.webp
IMG_20250511_172229.webp
RDR 2 için;
IMG_20250511_172639.webp

IMG_20250511_172625.webp


Göründüğü gibi Rockstar GTA 5'de PlayStation 3 ü ve RDR 2'de de PlayStation 4 ü baz almış burda da PlayStation 5 i baz alacak çünkü amaç en çok satışı yapmak ve GTA online'a da çok oyuncuyu çekmek olacak.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,095,752
Mesajlar
9,854,408
Üyeler
174,235
Son üye
akro72
Geri
Top