Hitler'in Örnek Subayı U Boat'u İle 37 Gemi Batıran Joachim Schepke

Karl Dönitz

80+ Bronze
Katılım
26 Ocak 2021
Mesajlar
1,115
Reaksiyon skoru
5,135
be67b3fb-dad1-4766-ae8a-fa73f952ffcc.jpg


Joachim Schepke Kimdir?
Joachim Schepke (Soy ismi Şepke diye okunuyor) sayılı U-Boot komutanlarından biridir. Denizaltıcılık kariyerinde 37 tane sayısı doğrulanmış gemi batırmıştır. Bazı kaynaklarda 40 tane gemi batırdığı geçiyor ama doğrulanmış sayısı 37'dir. Batırılan gemi sayısında üçüncü olmuştur. Kendisi aryan ırkı tanımına uzun boyu, sarı saçı ve mavi gözleri ile tamamen uyduğu için Alman propagandalarında fazlasıyla yer almıştır. Propagandalarda sürekli yer aldığı için Kendisine ''Hitlerin Örnek Subayı'' lakabı verilmiştir.

Kapitänleutnant JOACHIM SCHEPKE - German Navy | Gallery

Joachim Schepke'nin yer aldığı bir Alman Propagandası



Hayatı ve Denizcilik Kariyeri
Joachim Schepke denizcilik kariyerine nisan 1930'da başladı. Bir başka Ünlü U-Boot Kaptanı Günther Prien'in de yaptığı gibi, Ekim 1935'te U-Boat kuvvetlerine transfer oldu. U-Boot kaptanlarının uzun bir eğitim sürecinden geçmesinden dolayı Schepke sadece 18 ay boyunca torpido atış eğitimi aldı. Uzun eğitim sürecinden sonra ilk defa 1938 yılında eğitim için kullanılan U-3 deniz altısıyla 3 devriyede 24 günlük sürede denizde kaldı ve 1 gemi batırdı.

joachim schepke – Seznam.cz


Daha sonra 1940'ın ocak ayında U-19'un komutasını devraldı ve aktif olarak göreve başladı. U-19 daha sonra Hubert Verpoorten tarafından Türkiye karasularında batırılmıştır. U-19 ile 66 günde 5 devriyeye çıkmıştır ve 15.715 tonluk dokuz gemiyi batırdı. Bu başarılarından sonra şövalye haçı kazandı.

U-19 ile elde ettiği başarılardan sonra daha büyük olan U-100 denizaltısının kaptanı oldu. U-100 ile 112 günlük görev süresinde 6 devriyede 30 gemi batırdı. Aslında bu sayıları topladığımızda batmış 40 gemi çıkıyor. Çoğu tarihçi bu sayıları abartı ve propaganda olarak görüyor ama Alman kaynakları dışında başkan düzgün bir kaynak olmadığı için çoğu yerde bu iki sayıda doğru kabul ediliyor.


schepke3.jpg

Schepke halkın arasında

U-100 ile Schepke 29 ağustos 1940 günü 5 gemi ve 23 kasım 1940'da rekoru olan 24.601 tonluk 7 gemi'yi batırmıştır. Kısa bir süre sonra meşe yapraklı şövalye haçını kazanmıştır.

108px-RK_EK_gold-2.png


1940'ta U-Boot Fahrer Von Heute (U-Boot Erkekleri) kitabını yayınladı. bir U-boot üzerindeki hayatı basit bir şekilde anlatmıştır ve Bu kitap kendi resimleriyle resimlenmiştir. Şubat 1941'de ölümünden 6 hafta önce Berlin Sportpalast'ta binlerce genç Almandan oluşan bir dinleyici kitlesine U-boot'lar hakkında konuştu.

schepke4.jpg



Ortadan Kayboluşu
Joachim Schepke, U-100, İngiliz muhripleri HMS Walker ve HMS Vanoc (Niestlé, 1998) ile çarpıştıktan sonra, 17 Mart 1941 GD İzlanda'da saat 0318'de yaklaşık 61K, 12W konumunda battığında öldü. Vanoc, yoğun siste erken radarıyla U-100'ü buldu ve teması takip etti. Tekne çarptığında Schepke'nin köprüde yakalandığı söyleniyor. Altı adam hayatta kaldı ve 38 kişi kayboldu. Bu gün Schepke'nin ölüm ünü olarak kabul edilir.


Yazım Bu kadardı okuduğunuz için teşekkürler.

@Carl-S @Johannes Erwin Rommel @Besim Tibuk @Harley Quinn❖ @The Last Dragonborn
 
Son düzenleme:
Emek verilmiş ve güzelce anlatılmış, ne yazık ki sansürlü tarih yüzünden Schepke gibi askeri dehaları öğrenemiyoruz. Teşekkürler hocam.
 
Alıntıyı görüntüle

Joachim Schepke Kimdir?
Joachim Schepke (Soy ismi Şepke diye okunuyor) sayılı U-Boot komutanlarından biridir. Denizaltıcılık kariyerinde 37 tane sayısı doğrulanmış gemi batırmıştır. Bazı kaynaklarda 40 tane gemi batırdığı geçiyor ama doğrulanmış sayısı 37'dir. Batırılan gemi sayısında üçüncü olmuştur. Kendisi aryan ırkı tanımına uzun boyu, sarı saçı ve mavi gözleri ile tamamen uyduğu için Alman propagandalarında fazlasıyla yer almıştır. Propagandalarda sürekli yer aldığı için Kendisine ''Hitlerin Örnek Subayı'' lakabı verilmiştir.

Kapitänleutnant JOACHIM SCHEPKE - German Navy | Gallery

Joachim Schepke'nin yer aldığı bir Alman Propagandası



Hayatı ve Denizcilik Kariyeri
Joachim Schepke denizcilik kariyerine nisan 1930'da başladı. Bir başka Ünlü U-Boot Kaptanı Günther Prien'in de yaptığı gibi, Ekim 1935'te U-Boat kuvvetlerine transfer oldu. U-Boot kaptanlarının uzun bir eğitim sürecinden geçmesinden dolayı Schepke sadece 18 ay boyunca torpido atış eğitimi aldı. Uzun eğitim sürecinden sonra ilk defa 1938 yılında eğitim için kullanılan U-3 deniz altısıyla 3 devriyede 24 günlük sürede denizde kaldı ve 1 gemi batırdı.

joachim schepke – Seznam.cz


Daha sonra 1940'ın ocak ayında U-19'un komutasını devraldı ve aktif olarak göreve başladı. U-19 daha sonra Hubert Verpoorten tarafından Türkiye karasularında batırılmıştır. U-19 ile 66 günde 5 devriyeye çıkmıştır ve 15.715 tonluk dokuz gemiyi batırdı. Bu başarılarından sonra şövalye haçı kazandı.

U-19 ile elde ettiği başarılardan sonra daha büyük olan U-100 denizaltısının kaptanı oldu. U-100 ile 112 günlük görev süresinde 6 devriyede 30 gemi batırdı. Aslında bu sayıları topladığımızda batmış 40 gemi çıkıyor. Çoğu tarihçi bu sayıları abartı ve propaganda olarak görüyor ama Alman kaynakları dışında başkan düzgün bir kaynak olmadığı için çoğu yerde bu iki sayıda doğru kabul ediliyor.


schepke3.jpg

Schepke halkın arasında

U-100 ile Schepke 29 ağustos 1940 günü 5 gemi ve 23 kasım 1940'da rekoru olan 24.601 tonluk 7 gemi'yi batırmıştır. Kısa bir süre sonra meşe yapraklı şövalye haçını kazanmıştır.

Alıntıyı görüntüle

1940'ta U-Boot Fahrer Von Heute (U-Boot Erkekleri) kitabını yayınladı. bir U-boot üzerindeki hayatı basit bir şekilde anlatmıştır ve Bu kitap kendi resimleriyle resimlenmiştir.
Şubat 1941'de ölümünden 6 hafta önce Berlin Sportpalast'ta binlerce genç Almandan oluşan bir dinleyici kitlesine U-boot'lar hakkında konuştu.

schepke4.jpg



Ortadan Kayboluşu
Joachim Schepke, U-100, İngiliz muhripleri HMS Walker ve HMS Vanoc (Niestlé, 1998) ile çarpıştıktan sonra, 17 Mart 1941 GD İzlanda'da saat 0318'de yaklaşık 61K, 12W konumunda battığında öldü. Vanoc, yoğun siste erken radarıyla U-100'ü buldu ve teması takip etti. Tekne çarptığında Schepke'nin köprüde yakalandığı söyleniyor. Altı adam hayatta kaldı ve 38 kişi kayboldu. Bu gün Schepke'nin ölüm ünü olarak kabul edilir.


Yazım Bu kadardı okuduğunuz için teşekkürler.

@Carl-S @Johannes Erwin Rommel @Besim Tibuk @Harley Quinn❖ @The Last Dragonborn
Yarın yemek yerken okurum artık :)
 
Güzel konu dostum eline sağlık.

Ben Almanları sevmiyorum, ilgilenmiyorum, yani ilgilenmiyorum derken savaş onlarsız olmaz ama işte daha çok SSCB, ABD ve İngiltere'nin yaptıklarını seviyorum.
 
Emek verilmiş ve güzelce anlatılmış, ne yazık ki sansürlü tarih yüzünden Schepke gibi askeri dehaları öğrenemiyoruz. Teşekkürler hocam.
Schepke bunlardan sadece bir tanesi eğer ilgin varsa çok fazla tanınmayan bu ikisinede bakabilirsin ilerde daha fazla hakkettiği değeri görmeyen kahraman askerleri yapacağım.

Güzel konu dostum eline sağlık.

Ben Almanları sevmiyorum, ilgilenmiyorum, yani ilgilenmiyorum derken savaş onlarsız olmaz ama işte daha çok SSCB, ABD ve İngiltere'nin yaptıklarını seviyorum.
Sağolasın. Almanya günümüzde bir çok şeyi ilk üreten ülkelerden aslında şahsen ben Almanların hayranıyım Gustav topu, V1 ve V2 roketleri, maus tankı, messerschmit me 262, ilk hayalet uçak adını hatırlayamadım, panther tankı ve daha aklıma gelmeyen bir sürü şey sadece Nazi Almanyası döneminde üretildi.
 
Schepke bunlardan sadece bir tanesi eğer ilgin varsa çok fazla tanınmayan bu ikisinede bakabilirsin ilerde daha fazla hakkettiği değeri görmeyen kahraman askerleri yapacağım.


Sağolasın. Günümüzde bir çok şeyi ilk üreten ülkelerden aslında şahsen ben Almanların hayranıyım Gustav topu, V1 ve V2 roketleri, maus tankı, messerschmit me 262, ilk hayalet uçak adını hatırlayamadım, panther tankı ve daha aklıma gelmeyen bir sürü şey sadece Nazi Almanyası döneminde üretildi.
Almanlar zeki insanlardır adamlar 2 kere yıkıldı yine güçlü tabi eskisi kadar değil
 
Geri
Top