Neler Yeni

Hp victusum servis süresi 20 iş gününü geçti değişim yapabilir miyim?

Katılım
2 Aralık 2024
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Tuna
Cihazımı bozdum ve servise yolladım. 20 iş gününü geçti ve servis ucretini ödededim değişim talep edebiliyor muyum? Yurt dışından parça bekleniyor olarak gözüküyor.
 
Katılım
4 Mart 2023
Mesajlar
475
Dahası  
Reaksiyon skoru
234
İsim
Melih Baygör
20 işgünü içerisinde tamir etmeleri gerekir aksi durumda seçimlik hakların arasında yeni ürün veya misli ile değişim hakkın var.
 
Katılım
21 Kasım 2024
Mesajlar
393
Cihazımı bozdum ve servise yolladım. 20 iş gününü geçti ve servis ucretini ödededim değişim talep edebiliyor muyum? Yurt dışından parça bekleniyor olarak gözüküyor.
Müşteri temsilcisini arayıp misli ile değişim istediğini söyle eğer olmazsa tüketici heyetine başvuracağını söyle elinde kanıtlarla genelde sıfır aynı model gönderiyorlar
 
Katılım
2 Aralık 2024
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Tuna
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
20 işgünü içerisinde tamir etmeleri gerekir aksi durumda seçimlik hakların arasında yeni ürün veya misli ile değişim hakkın var.
Müşteri temsilcisini arayıp misli ile değişim istediğini söyle eğer olmazsa tüketici heyetine başvuracağını söyle elinde kanıtlarla genelde sıfır aynı model gönderiyorlar
Teşekkürler konuştum servis teklifini kabul ettiğim tarihten itibaren 13 iş günü olmuş diyorlar bu normal mi? servis teklifini kabul ettikten sonraki iş günleri sayılıyorsa bekleyeceğim sıkıntı değil de servise göndereli 1 ayı geçti ama.
 
Katılım
4 Mart 2023
Mesajlar
475
Dahası  
Reaksiyon skoru
234
İsim
Melih Baygör
Satış sonrası hizmet sunma yükümlülüğü kimdedir?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58 inci maddesi ile bu maddeye dayanılarak hazırlanan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği uyarınca üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.

Hangi ürünler için satış sonrası hizmet sunulması zorunluluğu bulunmaktadır?
Üretici veya ithalatçıların satış sonrası hizmet sunmakla yükümlü olduğu mallar Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğine ekli “Satış Sonrası Hizmet Verilmesi Zorunlu Olan Tüketici Ürünleri Listesi” nde sayılmıştır. Söz konusu listede bu malların kullanım ömürleri ile azami tamir sürelerine de yer verilmiştir.

Onarılmak üzere yetkili servis istasyonuna gönderilen bir malın azami tamir süresi ne kadardır?
Azami Tamir Süresi binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, atv araçları, motorlu bisikletler, motorlu scooterlar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve karavanlar için 45 iş günü, diğer tüm mallar için 20 iş günüdür.

Azami tamir süresi ne zaman başlar?
Azami tamir süresi, garanti süresi içerisinde, mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.

Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

senin durum için bir ibare yok. senin ücreti yatırman veya yatırmaman tamir süresini etkilemiyor. 20 işgünü içinde yapmaları gerekir. başka kaynaklardan aldığım bilgiye göre de cumartesi işgününden sayılıyor. resmi tatil ve pazar günleri sayılmıyor. sen her türlü 20 işgünü olmasını bekleyip girişimde bulun. para iadesi,ayıp oranında indirim, yeni ürün veya misli ile değişim talep edebilirsin. muhtemelen kabul etmezlerse de tüketici hakem heyetine başvurunu yaparsın.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Aralık 2024
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Tuna
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Satış sonrası hizmet sunma yükümlülüğü kimdedir?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58 inci maddesi ile bu maddeye dayanılarak hazırlanan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği uyarınca üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.

Hangi ürünler için satış sonrası hizmet sunulması zorunluluğu bulunmaktadır?
Üretici veya ithalatçıların satış sonrası hizmet sunmakla yükümlü olduğu mallar Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğine ekli “Satış Sonrası Hizmet Verilmesi Zorunlu Olan Tüketici Ürünleri Listesi” nde sayılmıştır. Söz konusu listede bu malların kullanım ömürleri ile azami tamir sürelerine de yer verilmiştir.

Onarılmak üzere yetkili servis istasyonuna gönderilen bir malın azami tamir süresi ne kadardır?
Azami Tamir Süresi binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, atv araçları, motorlu bisikletler, motorlu scooterlar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve karavanlar için 45 iş günü, diğer tüm mallar için 20 iş günüdür.

Azami tamir süresi ne zaman başlar?
Azami tamir süresi, garanti süresi içerisinde, mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.

Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

senin durum için bir ibare yok. senin ücreti yatırman veya yatırmaman tamir süresini etkilemiyor. 20 işgünü içinde yapmaları gerekir. başka kaynaklardan aldığım bilgiye göre de cumartesi işgününden sayılıyor. resmi tatil ve pazar günleri sayılmıyor. sen her türlü 20 işgünü olmasını bekleyip girişimde bulun. para iadesi,ayıp oranında indirim, yeni ürün veya misli ile değişim talep edebilirsin. muhtemelen kabul etmezlerse de tüketici hakem heyetine başvurunu yaparsın.
Teşekkürler bi bakayım.
 

Muhammet Öztürk

80+ Bronze
Katılım
29 Ocak 2023
Mesajlar
726
yurt dışından ürün bekleniyormuş işte bu kadar acele etmeye gerek varmı ki bizde bi tabletin tuşu için 2 ay kadar beklemiştik
 
Katılım
2 Aralık 2024
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Tuna
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
yurt dışından ürün bekleniyormuş işte bu kadar acele etmeye gerek varmı ki bizde bi tabletin tuşu için 2 ay kadar beklemiştik
Benim bilgisayara ihtiyacım var universite öğrencisiyim. Haklarımı bilip ona göre davranmak istiyorum acale etmiyorum da 1 ay 3 gün oldu servise gideli.
 

Muhammet Öztürk

80+ Bronze
Katılım
29 Ocak 2023
Mesajlar
726
Benim bilgisayara ihtiyacım var universite öğrencisiyim. Haklarımı bilip ona göre davranmak istiyorum acale etmiyorum da 1 ay 3 gün oldu servise gideli.
servise gittiğinden beri mi 1 ay oldu yoksa yolladığından beri mi? 13 gün geçti demişler burda bi sıkıntı olabilir. üstelik bozdum demiş ve ücretli 'tamir' e göndermişsiniz bu durumda da yukarıdaki şeyler geçerli mi emin değilim sonuçta ayıplı ürün gibi bi durum yok sizden kaynaklı bi hata ve anladığım kadarıyla garanti kapsamına da girmiyor ücretiyle orjinal parçaları aldırıp tamirini yaptırıyorsunuz gibi geldi bana
 
Katılım
2 Aralık 2024
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Tuna
servise gittiğinden beri mi 1 ay oldu yoksa yolladığından beri mi? 13 gün geçti demişler burda bi sıkıntı olabilir. üstelik bozdum demiş ve ücretli 'tamir' e göndermişsiniz bu durumda da yukarıdaki şeyler geçerli mi emin değilim sonuçta ayıplı ürün gibi bi durum yok sizden kaynaklı bi hata ve anladığım kadarıyla garanti kapsamına da girmiyor ücretiyle orjinal parçaları aldırıp tamirini yaptırıyorsunuz gibi geldi bana
Servise gittiginden beri 1 ay 3 gün oldu. 20 iş gününü geçti yani. Ama ben bozduğum için para ödedim garantisi hala var gözüküyor onu anlamadım ama ödedim parasını. Değişim istiyorum diye arayıp bu gün sordum ve servise gönderildiği andan itibaren değil parayı ödediğim andan itibaren iş günleri sayıldığıni söyledirler yani 13 iş günü. Ben de bekleyeceğim o yüzden 20 iş gününü olmasını. Garanti kapsamında olmasa bile azami tamir süresi 20 gündür. Değişim talep edebiliyorum. Olay böyle yani ödediğim günden sonraki 13 iş gününün 20 olmasını bekliyorum çünkü parça gelip onarılması 20 iş gününü garanti geçicek ve ben de değişim isteyeceğim.
 
Katılım
4 Mart 2023
Mesajlar
475
Dahası  
Reaksiyon skoru
234
İsim
Melih Baygör
servise gittiğinden beri mi 1 ay oldu yoksa yolladığından beri mi? 13 gün geçti demişler burda bi sıkıntı olabilir. üstelik bozdum demiş ve ücretli 'tamir' e göndermişsiniz bu durumda da yukarıdaki şeyler geçerli mi emin değilim sonuçta ayıplı ürün gibi bi durum yok sizden kaynaklı bi hata ve anladığım kadarıyla garanti kapsamına da girmiyor ücretiyle orjinal parçaları aldırıp tamirini yaptırıyorsunuz gibi geldi bana
hocam ülkemiz şartları için fazla iyimsersin. satılan tüm ürünler için 10yıl elektronik için belki biraz daha az olabilir, müteselsil olarak distrübitör dahil yetkili servise kadar herkesin yedek parça bulundurma zorunluluğu mevcut. beklemekte seçimli bir hak ancak, beklemek zorunda değilsin.
 
Top Bottom