Neler Yeni

İncehesap Servis Süreci

madman

80+
Katılım
16 Nisan 2020
Mesajlar
5
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Yusuf Cana
Merhabalar İncehesap üzerinden aldığım işlemci ve yaşadığım sorunla ilgili olarak buraya yazmak istiyorum. Benzer duruma düşenler buradan bilgi edinebilir en azından.

Öncelikle süreç hâlâ devam etmekte.

Eski sistemimi sattım ve yeni bir sistem toplamak için Trendyol ve İncehesaptan sistem parçalarını sipariş ettim.

İncehesap üzerinden birkaç sipariş verdim. (kasa ram işlemci) Ryzen 5 1600 12nm olan versiyon. İşlemci aldığım RAM ile birlikte ulaştı bana. Kutusuna havalı poşet sarılıydı. Onun harici bir kutunun içinde değildi. Yurtiçi kargonun mavi poşetinin içindeydi ikiside. İşlemci kutusunun alt tarafı yırtılmış ve ezilmişti. İşlemcinin kutusunu açmadan önce her yönden fotoğrafını çektim. Daha koruma bandı üzerindeyken. Sorun olursa incehesaba atarım diye düşünerek çektim. İyi ki çekmişim. Benzer durumda siz de yapın.

Sistemimi topladım fakat ekrana görüntü gelmedi. Anakart üzerinde Debug ledlerden CPU LED yanıyordu. İşlemciye güç gidiyor, ısınıyor fakat tepki vermiyordu. Bunu başta anlamadık tabi ki. En başta sorunun ekran kartında olduğunu düşündük. Ev arkadaşımın sistemindeki kartı taktık fakat yine aynıydı. Farklı kablo ve monitör denedik olmadı. Güç kaynağı değiştik, RAM'i farklı slota taktık yine aynı. Anakartın bios pilini söküp bekledik yine aynı. Kısaca denemediğim yol kalmadı. Birkaç farklı bilgisayarcı arayıp sorundan bahsettim. 2 bilgisayarcıya götürdüm. Ellerinde oem sistem olmadığı için deneyemediler fakat ikiside sorun %99 anakartta dediler. Anakartı aldığım yeri arayarak servise gönderdim. Bende anakart sorunlu iade alırlar diye başka bir anakart siparişi verdim. 2 güne elime ulaştı. Sistemi kurdum fakat yine görüntü yoktu. Oturdum ne yapsam diye düşünüyorum. Kalktım etraftaki bütün bilgisayarcılari gezdim. Toplasan 4-5 tane var bildiğim. Büyükşehirde değilim o yüzden çok yok. Hepsine anlattım sorunu. Elinizde AM4 sistem varsa deneyelim parçaları dedim. En son biri benim evimde var kendi sistemim yarın gel getireyim deneyelim dedi.

Zaten ya ram ya da işlemci sorunluydu. 5 dakikada bulduk sorunu. İşlemciyi adamın sistemine taktık görüntü alamadık. Sonra adamın işlemciyi benim sisteme taktık ve sonunda bilgisayarımdan görüntü alabildik. İncehesap ile hemen iletişime geçtim sorunu söyledim ve değişim istiyorum dedim. Kargo kodu verdiler. Yurtiçi kargo ile direk gönderdim. Şimdi gelişmeleri tek tek yazıyorum. Sürekli güncelleyeceğim.

28.04.2020
İşlemciyi aynı gün değişim talebi ile kargoladım.

30.04.2020
İncehesap'a ulaştı. Arayıp tahmini kaç gün süreceğini sordum. (30 dakikada bağlanabildim) Klasik 20 iş günü dediler. Acil olarak ihtiyacım var dedim nedenini söyledim. (uzaktan eğitime devam ettiğim için acilen lazım, sınavlarda devam ediyor)

04.05.2020
İncehesap teknik servise verdi. Aynı gün arayarak bilgi aldım ve durumun aciliyetini tekrar bildirdim. Teknik servise ileteceklerini söylediler. (20 dakikada bağlandım)

05.05.2020
Yine aradım ve tekrar aciliyet bildirdim. (8 dakikada bağlandım)

06.05.2020
Yine aradım ve gönderdikleri teknik servisin iletişim bilgilerini istedim. Çok acele ettiğimin farkındayım fakat mühendislik öğrencisiyim bilgisayar olmazsa olmaz neredeyse şu günlerde. (4 dakikada bağlandım) Yarın teknik servisi arayacağım.
 
Katılım
30 Mart 2020
Mesajlar
237
Merhabalar İncehesap üzerinden aldığım işlemci ve yaşadığım sorunla ilgili olarak buraya yazmak istiyorum. Benzer duruma düşenler buradan bilgi edinebilir en azından.

Öncelikle süreç hâlâ devam etmekte.

Eski sistemimi sattım ve yeni bir sistem toplamak için Trendyol ve İncehesaptan sistem parçalarını sipariş ettim.

İncehesap üzerinden birkaç sipariş verdim. (kasa RAM işlemci) Ryzen 5 1600 12nm olan versiyon. İşlemci aldığım RAM ile birlikte ulaştı bana. Kutusuna havalı poşet sarılıydı. Onun harici bir kutunun içinde değildi. Yurtiçi kargonun mavi poşetinin içindeydi ikiside. İşlemci kutusunun alt tarafı yırtılmış ve ezilmişti. İşlemcinin kutusunu açmadan önce her yönden fotoğrafını çektim. Daha koruma bandı üzerindeyken. Sorun olursa incehesaba atarım diye düşünerek çektim. İyi ki çekmişim. Benzer durumda siz de yapın.

Sistemimi topladım fakat ekrana görüntü gelmedi. Anakart üzerinde Debug ledlerden CPU LED yanıyordu. İşlemciye güç gidiyor, ısınıyor fakat tepki vermiyordu. Bunu başta anlamadık tabi ki. En başta sorunun ekran kartında olduğunu düşündük. Ev arkadaşımın sistemindeki kartı taktık fakat yine aynıydı. Farklı kablo ve monitör denedik olmadı. Güç kaynağı değiştik, RAM'i farklı slota taktık yine aynı. Anakartın bios pilini söküp bekledik yine aynı. Kısaca denemediğim yol kalmadı. Birkaç farklı bilgisayarcı arayıp sorundan bahsettim. 2 bilgisayarcıya götürdüm. Ellerinde oem sistem olmadığı için deneyemediler fakat ikiside sorun %99 anakartta dediler. Anakartı aldığım yeri arayarak servise gönderdim. Bende anakart sorunlu iade alırlar diye başka bir anakart siparişi verdim. 2 güne elime ulaştı. Sistemi kurdum fakat yine görüntü yoktu. Oturdum ne yapsam diye düşünüyorum. Kalktım etraftaki bütün bilgisayarcılari gezdim. Toplasan 4-5 tane var bildiğim. Büyükşehirde değilim o yüzden çok yok. Hepsine anlattım sorunu. Elinizde AM4 sistem varsa deneyelim parçaları dedim. En son biri benim evimde var kendi sistemim yarın gel getireyim deneyelim dedi.

Zaten ya RAM ya da işlemci sorunluydu. 5 dakikada bulduk sorunu. İşlemciyi adamın sistemine taktık görüntü alamadık. Sonra adamın işlemciyi benim sisteme taktık ve sonunda bilgisayarımdan görüntü alabildik. İncehesap ile hemen iletişime geçtim sorunu söyledim ve değişim istiyorum dedim. Kargo kodu verdiler. Yurtiçi kargo ile direk gönderdim. Şimdi gelişmeleri tek tek yazıyorum. Sürekli güncelleyeceğim.

28.04.2020
İşlemciyi aynı gün değişim talebi ile kargoladım.

30.04.2020
İncehesap'a ulaştı. Arayıp tahmini kaç gün süreceğini sordum. (30 dakikada bağlanabildim) Klasik 20 iş günü dediler. Acil olarak ihtiyacım var dedim nedenini söyledim. (uzaktan eğitime devam ettiğim için acilen lazım, sınavlarda devam ediyor)

04.05.2020
İncehesap teknik servise verdi. Aynı gün arayarak bilgi aldım ve durumun aciliyetini tekrar bildirdim. Teknik servise ileteceklerini söylediler. (20 dakikada bağlandım)

05.05.2020
Yine aradım ve tekrar aciliyet bildirdim. (8 dakikada bağlandım)

06.05.2020
Yine aradım ve gönderdikleri teknik servisin iletişim bilgilerini istedim. Çok acele ettiğimin farkındayım fakat mühendislik öğrencisiyim bilgisayar olmazsa olmaz neredeyse şu günlerde. (4 dakikada bağlandım) Yarın teknik servisi arayacağım.
Geçmiş olsun diyelim. Umarım bi an önce hallolur.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,013,922
Mesajlar
9,156,446
Üyeler
160,621
Son üye
Javeed
Top Bottom