gunesss
80+
- Katılım
- 20 Haziran 2024
- Mesajlar
- 161
11 Haziran 2023 tarihinde incehesap üzerinden "1 adet Razer DeathAdder V2 Pro RZ01-03350400-R3G1 Kablosuz Gaming Mouse + Şarj İstasyonu" ürününü satın aldım. Üründe bağlantı sorunları yaşadığım için 1 ay sonra Arena Bilgisayar'a (ürünün teknik servisi, içerisinden garanti belgesi çıkıyor) yolladım. Kendileri ürünün değişimi için belge sağladı, incehesap'da ürünümü değiştirdi. Sonrasında mouse scroll tuşunda 1 ay sonra tekrar ufak bir sorun oluştu, ürün şarj istasyonu yani Dock üzerinden şarj olmamaya başladı. Başlarda aldırış etmedim fakat scroll artık kullanılamayacak hale geldi ve hemen hemen her şarj için istasyondan kabloyu çıkartıp mouse'a takar hale geldim. Bu sebepten dolayı 2024 3. ayda ürünü servise gönderecektim fakat; değişim ürünü olduğu için saygıdeğer Oksid Bilişim ya da incehesap herhangi bir yardımda bulunmasa da sağolsun Arena Bilgisayar kendi sistemlerinde satışı gözükmediği için kayıtlı olmayan ve seri numarası işlenmemiş olan ürünümü servise kabul etti. 2 Haziran 2024 tarihinde ürün için tarafıma DOA raporu, yani değişim/iade raporu iletildi. Ürünü incehesap'tan aldığım için kendilerine raporu ilettim, mouse ise Arena Bilgisayar'da kaldı. Ardından incehesap ürünün distribütörlüğünü bile almaya tenezzül etmeyip başka distribütörün ürününü sattığı için beni distribütöre yönlendirdi. Distribütör yani Oksid Bilişim, ürün stoğu olmadığı gerekçesiyle bana başka bir ürün ile değişim yapalım dilerseniz tarzında bir tutum sergileyince; ben de düzgün bir teklif gelecek sandım fakat kendileri bana Razer Deathadder V2 Pro ve şarj istasyonu yerine; MSI CLUTCH GM41 (KAHKAHA TUFANI) önerisinde bulundular. Kendilerinin suratlarına bizzat telefonda gülerek "yapmayın bu ürünün muadili bu mudur gerçekten, ben kendi ürünümün değiştirilmesini ve tarafıma iletilmesini istiyorum" dedim, ürünü servise yollarken içine iade yapmayın sadece değişim istiyorum yazdım, DOA raporunu incehesap'a iletirken sadece değişim istediğimi belirttim, tıpkı ürün Oksid bilişime gittiğinde ve bana ulaştıklarında değişim istediğimi söylediğim gibi. Konuşan arkadaş tamamdır not alıyorum yazdıktan ve telefonu suratıma kapattıktan 1 dakika sonra ürünün fiyatının (1599₺) iade edildiğine yönelik bir mesaj aldım incehesap tarafından. Yani güncel piyasa değeri 3-4 bin arası olan (şarj istasyonlu model, yurtdışı fiyatlarını baz aldım çünkü Türkiye'de şarj istasyonlu model yok, normali de 3.200'den başlıyor zaten) ürün için tarafıma 1599₺ ücret iadesini istemediğimi belirtmeme, mail atmama rağmen yapmışlar. İncehesap'a mail geldiğinde, para henüz hesabıma geçmeden iadeyi iptal edin yazdım; distribütöre ulaşın dediler. Distribütöre mail attım, incehesap satıcı, onlarla konuşun dediler.
Bu şaka mıdır? Şu durumu size sırf bu firmalardan uzak durun diye izah ederken bile sinirden klavyeyi yumruklamak üzereyim. Birisi diğerine atıyor, öbürü bir başkasına atıyor, değişim diyorum, iade istemiyorum diyorum haberim olmadan zorla bana parayı yolluyorlar. THH'ye başvurdum, gerekirse avukat masrafı, dosya masrafı hiç çekinmem, sonuna kadar dibine kadar sıyırırım. Bu iş artık inada bindi. Şikayetvar üzerinde şikayetimi paylaştım, takip ettiğim tüm forumlarda bu rezaleti duyuracağım.
Tüketicinin korunması hakkında 6502 numaralı 7/11/2013 tarihinde kabul edilen kanunun üçüncü kısım, birinci bölüm, Ayıplı Mallar bölümünde "Tüketicinin seçimlik hakları" başlığında "ç" maddesinde görebileceğiniz üzere; "İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür." - (3) ) "Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır."
Ama bu yasalar incehesap ve Oksid Bilişim için geçerli değil heralde
Önerebileceğiniz herhangi bir şey varsa dinlemek isterim çünkü bu komik durumun ortasında hayretle incehesap ve Oksid Bilişim'i izliyorum.
Bir daha incehesap'tan ürün alır mıyım? Bir daha ürünün distribütörünü öğrenmeden ürün satın alır mıyım? Bir daha Oksid Bilişim distribütörlüğündeki bir ürünü tercih eder miyim? Hiç sanmam.
---------------------------
01.01.2025, güncelleme atmayı unutmuşum
THH'yi kazandım, yine benimle uzlaşmadılar, saçma sapan teklifler ve ücretler istendi.
THH'Yİ KAZANMIŞ OLMAMA RAĞMEN, UZLAŞMACI DAVRANMADILAR VE ANLAŞAMADIK. EN SON OLARAK DA MAİLLERİME GERİ DÖNÜŞ YAPMADILAR, HALA DA YAPMIYORLAR BU KONU DA BÖYLECE KAPANMIŞ OLDU
İNCEHESAP'TAN TEKRAR ALIŞVERİŞ YAPACAKSANIZ 3-4 DEFA FALAN DÜŞÜNÜN DERİM.
Bu şaka mıdır? Şu durumu size sırf bu firmalardan uzak durun diye izah ederken bile sinirden klavyeyi yumruklamak üzereyim. Birisi diğerine atıyor, öbürü bir başkasına atıyor, değişim diyorum, iade istemiyorum diyorum haberim olmadan zorla bana parayı yolluyorlar. THH'ye başvurdum, gerekirse avukat masrafı, dosya masrafı hiç çekinmem, sonuna kadar dibine kadar sıyırırım. Bu iş artık inada bindi. Şikayetvar üzerinde şikayetimi paylaştım, takip ettiğim tüm forumlarda bu rezaleti duyuracağım.
Tüketicinin korunması hakkında 6502 numaralı 7/11/2013 tarihinde kabul edilen kanunun üçüncü kısım, birinci bölüm, Ayıplı Mallar bölümünde "Tüketicinin seçimlik hakları" başlığında "ç" maddesinde görebileceğiniz üzere; "İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür." - (3) ) "Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır."
Ama bu yasalar incehesap ve Oksid Bilişim için geçerli değil heralde
Önerebileceğiniz herhangi bir şey varsa dinlemek isterim çünkü bu komik durumun ortasında hayretle incehesap ve Oksid Bilişim'i izliyorum.
Bir daha incehesap'tan ürün alır mıyım? Bir daha ürünün distribütörünü öğrenmeden ürün satın alır mıyım? Bir daha Oksid Bilişim distribütörlüğündeki bir ürünü tercih eder miyim? Hiç sanmam.
---------------------------
01.01.2025, güncelleme atmayı unutmuşum
THH'yi kazandım, yine benimle uzlaşmadılar, saçma sapan teklifler ve ücretler istendi.
THH'Yİ KAZANMIŞ OLMAMA RAĞMEN, UZLAŞMACI DAVRANMADILAR VE ANLAŞAMADIK. EN SON OLARAK DA MAİLLERİME GERİ DÖNÜŞ YAPMADILAR, HALA DA YAPMIYORLAR BU KONU DA BÖYLECE KAPANMIŞ OLDU
İNCEHESAP'TAN TEKRAR ALIŞVERİŞ YAPACAKSANIZ 3-4 DEFA FALAN DÜŞÜNÜN DERİM.
Ekler
Son düzenleme: