Neler Yeni

Kavrama Noktasına Getiril Frenle Beklemenin Zararları var mı?

ardarda

80+
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Arda
Beyler trafikte manuel araba sürmek zaten çile. Ben de ışıklarda falan(önümdeki arabanın hareket zamanını kestirerek) hem hızlı kalkış için hem de pratik olduğu için frene basarken debriyajı kavrama noktasına getirip bekliyorum ,kalkış sırasında tek yapmam gereken ayağımı frenden çekmek oluyor ama sanki arabaya zarar veriyormuşum gibi hissetmeye başladım. Bu durumun araca zararı var mıdır?
 

ysuflix

80+ Gold
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
5,149
baskı balataya zararı olur, ömrü çabuk biter ve titrer araba. gereksiz hareket. tamamen bas ışık yanınca kavramanı yaparsın.
 

Rabiotta

80+ Bronze
Katılım
3 Haziran 2022
Mesajlar
1,431
Dahası  
Reaksiyon skoru
544
İsim
Mert Furkan Can
İlgilendiği Kategoriler
Bilgisayar,oyunlar,diziler
Beyler trafikte manuel araba sürmek zaten çile. Ben de ışıklarda falan(önümdeki arabanın hareket zamanını kestirerek) hem hızlı kalkış için hem de pratik olduğu için frene basarken debriyajı kavrama noktasına getirip bekliyorum ,kalkış sırasında tek yapmam gereken ayağımı frenden çekmek oluyor ama sanki arabaya zarar veriyormuşum gibi hissetmeye başladım. Bu durumun araca zararı var mıdır?
kendini alıştırma böyle kullanmaya baskıyada zarar normal sür sen alışınca zaten kolay geliyor
 

brsokcu

80+ Bronze
Katılım
9 Eylül 2020
Mesajlar
1,184
Dahası  
Reaksiyon skoru
499
İsim
Barış Okçu
Beyler trafikte manuel araba sürmek zaten çile. Ben de ışıklarda falan(önümdeki arabanın hareket zamanını kestirerek) hem hızlı kalkış için hem de pratik olduğu için frene basarken debriyajı kavrama noktasına getirip bekliyorum ,kalkış sırasında tek yapmam gereken ayağımı frenden çekmek oluyor ama sanki arabaya zarar veriyormuşum gibi hissetmeye başladım. Bu durumun araca zararı var mıdır?
böylesi daha yorucu kanka mantığı ney bunun ?
 

ardarda

80+
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Arda
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
böylesi daha yorucu kanka mantığı ney bunun ?
kanka önündeki araçtan sonra debriyajla falan uğraşmıyosun ayağını frenden çekip gaza dokunuyosun
Mesaj otomatik birleştirildi:

baskı balataya zararı olur, ömrü çabuk biter ve titrer araba. gereksiz hareket. tamamen bas ışık yanınca kavramanı yaparsın.
zaten bunun için açtım konuyu vites geçmemezlik yapmaya başladı ve fren mesafesi uzadı heralde baskı balata sorun çıktı bile
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,452
En İyi Cevap
1
Baskı balata volantla yani motorun devriyle birlikte dönen bir ara eleman. 1000 devir rölantisi olan bir motorda saniyede 16 tur atıyor.

Baskı balata sen ayağını debriyaja bastığında geri çekilir. Volantla bağlantısı kesilir ve vtese takıp tekrardan debriyajı bıraktığında tekrardan volantla bağlanmış olup tek parça gibi hareket eder.
Videoda her şey detaylıca anlatılmış.
Yarım debriyaj yaptığında ise balata volanta çok ince ince değiyor ve kavrama noktasında oturmaya başlıyor. Bu süre zarfınca dönmeye binlerce tur atmaya devam ediyor.
Kısacası balatayı taşlama makinesine tutup taşlarmışcasına bitiriyor. Yaptığın şeyle balata 10 bin kilometre dayanmaz. Aracın ne bilmiyorum. Fakat sabit volant varsa ve tornalanıp kurtulacaksa bile kurtarılamayacak hale getiriyorsun. Bunu yapmanın hiç bir anlamı yok. Aracı boşa at ayağını koy frene dursun.
 

ysuflix

80+ Gold
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
5,149
kanka önündeki araçtan sonra debriyajla falan uğraşmıyosun ayağını frenden çekip gaza dokunuyosun
Mesaj otomatik birleştirildi:


zaten bunun için açtım konuyu vites geçmemezlik yapmaya başladı ve fren mesafesi uzadı heralde baskı balata sorun çıktı bile
baskı balatayı değiştirmek zahmetli iş ilk önce ustaya göstermek gerekir yol testinden sonra karar verilir devriyajın durumna göre
 

ardarda

80+
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Arda
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Baskı balata volantla yani motorun devriyle birlikte dönen bir ara eleman. 1000 devir rölantisi olan bir motorda saniyede 16 tur atıyor.

Baskı balata sen ayağını debriyaja bastığında geri çekilir. Volantla bağlantısı kesilir ve vtese takıp tekrardan debriyajı bıraktığında tekrardan volantla bağlanmış olup tek parça gibi hareket eder.
Videoda her şey detaylıca anlatılmış.
Yarım debriyaj yaptığında ise balata volanta çok ince ince değiyor ve kavrama noktasında oturmaya başlıyor. Bu süre zarfınca dönmeye binlerce tur atmaya devam ediyor.
Kısacası balatayı taşlama makinesine tutup taşlarmışcasına bitiriyor. Yaptığın şeyle balata 10 bin kilometre dayanmaz. Aracın ne bilmiyorum. Fakat sabit volant varsa ve tornalanıp kurtulacaksa bile kurtarılamayacak hale getiriyorsun. Bunu yapmanın hiç bir anlamı yok. Aracı boşa at ayağını koy frene dursun.
kral sağol yanıt için ama bu yaptığım olay arabayı ışıkta bekletirken olmuyo 2 saniyelik bi olay o şekilde beklemiyorum yani ama haklısın dikkat edicem bundan sonra
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,452
En İyi Cevap
1
kral sağol yanıt için ama bu yaptığım olay arabayı ışıkta bekletirken olmuyo 2 saniyelik bi olay o şekilde beklemiyorum yani ama haklısın dikkat edicem bundan sonra
İstersen rampada ol istersen ışıkta fakat bu olayı yapma. Cebine zarar dostum başka bir şey değil. Ben yokuşlarda dahi yarım debriyaj yapmamaya çalışırım fakat bazen mecbur kalabiliyorsun . Ara sıra bende yarım debriyaj yapıyorum yani.
Fakat iyi bir şey olmadığını belirteyim. Viteslere zor geçiyor demişsin. Bu vites halatından vs. De olabilir. Buna bakmak incelemek lazım.
Kavrama noktan üstlerde mi? Üstlerdeyse zaten baskı balatanın bilyanın değişme vakti yaklaşmış demek. Titretme varsa bu da genel olarak volanttan olur
 

ardarda

80+
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Arda
İstersen rampada ol istersen ışıkta fakat bu olayı yapma. Cebine zarar dostum başka bir şey değil. Ben yokuşlarda dahi yarım debriyaj yapmamaya çalışırım fakat bazen mecbur kalabiliyorsun . Ara sıra bende yarım debriyaj yapıyorum yani.
Fakat iyi bir şey olmadığını belirteyim. Viteslere zor geçiyor demişsin. Bu vites halatından vs. De olabilir. Buna bakmak incelemek lazım.
Kavrama noktan üstlerde mi? Üstlerdeyse zaten baskı balatanın bilyanın değişme vakti yaklaşmış demek. Titretme varsa bu da genel olarak volanttan olur
Üstlerde ve titreme var. Araç bugün huzursuz etti beni sadece önceki günler böyle değildi. Bugün daha fazla patinaj 3 4 defa vites geçmeme gibi sorunlar gördüm. Acaba bu sorunlar tekrar eder mi sürekli yoksa bi noktada rahatlama gibi b durumu var mı aracın?
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,452
En İyi Cevap
1
Üstlerde ve titreme var. Araç bugün huzursuz etti beni sadece önceki günler böyle değildi. Bugün daha fazla patinaj 3 4 defa vites geçmeme gibi sorunlar gördüm. Acaba bu sorunlar tekrar eder mi sürekli yoksa bi noktada rahatlama gibi b durumu var mı aracın?
Bu olaylar başladıysa devam eder. Balatan üstteyse dediğim gibi bitmeye yakın.
 

corez

80+
Katılım
2 Mayıs 2024
Mesajlar
206
Dahası  
Reaksiyon skoru
90
İsim
Mert Uysal
o sırada 6 ile 8 ay fren balatası degiştiren ben
yılda birde debriyaj baskı balatası degiştiren ben :D
 
Top Bottom