Baskı balata volantla yani motorun devriyle birlikte dönen bir ara eleman. 1000 devir rölantisi olan bir motorda saniyede 16 tur atıyor.
Baskı balata sen ayağını debriyaja bastığında geri çekilir. Volantla bağlantısı kesilir ve vtese takıp tekrardan debriyajı bıraktığında tekrardan volantla bağlanmış olup tek parça gibi hareket eder.
Videoda her şey detaylıca anlatılmış.
Yarım debriyaj yaptığında ise balata volanta çok ince ince değiyor ve kavrama noktasında oturmaya başlıyor. Bu süre zarfınca dönmeye binlerce tur atmaya devam ediyor.
Kısacası balatayı taşlama makinesine tutup taşlarmışcasına bitiriyor. Yaptığın şeyle balata 10 bin kilometre dayanmaz. Aracın ne bilmiyorum. Fakat sabit volant varsa ve tornalanıp kurtulacaksa bile kurtarılamayacak hale getiriyorsun. Bunu yapmanın hiç bir anlamı yok. Aracı boşa at ayağını koy frene dursun.