MSAA ile iyi sonuçlar elde edilebiliyor. Teknik olarak SSAA’dan daha verimli bir teknoloji. Çoğu oyunda tercih edilen bir Anti-Aliasing metodu olduğu için standart olduğunu söyleyebiliriz. Çalışma şekliyse gayet basit. Az sonra aşağıda paylaşacağımız videoda yakından inceleyebilirsiniz.
Coverage Sampling (CSAA): Nvidia’nın MSAA’dan daha verimli bir Anti-Aliasing teknolojisi.
Custom-filter (CFAA): Bu teknolojiyse AMD’nin geliştirdiği MSAA’dan daha verimli olan Anti-Aliasing.
Fast Approximate (FXAA): FXAA, 3D modelleri analiz etmek yerine, örneğin MSAA’nın çokgen kenarlarındaki pikselleri incelemesi gibi, görüntünün tamamını Render edildikten sonra ele alıyor. MSAA’nın kaçırdığı kenarların içerisindeki kaplamaları, FXAA yakalayabiliyor. Böylece FXAA ile oldukça verimli sonuçlar elde edilebiliyor.
Morphological (MLAA): AMD ekran kartları için geçerli olan MLAA, Render kısmını atlıyor ve direk olarak kareyi inceleyerek bozuk kenarlarını tespit edip pürüzsüz hale getiriyor. MLAA, Catalyst Control Center’dan çalıştırılabiliyor.
Enhanced Subpixel Morphological (SMAA): SMAA da FXAA gibi işlem sonrası Anti-Aliasing teknolojisi. Bu teknolojiye MLAA, MSAA ve SSAA stratejileriyle kombine edilmiş bir teknoloji diyebiliriz. Eğer kullanmak isterseniz,
SweetFX ile aktif hale getirebilirsiniz.
Temporal (TXAA): TXAA, Nvidia’nın Kepler GPU’ları için MSAA ve diğer filtrelerle kombine edilmiş bir teknoloji olarak karşımıza çıkıyor. Bazen nesnelerin kenarlarında sanki karınca ilerliyormuş görünen bir efekt belirebiliyor. İşte tam bu noktada TXAA, bu ”sürünme” hareketini azaltmaya yarayan bir Anti-Aliasing.
TXAA, bir önceki kareden alınan verileri çoğaltıp, tüm kareleri birbirine benzetmeye çalışarak sürünme hareketini en aza indiriyor.
Multi-Frame (MFAA): MFAA, Nvidia’nın Maxwell GPU’ları için geliştirdiği en ileri Anti-Aliasing teknolojisi. MSAA kareleri olduğu gibi düzenlerken, MFAA kareleri yeniden şekillendirerek düzenliyor. Nvidia, MSAA ve MFAA’nın işleyiş biçimini oldukça güzel biçimde anlatan bir video hazırlamış.