Lastik Ölçüleri Hakkında

Aboubakar

80+
Katılım
14 Nisan 2020
Mesajlar
373
Reaksiyon skoru
204
Merhaba arkadaşlar, motoruma lastik olarak aldığım yerde ön arka 110/80-14 olarak takılmış. Ancak üreticinin kataloğuna göre ön tarafın 100/90-14 olması gerekiyor. Bu durum ne gibi avantaj/dezavantaj doğurur. Bilgisi olan arkadaşlar paylaşabilirse sevinirim. @GirayHan hocam bir yorumun var mıdır?
 
Merhaba arkadaşlar, motoruma lastik olarak aldığım yerde ön arka 110/80-14 olarak takılmış. Ancak üreticinin kataloğuna göre ön tarafın 100/90-14 olması gerekiyor. Bu durum ne gibi avantaj/dezavantaj doğurur. Bilgisi olan arkadaşlar paylaşabilirse sevinirim. @GirayHan hocam bir yorumun var mıdır?
lastik ebatlarının değişmesi sıkıntılıdır. lastiklerde asla modifiyeye gidilmemeli.

çapla oynandığı zaman viraj frenleme konfor konularında motosiklette sorunlar yaşayabilirsin. ayrıca ekstra yakıt tüketiminin artması motorun çekişten düşmesi de cabası. konu uzar gider orjinal lastik kullanın.
 
lastik ebatlarının değişmesi sıkıntılıdır. lastiklerde asla modifiyeye gidilmemeli.

çapla oynandığı zaman viraj frenleme konfor konularında motosiklette sorunlar yaşayabilirsin. ayrıca ekstra yakıt tüketiminin artması motorun çekişten düşmesi de cabası. konu uzar gider orjinal lastik kullanın.
hocam çapta değişiklik yok aslında yanak genişliği 1 cm kadar azaltılmış, lastik taban genişliği 1 cm kadar arttırılmış. Çapla oynanmayıp bunlarda çok ufak değişiklikler yapıldığında problem yaşamayacağımı iletti tanıdığım bir tamirci arkadaş. Yine de taktırdığım bayi ile görüşüp durumu ileteceğim. teşekkürler.
 
hocam çapta değişiklik yok aslında yanak genişliği 1 cm kadar azaltılmış, lastik taban genişliği 1 cm kadar arttırılmış. Çapla oynanmayıp bunlarda çok ufak değişiklikler yapıldığında problem yaşamayacağımı iletti tanıdığım bir tamirci arkadaş. Yine de taktırdığım bayi ile görüşüp durumu ileteceğim. teşekkürler.
lastik çapı = yanak yada taban

tamirci arkadaşa birde şunu sor bu motoru üreten mühendisten daha mı iyi biliyormuş :D
 
lastik çapı = yanak yada taban

tamirci arkadaşa birde şunu sor bu motoru üreten mühendisten daha mı iyi biliyormuş :D
Hocam zaten kendisi de tavsiye edilen bir durum olmadığını söyledi. Ama çok sorun yaşatacak bir değişim olmadığını belirtti. 1 aydır da kullanıyorum ben de bir eksisini görmedim açıkçası. Yakıt tüketimi olarak forumlarda, yorumlarda vs bahseden arkadaşlarla benzer yakıt tüketimim var rodajda olmasına rağmen. Konfor olarak bir problem de yaşamadım. Virajlarda bir güvensizlik, salma vs de yok. Tabi yine değiştirirlerse değişeceğim. Teslim alırken fark etseydin derlerse yapacağım çok da bişey kalmıyor sanırım. Ürünün faturasını da saklamadım açıkçası.
 
Hocam zaten kendisi de tavsiye edilen bir durum olmadığını söyledi. Ama çok sorun yaşatacak bir değişim olmadığını belirtti. 1 aydır da kullanıyorum ben de bir eksisini görmedim açıkçası. Yakıt tüketimi olarak forumlarda, yorumlarda vs bahseden arkadaşlarla benzer yakıt tüketimim var rodajda olmasına rağmen. Konfor olarak bir problem de yaşamadım. Virajlarda bir güvensizlik, salma vs de yok. Tabi yine değiştirirlerse değişeceğim. Teslim alırken fark etseydin derlerse yapacağım çok da bişey kalmıyor sanırım. Ürünün faturasını da saklamadım açıkçası.


Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Hocam zaten kendisi de tavsiye edilen bir durum olmadığını söyledi. Ama çok sorun yaşatacak bir değişim olmadığını belirtti. 1 aydır da kullanıyorum ben de bir eksisini görmedim açıkçası. Yakıt tüketimi olarak forumlarda, yorumlarda vs bahseden arkadaşlarla benzer yakıt tüketimim var rodajda olmasına rağmen. Konfor olarak bir problem de yaşamadım. Virajlarda bir güvensizlik, salma vs de yok. Tabi yine değiştirirlerse değişeceğim. Teslim alırken fark etseydin derlerse yapacağım çok da bişey kalmıyor sanırım. Ürünün faturasını da saklamadım açıkçası.
konfor olarak fark etmemenin sebebi 10 yanak çapı düştüğü vakit konforda azalma olur bunun ceremesini çukurlu bozuk yollarda görürsün. orjinalinden de 10 taban büyüdüğü vakit bunun da dezavantajını virajlarda görürsün motor zor yatar ayrıca yakıtta görürsün yere basan taban çapı arttıkça beygir hacminde ufak düşüşler olur ayrıca motor daha fazla yakar. motosikletler fabrikada mühendisler tarafından tasarlanmadan önce ciddi kontrollerden geçiyor matematiksel hesaplamalar sonucu bu lastik ebatları ortaya çıkıyor. orjinal ebatta lastik kullanın sizden habersiz takıldı ise de itiraz edip iade edin orjinalini taksınlar.
 
Son düzenleme:
Orjinal ebatta kullanmak en iyisidir diye düşünüyorum. Çünkü daha büyük veya daha kalın lastik takmak estetiklikten başka bir şey kazandırmaz. Normal ebatı neyse onu kullan derim. Keyifli sürüşler.
 
Çok bir sıkıntı olmuyor kardeşim motorun egzantirik zincirine bağlı dişli ve dişli şetleri tekeri çeviren güçte ön ve arka dişliden geliyor senin lastik 1cm genişlemiş bir sorun teşkil etmez belki göstergede 1 2 km sapma olabilir olursa ancak misal 110 ön lastik ten 140 a çıksan isler degjsirdi icin rahat olsun devam edebilirsin.
 
Çok bir sıkıntı olmuyor kardeşim motorun egzantirik zincirine bağlı dişli ve dişli şetleri tekeri çeviren güçte ön ve arka dişliden geliyor senin lastik 1cm genişlemiş bir sorun teşkil etmez belki göstergede 1 2 km sapma olabilir olursa ancak misal 110 ön lastik ten 140 a çıksan isler degjsirdi icin rahat olsun devam edebilirsin.
o 1-2cm'lık kalınlık lastik ısındığında genleşerek 3-4 cm'lere kadar genişliyor. Sıcaklık ve merkezkaç kuvveti, dönen bir lastiğin hareketsiz durumdaki lastikten daha büyük olmasına neden olur.hatalı bilgi vermeyin. araba değil bu motor. arabada istediğini takarsın ama motorda yapılacak hele ki lastikl gibi hayati önem taşıyan bir donanımda ki değişiklik sürücüye telafisi zor güçlükler doğuracaktır. lastikten dolayı arkadaşın başına bir kaza bela gelse bunun sorumluluğunu maddi manevi masraflarını karşılayacak mısın ? hayır. o halde bilgiyi doğru verelim. burda ki hiç kimse motosiklet mühendislerinden bilgili değiller. kitapçığında hangi ebat yazıyorsa o ebat takılır.
 
o 1-2cm'lık kalınlık lastik ısındığında genleşerek 3-4 cm'lere kadar genişliyor. Sıcaklık ve merkezkaç kuvveti, dönen bir lastiğin hareketsiz durumdaki lastikten daha büyük olmasına neden olur.hatalı bilgi vermeyin. araba değil bu motor. arabada istediğini takarsın ama motorda yapılacak hele ki lastikl gibi hayati önem taşıyan bir donanımda ki değişiklik sürücüye telafisi zor güçlükler doğuracaktır. lastikten dolayı arkadaşın başına bir kaza bela gelse bunun sorumluluğunu maddi manevi masraflarını karşılayacak mısın ? hayır. o halde bilgiyi doğru verelim. burda ki hiç kimse motosiklet mühendislerinden bilgili değiller. kitapçığında hangi ebat yazıyorsa o ebat takılır.
Kardeşim merhaba 2 senedir aktif CB250R kullanan biriyim arkadaşımın R25 inde arka lastik ebatı 170 orijinalinda 120 yada 140 arası olması gerek bu 170 lastik ısınınca sence 20 ve ya 21 santim olabilir mi aklın alıyor mu hiç? İstese de olamaz arka maşaya sürtecek neredeyse, öyle bir genişleme olmuyor olsaydı şimdiye takılan orijinal ebat kullanmayan milyonlarca insan var ve bir çok sebebi de var olsa onlardada olur istediği tecrübeli motorcuya sorsun konuyu açan arkadaş 1CM genişlik bir şey yapmıyor teşekkürler.
 
Kardeşim merhaba 2 senedir aktif CB250R kullanan biriyim arkadaşımın R25 inde arka lastik ebatı 170 orijinalinda 120 yada 140 olması gerek bu 170 lastik ısınınca sence 20 ve ya 21 santim olabilir mi aklın alıyor mu hiç? İstese de olamaz arka maşaya sürtecek neredeyse, öyle bir genişleme olmuyor olsaydı şimdiye takılan orijinal ebat kullanmayan milyonlarca insan var ve bir çok sebebi de var olsa onlardada olur istediği tecrübeli motorcuya sorsun konuyu açan arkadaş 1CM genişlik bir şey yapmıyor teşekkürler.
20/21 cm nerden çıktı ? öyle bir şey yazdım mı ben ? 3/4 cm'lere kadar genişler merkezkaç kuvveti ve ısıdan dolayı.

sen genişlemez diyorsan biraz daha araştır derim motorda giderken arka lastiğe bakılamadığından dolayı genişlemediğini düşünüyorsun ama genişliyor lastiğin yere basan tabanı da daralıyor ısı ve merkezkaçtan dolayı :)

Not : tecrübeli motorcu benim zaten 18 yıl bitti 19'a basacağım motor üstünde z900'e biniyorum şu an.

aşağıda ki görsele bak bakalım motosiklet nasıl bu açıda düşmeden kaymadan virajı dönebiliyor sence ? Görselde lastik bitiş noktasının genleşerek nasıl büyüdüğünü ve zemini nasıl tuttuğunu görebilirsin.

1714129335320.png

1714129439477.png


merkezkaç kuvveti ve ısıdan dolayı lastik hava basıncının genleşerek lastiği dönüş yönüne doğru yığması bu da lastik çapında anlık değişimler yukarda verdiğim örnek :)

bi altta da lastiğin ısıdan nasıl genleşerek şekil değiştirdiğini tabanın nasıl yayıldığını görebilirsin..
 
Son düzenleme:
Geri
Top