Merhabalar, cihazımı DOA talebiyle servise göndermeyi ve uygun görülürse almayı düşünüyorum fakat aklıma bir şey takıldı.
Lenovo Destek'e ilk 6 ay içinde ücret iadesini sorduğumda şu cevabı aldım:
“180G DOA olarak adlandırıyoruz. Cihaz, fatura ile birlikte servise kabul ediliyor ve DOA talebiyle serviste inceleniyor.
Eğer teknisyenimiz, cihazda bir donanım parçasının değişmesi gerektiğine karar verirse, DOA onaylanabiliyor.
Bu durumda size bir DOA formu hazırlanıyor. Satıcıya bu form ile başvurarak ücret iadesi ya da yeni cihaz talep edebiliyorsunuz.
Kısacası, servis incelemesi sonucunda cihazda donanımsal bir sorun tespit edilmesi gerekiyor.”
Ertesi gün farklı bir konu için danıştım ve Bir şekilde konu tekrar DOA formuna geldi. ardından canlı destekteki arkadaş DOA için orijinal kutunun şart olduğunu beyan etti ve orijinal kutu olmadan DOA formu verilmediğini söyledi. Fakat ilk sorduğumda “Cihaz, fatura ile birlikte servise kabul ediliyor ve DOA talebiyle serviste inceleniyor.” cevabı aldım, kutu zorunluluğuna dair bir şey söylenmedi.
Soruyu 2 kere Lenovo canlı desteğe sordum ve farklı cevaplar aldım. Tüketici haklarında da kutu zorunluluğuna dair bir yazı göremedim. Ayrıca DOA ile ilgili bulabildiğim tek kaynakta şöyle yazıyor:
"Arızalı DOA ürünlerde nasıl bir süreç izlenir?
Yeni satın aldığınız ürünün arızalı olduğunu düşünüyorsanız, ürüne ait fatura, garanti belgesi, aksesuarları ve varsa orijinal kutusuyla birlikte ürünü aldığınız satıcıya gidilir. Ürünün orijinal kutusu olmadığı durumlarda, sağlam/muadil ve hasarsız bir kutu ile satıcıya gidilir."
Satıcı, ürünü faturası ve süresi itibarıyla DOA kapsamında olup olmadığını inceler. Tüketici Kanunu'na göre DOA süresi 6 ay olmaktadır.
Burada, orijinal kutusu yoksa sağlam bir kutuyla gidilmesi gerektiği belirtilmiş. Bende de orjinal kutusu yok, Sizce bu şekilde başvursam kabul edilir mi?
Lenovo Destek'e ilk 6 ay içinde ücret iadesini sorduğumda şu cevabı aldım:
“180G DOA olarak adlandırıyoruz. Cihaz, fatura ile birlikte servise kabul ediliyor ve DOA talebiyle serviste inceleniyor.
Eğer teknisyenimiz, cihazda bir donanım parçasının değişmesi gerektiğine karar verirse, DOA onaylanabiliyor.
Bu durumda size bir DOA formu hazırlanıyor. Satıcıya bu form ile başvurarak ücret iadesi ya da yeni cihaz talep edebiliyorsunuz.
Kısacası, servis incelemesi sonucunda cihazda donanımsal bir sorun tespit edilmesi gerekiyor.”
Ertesi gün farklı bir konu için danıştım ve Bir şekilde konu tekrar DOA formuna geldi. ardından canlı destekteki arkadaş DOA için orijinal kutunun şart olduğunu beyan etti ve orijinal kutu olmadan DOA formu verilmediğini söyledi. Fakat ilk sorduğumda “Cihaz, fatura ile birlikte servise kabul ediliyor ve DOA talebiyle serviste inceleniyor.” cevabı aldım, kutu zorunluluğuna dair bir şey söylenmedi.
Soruyu 2 kere Lenovo canlı desteğe sordum ve farklı cevaplar aldım. Tüketici haklarında da kutu zorunluluğuna dair bir yazı göremedim. Ayrıca DOA ile ilgili bulabildiğim tek kaynakta şöyle yazıyor:
"Arızalı DOA ürünlerde nasıl bir süreç izlenir?
Yeni satın aldığınız ürünün arızalı olduğunu düşünüyorsanız, ürüne ait fatura, garanti belgesi, aksesuarları ve varsa orijinal kutusuyla birlikte ürünü aldığınız satıcıya gidilir. Ürünün orijinal kutusu olmadığı durumlarda, sağlam/muadil ve hasarsız bir kutu ile satıcıya gidilir."
Satıcı, ürünü faturası ve süresi itibarıyla DOA kapsamında olup olmadığını inceler. Tüketici Kanunu'na göre DOA süresi 6 ay olmaktadır.
Burada, orijinal kutusu yoksa sağlam bir kutuyla gidilmesi gerektiği belirtilmiş. Bende de orjinal kutusu yok, Sizce bu şekilde başvursam kabul edilir mi?