Neler Yeni

Motoru yüksek devirde kullanmak zamanla performansı arttırır mı?

Kaan Lothbrok

80+ Bronze
Katılım
8 Aralık 2020
Mesajlar
1,687
Reaksiyon skoru
773
Merhaba. Halk arasında çok duyuyorum. Bu araba sağır kalmış, bunla çık biraz bas gel araba ciğerlenir tarzında sürekli olarak söyleniyor. Bu gerçek bir şeymiş yoksa halk arasında bir hurafe mi?
 
Merhaba. Halk arasında çok duyuyorum. Bu araba sağır kalmış, bunla çık biraz bas gel araba ciğerlenir tarzında sürekli olarak söyleniyor. Bu gerçek bir şeymiş yoksa halk arasında bir hurafe mi?
Hocam motor açılması diye bir şey duymuştum. Çoğunlukla yeni alınan otomobil veya motosiklet tarzı araçların içten yanmalı motorlarındaki parçaların birbirine alışma süreci gibi bir şey herhalde.
 
Hocam motor açılması diye bir şey duymuştum. Çoğunlukla yeni alınan otomobil veya motosiklet tarzı araçların içten yanmalı motorlarındaki parçaların birbirine alışma süreci gibi bir şey herhalde.
Onun ismi rodaj. Genelde rodajda fazla basmayın diyorlar. Bu dediğimle alakası yok büyük ihtimalle.
 
Hocam motor açılması diye bir şey duymuştum. Çoğunlukla yeni alınan otomobil veya motosiklet tarzı araçların içten yanmalı motorlarındaki parçaların birbirine alışma süreci gibi bir şey herhalde.
Otomobillerde ilk 3.000 kilometre düşük devir aralığında kullanılır mesela. Daha sonra 2.000 devir boyunca yüksek devirlerde kullanılır. Bu motorun parçalarının birbirine alışma biçimidir. Bu bahsettiğimiz rodajdır.

Arkadaşımın sorduğu soru hurafeden ibaret.
 
Otomobillerde ilk 3.000 kilometre düşük devir aralığında kullanılır mesela. Daha sonra 2.000 devir boyunca yüksek devirlerde kullanılır. Bu motorun parçalarının birbirine alışma biçimidir. Bu bahsettiğimiz rodajdır.

Arkadaşımın sorduğu soru hurafeden ibaret.
Yüksek kilometrelerde yüksek devir bir işe yaramıyor o zaman.
 
Bana kalırsa motorun açılması diye bir konu var. Çok basit bir örnek olucak vereceğim örnek. Accent era arabamız var şuan da 43 binde. Yaklaşık 40 bin km'yi en fazla 3 bin devir şeklinde yaptı.

Son 3 bin km'dir genelde ben kullanıyorum. Ve atıyorum ışıklarda kalkıyorum deviri 5 bine kadar çeviriyorum 2. vites de aynı şekil ( yol şartlarının el verdiği yerde tabii ki ). Ayda 1 kere otobana çıkıp 4500 5 bin devir sabit gidiyorum yaklaşık 30 dakika. Şu anda arabanın gaz tepkileri resmen mükemmel. Şimdiye kadar at arabasına bindiğimi düşünüyorum ben. Arada dağlar kadar fark var resmen.

Tabii ki 97 beygir arabadan uçak beklemiyorum ancak dediğim olay şimdiye kadar ki arabanın boğularak hızlanmaya istekli olmaması. Burda yapılan bakımların olay da çok etkisi var onuda söylemiş olayım.
 
Bana kalırsa motorun açılması diye bir konu var. Çok basit bir örnek olucak vereceğim örnek. Accent era arabamız var şuan da 43 binde. Yaklaşık 40 bin km'yi en fazla 3 bin devir şeklinde yaptı.

Son 3 bin km'dir genelde ben kullanıyorum. Ve atıyorum ışıklarda kalkıyorum deviri 5 bine kadar çeviriyorum 2. vites de aynı şekil ( yol şartlarının el verdiği yerde tabii ki ). Ayda 1 kere otobana çıkıp 4500 5 bin devir sabit gidiyorum yaklaşık 30 dakika. Şu anda arabanın gaz tepkileri resmen mükemmel. Şimdiye kadar at arabasına bindiğimi düşünüyorum ben. Arada dağlar kadar fark var resmen.

Tabii ki 97 beygir arabadan uçak beklemiyorum ancak dediğim olay şimdiye kadar ki arabanın boğularak hızlanmaya istekli olmaması. Burda yapılan bakımların olay da çok etkisi var onuda söylemiş olayım.
Hocam bende bu konuyu benzer bi olaydan dolayı açtım. Bizim ailenin eskiden ticaret amaçlı kullandığı bir 2009 model Ford Tourneo Connect var. Ben bu aracı yaklaşık 133.000 KM'den beri kullanıyorum. Araç şuan 138.000 KM'de. Araç şimdiye kadar doğru düzgün zorlanmamış. Genel olarak 2500 devirde vites falan atılmış. Yani araba fazla devir çevirmemiş. Aynı arabanın 2008 model 90'lık modelide kuzenimde var.( Bizim ki 110'luk bu arada ) 90'lık olanı geçenlerde kullandım ve gaz tepkileri baya güzel geldi. Direk gaza bastığım gibi uçuyor araba ama bizim arabanın gaz tepkileri biraz daha ağır kalıyor gibi geldi bana. Mesela bizim arabada birden gazı dip yapınca pek hızlanamıyor ama gazı dipin biraz gerisinde basarsanız araba çok daha iyi ivmeleniyor. Gaz konusunda fazla atik değil gibi geldi.
 
Rodaj diye bahsettiğiniz konu mevcut. Onun dışında sorduğunuz soru tamamen hurafe. Hatta belli bir süre kullanılmış olan aracı yüksek devirde kullanmak kesinlikle motora zarar veriyor.
 
Rodaj diye bahsettiğiniz konu mevcut. Onun dışında sorduğunuz soru tamamen hurafe. Hatta belli bir süre kullanılmış olan aracı yüksek devirde kullanmak kesinlikle motora zarar veriyor.
Tam olarak neden zarar veriyor pek anlamış değilim. Bu araçlar sonuçta onca mühendisin elinden geçiyor. Kesiciye kadar arabanın güvenli devirleri olmuyor mu?
 
Tam olarak neden zarar veriyor pek anlamış değilim. Bu araçlar sonuçta onca mühendisin elinden geçiyor. Kesiciye kadar arabanın güvenli devirleri olmuyor mu?
Bir ürünü ne kadar kullanırsan aşındırırsan, ömrü o kadar azalır. Bu fiziğin değişmez kuralıdır. Ne kadar az devir o kadar uzun ömür.
 
Tam olarak neden zarar veriyor pek anlamış değilim. Bu araçlar sonuçta onca mühendisin elinden geçiyor. Kesiciye kadar arabanın güvenli devirleri olmuyor mu?
Kesiciye kadar gittiğiniz devirler güvenlidir, ama yüksek devir daha fazla dönme dolayısıyla daha fazla sürtünme demektir. Motorun parçaları sürtünme dolayısıyla aşınacaktır, düşük devir her zaman uzun vadede daha iyidir.
 
Rodaj meselesi var. Açılma meselesi de bir yere kadar
Zamanla kurum dolu motoru zorlarsan kurumlar temizlenir ve daha stabil çalışır. Yüksek devirde motorun güvenli olduğu devirlerdir. Olmasa zaten mühendisleri boşuna yapmazdı. Gaz tepkimeleri için pedal commander deneyebilirsiniz hocam etkisi var diyorlardı
 
Geri
Top