Neler Yeni

Yardım R7 7735HS RTX 4050 sistemde birden fazla mavi ekran hatası

Katılım
5 Temmuz 2022
Mesajlar
14
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Mustafa
Merhabalar, iyi forumlar. ASUS TUF A15 kullanıcısıyım (özellikleri aşağıda). Bilgisayarı sarjdan çıkarınca 3 - 5 dakika sonra mavi ekran veriyor ve kapanıyor, açılırken tekrar mavi ekran veriyor. bu işlem 3-4 defa tekrarlanıyor. aynı zaman da laptopu kapattığımda elektrik aksamını kesmek için sarjdan çıkarıyorum ve yine aynı oluyor. Sarjda ve oyun oynarken bir sorun olmuyor.

Formatladım, bir şey değişmedi.
Bellek tanımlama yaptım, bir hata bulamadı.
Benchmark testine soktum, CPU,GPU,SSD ve RAM'lerde sorun çıkmadı.


Mavi ekran hata kodlarından bazıları:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
What Failed: ntoskrnl.exe

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY

CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT

UNEXECTED_KERNEL_MODE_TRAP

Bu hata kodlarını arka arkaya seri şekilde veriyor.

Sistem özellikleri:

İşlemci: AMD Ryzen 7 7735HS with Radeon Graphics 3.20 GHz
Takılı Ram: 16,0 GB (kullanılabilir: 15,2 GB)
Ekran Kartı: RTX 4050 6GB 140W
Kurulu Sistem: Windows 11 Pro

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


minidump: https://drive.google.com/file/d/1W6CPlIIthg4MaEdHlbA8JYI2StDvkiMs/view?usp=sharing
Mesaj otomatik birleştirildi:

Yardımcı olabilecek var mı?
 
Son düzenleme:

Vapelord

80+
Katılım
21 Nisan 2022
Mesajlar
355
Dahası  
Reaksiyon skoru
149
İsim
Yağız DERELİ
Detaylı araştırmadım ama bir ihtimal çözüm olabilir: Asus armoury crate yazılımı bazı asus cihazları çok fena saçmalatıyor. Onun yerine "G-helper" kullanmayı bir deneyin. İşe yararsa ne mutlu.
 
Katılım
5 Temmuz 2022
Mesajlar
14
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Mustafa
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Detaylı araştırmadım ama bir ihtimal çözüm olabilir: Asus armoury crate yazılımı bazı asus cihazları çok fena saçmalatıyor. Onun yerine "G-helper" kullanmayı bir deneyin. İşe yararsa ne mutlu.
Tamamdır deniyorum
 
Katılım
5 Temmuz 2022
Mesajlar
14
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Mustafa
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Detaylı araştırmadım ama bir ihtimal çözüm olabilir: Asus armoury crate yazılımı bazı asus cihazları çok fena saçmalatıyor. Onun yerine "G-helper" kullanmayı bir deneyin. İşe yararsa ne mutlu.
Malasef olmadı sildiğim gibi yeniden başlatma da mavi ekran yedim. G-helper yüklemeden oldu yine de yükleyim mi?
 

Vapelord

80+
Katılım
21 Nisan 2022
Mesajlar
355
Dahası  
Reaksiyon skoru
149
İsim
Yağız DERELİ
Bence yükleyin. Önce Armoury crate yazılımını şu rehberi takip ederek kaldırın daha sonra g-helper'ı yükleyin: https://rog.asus.com/articles/guides/how-to-cleanly-uninstall-and-reinstall-armoury-crate/

Bir de bunlardan önce sistem dosyalarınızı bir kontrol ettirin. Başlata CMD yazın > "Komut İstemi"ni yönetici olarak çalıştırın. Fotoğrafta attığım 4 komutu sırasıyla ayrı ayrı çalıştırın. Kolaylık olsun diye link:
Screenshot_1.png
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Temmuz 2022
Mesajlar
14
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Mustafa
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Bence yükleyin. Önce Armoury crate yazılımını şu rehberi takip ederek kaldırın daha sonra g-helper'ı yükleyin: https://rog.asus.com/articles/guides/how-to-cleanly-uninstall-and-reinstall-armoury-crate/

Bir de bunlardan önce sistem dosyalarınızı bir kontrol ettirin. Başlata CMD yazın > "Komut İstemi"ni yönetici olarak çalıştırın. Fotoğrafta attığım 4 komutu sırasıyla ayrı ayrı çalıştırın. Kolaylık olsun diye link: Alıntıyı görüntüle
Hocam kodları denedim ve bir sorun bulamadı. G-Helper kurdum artık test etmeye korkuyorum mavi ekran arka arkaya gelmesi canımı sıkıyor 10 dakika sürüyor açılması. G-Helper Realtek Wireless LAN Driver güncellemesini buldu onu da yaptım ve yeniden başlattım.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Temmuz 2022
Mesajlar
14
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Mustafa
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Bence yükleyin. Önce Armoury crate yazılımını şu rehberi takip ederek kaldırın daha sonra g-helper'ı yükleyin: https://rog.asus.com/articles/guides/how-to-cleanly-uninstall-and-reinstall-armoury-crate/

Bir de bunlardan önce sistem dosyalarınızı bir kontrol ettirin. Başlata CMD yazın > "Komut İstemi"ni yönetici olarak çalıştırın. Fotoğrafta attığım 4 komutu sırasıyla ayrı ayrı çalıştırın. Kolaylık olsun diye link: Alıntıyı görüntüle
1730833318284.png

Hocam G-Helper ile ilk baştakini güncelledim fakat yine aynı oldu dedim tekrar indireyim kurayım yine aynı güncel gözükmüyor. Yeniden başlatma yaptım.
 

Vapelord

80+
Katılım
21 Nisan 2022
Mesajlar
355
Dahası  
Reaksiyon skoru
149
İsim
Yağız DERELİ
Hocam o zaman format öncesi son araştırmalarınızı yapın. Yüksek ihtimal formatsız çözmeniz zor olacak. Formattan sonra da çözüm olmazsa zaten donanımsal bir sorun olabileceği anlamına gelir, o zaman da servise yollarsınız.
 
Katılım
5 Temmuz 2022
Mesajlar
14
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Mustafa
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Hocam o zaman format öncesi son araştırmalarınızı yapın. Yüksek ihtimal formatsız çözmeniz zor olacak. Formattan sonra da çözüm olmazsa zaten donanımsal bir sorun olabileceği anlamına gelir, o zaman da servise yollarsınız.
Formatta 1 defa attım ama zorla zor mavi ekran veriyordu. Donanımsal ise hangi parçadan olur?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Formatta 1 defa attım ama zorla zor mavi ekran veriyordu. Donanımsal ise hangi parçadan olur?
Ama hocam sarjdan çıkarınca oluyor pil ayarları olarak ne yapabilirim?
 
Son düzenleme:

Vapelord

80+
Katılım
21 Nisan 2022
Mesajlar
355
Dahası  
Reaksiyon skoru
149
İsim
Yağız DERELİ
Sadece pildeyken bu hataları aldığınızı göz ardı etmişim. O zaman pilde hata var gibi. Voltajı yanlış ayarlıyor da rastgele tüm donanımlardan hata alıyorsunuz gibi bir durum var sanki. İsterseniz başka forumlarda da konu açın ama ben doğrudan servisle iletişime geçerdim. Hatta mümkünse bu süreçte, başka donanımlara da zarar verme ihtimaline karşın pilde kullanıma hiç geçmezdim.
 
Katılım
5 Temmuz 2022
Mesajlar
14
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Mustafa
Sadece pildeyken bu hataları aldığınızı göz ardı etmişim. O zaman pilde hata var gibi. Voltajı yanlış ayarlıyor da rastgele tüm donanımlardan hata alıyorsunuz gibi bir durum var sanki. İsterseniz başka forumlarda da konu açın ama ben doğrudan servisle iletişime geçerdim. Hatta mümkünse bu süreçte, başka donanımlara da zarar verme ihtimaline karşın pilde kullanıma hiç geçmezdim.
Servis en iyisi hocam öğrenciyim şuan sınavları olayım gideyim direkt servise vericeğim yardımın için teşekkür ederim.
 
Top Bottom