Neler Yeni

Steelseries Arctis 7+ Ses robotikleşiyor

Flarion

80+
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
145
Dahası  
Reaksiyon skoru
35
İsim
Haydar Ekin Duymaz
Selam aşşağı yukarı 1 yıl oldu kulaklığı alalı bayağı memnundum ama son 1 hafta 10 gündür kulaklıktan gelen ses rastgele 5 dakikada bir falan robotikleşiyor cızırdıyor. Arkadaşlarımla konuşurken onların sesleri olabiliyor müzik sesi olabiliyor bazen oyunun sesi robotikleşiyor çok can sıkıcı. Bir kaç çözüm yolu denedim ama hiçbiri etki etmedi usb portunu değiştirdim başka bilgisayar vardı onda denedim sorun kulaklıktamı pcdemi diye kontrol ettim öbür bilgisayarda da aynısı oluyor. çözüm önerisi olan var mı?
 

Flarion

80+
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
145
Dahası  
Reaksiyon skoru
35
İsim
Haydar Ekin Duymaz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #2
bu arada sorun aşşağı yukarı yeni klavye almamla başladı hemen hemen 1-2 gün sonrasında başladı. internette kablosuz cihazların yan yana bulunduğunda sorun çıkarabilidiğini söyleyen yazılar gördüm onunla alakalı olabilir belki ama nasıl çözebilirim bilmiyorum küçük bir alanda laptop masaüstü modem 3-4 tane kablosuz cihaz var belki onunla alakalı olabilirmi diye düşünüyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:

klavye mouse kulaklık hepsi kablosuz
 

Elein

80+
Katılım
27 Temmuz 2022
Mesajlar
377
Dahası  
Reaksiyon skoru
62
İsim
Emre
bu arada sorun aşşağı yukarı yeni klavye almamla başladı hemen hemen 1-2 gün sonrasında başladı. internette kablosuz cihazların yan yana bulunduğunda sorun çıkarabilidiğini söyleyen yazılar gördüm onunla alakalı olabilir belki ama nasıl çözebilirim bilmiyorum küçük bir alanda laptop masaüstü modem 3-4 tane kablosuz cihaz var belki onunla alakalı olabilirmi diye düşünüyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:

klavye mouse kulaklık hepsi kablosuz
Elinizde kablolu klavye varsa öyle deneyin ozaman.
 

gavanoz

80+
Katılım
17 Kasım 2024
Mesajlar
242
hocam kulaklığı kablolu kullanınca yine aynısını yapıyor mu yapıyorsa en azından garantiye göndermeyi deneyin
 

gencur

80+
Katılım
16 Aralık 2024
Mesajlar
15
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
A* E*
Kablosuz haberleşme ile alakalı bilmeniz gereken bir bilgi, aynı frekansta kablosuz olarak haberleşmeye çalışan başka bir sistem varsa, birbirlerinin sinyallerini bozarlar. Aşağıdaki video olayı çok güzel özetliyor. Saniyedeki titreşim sayısı (frekans) eşit olduğunda topun titremesini, kablosuz haberleşmeye benzetebilirsiniz.

Kulaklığınız 2.4GHz frekansını kullanıyor, bu frekansta çalışan sistemlerden aklıma ilk gelen Wi-Fi. 2.4GHz Wi-Fi sinyalleri de 13 kanala ayrılıyor.

Kanal 1: 2.412 GHz
Kanal 2: 2.417 GHz
Kanal 3: 2.422 GHz
Kanal 4: 2.427 GHz
Kanal 5: 2.432 GHz
Kanal 6: 2.437 GHz
Kanal 7: 2.442 GHz
Kanal 8: 2.447 GHz
Kanal 9: 2.452 GHz
Kanal 10: 2.457 GHz
Kanal 11: 2.462 GHz
Kanal 12: 2.467 GHz
Kanal 13: 2.472 GHz

Rakamlardan anlaşılacağı üzere kanal kavramı, frekanstaki ufak sayısal değişikliklerden ibaret. Bu olmasa, her modem 2.4GHz kullansa birbirlerini bozarlardı. Videodaki gibi her modemin birer topu olduğunu düşünün. Her modemin sadece kendi topunu hareket ettirmesi için farklı frekanslar kullanmalılar. Modemler otomatik olarak çevrede olmayan kanalları seçebiliyor ama çok sayıda Wi-Fi olan yerlerde bu işi düzgün yapamıyorlar. İnterneti iyi olmasına rağmen ping sorunu, bağlantı kopması yaşayanların da genelde sorunu yakınlarda aynı kanalı kullanan başka bir Wi-Fi olması. Kanalları listeleyen yazılımlarla hangi kanalın boşta olduğuna bakıp, modem arayüzünden Wi-Fi ayarlarından o kanalı seçseler sorunları büyük ihtimalle çözülecek.

Sizin kulaklığın sinyalleri de bu şekilde aynı frekanstaki başka bir sistemin sinyalleri nedeniyle bozuluyor muhtemelen. Nasıl çözebileceğinize gelirsek, kablosuz cihazlarınızın farklı frekansları kullanmasını sağlamalısınız. Steelseries manuel olarak değiştirmeye izin vermiyor diye biliyorum. Diğer cihazlarınızda yapmaya çalışın. Windows Store'da WiFi Analyzer diye bir yazılım var ben bunu kullanıyorum. Bu isimle çok sayıda, android, ios alternatifleri kullanabilirsiniz.
 

Flarion

80+
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
145
Dahası  
Reaksiyon skoru
35
İsim
Haydar Ekin Duymaz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Kablosuz haberleşme ile alakalı bilmeniz gereken bir bilgi, aynı frekansta kablosuz olarak haberleşmeye çalışan başka bir sistem varsa, birbirlerinin sinyallerini bozarlar. Aşağıdaki video olayı çok güzel özetliyor. Saniyedeki titreşim sayısı (frekans) eşit olduğunda topun titremesini, kablosuz haberleşmeye benzetebilirsiniz.

Kulaklığınız 2.4GHz frekansını kullanıyor, bu frekansta çalışan sistemlerden aklıma ilk gelen Wi-Fi. 2.4GHz Wi-Fi sinyalleri de 13 kanala ayrılıyor.

Kanal 1: 2.412 GHz
Kanal 2: 2.417 GHz
Kanal 3: 2.422 GHz
Kanal 4: 2.427 GHz
Kanal 5: 2.432 GHz
Kanal 6: 2.437 GHz
Kanal 7: 2.442 GHz
Kanal 8: 2.447 GHz
Kanal 9: 2.452 GHz
Kanal 10: 2.457 GHz
Kanal 11: 2.462 GHz
Kanal 12: 2.467 GHz
Kanal 13: 2.472 GHz

Rakamlardan anlaşılacağı üzere kanal kavramı, frekanstaki ufak sayısal değişikliklerden ibaret. Bu olmasa, her modem 2.4GHz kullansa birbirlerini bozarlardı. Videodaki gibi her modemin birer topu olduğunu düşünün. Her modemin sadece kendi topunu hareket ettirmesi için farklı frekanslar kullanmalılar. Modemler otomatik olarak çevrede olmayan kanalları seçebiliyor ama çok sayıda Wi-Fi olan yerlerde bu işi düzgün yapamıyorlar. İnterneti iyi olmasına rağmen ping sorunu, bağlantı kopması yaşayanların da genelde sorunu yakınlarda aynı kanalı kullanan başka bir Wi-Fi olması. Kanalları listeleyen yazılımlarla hangi kanalın boşta olduğuna bakıp, modem arayüzünden Wi-Fi ayarlarından o kanalı seçseler sorunları büyük ihtimalle çözülecek.

Sizin kulaklığın sinyalleri de bu şekilde aynı frekanstaki başka bir sistemin sinyalleri nedeniyle bozuluyor muhtemelen. Nasıl çözebileceğinize gelirsek, kablosuz cihazlarınızın farklı frekansları kullanmasını sağlamalısınız. Steelseries manuel olarak değiştirmeye izin vermiyor diye biliyorum. Diğer cihazlarınızda yapmaya çalışın. Windows Store'da WiFi Analyzer diye bir yazılım var ben bunu kullanıyorum. Bu isimle çok sayıda, android, ios alternatifleri kullanabilirsiniz.
teşekkür ederim denemeye gidiyorum
 

Flarion

80+
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
145
Dahası  
Reaksiyon skoru
35
İsim
Haydar Ekin Duymaz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Kablosuz haberleşme ile alakalı bilmeniz gereken bir bilgi, aynı frekansta kablosuz olarak haberleşmeye çalışan başka bir sistem varsa, birbirlerinin sinyallerini bozarlar. Aşağıdaki video olayı çok güzel özetliyor. Saniyedeki titreşim sayısı (frekans) eşit olduğunda topun titremesini, kablosuz haberleşmeye benzetebilirsiniz.

Kulaklığınız 2.4GHz frekansını kullanıyor, bu frekansta çalışan sistemlerden aklıma ilk gelen Wi-Fi. 2.4GHz Wi-Fi sinyalleri de 13 kanala ayrılıyor.

Kanal 1: 2.412 GHz
Kanal 2: 2.417 GHz
Kanal 3: 2.422 GHz
Kanal 4: 2.427 GHz
Kanal 5: 2.432 GHz
Kanal 6: 2.437 GHz
Kanal 7: 2.442 GHz
Kanal 8: 2.447 GHz
Kanal 9: 2.452 GHz
Kanal 10: 2.457 GHz
Kanal 11: 2.462 GHz
Kanal 12: 2.467 GHz
Kanal 13: 2.472 GHz

Rakamlardan anlaşılacağı üzere kanal kavramı, frekanstaki ufak sayısal değişikliklerden ibaret. Bu olmasa, her modem 2.4GHz kullansa birbirlerini bozarlardı. Videodaki gibi her modemin birer topu olduğunu düşünün. Her modemin sadece kendi topunu hareket ettirmesi için farklı frekanslar kullanmalılar. Modemler otomatik olarak çevrede olmayan kanalları seçebiliyor ama çok sayıda Wi-Fi olan yerlerde bu işi düzgün yapamıyorlar. İnterneti iyi olmasına rağmen ping sorunu, bağlantı kopması yaşayanların da genelde sorunu yakınlarda aynı kanalı kullanan başka bir Wi-Fi olması. Kanalları listeleyen yazılımlarla hangi kanalın boşta olduğuna bakıp, modem arayüzünden Wi-Fi ayarlarından o kanalı seçseler sorunları büyük ihtimalle çözülecek.

Sizin kulaklığın sinyalleri de bu şekilde aynı frekanstaki başka bir sistemin sinyalleri nedeniyle bozuluyor muhtemelen. Nasıl çözebileceğinize gelirsek, kablosuz cihazlarınızın farklı frekansları kullanmasını sağlamalısınız. Steelseries manuel olarak değiştirmeye izin vermiyor diye biliyorum. Diğer cihazlarınızda yapmaya çalışın. Windows Store'da WiFi Analyzer diye bir yazılım var ben bunu kullanıyorum. Bu isimle çok sayıda, android, ios alternatifleri kullanabilirsiniz.

bu arada siz diyince baktım kullandığım bütün setup 2.4 ghz donglelar kullanıyor
razer naga v2 pro
asus rog claymore
steelseries arctis 7+
hepsi 2.4ghz ve hepsi laptopta yan yana usb girişlerine takılı

dediğiniz uygulamayı indirdim ama wifi değilde direk 3 üde kablosuz diye olabilirmi onların hz ini nasıl değiştirebilirim biliyormusunuz çünkü ethernetle bağlı pc
 

gencur

80+
Katılım
16 Aralık 2024
Mesajlar
15
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
A* E*
bu arada siz diyince baktım kullandığım bütün setup 2.4 ghz donglelar kullanıyor
razer naga v2 pro
asus rog claymore
steelseries arctis 7+
hepsi 2.4ghz ve hepsi laptopta yan yana usb girişlerine takılı

dediğiniz uygulamayı indirdim ama wifi değilde direk 3 üde kablosuz diye olabilirmi onların hz ini nasıl değiştirebilirim biliyormusunuz çünkü ethernetle bağlı pc
Bu tarz ürünlerle pek haşır neşir değilim, ancak öyle tahmin ediyorum ki haberleşme frekansı manuel olarak ayarlanmıyor. Ürünlerin teknik açıklamalarında da spesifik olarak hangi frekansı kullandığı, kanal aralıklarının ne olduğu belirtilmemiş ki çoğu kullanıcının istediği bilgiler de değiller zaten, fazla teknik detay.

Wi-Fi sinyalleri her yönde yayın yaptığından bağlı olmasa bile etki edecektir. Yine de Wi-Fi Analyzer'da 2.4 GHz'de boş frekanslar varsa, otomatik olarak bu cihazların o boş frekanslarda haberleşmeleri ve sorunsuz çalışması beklenir aslında. Ne bileyim, çevrenizde 10-20 adet 2.4GHz'de kablosuz olarak çalışan cihaz olmadığı sürece problem olmamalı. Beton tabiri caizse elektromanyetik sinyalleri sünger gibi emebildiğinden komşuların sinyalleri de etki etmemeli.

Bir de işin şu tarafı var, yaşadığınız ses sorunu haberleşme frekansıdan dolayı mı yoksa başka bir problem mi var? Windows, ses giriş çıkış aygıtlarını çok kötü yönetiyor, herkes ses tarafında driver kaynaklı bi sorun yaşamıştır hayatında. Birden fazla driver kurulabiliyor, kullanılan programlar ses aygıtlarını kendisi yönetmeye çalışıyor vs. deneme yanılma ile ihtimalleri eleyerek gitmek lazım baya uğraştırıcı.

Eğer gerçekten frekans kaynaklı ise yapabilecekleriniz de oldukça sınırlı. Modeminizin 2.4GHz Wi-Fi kanalını değiştirmek, cihazlarınızı resetleyecek bi düğme varsa fabrika ayarına döndürmek ki böylece kullandıkları frekans değişebilir. USB portunu değiştirmişsiniz ama işe yaramamış. Bilgisayar değiştirmişsiniz sorun devam etmiş. Klavyenizi kapattığınızda yine aynı sorunu yaşıyor musunuz? Klavye açık mouse kapalı. Klavye kapalı mouse açık. bu tarz ihtimalleri deneyerek sorunun kaynağını bulabilirsiniz umarım, sorun bu ürünler açıkken yaşanıyorsa teknik servis yeni bir usb adaptör verip sorunu çözebilirler belki bilemiyorum. Aklıma da başka bir şey gelmiyor.
 

Flarion

80+
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
145
Dahası  
Reaksiyon skoru
35
İsim
Haydar Ekin Duymaz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Bu tarz ürünlerle pek haşır neşir değilim, ancak öyle tahmin ediyorum ki haberleşme frekansı manuel olarak ayarlanmıyor. Ürünlerin teknik açıklamalarında da spesifik olarak hangi frekansı kullandığı, kanal aralıklarının ne olduğu belirtilmemiş ki çoğu kullanıcının istediği bilgiler de değiller zaten, fazla teknik detay.

Wi-Fi sinyalleri her yönde yayın yaptığından bağlı olmasa bile etki edecektir. Yine de Wi-Fi Analyzer'da 2.4 GHz'de boş frekanslar varsa, otomatik olarak bu cihazların o boş frekanslarda haberleşmeleri ve sorunsuz çalışması beklenir aslında. Ne bileyim, çevrenizde 10-20 adet 2.4GHz'de kablosuz olarak çalışan cihaz olmadığı sürece problem olmamalı. Beton tabiri caizse elektromanyetik sinyalleri sünger gibi emebildiğinden komşuların sinyalleri de etki etmemeli.

Bir de işin şu tarafı var, yaşadığınız ses sorunu haberleşme frekansıdan dolayı mı yoksa başka bir problem mi var? Windows, ses giriş çıkış aygıtlarını çok kötü yönetiyor, herkes ses tarafında driver kaynaklı bi sorun yaşamıştır hayatında. Birden fazla driver kurulabiliyor, kullanılan programlar ses aygıtlarını kendisi yönetmeye çalışıyor vs. deneme yanılma ile ihtimalleri eleyerek gitmek lazım baya uğraştırıcı.

Eğer gerçekten frekans kaynaklı ise yapabilecekleriniz de oldukça sınırlı. Modeminizin 2.4GHz Wi-Fi kanalını değiştirmek, cihazlarınızı resetleyecek bi düğme varsa fabrika ayarına döndürmek ki böylece kullandıkları frekans değişebilir. USB portunu değiştirmişsiniz ama işe yaramamış. Bilgisayar değiştirmişsiniz sorun devam etmiş. Klavyenizi kapattığınızda yine aynı sorunu yaşıyor musunuz? Klavye açık mouse kapalı. Klavye kapalı mouse açık. bu tarz ihtimalleri deneyerek sorunun kaynağını bulabilirsiniz umarım, sorun bu ürünler açıkken yaşanıyorsa teknik servis yeni bir usb adaptör verip sorunu çözebilirler belki bilemiyorum. Aklıma da başka bir şey gelmiyor.
anladım teşekkür ederim dediklerinizi deniyeceğim
 
Top Bottom