Neler Yeni

Unity üzerinden oyun yazmaya çalışıyorum ancak hata alıyorum

Billur İbrahim

80+ Bronze
Katılım
28 Haziran 2020
Mesajlar
1,287
Dahası  
Reaksiyon skoru
823
İsim
Billur İbrahim
Merhaba unity üzerinden bir oyun yazmaya çalışıyorum ama CS0839 adlı bir hata aldım sorun nedir bakarmısınız
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class Karakter : MonoBehaviour {
public float hiz,maxHiz,ziplamaGücü;
public bool yerdemi;
Rigidbody2D agirlik;
Animator anim;
void Start() {
anim = GetComponent<Animator> ();
agirlik = GetComponent<Rigidbody2D> ();
}

void Update() {

}
void FixedUpdate() {
float h = Input.GetAxis("Horizontal");
agirlik.AddForce (Vector2.right * h * hiz);
anim.SetFloat("Hiz",Mathf.Abs(h));
anim.SetBool ("Yerde",yerdemi);

if (h > 0.1f) {
transform.localScale = new Vector2 (1,1);
}
if (h < -0.1f) {
transform.localScale = new Vector2 (-1,1);
}
if (agirlik.velocity.x > maxHiz) {
agirlik.velocity = new Vector2 (maxHiz,,agirlik.velocity.y);
}


if (agirlik.velocity.x < -maxHiz) {
agirlik.velocity = new Vector2 (-maxHiz,,agirlik.velocity.y);
}


}
}
 

58_BaBaKoK

80+ Bronze
Katılım
13 Aralık 2020
Mesajlar
1,504
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,570
İsim
Ahmet Tulumcu
kanka senin ingilizcen iyi mi? bende başlıcam c+ için ama çok sorun yaşarmıyım kusura bakma soruya cevap veremicem
 

Billur İbrahim

80+ Bronze
Katılım
28 Haziran 2020
Mesajlar
1,287
Dahası  
Reaksiyon skoru
823
İsim
Billur İbrahim
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
kanka senin ingilizcen iyi mi? bende başlıcam c+ için ama çok sorun yaşarmıyım kusura bakma soruya cevap veremicem
İngilizcem evet iyi çünkü kodlama işleri için ingilizce baya gerekiyor mesela türkçe anlatımları dinleme anlamazsın ingilizce olanları dinle
 

Grant Imahara

80+ Bronze
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
748
Dahası  
Reaksiyon skoru
495
İsim
Kubilay Aktemur
Koddan bir şey anlamadım ama sorun bu olabilir
agirlik.velocity = new Vector2 (maxHiz,,agirlik.velocity.y);
iki virgül
 

Billur İbrahim

80+ Bronze
Katılım
28 Haziran 2020
Mesajlar
1,287
Dahası  
Reaksiyon skoru
823
İsim
Billur İbrahim
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Koddan bir şey anlamadım ama sorun bu olabilir
agirlik.velocity = new Vector2 (maxHiz,,agirlik.velocity.y);
iki virgül
hocam ben görememiştim bi türlü zaten bu hata değişkenin eksik olması hatası ama bulamıyordum gözümden kaçmış saolun
 

Grant Imahara

80+ Bronze
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
748
Dahası  
Reaksiyon skoru
495
İsim
Kubilay Aktemur
hocam ben görememiştim bi türlü zaten bu hata değişkenin eksik olması hatası ama bulamıyordum gözümden kaçmış saolun
hocam kodu hangi ide ile yazıyorsun?
normalde bu hatayı sana ide'nin göstermesi lazım.
ide ne dersen visual studio gibi programlar.
 

Billur İbrahim

80+ Bronze
Katılım
28 Haziran 2020
Mesajlar
1,287
Dahası  
Reaksiyon skoru
823
İsim
Billur İbrahim
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
hocam kodu hangi ide ile yazıyorsun?
normalde bu hatayı sana ide'nin göstermesi lazım.
ide ne dersen visual studio gibi programlar.
hocam visual studio code kullanıyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:

hocam kodu hangi ide ile yazıyorsun?
normalde bu hatayı sana ide'nin göstermesi lazım.
ide ne dersen visual studio gibi programlar.
yok canım ide ne demek biliyorum yok artık
 

Grant Imahara

80+ Bronze
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
748
Dahası  
Reaksiyon skoru
495
İsim
Kubilay Aktemur
hocam visual studio code kullanıyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:


yok canım ide ne demek biliyorum yok artık
vs code'a c# ve unity eklentisi kurarsan belki syntax hatalarını gösterir.
ben visual studio kullanmıştım. Zınk diye gösteriyor hatayı.
 

Billur İbrahim

80+ Bronze
Katılım
28 Haziran 2020
Mesajlar
1,287
Dahası  
Reaksiyon skoru
823
İsim
Billur İbrahim

Ömer 34242432

80+ Silver
Katılım
2 Haziran 2020
Mesajlar
2,331
En İyi Cevap
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,806
İsim
Ömer Fasd
Merhaba unity üzerinden bir oyun yazmaya çalışıyorum ama CS0839 adlı bir hata aldım sorun nedir bakarmısınız
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class Karakter : MonoBehaviour {
public float hiz,maxHiz,ziplamaGücü;
public bool yerdemi;
Rigidbody2D agirlik;
Animator anim;
void Start() {
anim = GetComponent<Animator> ();
agirlik = GetComponent<Rigidbody2D> ();
}

void Update() {

}
void FixedUpdate() {
float h = Input.GetAxis("Horizontal");
agirlik.AddForce (Vector2.right * h * hiz);
anim.SetFloat("Hiz",Mathf.Abs(h));
anim.SetBool ("Yerde",yerdemi);

if (h > 0.1f) {
transform.localScale = new Vector2 (1,1);
}
if (h < -0.1f) {
transform.localScale = new Vector2 (-1,1);
}
if (agirlik.velocity.x > maxHiz) {
agirlik.velocity = new Vector2 (maxHiz,,agirlik.velocity.y);
}


if (agirlik.velocity.x < -maxHiz) {
agirlik.velocity = new Vector2 (-maxHiz,,agirlik.velocity.y);
}


}
}
Geç döndüğüm için kusura bakmayın, CS0839 hatası bağımsız değişken eksik olduğu zaman oluşur örneğin;

  1. Vector3 movement = Vector3(horizontalSpeed, 0.0f, verticalSpeed,); YANLIŞ
  2. Vector3 movement = new Vector3(horizontalSpeed, 0.0f, verticalSpeed); DOĞRU
Kontrol edin scriptinizi bir daha, büyük ihtimalle burada bir hata yaptınız :)

etiketlediği için @Stanker'a teşekkür ederim


edit: @Billur İbrahim hocam ben de Visual Studio kurmanızı öneririm, hatayı hemen gösteriyor https://visualstudio.microsoft.com/tr/free-developer-offers/ buradan indirebilirsiniz kurulum yerinde size hangi amaçlar için kullanıyorsanız onları işaretlemenizi söyleyecek Unity ve C#'ı indirin derim ek olarak bir şeyler indirmek istiyorsanız onları da indirebilirsiniz
 

Billur İbrahim

80+ Bronze
Katılım
28 Haziran 2020
Mesajlar
1,287
Dahası  
Reaksiyon skoru
823
İsim
Billur İbrahim
Geç döndüğüm için kusura bakmayın, CS0839 hatası bağımsız değişken eksik olduğu zaman oluşur örneğin;

  1. Vector3 movement = Vector3(horizontalSpeed, 0.0f, verticalSpeed,); YANLIŞ
  2. Vector3 movement = new Vector3(horizontalSpeed, 0.0f, verticalSpeed); DOĞRU
Kontrol edin scriptinizi bir daha, büyük ihtimalle burada bir hata yaptınız :)

etiketlediği için @Stanker'a teşekkür ederim
evet hocam hatanın ne olduğunu biliyorum ve sorun zaten sizin gösterdiğiniz örnekteki gibiydi sorunu çözdüm teşekkür ederim
Mesaj otomatik birleştirildi:

agirlik.velocity = new Vector2 (maxHiz,,agirlik.velocity.y);
buradan yanlışlıkla 2 virgül basmışım
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,033,131
Mesajlar
9,311,509
Üyeler
163,785
Son üye
vatansemi
Top Bottom