eline sağlık rehberinde bana tek saçma gelen yer ana hikaye yerleri oldu oyunu oynayanlar zaten hikayeyi biliyor oynamayıp ilk kez okuyanlarsa spoiler için okuyamayacak (mesela ben) onun dışında eline sağlık
eline sağlık rehberinde bana tek saçma gelen yer ana hikaye yerleri oldu oyunu oynayanlar zaten hikayeyi biliyor oynamayıp ilk kez okuyanlarsa spoiler için okuyamayacak (mesela ben) onun dışında eline sağlık
Selamlar dostlar, bugünkü rehberim daha önceden tanıdığınız Yeni Oynayacaklar serisine ait olacaktır. Bugünkü rehberde The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition'dan bahsedeceğiz.
Lafı uzatmayı pek sevmem, hadi başlayalım.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM SPECİAL EDİTİON NEDİR?
Skyrim 2011'in kasım ayında piyasaya sürülen Açık dünya, Aksiyon ve RPG türlerini konu alan bir oyundur.
2011 yılında çıkan Skyrim normal skyrim'dir. Special Edition, normal Skyrim'e göre daha farklı grafiklidir, daha rahat mod kurulabilir ve 3 DLC ile gelmektedir. Special Edition 2016 Ekim de çıkmıştır.
Oyunun ne olduğunu anladık, şimdi fiyat ve sistem gereksinimlerine bakalım.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM SPECİAL EDİTİON FİYAT VE SİSTEM GEREKSİNİMLERİ
Special Edition'un fiyatı şu an indirim olduğu için 46 TL'dir. Alıntıyı görüntüle
Cidden kötü sistemlerin kaldırmayacağı bir oyundur ayrıca. Fakat sistemim yetersiz, Skyrim'i asla oynayamayacağım diye üzülmeyin çünkü normal Skyrim daha az sistem istiyor. Alıntıyı görüntüle
Sistem gereksinimleri ve fiyatını da hallettik. Şimdi ise ana hikayeye değinelim.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM SPECIAL EDİTİON ANA HİKAYESİ
Skyrim'in ana konusu karakterin, ejderha tanrısı olarak bilinen ve kehanetlerde dünyayı yok edeceği söylenen Alduin isimli bir ejderi öldürme çabalarını konu alır. Oblivion'dan iki yüz yıl sonra meydana gelen olaylar, Nirn gezegeninin Tamriel kıtası üzerinde bulunan kurgusal ülke Skyrim'de geçer.
Kısaca hikayesi böyle, fakat daha fazla ayrıntı isterseniz:
Oyunun başında gözümüzü bir at arabasında açıyoruz. Yanımızda bir kaç insan daha var. İmparatorluk askerleri bizi yakalamış ve Helgen Kalesine doğru idam etmek için götürüyorlar. Kaleye geldiğinizde ırkınızı, cinsiyetinizi yani kısaca karakterinizi oluşturduktan sonra idam sırası bize geliyor. Cellatın baltası tam boynumuza düşecekken tepeden bir ejderha beliriyor. Bu ejderha Alduin. Helgen kalesini yakıp yıkıyor, ve bizde bu kargaşada Helgen Kalesinden kaçıyoruz.
Kısaca oyunun başı böyle.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM DAWNGUARD DLC HİKAYESİ
Dawnguard Vampirleri avlayan bir gruptur. Dawnguard grubunun yanına gitmek için şu sözü duymanız lazım:
"Dawnguard'ı yeniden topladıklarını duydum, ben de katılmayı düşünebilirim." bu sözü bir muhafızdan duyduğunuzda Dawnguard görevini alacaksınız. Dawnguard kalesine gittiğinizde size bir mağaraya gitmenizi söyleyecekler. Mağaranın sonunda ufak bir bulmaca ile karşılaşacaksınız, bunu çözdükten sonra bir tabut açılıyor ve tabutun içinden bir kadın çıkıyor. Kadın bizi evi olan Volkihar kalesine götürmemizi söylüyor. Biz de onu kaleye götürüyoruz. Kalenin içinde bir sürü vampir var. Kadın babasının yanına gidiyor. Babası, vampirlerin lordu. Bu vampir lordu bize kızını kurtardığımız için teşekkür ediyor ve bize bir şey armağan etmek istediğini söylüyor. Eğer armağanı kabul ederseniz sizi vampire dönüştürecek ve bundan böyle siz de vampir olup vampirler için savaşacaksınız. Eğer kabul etmezseniz Lord sinirlenip sizi kalesinden kovacak, böylece dawnguard ile vampirlere karşı savaşabileceksiniz.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM DRAGONBORN DLC HİKAYESİ
Dragonborn DLC'sinin hikayesi bir gün size üç tane Cultist'in saldırmasıyla başlar. Oyunun hikayesi gereği bu Cultistlerin kim tarafından gönderildiğini öğrenmek için Cultistlerden aldığınız bir mektubu okursunuz ve yeni bir görev alırsınız. Bu görev sizi Miğferyeli açıklarındaki Solstheim adlı bir adaya yönlendirir. Solstheim adasında bir grup görevi yapıyorsunuz ve sizin gibi Ejderdoğan olan Miraak adlı bir diktatörün yönetimine son vermek için bir maceraya atılıyorsunuz.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRİM HEARTHFİRE DLC
Bu DLC'de bir hikaye yoktur çünkü bu DLC ev yapmanıza yarayan ve çocuk evlat edinmenize yarayan bir DLC.
Skyrim'in ana hikayesi bitse de yan görevleri çok fazladır, bazıları hiç bitmez. 250'ye yakın yan görev vardır bu oyunda. Bitmeyen görevler bir süre sonra tekrara saracaktır.
Alıntıyı görüntüle
Bu Skyrim'de ki bütün keşfedilmiş yerler. Kamp, kale, şehir, Cüce tapınakları, kasabalar, yetenek seçebildiğiniz taşlar, gemiler, dev ve ejderha mekanları gibi gösteriyor.
BÜTÜN EŞYALARDAN 1 ADET BULUNDURAN YER: coc qasmoke
coc qasmoke adlı bu yer bu haritada bulunmuyor. Kod ile gidiyorsunuz.
Bu yerin içinde bir kaç tane sandık var, oyunda alabileceğiniz, yapabileceğiniz, sıradan küçük bir eşyadan tutun oyunda ki en değerli, en nadir eşyaya kadar her şeyi barındıran sandıklardır. Sandıklarında oyunda etkileşime geçip craft yapmanıza yarayan bütün masalar var. Demirci tezgahından tutun tılsım tezgahına kadar her şey var. Bu masaların hepsine değineceğim. Demirci Ocağı Çeşitli zırhları ve silahları yapmanıza yarayan bir masadır. Bileme Tezgahı Silahlarınızı daha güçlü yapmanıza yarar. Simya Masası Çeşitli malzemeler ile iksir yapmanıza yarar. Bu malzemeler doğada bitki olarak da bulunabilir, yaratıklardan düşedebilir. Bir malzemeden açabileceğiniz toplamda 4 etki vardır. Malzemeyi her yiyişinizde farklı etkileri keşfedersiniz. Tılsım Tezgahı Ruh cevherleri ile silahlarınıza büyü basmanıza yarar. Eğer tılsımlı bir eşya bulursanız bunu imha ederek basılabilir bir tılsım elde etmiş olursunuz. Döküm Tezgahı Adını şu an tam hatırlayamadım fakat görünüşünden ne olduğunu çıkarabilirsiniz. Oyunda kazabildiğiniz cevherleri külçeye dönüştürmeye yarar. Bu külçeler ile de silah ve zırh yapılabiliyor zaten.
Oyunda ki tüm cevherler:
Deri Tezgahı Oyunda hayvanlardan bulduğunuz postları deriye dönüştürür. Deri ile oyunda bir çok işe yarayan deri şerit yapılabilir.
Şu anlık maalesef hatırlayabildiğim tezgahlar bu kadar. Daha fazlası yakında eklenecektir...
BÜYÜLER
Büyüler Skyrim'de ikiye ayrılır:
1) Tomar ve Kitaplar ile elde edilen büyüler
2) Özel taşlardan elde edilen büyüler (nidalar)
1) numara basit. Oyunda bulduğunuz tomarlar ve kitaplar ile büyüleri keşfetmiş olursunuz ve yaparsınız.
2) numara asıl olayımız. Bunlar el ile yapılmaz, bir kitaptan, tomardan çıkmaz. Ejderhaların mekanlarında özel taşlar vardır. O taşların üstünde yazılar yazar. Bu taşlar bazen bazı mağaralarda da bulunabilir. Yakınına gittiğinizde etrafınızda pembe-sarı karışımı ışıklar belirir. Bu, nidanın kilidini açmanıza yarar. Nidayı kullanılabilir hale getirmeniz için Ejderha ruhu gerekmektedir. Ejderha ruhu, ejderha ölünce otomatik olarak oyuncuya verilir.
YETENEK AĞACI
Savaşçı, Hırsız ve Büyücü olmak üzere 3 tane bölüm vardır ve hepsi kendi içinde farklı yeteneklere dağılır. Bir yetenekte 100. seviyeye ulaşırsanız efsanevi yapabilirsiniz, efsanevi yapmak onu 15. seviyeye düşürse de daha etkili kılar. Enchanting – Tılsımlama (Silahlara ve zırhlara büyü basmaya etki eder) Smithing – Demircilik (Demirci Ocağı ve bileme tezgahında ki yapabileceklerinizi etkiler) Heavyarmor – Ağır Zırh (Ağır zırhlar ile ilgilidir) Lightarmor – Hafif Zırh (Hafif zırhlar ile ilgilidir) Twohanded – Çift Elli (Çift elli silahlar ile ilgilidir) Onehanded – Tek Elli (Tek elli silahlar ile ilgilidir) Block – Engelleme (Kalkan veya normal silahlar ile yaptığınız bloklama ile ilgilidir) Marksman – Okçuluk (Yay becerileriniz ile ilgilidir) Speechcraft – Hitabet (İnsanlar ile daha etkili anlaşma yapmanızı etkiler) Sneak – Sinsilik (Gizlenme modunda iken fark edilme olasılığınızı etkiler) Lockpicking – Kilit Açma (Maymuncuk ile açabileceğiniz kilitlerde ne kadar zorlanabileceğinizi etkiler) Pickpocket – Yan Kesicilik (Daha iyi, daha gizli yan kesicilik yapmanıza yarar) Alchemy – Simya (İksir yapma becerilerinizi etkiler, iksir yaptıkça simya seviyesi artar) Illusion – Yansılama Destruction – Yıkım Alteration – Başkalaşım Restoration – Yenilenme Conjuration – Çağrı
Son 5 büyü ise yapabileceğiniz büyüler ile ilgilidir.
IRKLAR VE ONLARA ÖZEL AVANTAJLARI
Altmer: +50 Efsun
Argonian: 50% Hastalık Direnci, Sualtında Nefes Alma
OYUNDA Kİ EJDERHALAR
Oyunda 10 tane özel adlı ejderha vardır. Bunların 5 tanesi hakkında bilgi yoktur, diğer 5 tanesi ana görevlerde karşımıza çıkabilecek ejderhalardır.
Alduin
Alduin, Ejderha Tanrısı ve Cihanyiyen (Worldeater) olarak bilinen, Ejderhaların hükümranlığı zamanında kral olan ejderhadır.
Paarthurnax
Paarthurnax, zamanında Ejder Hükümranlığında Alduin'in dehşet saçan bir generali olarak görev yapmıştır. Zamanında yaptığı katliamlar yüzünden Ejderdoğan tarafından öldürülene kadar Kırsakalların lideri olmuştur.
Odahviing
Oyunun hikayesinden dolayı Akçay'daki Ejderkonak'a çağrılan ve Alduin'in yerini söylemesi için kandırılan ejderhadır. Kırmızı renktedir ve O-Dah-Viing nidası ile çağrılmıştır.
Sahloknir
Sahloknir, sık sık "Saklonir" ile karıştırılan bir ejderhadır. (Saklonir diye bir ejderha yoktur) Kyne Koruluğu'nda savaşıp öldürülen ejderhadır.
Mirmulnir
Mirmulnir, Akçay yakınlarındaki Batı Gözetleme Kulesi'ne dadandığı için öldürülen bir ejderhadır. Ayrıca Son Ejderdoğan'ın öldürdüğü ilk ejderhadır.
Nahagliiv, Viinturuth, Voslaarum, Vuljotnaak ve Vulthuryol hakkında bilgi bulunmamaktadır.
Ulfric Stormcloak, küçük bir çocukken Greybeards'lar tarafından High Hrothgar'da eğitilmek üzere seçilirler. On yıl gibi bir süre eğitilip ve yetenekleri geliştirildikten sonra tam bir Greybeard olacakken Büyük Savaş patlak verir. Ulfric, bu savaşta İmparatorluğun ona ihtiyacı olduğunu ve öğrendiği yetenekleriyle İmparatorluğa çok büyük faydası dokunacağını düşündü ve High Hrotgar'ı İmparatorluğa hizmet etmek için terketti. O ve Nord savaşçıları İmparatorluğun yanında sayısız savaşa katılmışlardır. Bu savaşlarda Ulfric sayısız Nord savaşçısını İmparatorluğu Kurtarmak adına feda etmiştir.
Hatta bu savaş esnasında Forsworn olarak bilinen yerli Bretonlarda Reach bölgesinin kontrolünü ele geçirip Markarth'ı İşgal etmişlerdir. Ulfric bu durum üzerine ordusuyla Reach bölgesini ve Markart'ı Forswornlardan kurtarmıştır ve tekrar Forsworn saldırılarına karşı bir miktar askerini Markarth'ta bırakmıştır. Fakat Dominion Markarth Jarl'ını Talos inacını yasaklaması konusunda tehdit etmesi üzerine, Markarth Jarl'ı Talos inancını yasaklar ve Ulfric'in onları koruması için bıraktığı askerlerini Markarth'tan kovar. Son olarak hem Dominion hemde İmparatorluk bu büyük savaşta çok büyük kayıplar verdikten sonra, Dominion' un lehine White-Gold Concordat anşlaşmasını yaparlar. Bu antlaşmanın Dominion'un lehinde olmasının nedeni İmparatorluğun merkez bölgesinin batı kısmının o sırada Dominion'un elinde bulunması ve İmperial City'i savaş esnasında bir defa işgal etmiş olmalarıdır (daha sonra toparlanan İmperial güçleri başkentlerini geri almayı başarmışlardır). Bu antlaşma ile Dominion'a İmparatorluk topraklarında büyük yetkiler verilmiştir. Örneğin; Dominion Talos'a tapmayı ve ibadet etmeyi yasaklamıştır, ve Talos'u 9 Kutsal Tanrı arasından çıkarmıştır. Bunun nedeni Talos'un İmparatorluğun Ruhu ve kurucusu olması, tüm Tamriel kıtasını tek çatı altında toplaması ve ardından diğer Tanrıların hepsinin isteiğiyle onuda aralarına alıp 9 Kutsal Tanrıyı oluşturmasıdır. Talos, neredeyse tüm İmparatorluk vatandaşlarının kendilerine model seçtiği ve sevdiği büyük kahraman tanrıydı. Altmer'lere göre insan ırkını perişan etmenin ilk adımı Talos inancını yasaklamaktan geçiyor olması, ve bir insanın bu başarıları yapabilmesini hazmedememeleridir. Böylelikle yeni Talos gibi kahramanlar insanlardan çıkamayacaktır.
Ulfric geri döndüğünde Windhelm'de büyük bir hüzün ve herkesin yasta oldugunu farkeder ve kısa süre sonra babasının savas sırasında öldüğünü öğrenir. Ardından Ulfric Windhelm'in Jarl'ı olur. Ulfric' e göre İmparatorluk White-Gold Concordat'ı kabul ederek tüm vatandaşlarına ihanet etmiştir ve Ulfric bu antlaşmayı tanımamıştır. İmparatorluğun kaybettiği sayısız insanın ardından bu antlaşmayı kabul etmesini ve İmparatorluğun ruhu olan Talos inancını reddetmesini hazmedememiştir. Ona göre artık uğrunda ölmeyi göze aldığı ve sayısız insanını kaybettiği İmparatorluk artık yoktu.
Ulfric bir müddet sonra, Skyrim'in High King'i olan Jarl Torygg' e Talos inancı yasağını kaldırmasını ve İmparatorlukla olan bağlarını koparmasını ister. Fakat Jarl Torygg bunu reddeder. Ulfric' e göre Jarl Torygg ve ona bağlı Jarllar hiçbir inancı, ahlaki değerleri olmayan, geneleklerine bağlı olmayan ve Nord ulusunuda kendileri gibi yapmaya çalışan bozulmuş İmparatorluğun adi kuklalarıdır. Torygg'in Ulfric'in önerilerini reddetmesi üzerine, Ulfric onu atalarının zamanında olduğu gibi adil düelloya davet eder. Bu düelloda Ulfric çok zorlanmadan High King Torygg'i yener. Bu düellodaki amacı hem İmparatorluğun hemde Torygg'in ne kadar güçsüz ve çaresiz olduklarını ve Torygg'in High King makamına ve Skyrim'e layık olmadığını Skyrim halkına göstermek istemesidir (birçok İmparatorluk yanlısı düello esnasında Ulfric'in T'huum kullandıgını ve bu yüzden düellonun geçersiz olduğunu, bu yüzden Ulfric'in katil oldugunu söylediklerini göreceksiniz.Ancak antik dönemlerde T'huum çok yaygındı ve düellolarlada da savaşçılar kullanıyorlardı, ayrıca Ulfric'in savaş deneyimlerini ve kahramanlıklarını gözönüne alırsak bu sadece Ulfric'i suçlamak için basit bir bahane olmaktan öteye geçmiyor).Öte yandan İmparatorluk Skyrim'i kaybetme endişesiyle duruma hemen el koyar, ve Ulfric ve Torygg'in düellosunu tanımaz. İmparatorluğa göre Jarl Ulfric, High King Torygg' e suikast düzenleyip onu öldürmüştür. Ulfric ve onu korumakla görevli birkaç komutanı Windhelm'e geri dönerlerken İmparatorluk birliklerinin pususuna düşerler. Oyunun başında ki sahnenin öncesi yani.
Eğer imparatorluğa katılırsanız savaş sonunda Miğferyeli yağmalanır ve Ulfric ölür. Eğer Fırtınapelerinlere katılırsanız savaş sonunda Issız Kent'deki yetkili kişiler hapse atılır ve şehir yağmalanır.
Karanlık kardeşliğe katılmanın ilk görevi olan bu görevi almak için hancılar ile konuşup dedikoduları dinleyebilir, gardiyanlarla konuşup Aventus Arentino adlı çocuğun bir ayin yaptığını öğreneceksiniz.
Aventus'un yanına gittiğinizde ondan görev alacaksınız. Aventus Miğferyelindedir. Size Vadikent'de ki yetimhanede bulunan, gaddar bir görevliyi öldürmenizi söyleyecektir.
Öldürdükten sonra çocuk ile konuşun, görev tamamlanacak.
Görevi yaptıktan bir süre sonra bir ulaktan mektup alacaksınız. Mektupta bir kaç satır yukarıda attığım resmi göreceksiniz. Bu resmi gördükten sonra bir handa veya dışarıda bir yerde bir kaç saat uyuyun, uyandığınızda farklı bir yer ile karşılaşacaksınız. Bu tarikatın lideri Astrid, suikast'i çaldığımızı söyleyecek ve arkamızda bulunan 3 kişiden birini öldürmemizi söyleyecek. Öldürdükten sonra artık bir Dark Brotherhood üyesisiniz. Size farklı farklı görevler verilecek, çeşitli maceralara atılacaksınız.
Hırsızlar Loncası
Loncaya katılmak için Vadikent marketinde Brynjolf isimli kişinin verdiği sinsilik ve yankesicilik gerektiren görevi yapmanız gerekiyor. Loncada çalıntı mallarınızı satabileceğiniz birini bulabilirsiniz. Ayrıca kilitleri de daha kolay açabileceksiniz. Sonunda bir Bülbül olabilecek ve günlük olarak kullanılabilecek üç güçten birine sahip olabilirsiniz.
Büyücüler Loncası, Kışhisar Koleji
Kışhisar'da bulunur. Koleje girmek için sizi karşılayan kişi büyü yapmanız gereken ufak bir testi geçmenizi istiyor. Ana görevin bir kısmında Ejderdoğan olduğunuz için içeriye kabul edilebilirsiniz. Bu loncaya katılmak oradaki tılsımlama ve simya tezgahını kullanmaktan tüm büyü kategorilerinin öğretmenlerinden eğitim almaya, büyü satın almaya kadar fayda sağlar. Ayrıca eşyalarınızı depolamak için güvenli bir odanız da var. Loncanın usta büyücüsü olmanızı sağlayacak olan uzun görev zincirini de tamamlayabilirsiniz.
Savaşçılar Loncası, Yoldaşlar
Akçay'da bulunur. Katılmak için Kodlak Akyele ile konuşmak gerekiyor. Tüm savaşçı kazanımlarınızı geliştirebileceğiniz eğitmenlere, takipçilere ve (çok güçlü olmasa da) benzersiz silahlar ve zırhlar yapabileceğiniz Semaocağı'na erişebilirsiniz. Yoldaşların görevleri sırasında isterseniz kurtadam olmayı seçebilirsiniz.
EVLENİLEBİLECEK KİŞİLER
Öncelikle "Amulet of Mara" adlı bir kolye takılı olmalı karakterinizde.
Bu madalyon çok düşük ihtimalle de olsa haritanın herhangi bir yerinde düşebiliyor ama öyle olsa dahi evlenmek için Maramal adlı karakterle konuşmanız gerekiyor. Bu amca Aşk Tanrıçası Mara nın bir takipçisi, kendisi Riften da çoğunlukla Temple of Mara adlı tapınakta bulunuyor, eğer öyle değilse muhtemelen içmeye hana (The Bee and Barb) gitmiştir. Bu han "Vadikent"'de bulunuyor. Bu amcayla konuşup " bana Mara yı anlat, bana sevmeyi anlat" derseniz size evlilik yolunu açan konuşmayı yapmış olursunuz.
Eğer başka bir yerde Amulet of Mara yı bulmadıysanız, bu amcadan 200 Altına onu da satın alabilirsiniz, maksat sermaye dönsün. Madalyonu taktıktan sonra, bazı NPC lerin (oyuncu olmayan karakter) hafif flörtöz konuşmaları duyabilirsiniz: "It's a nice day when you're around.", "I like you", "Saçın ne güzel" etc. Bu demektir ki göz kırpılıyor hemen muhabbete dalın, eğer iletişim yolu varsa diyalog seçenekleri artacaktır, bu sayede, "senden hoşlanıyorum, sen ne düşünüyosun" filan gibi karşınızdakini tavlayın. Sizden ufak bir görev yapmanızı isteyebilir, sonuçta karşılıklı güven filan onu istiyorsanız yapmanız lazım, ondan sonra muhabbet koyulaşacaktır.
Bundan sonra Riften, Temple of Mara daki Maramal amcaya geri dönün, ben evlenecek birini buldum deyin. 1 gün sonrasına tarih verecek size.
Evlenilebilecek kadın NPC'ler:
Aela the Huntress / Nord / Whiterun, Jorrvaskr
Aeri / Nord / Aeri's House, Anga's Mill
Anwen / Redguard / Temple of Dibella, Markarth
Avrusa Sarethi / Dark Elf / Sarethi Farm
Borgahk the Steel Heart / Orc / Mor Khazgur
Brelyna Maryon / Dark Elf / The College of Winterhold
Camilla Valerius / Imperial / Riverwood
Dravynea the Stoneweaver / Dark Elf / Kynesgrove
Ghorza gra-Bagol / Orc / Markarth
Gilfre / Imperial / Mixwater Mill
Grelka / Nord / Riften
Iona / Nord / Riften
Jenassa / Dark Elf / Drunken Huntman, Whiterun
Jordis the Sword-Maiden / Nord / Proudspire Manor, Solitude
Lydia / Nord / Dragonsreach
Mjoll the Lioness / Nord / Riften
Muiri / Breton / The Hag’s Cure, Markarth
Njada Stonearm / Nord / Whiterun, Jorrvaskr
Orla / Nord / The Temple of Dibella, Markarth
Ria / Imperial / Jorrvaskr, Whiterun
Senna / Imperial / Temple of Dibella, Markarth
Shahvee / Argonian / Windhelm in dışında
Sylgja / Nord / Shor’s Stone
Taarie / High Elf / Solitude
Temba Wide-Arm / Nord / Ivarstead
Uthgerd / Nord / Whiterun
Viola Giordano / Imperial / Windhelm
Ysolda / Nord / Dükkanların yakınında, Whiterun
Eğer kadın karakter iseniz erkekler ile de evlenebilirsiniz.
Ainethach / Breton / Karthwasten Hall, Karthwasten.
Angrenor Once-Honored / Nord / Windhelm, Candlehearth Hall
Argis the Bulwark / Nord / Markarth, Vlindrel Hall
Athis / Dark Elf / Whiterun, Jorrvaskr
Balimund / Nord / Riften, The Scorched Hammer
Belrand / Nord / Solitude, The Winking Skeever
Benor / Nord / Morthal
Calder / Nord / Windhelm
Cosnach / Breton / The Warrens, Markarth
Derkeethus / Argonian / Darkwater Pass
Erik the Slayer / Nord / Rorikstead, Frostfruit Inn
Farkas / Nord / Whiterun, Jorrvaskr
Filnjar / Nord / Shor’s Stone
Gat gro-Shargakh / Orc / Pavo’s House, Kolskeggr Mine
Ghorbash the Iron Hand / Orc / Dushnikh Yal
Marcurio / Imperial / Riften
Moth gro-Bagol / Orc / Understone Keep
Octieve San / Breton / Solitude
Omluag / Breton / The Warrens, Markarth
Onmund / Nord / The College of Winterhold
Pavo Attius / Imperial / Kolskeggr Mine
Perth / Breton / Soljund’s Sinkhole
Quintus Navale / Imperial / Windhelm, White Phial Services
Revyn Sadri / Dark Elf / Windhelm, Sadri’s Used Wares
Roggi Knot-Beard / Nord / Kynesgrove, Steamscorch Mine
Romlyn Dreth / Dark Elf / Riften
Scouts-Many-Marshes / Argonian / Windhelm, Argonian Assemblage
Sondas Drenim / Dark Elf / Goldenrock Mine, Darkwater Crossing
Sorex Vinius / Imperial / Solitude
Stenvar / Nord / Windhelm
Torvar / Nord / Whiterun, Jorrvaskr
Vilkas / Nord / Whiterun, Jorrvaskr
Vorstag / Nord / Markarth
Wilhelm / Nord / Ivarstead
Ad / ırkı / bulunduğu yer
EV SATIN ALABİLDİĞİNİZ ŞEHİRLER
Bazı şehirlerden ev alınabiliyor. Bu evlerde eşiniz ve çocuğunuz ile yaşayabilirsiniz. Şimdi ev maliyetlerine bir bakalım.
Whiterun - Breezehome
Ücret: 5.000 altın
Geliştirme: 1.800 altın
Kimden: Brill ya da Proventus Avenicci.
Nasıl: Bleak Falls Barrow görevini bitirmelisiniz.
Ev görevlisi: Lydia
Saklama alanı: 18
Riften - Honeyside
Ücret: 5.000 - 8.000 altın
Geliştirme: 4.300 altın
Kimden: Anuriel ya da Hemming Black-Briar
Nasıl: Jarl'dan görevler alıp yaparak.
Ev görevlisi: Iona
Saklama alanı: 12
Markarth - Vlindrel Hall
Ücret: 8.000 altın
Geliştirme: 4.200 altın
Kimden: Raerek ya da Reburrus Quintilius
Nasıl: Jarl ve tebaasının görevlerini yaparak.
Ev görevlisi: Argis
Saklama alanı: 28
Windhelm - Hjerim
Ücret: 8.000 - 12.000 altın
Geliştirme: 9.000 altın
Kimden: Jorleif
Nasıl: Stormcloak Faction için olan görevleri yapmanız gerekiyor.
Ev görevlisi: Calder
Saklama alanı: 29
Solitude - Proudspire Manor
Ücret: 25.000 altın
Geliştirme: 11.000 altın
Kim: Falk Firebeard
Nasıl: Solitude Jarl ı olan ablanın verdiği görevi yaparak.
Ev görevlisi: Jordis the Sword-Maiden
Saklama alanı: 15
Eve eşya almak isterseniz size evi satan kişi ile konuşmanız gerekir.
Peki HearthFire (ev yapma ve evlatlık edinme) DLC'si ne işe yarıyor?
Daha güzel evler yapmanıza yarıyor. Bu DLC ile şehirlerden arsa alabilirsiniz, o arsalara da kendiniz ev yapabilirsiniz.
Ev yapıyoruz derken gözümüze kestirdiğimiz her yere ev yapamıyoruz. Sadece Dawnstar, Morthal ve Falkreath şehirlerinin bulunduğu eyaletlerdeki boş arazilere yapabiliyoruz bu da demek oluyor ki sadece 3 ev inşa etme hakkımız var. Bu üç şehirden birini seçtikten sonra Jarl ile konuşun ve boş araziyi sorun. Size 5.000 altına satacak. Ve Misc. görevlerimizde işaretlenecek aldığımız arazi. Buraya gidiyoruz ve ilk önce Drafting Table'dan evimizi seçiyoruz. Ardından Carpenter's Workbench'e geçiş yapıyoruz. İhtiyacımız olan her şey sandıkta mevcut. Ama evinize eklentiler yapmak isterseniz lazım olan malzemeleri siz temin ediyorsunuz ki Clay ve Stone Quarry' ler arsanın kenarlarında oluyor. Buralardan pickaxe yardımıyla madeni çıkarabilirsiniz. Ama biz uyanıklık edip önce Elemental Fury shoutunu açıyoruz, sonrasında pickaxe'ı elimize alıp bodozlama girişiyoruz madene. Böylelikle hızlıca elde ediyoruz gereksinimlerimizi. Yazıyı fazla uzatmadan bir evin nasıl yapılış hikayesini gösteren resim galerisine göz atın. İhtiyacınız olacak olan Sawn Log'ları Skyrim'e dağılmış olan Mill'lerden temin edebilirsiniz. Buralara gidip değirmenin sahibiyle konuştuğunuzda 200 altına karşılık 20 sawn log satın alabiliyorsunuz. Aşağıdaki resimlerde evin yapılışını gösterdim. Bu şekilde ev tamamlanıyor. Fakat içerisi boş. Bunun için eve girmeniz ve her odada bulunan Workbench'e giderek odaları döşemeniz lazım. Neleri koyup koymayacağınız size kalmış.
SKYRİM MOD KURMA
Oyun zaten görevleri ve atmosferi ile bizi içinde saatlerce tutabilecekken birde modlama çıkınca oyunda daha uzun zamanlar geçirebiliyorsunuz.
11 videoluk bu listeyi baştan sona izlerseniz mod kurmakta usta olursunuz.
Rehberim burada sona eriyor, okuyan kişilere teşekkür ederim. Daha fazlası yakında eklenecektir. Takipte kalın...
Rehberde bazı yerler farklı sitelerden bakılarak yazılmıştır, bazı yerler kopyalanmıştır. Bilginize.
Selamlar dostlar, bugünkü rehberim daha önceden tanıdığınız Yeni Oynayacaklar serisine ait olacaktır. Bugünkü rehberde The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition'dan bahsedeceğiz.
Lafı uzatmayı pek sevmem, hadi başlayalım.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM SPECİAL EDİTİON NEDİR?
Skyrim 2011'in kasım ayında piyasaya sürülen Açık dünya, Aksiyon ve RPG türlerini konu alan bir oyundur.
2011 yılında çıkan Skyrim normal skyrim'dir. Special Edition, normal Skyrim'e göre daha farklı grafiklidir, daha rahat mod kurulabilir ve 3 DLC ile gelmektedir. Special Edition 2016 Ekim de çıkmıştır.
Oyunun ne olduğunu anladık, şimdi fiyat ve sistem gereksinimlerine bakalım.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM SPECİAL EDİTİON FİYAT VE SİSTEM GEREKSİNİMLERİ
Special Edition'un fiyatı şu an indirim olduğu için 46 TL'dir. Alıntıyı görüntüle
Cidden kötü sistemlerin kaldırmayacağı bir oyundur ayrıca. Fakat sistemim yetersiz, Skyrim'i asla oynayamayacağım diye üzülmeyin çünkü normal Skyrim daha az sistem istiyor. Alıntıyı görüntüle
Sistem gereksinimleri ve fiyatını da hallettik. Şimdi ise ana hikayeye değinelim.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM SPECIAL EDİTİON ANA HİKAYESİ
Skyrim'in ana konusu karakterin, ejderha tanrısı olarak bilinen ve kehanetlerde dünyayı yok edeceği söylenen Alduin isimli bir ejderi öldürme çabalarını konu alır. Oblivion'dan iki yüz yıl sonra meydana gelen olaylar, Nirn gezegeninin Tamriel kıtası üzerinde bulunan kurgusal ülke Skyrim'de geçer.
Kısaca hikayesi böyle, fakat daha fazla ayrıntı isterseniz:
Oyunun başında gözümüzü bir at arabasında açıyoruz. Yanımızda bir kaç insan daha var. İmparatorluk askerleri bizi yakalamış ve Helgen Kalesine doğru idam etmek için götürüyorlar. Kaleye geldiğinizde ırkınızı, cinsiyetinizi yani kısaca karakterinizi oluşturduktan sonra idam sırası bize geliyor. Cellatın baltası tam boynumuza düşecekken tepeden bir ejderha beliriyor. Bu ejderha Alduin. Helgen kalesini yakıp yıkıyor, ve bizde bu kargaşada Helgen Kalesinden kaçıyoruz.
Kısaca oyunun başı böyle.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM DAWNGUARD DLC HİKAYESİ
Dawnguard Vampirleri avlayan bir gruptur. Dawnguard grubunun yanına gitmek için şu sözü duymanız lazım:
"Dawnguard'ı yeniden topladıklarını duydum, ben de katılmayı düşünebilirim." bu sözü bir muhafızdan duyduğunuzda Dawnguard görevini alacaksınız. Dawnguard kalesine gittiğinizde size bir mağaraya gitmenizi söyleyecekler. Mağaranın sonunda ufak bir bulmaca ile karşılaşacaksınız, bunu çözdükten sonra bir tabut açılıyor ve tabutun içinden bir kadın çıkıyor. Kadın bizi evi olan Volkihar kalesine götürmemizi söylüyor. Biz de onu kaleye götürüyoruz. Kalenin içinde bir sürü vampir var. Kadın babasının yanına gidiyor. Babası, vampirlerin lordu. Bu vampir lordu bize kızını kurtardığımız için teşekkür ediyor ve bize bir şey armağan etmek istediğini söylüyor. Eğer armağanı kabul ederseniz sizi vampire dönüştürecek ve bundan böyle siz de vampir olup vampirler için savaşacaksınız. Eğer kabul etmezseniz Lord sinirlenip sizi kalesinden kovacak, böylece dawnguard ile vampirlere karşı savaşabileceksiniz.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM DRAGONBORN DLC HİKAYESİ
Dragonborn DLC'sinin hikayesi bir gün size üç tane Cultist'in saldırmasıyla başlar. Oyunun hikayesi gereği bu Cultistlerin kim tarafından gönderildiğini öğrenmek için Cultistlerden aldığınız bir mektubu okursunuz ve yeni bir görev alırsınız. Bu görev sizi Miğferyeli açıklarındaki Solstheim adlı bir adaya yönlendirir. Solstheim adasında bir grup görevi yapıyorsunuz ve sizin gibi Ejderdoğan olan Miraak adlı bir diktatörün yönetimine son vermek için bir maceraya atılıyorsunuz.
THE ELDER SCROLLS V: SKYRİM HEARTHFİRE DLC
Bu DLC'de bir hikaye yoktur çünkü bu DLC ev yapmanıza yarayan ve çocuk evlat edinmenize yarayan bir DLC.
Skyrim'in ana hikayesi bitse de yan görevleri çok fazladır, bazıları hiç bitmez. 250'ye yakın yan görev vardır bu oyunda. Bitmeyen görevler bir süre sonra tekrara saracaktır.
Alıntıyı görüntüle
Bu Skyrim'de ki bütün keşfedilmiş yerler. Kamp, kale, şehir, Cüce tapınakları, kasabalar, yetenek seçebildiğiniz taşlar, gemiler, dev ve ejderha mekanları gibi gösteriyor.
BÜTÜN EŞYALARDAN 1 ADET BULUNDURAN YER: coc qasmoke
coc qasmoke adlı bu yer bu haritada bulunmuyor. Kod ile gidiyorsunuz.
Bu yerin içinde bir kaç tane sandık var, oyunda alabileceğiniz, yapabileceğiniz, sıradan küçük bir eşyadan tutun oyunda ki en değerli, en nadir eşyaya kadar her şeyi barındıran sandıklardır. Sandıklarında oyunda etkileşime geçip craft yapmanıza yarayan bütün masalar var. Demirci tezgahından tutun tılsım tezgahına kadar her şey var. Bu masaların hepsine değineceğim. Demirci Ocağı Çeşitli zırhları ve silahları yapmanıza yarayan bir masadır. Bileme Tezgahı Silahlarınızı daha güçlü yapmanıza yarar. Simya Masası Çeşitli malzemeler ile iksir yapmanıza yarar. Bu malzemeler doğada bitki olarak da bulunabilir, yaratıklardan düşedebilir. Bir malzemeden açabileceğiniz toplamda 4 etki vardır. Malzemeyi her yiyişinizde farklı etkileri keşfedersiniz. Tılsım Tezgahı Ruh cevherleri ile silahlarınıza büyü basmanıza yarar. Eğer tılsımlı bir eşya bulursanız bunu imha ederek basılabilir bir tılsım elde etmiş olursunuz. Döküm Tezgahı Adını şu an tam hatırlayamadım fakat görünüşünden ne olduğunu çıkarabilirsiniz. Oyunda kazabildiğiniz cevherleri külçeye dönüştürmeye yarar. Bu külçeler ile de silah ve zırh yapılabiliyor zaten.
Oyunda ki tüm cevherler:
Deri Tezgahı Oyunda hayvanlardan bulduğunuz postları deriye dönüştürür. Deri ile oyunda bir çok işe yarayan deri şerit yapılabilir.
Şu anlık maalesef hatırlayabildiğim tezgahlar bu kadar. Daha fazlası yakında eklenecektir...
BÜYÜLER
Büyüler Skyrim'de ikiye ayrılır:
1) Tomar ve Kitaplar ile elde edilen büyüler
2) Özel taşlardan elde edilen büyüler (nidalar)
1) numara basit. Oyunda bulduğunuz tomarlar ve kitaplar ile büyüleri keşfetmiş olursunuz ve yaparsınız.
2) numara asıl olayımız. Bunlar el ile yapılmaz, bir kitaptan, tomardan çıkmaz. Ejderhaların mekanlarında özel taşlar vardır. O taşların üstünde yazılar yazar. Bu taşlar bazen bazı mağaralarda da bulunabilir. Yakınına gittiğinizde etrafınızda pembe-sarı karışımı ışıklar belirir. Bu, nidanın kilidini açmanıza yarar. Nidayı kullanılabilir hale getirmeniz için Ejderha ruhu gerekmektedir. Ejderha ruhu, ejderha ölünce otomatik olarak oyuncuya verilir.
YETENEK AĞACI
Savaşçı, Hırsız ve Büyücü olmak üzere 3 tane bölüm vardır ve hepsi kendi içinde farklı yeteneklere dağılır. Bir yetenekte 100. seviyeye ulaşırsanız efsanevi yapabilirsiniz, efsanevi yapmak onu 15. seviyeye düşürse de daha etkili kılar. Enchanting – Tılsımlama (Silahlara ve zırhlara büyü basmaya etki eder) Smithing – Demircilik (Demirci Ocağı ve bileme tezgahında ki yapabileceklerinizi etkiler) Heavyarmor – Ağır Zırh (Ağır zırhlar ile ilgilidir) Lightarmor – Hafif Zırh (Hafif zırhlar ile ilgilidir) Twohanded – Çift Elli (Çift elli silahlar ile ilgilidir) Onehanded – Tek Elli (Tek elli silahlar ile ilgilidir) Block – Engelleme (Kalkan veya normal silahlar ile yaptığınız bloklama ile ilgilidir) Marksman – Okçuluk (Yay becerileriniz ile ilgilidir) Speechcraft – Hitabet (İnsanlar ile daha etkili anlaşma yapmanızı etkiler) Sneak – Sinsilik (Gizlenme modunda iken fark edilme olasılığınızı etkiler) Lockpicking – Kilit Açma (Maymuncuk ile açabileceğiniz kilitlerde ne kadar zorlanabileceğinizi etkiler) Pickpocket – Yan Kesicilik (Daha iyi, daha gizli yan kesicilik yapmanıza yarar) Alchemy – Simya (İksir yapma becerilerinizi etkiler, iksir yaptıkça simya seviyesi artar) Illusion – Yansılama Destruction – Yıkım Alteration – Başkalaşım Restoration – Yenilenme Conjuration – Çağrı
Son 5 büyü ise yapabileceğiniz büyüler ile ilgilidir.
IRKLAR VE ONLARA ÖZEL AVANTAJLARI
Altmer: +50 Efsun
Argonian: 50% Hastalık Direnci, Sualtında Nefes Alma
OYUNDA Kİ EJDERHALAR
Oyunda 10 tane özel adlı ejderha vardır. Bunların 5 tanesi hakkında bilgi yoktur, diğer 5 tanesi ana görevlerde karşımıza çıkabilecek ejderhalardır.
Alduin
Alduin, Ejderha Tanrısı ve Cihanyiyen (Worldeater) olarak bilinen, Ejderhaların hükümranlığı zamanında kral olan ejderhadır.
Paarthurnax
Paarthurnax, zamanında Ejder Hükümranlığında Alduin'in dehşet saçan bir generali olarak görev yapmıştır. Zamanında yaptığı katliamlar yüzünden Ejderdoğan tarafından öldürülene kadar Kırsakalların lideri olmuştur.
Odahviing
Oyunun hikayesinden dolayı Akçay'daki Ejderkonak'a çağrılan ve Alduin'in yerini söylemesi için kandırılan ejderhadır. Kırmızı renktedir ve O-Dah-Viing nidası ile çağrılmıştır.
Sahloknir
Sahloknir, sık sık "Saklonir" ile karıştırılan bir ejderhadır. (Saklonir diye bir ejderha yoktur) Kyne Koruluğu'nda savaşıp öldürülen ejderhadır.
Mirmulnir
Mirmulnir, Akçay yakınlarındaki Batı Gözetleme Kulesi'ne dadandığı için öldürülen bir ejderhadır. Ayrıca Son Ejderdoğan'ın öldürdüğü ilk ejderhadır.
Nahagliiv, Viinturuth, Voslaarum, Vuljotnaak ve Vulthuryol hakkında bilgi bulunmamaktadır.
Ulfric Stormcloak, küçük bir çocukken Greybeards'lar tarafından High Hrothgar'da eğitilmek üzere seçilirler. On yıl gibi bir süre eğitilip ve yetenekleri geliştirildikten sonra tam bir Greybeard olacakken Büyük Savaş patlak verir. Ulfric, bu savaşta İmparatorluğun ona ihtiyacı olduğunu ve öğrendiği yetenekleriyle İmparatorluğa çok büyük faydası dokunacağını düşündü ve High Hrotgar'ı İmparatorluğa hizmet etmek için terketti. O ve Nord savaşçıları İmparatorluğun yanında sayısız savaşa katılmışlardır. Bu savaşlarda Ulfric sayısız Nord savaşçısını İmparatorluğu Kurtarmak adına feda etmiştir.
Hatta bu savaş esnasında Forsworn olarak bilinen yerli Bretonlarda Reach bölgesinin kontrolünü ele geçirip Markarth'ı İşgal etmişlerdir. Ulfric bu durum üzerine ordusuyla Reach bölgesini ve Markart'ı Forswornlardan kurtarmıştır ve tekrar Forsworn saldırılarına karşı bir miktar askerini Markarth'ta bırakmıştır. Fakat Dominion Markarth Jarl'ını Talos inacını yasaklaması konusunda tehdit etmesi üzerine, Markarth Jarl'ı Talos inancını yasaklar ve Ulfric'in onları koruması için bıraktığı askerlerini Markarth'tan kovar. Son olarak hem Dominion hemde İmparatorluk bu büyük savaşta çok büyük kayıplar verdikten sonra, Dominion' un lehine White-Gold Concordat anşlaşmasını yaparlar. Bu antlaşmanın Dominion'un lehinde olmasının nedeni İmparatorluğun merkez bölgesinin batı kısmının o sırada Dominion'un elinde bulunması ve İmperial City'i savaş esnasında bir defa işgal etmiş olmalarıdır (daha sonra toparlanan İmperial güçleri başkentlerini geri almayı başarmışlardır). Bu antlaşma ile Dominion'a İmparatorluk topraklarında büyük yetkiler verilmiştir. Örneğin; Dominion Talos'a tapmayı ve ibadet etmeyi yasaklamıştır, ve Talos'u 9 Kutsal Tanrı arasından çıkarmıştır. Bunun nedeni Talos'un İmparatorluğun Ruhu ve kurucusu olması, tüm Tamriel kıtasını tek çatı altında toplaması ve ardından diğer Tanrıların hepsinin isteiğiyle onuda aralarına alıp 9 Kutsal Tanrıyı oluşturmasıdır. Talos, neredeyse tüm İmparatorluk vatandaşlarının kendilerine model seçtiği ve sevdiği büyük kahraman tanrıydı. Altmer'lere göre insan ırkını perişan etmenin ilk adımı Talos inancını yasaklamaktan geçiyor olması, ve bir insanın bu başarıları yapabilmesini hazmedememeleridir. Böylelikle yeni Talos gibi kahramanlar insanlardan çıkamayacaktır.
Ulfric geri döndüğünde Windhelm'de büyük bir hüzün ve herkesin yasta oldugunu farkeder ve kısa süre sonra babasının savas sırasında öldüğünü öğrenir. Ardından Ulfric Windhelm'in Jarl'ı olur. Ulfric' e göre İmparatorluk White-Gold Concordat'ı kabul ederek tüm vatandaşlarına ihanet etmiştir ve Ulfric bu antlaşmayı tanımamıştır. İmparatorluğun kaybettiği sayısız insanın ardından bu antlaşmayı kabul etmesini ve İmparatorluğun ruhu olan Talos inancını reddetmesini hazmedememiştir. Ona göre artık uğrunda ölmeyi göze aldığı ve sayısız insanını kaybettiği İmparatorluk artık yoktu.
Ulfric bir müddet sonra, Skyrim'in High King'i olan Jarl Torygg' e Talos inancı yasağını kaldırmasını ve İmparatorlukla olan bağlarını koparmasını ister. Fakat Jarl Torygg bunu reddeder. Ulfric' e göre Jarl Torygg ve ona bağlı Jarllar hiçbir inancı, ahlaki değerleri olmayan, geneleklerine bağlı olmayan ve Nord ulusunuda kendileri gibi yapmaya çalışan bozulmuş İmparatorluğun adi kuklalarıdır. Torygg'in Ulfric'in önerilerini reddetmesi üzerine, Ulfric onu atalarının zamanında olduğu gibi adil düelloya davet eder. Bu düelloda Ulfric çok zorlanmadan High King Torygg'i yener. Bu düellodaki amacı hem İmparatorluğun hemde Torygg'in ne kadar güçsüz ve çaresiz olduklarını ve Torygg'in High King makamına ve Skyrim'e layık olmadığını Skyrim halkına göstermek istemesidir (birçok İmparatorluk yanlısı düello esnasında Ulfric'in T'huum kullandıgını ve bu yüzden düellonun geçersiz olduğunu, bu yüzden Ulfric'in katil oldugunu söylediklerini göreceksiniz.Ancak antik dönemlerde T'huum çok yaygındı ve düellolarlada da savaşçılar kullanıyorlardı, ayrıca Ulfric'in savaş deneyimlerini ve kahramanlıklarını gözönüne alırsak bu sadece Ulfric'i suçlamak için basit bir bahane olmaktan öteye geçmiyor).Öte yandan İmparatorluk Skyrim'i kaybetme endişesiyle duruma hemen el koyar, ve Ulfric ve Torygg'in düellosunu tanımaz. İmparatorluğa göre Jarl Ulfric, High King Torygg' e suikast düzenleyip onu öldürmüştür. Ulfric ve onu korumakla görevli birkaç komutanı Windhelm'e geri dönerlerken İmparatorluk birliklerinin pususuna düşerler. Oyunun başında ki sahnenin öncesi yani.
Eğer imparatorluğa katılırsanız savaş sonunda Miğferyeli yağmalanır ve Ulfric ölür. Eğer Fırtınapelerinlere katılırsanız savaş sonunda Issız Kent'deki yetkili kişiler hapse atılır ve şehir yağmalanır.
Karanlık kardeşliğe katılmanın ilk görevi olan bu görevi almak için hancılar ile konuşup dedikoduları dinleyebilir, gardiyanlarla konuşup Aventus Arentino adlı çocuğun bir ayin yaptığını öğreneceksiniz.
Aventus'un yanına gittiğinizde ondan görev alacaksınız. Aventus Miğferyelindedir. Size Vadikent'de ki yetimhanede bulunan, gaddar bir görevliyi öldürmenizi söyleyecektir.
Öldürdükten sonra çocuk ile konuşun, görev tamamlanacak.
Görevi yaptıktan bir süre sonra bir ulaktan mektup alacaksınız. Mektupta bir kaç satır yukarıda attığım resmi göreceksiniz. Bu resmi gördükten sonra bir handa veya dışarıda bir yerde bir kaç saat uyuyun, uyandığınızda farklı bir yer ile karşılaşacaksınız. Bu tarikatın lideri Astrid, suikast'i çaldığımızı söyleyecek ve arkamızda bulunan 3 kişiden birini öldürmemizi söyleyecek. Öldürdükten sonra artık bir Dark Brotherhood üyesisiniz. Size farklı farklı görevler verilecek, çeşitli maceralara atılacaksınız.
Hırsızlar Loncası
Loncaya katılmak için Vadikent marketinde Brynjolf isimli kişinin verdiği sinsilik ve yankesicilik gerektiren görevi yapmanız gerekiyor. Loncada çalıntı mallarınızı satabileceğiniz birini bulabilirsiniz. Ayrıca kilitleri de daha kolay açabileceksiniz. Sonunda bir Bülbül olabilecek ve günlük olarak kullanılabilecek üç güçten birine sahip olabilirsiniz.
Büyücüler Loncası, Kışhisar Koleji
Kışhisar'da bulunur. Koleje girmek için sizi karşılayan kişi büyü yapmanız gereken ufak bir testi geçmenizi istiyor. Ana görevin bir kısmında Ejderdoğan olduğunuz için içeriye kabul edilebilirsiniz. Bu loncaya katılmak oradaki tılsımlama ve simya tezgahını kullanmaktan tüm büyü kategorilerinin öğretmenlerinden eğitim almaya, büyü satın almaya kadar fayda sağlar. Ayrıca eşyalarınızı depolamak için güvenli bir odanız da var. Loncanın usta büyücüsü olmanızı sağlayacak olan uzun görev zincirini de tamamlayabilirsiniz.
Savaşçılar Loncası, Yoldaşlar
Akçay'da bulunur. Katılmak için Kodlak Akyele ile konuşmak gerekiyor. Tüm savaşçı kazanımlarınızı geliştirebileceğiniz eğitmenlere, takipçilere ve (çok güçlü olmasa da) benzersiz silahlar ve zırhlar yapabileceğiniz Semaocağı'na erişebilirsiniz. Yoldaşların görevleri sırasında isterseniz kurtadam olmayı seçebilirsiniz.
EVLENİLEBİLECEK KİŞİLER
Öncelikle "Amulet of Mara" adlı bir kolye takılı olmalı karakterinizde.
Bu madalyon çok düşük ihtimalle de olsa haritanın herhangi bir yerinde düşebiliyor ama öyle olsa dahi evlenmek için Maramal adlı karakterle konuşmanız gerekiyor. Bu amca Aşk Tanrıçası Mara nın bir takipçisi, kendisi Riften da çoğunlukla Temple of Mara adlı tapınakta bulunuyor, eğer öyle değilse muhtemelen içmeye hana (The Bee and Barb) gitmiştir. Bu han "Vadikent"'de bulunuyor. Bu amcayla konuşup " bana Mara yı anlat, bana sevmeyi anlat" derseniz size evlilik yolunu açan konuşmayı yapmış olursunuz.
Eğer başka bir yerde Amulet of Mara yı bulmadıysanız, bu amcadan 200 Altına onu da satın alabilirsiniz, maksat sermaye dönsün. Madalyonu taktıktan sonra, bazı NPC lerin (oyuncu olmayan karakter) hafif flörtöz konuşmaları duyabilirsiniz: "It's a nice day when you're around.", "I like you", "Saçın ne güzel" etc. Bu demektir ki göz kırpılıyor hemen muhabbete dalın, eğer iletişim yolu varsa diyalog seçenekleri artacaktır, bu sayede, "senden hoşlanıyorum, sen ne düşünüyosun" filan gibi karşınızdakini tavlayın. Sizden ufak bir görev yapmanızı isteyebilir, sonuçta karşılıklı güven filan onu istiyorsanız yapmanız lazım, ondan sonra muhabbet koyulaşacaktır.
Bundan sonra Riften, Temple of Mara daki Maramal amcaya geri dönün, ben evlenecek birini buldum deyin. 1 gün sonrasına tarih verecek size.
Evlenilebilecek kadın NPC'ler:
Aela the Huntress / Nord / Whiterun, Jorrvaskr
Aeri / Nord / Aeri's House, Anga's Mill
Anwen / Redguard / Temple of Dibella, Markarth
Avrusa Sarethi / Dark Elf / Sarethi Farm
Borgahk the Steel Heart / Orc / Mor Khazgur
Brelyna Maryon / Dark Elf / The College of Winterhold
Camilla Valerius / Imperial / Riverwood
Dravynea the Stoneweaver / Dark Elf / Kynesgrove
Ghorza gra-Bagol / Orc / Markarth
Gilfre / Imperial / Mixwater Mill
Grelka / Nord / Riften
Iona / Nord / Riften
Jenassa / Dark Elf / Drunken Huntman, Whiterun
Jordis the Sword-Maiden / Nord / Proudspire Manor, Solitude
Lydia / Nord / Dragonsreach
Mjoll the Lioness / Nord / Riften
Muiri / Breton / The Hag’s Cure, Markarth
Njada Stonearm / Nord / Whiterun, Jorrvaskr
Orla / Nord / The Temple of Dibella, Markarth
Ria / Imperial / Jorrvaskr, Whiterun
Senna / Imperial / Temple of Dibella, Markarth
Shahvee / Argonian / Windhelm in dışında
Sylgja / Nord / Shor’s Stone
Taarie / High Elf / Solitude
Temba Wide-Arm / Nord / Ivarstead
Uthgerd / Nord / Whiterun
Viola Giordano / Imperial / Windhelm
Ysolda / Nord / Dükkanların yakınında, Whiterun
Eğer kadın karakter iseniz erkekler ile de evlenebilirsiniz.
Ainethach / Breton / Karthwasten Hall, Karthwasten.
Angrenor Once-Honored / Nord / Windhelm, Candlehearth Hall
Argis the Bulwark / Nord / Markarth, Vlindrel Hall
Athis / Dark Elf / Whiterun, Jorrvaskr
Balimund / Nord / Riften, The Scorched Hammer
Belrand / Nord / Solitude, The Winking Skeever
Benor / Nord / Morthal
Calder / Nord / Windhelm
Cosnach / Breton / The Warrens, Markarth
Derkeethus / Argonian / Darkwater Pass
Erik the Slayer / Nord / Rorikstead, Frostfruit Inn
Farkas / Nord / Whiterun, Jorrvaskr
Filnjar / Nord / Shor’s Stone
Gat gro-Shargakh / Orc / Pavo’s House, Kolskeggr Mine
Ghorbash the Iron Hand / Orc / Dushnikh Yal
Marcurio / Imperial / Riften
Moth gro-Bagol / Orc / Understone Keep
Octieve San / Breton / Solitude
Omluag / Breton / The Warrens, Markarth
Onmund / Nord / The College of Winterhold
Pavo Attius / Imperial / Kolskeggr Mine
Perth / Breton / Soljund’s Sinkhole
Quintus Navale / Imperial / Windhelm, White Phial Services
Revyn Sadri / Dark Elf / Windhelm, Sadri’s Used Wares
Roggi Knot-Beard / Nord / Kynesgrove, Steamscorch Mine
Romlyn Dreth / Dark Elf / Riften
Scouts-Many-Marshes / Argonian / Windhelm, Argonian Assemblage
Sondas Drenim / Dark Elf / Goldenrock Mine, Darkwater Crossing
Sorex Vinius / Imperial / Solitude
Stenvar / Nord / Windhelm
Torvar / Nord / Whiterun, Jorrvaskr
Vilkas / Nord / Whiterun, Jorrvaskr
Vorstag / Nord / Markarth
Wilhelm / Nord / Ivarstead
Ad / ırkı / bulunduğu yer
EV SATIN ALABİLDİĞİNİZ ŞEHİRLER
Bazı şehirlerden ev alınabiliyor. Bu evlerde eşiniz ve çocuğunuz ile yaşayabilirsiniz. Şimdi ev maliyetlerine bir bakalım.
Whiterun - Breezehome
Ücret: 5.000 altın
Geliştirme: 1.800 altın
Kimden: Brill ya da Proventus Avenicci.
Nasıl: Bleak Falls Barrow görevini bitirmelisiniz.
Ev görevlisi: Lydia
Saklama alanı: 18
Riften - Honeyside
Ücret: 5.000 - 8.000 altın
Geliştirme: 4.300 altın
Kimden: Anuriel ya da Hemming Black-Briar
Nasıl: Jarl'dan görevler alıp yaparak.
Ev görevlisi: Iona
Saklama alanı: 12
Markarth - Vlindrel Hall
Ücret: 8.000 altın
Geliştirme: 4.200 altın
Kimden: Raerek ya da Reburrus Quintilius
Nasıl: Jarl ve tebaasının görevlerini yaparak.
Ev görevlisi: Argis
Saklama alanı: 28
Windhelm - Hjerim
Ücret: 8.000 - 12.000 altın
Geliştirme: 9.000 altın
Kimden: Jorleif
Nasıl: Stormcloak Faction için olan görevleri yapmanız gerekiyor.
Ev görevlisi: Calder
Saklama alanı: 29
Solitude - Proudspire Manor
Ücret: 25.000 altın
Geliştirme: 11.000 altın
Kim: Falk Firebeard
Nasıl: Solitude Jarl ı olan ablanın verdiği görevi yaparak.
Ev görevlisi: Jordis the Sword-Maiden
Saklama alanı: 15
Eve eşya almak isterseniz size evi satan kişi ile konuşmanız gerekir.
Peki HearthFire (ev yapma ve evlatlık edinme) DLC'si ne işe yarıyor?
Daha güzel evler yapmanıza yarıyor. Bu DLC ile şehirlerden arsa alabilirsiniz, o arsalara da kendiniz ev yapabilirsiniz.
Ev yapıyoruz derken gözümüze kestirdiğimiz her yere ev yapamıyoruz. Sadece Dawnstar, Morthal ve Falkreath şehirlerinin bulunduğu eyaletlerdeki boş arazilere yapabiliyoruz bu da demek oluyor ki sadece 3 ev inşa etme hakkımız var. Bu üç şehirden birini seçtikten sonra Jarl ile konuşun ve boş araziyi sorun. Size 5.000 altına satacak. Ve Misc. görevlerimizde işaretlenecek aldığımız arazi. Buraya gidiyoruz ve ilk önce Drafting Table'dan evimizi seçiyoruz. Ardından Carpenter's Workbench'e geçiş yapıyoruz. İhtiyacımız olan her şey sandıkta mevcut. Ama evinize eklentiler yapmak isterseniz lazım olan malzemeleri siz temin ediyorsunuz ki Clay ve Stone Quarry' ler arsanın kenarlarında oluyor. Buralardan pickaxe yardımıyla madeni çıkarabilirsiniz. Ama biz uyanıklık edip önce Elemental Fury shoutunu açıyoruz, sonrasında pickaxe'ı elimize alıp bodozlama girişiyoruz madene. Böylelikle hızlıca elde ediyoruz gereksinimlerimizi. Yazıyı fazla uzatmadan bir evin nasıl yapılış hikayesini gösteren resim galerisine göz atın. İhtiyacınız olacak olan Sawn Log'ları Skyrim'e dağılmış olan Mill'lerden temin edebilirsiniz. Buralara gidip değirmenin sahibiyle konuştuğunuzda 200 altına karşılık 20 sawn log satın alabiliyorsunuz. Aşağıdaki resimlerde evin yapılışını gösterdim. Bu şekilde ev tamamlanıyor. Fakat içerisi boş. Bunun için eve girmeniz ve her odada bulunan Workbench'e giderek odaları döşemeniz lazım. Neleri koyup koymayacağınız size kalmış.
SKYRİM MOD KURMA
Oyun zaten görevleri ve atmosferi ile bizi içinde saatlerce tutabilecekken birde modlama çıkınca oyunda daha uzun zamanlar geçirebiliyorsunuz.
11 videoluk bu listeyi baştan sona izlerseniz mod kurmakta usta olursunuz.
Rehberim burada sona eriyor, okuyan kişilere teşekkür ederim. Daha fazlası yakında eklenecektir. Takipte kalın...
Rehberde bazı yerler farklı sitelerden bakılarak yazılmıştır, bazı yerler kopyalanmıştır. Bilginize.