Giriş Seviyesi Direct Drive Direksiyon Önerisi (Bütçe 20-25k)

Katılım
16 Aralık 2020
Mesajlar
24
Reaksiyon skoru
2
Selamlar,

Hazır yurtdışındayken buradaki fiyat avantajını değerlendirip sim racing dünyasına ilk adımımı atmak istiyorum. Bütçem buraların parasıyla maksimum 250 Euro civarı. Türkiye pazarındaki karşılığına bakınca yaklaşık 20.000 - 25.000 TL bandındaki cihazlara denk geliyor sanırım.

Aklımdaki kriterler şöyle:

  • Kesinlikle Direct Drive (DD) arıyorum: Dişli veya kayışlı sistemleri (Logitech, Thrustmaster'ın alt serileri vs.) direkt eledim. Bizim evin duvarları çok ince ve ses geçiriyor, o mekanik takırtı tukurtu sesleri yüzünden komşularla papaz olmak istemiyorum. Ayrıca hissiyat olarak da elektronik DD motorun çok daha iyi olduğunu duydum.
  • Giriş Seviyesi: Simülasyona ilk defa başlayacağım için öyle devasa torklara, kollarımı yoracak üst düzey cihazlara hiç gerek yok. Giriş seviyesi beni fazlasıyla kurtarır.
Şu an aklımda doğrudan Moza R3 var. Hatta hazır buradayken setin yanına orijinal debriyaj pedalını da ekstra olarak alsam bile Türkiye fiyatından fersah fersah uyguna geliyor. Sizce bu bütçeye Moza R3 en mantıklı tercih mi, yoksa "O paraya şu alternatif daha iyi" dediğiniz bir model var mı?

Ufak bir not: Evde PlayStation 5 de var ama konsol lisanslı direksiyonların sırf Sony çipi yüzünden fiyatları ikiye katladığını biliyorum. O yüzden benim için "PS5 uyumlu olsun" diye bir şart kesinlikle yok, bilgisayardan oynar geçerim, hiç dert değil. Ama eğer "Kanka bak şu model hem senin bütçeni aşmaz hem de PS5'te çalışır" dediğiniz bir DD set varsa, o tarz sürpriz önerilere de açığım tabii ki.
 
PS5'te çalışan o bütçede Direct Drive direksiyon yok maalesef. Bulabilirseniz PXN V12 Lite çalışıyor. Konsolda çalışan en ucuz Direct Drive o. Konsol önemli değilse de PXN VD4 bakabilirsiniz. Moza R3'ten daha üstün bir cihaz.
 
PS5'te çalışan o bütçede Direct Drive direksiyon yok maalesef. Bulabilirseniz PXN V12 Lite çalışıyor. Konsolda çalışan en ucuz Direct Drive o. Konsol önemli değilse de PXN VD4 bakabilirsiniz. Moza R3'ten daha üstün bir cihaz.
Anladım. Aklımda bulunsun bu modelde teşekkürler. Fakat fiyat olarak beni aşıyor cihaz biraz. 300 civarlarında. Üstelik ekstra pedalda almam gerekicektir.
 
Anladım. Aklımda bulunsun bu modelde teşekkürler. Fakat fiyat olarak beni aşıyor cihaz biraz. 300 civarlarında. Üstelik ekstra pedalda almam gerekicektir.
Bazen indirime giriyor hocam. Yalnız ben yurtdışından direksiyon seti alınmasını tavsiye etmiyorum. Bunlar fabrikasyon arızalı çıkabilen veya kolay arıza verebilen cihazlar. Öyle bir durum olursa geri göndermesi ve tekrar geri gelmesi sıkıntı oluyor. Fanatec gibi burda resmi satışı olmayan bir ürün alınacaksa okey ama PXN ya da Moza'nın TR garantili alınmasını tavsiye ederim.
 
Bazen indirime giriyor hocam. Yalnız ben yurtdışından direksiyon seti alınmasını tavsiye etmiyorum. Bunlar fabrikasyon arızalı çıkabilen veya kolay arıza verebilen cihazlar. Öyle bir durum olursa geri göndermesi ve tekrar geri gelmesi sıkıntı oluyor. Fanatec gibi burda resmi satışı olmayan bir ürün alınacaksa okey ama PXN ya da Moza'nın TR garantili alınmasını tavsiye ederim.
Anladım. Fakat ürünü getirmeden önce herhangi bir sorunu var mı zaten yurtdışında iken ona bakıp öyle paketlerim. Ayrıca bu ürünler dd olduğu için dişli ve kayışlı modellere nazaran çokta sorun çıkarmaz diye düşünüyorum. Garantiden dolayı tr den ürün almak adına 5 -10k arası devasa fiyat farkı ödemek istemem şahsen. O yüzden tercihim bu şekilde.
 
Anladım. Fakat ürünü getirmeden önce herhangi bir sorunu var mı zaten yurtdışında iken ona bakıp öyle paketlerim. Ayrıca bu ürünler dd olduğu için dişli ve kayışlı modellere nazaran çokta sorun çıkarmaz diye düşünüyorum. Garantiden dolayı tr den ürün almak adına 5 -10k arası devasa fiyat farkı ödemek istemem şahsen. O yüzden tercihim bu şekilde.
Hocam konuyu öne çıkarmışsınız ama yeşil forumda da söylediğim gibi arıza durumunu göz önüne alın. Ben TR garantili Moza R3 aldım ilk günden arızalı çıktı. Sizin alacağınız belki 1 hafta sonra arıza verecek ki R3 kronik sorunları olan bir model. O durumda elinizde patlayacak. Yurtdışından Fanatec veya Simagic almıyorsanız garantisiz Moza getirmeye değmez.
 
Geri
Top