Bilgisayar Kusursuz Çalışıyor ama Vurdurmadan Açılmıyor

Sezard10

80+
Katılım
13 Haziran 2024
Mesajlar
37
Reaksiyon skoru
19
bilgisayarım kusursuz ve çok harika bir performansta çalışıyor hiç kasma donma ısınma yada herhangi bir sorun yok bütün parçalar olması gerektiği gibi çalışıyor ağır yük altına girincede hiç bi sorunla karşılaşmıyorum bilgisayarı yeniden başlatıncada bir sorun yok ama komple kapatıp bi süre sonra açmak istediğimde bilgisayar açılmıyor çalıştırmak için arkadan psu düğmesini 0 a çekip anakartın ışıklarının sönmesini bekleyip sonra çalıştırma tuşuna basılı tutarken arkadan psu tuşunu 1 e çekince açılıyor başka türlü açılmıyor binevi vurdurarak çalıştırıyorum yani

Amd Ryzen 7 7950x3d
Asus Rog Strix b650e-f anakart
Seasonic Focus GX 850 PLUS Gold, Modüler ATX 3.0 PCle 5.0 PSU
kafayı yemek üzereyim artık hiç bir sorun olmayan bilgisayar neden böyle yapıyor vurdurup çalıştırınca anında açılıyor. açılınca zımba gibi çalışıyor ama ilk açılmada sorun yaşıyor yeniden başlatınca hiç bir sorun olmuyor topraklı sigortalı prizde mevcut bu arada statik elektiriği defalarca aldım denedim saatlerce beklettiğim bile oldu yardımcı olabilirseniz çok sevinirim saygılarımla...



"Ürün bilgisayar açıkken, yük altındayken veya yeniden başlatılırken kusursuz çalışıyor, hiçbir voltaj düşüşü yaşatmıyor. Ancak bilgisayar tamamen kapatılıp bir süre bekledikten sonra tekrar açılmak istendiğinde tetik almıyor (+5VSB Standby sorunu). Sistemi çalıştırabilmek için arkadaki psu şalterini kapatıp, kasanın güç tuşuna basılı tutarak statik elektriği boşaltmam ve ardından şalteri açarak tetik vermem gerekiyor. Sorun sadece 'Cold Boot' (Tamamen kapalıyken ilk çalıştırma) esnasında yaşanmaktadır."
 
bilgisayarım kusursuz ve çok harika bir performansta çalışıyor hiç kasma donma ısınma yada herhangi bir sorun yok bütün parçalar olması gerektiği gibi çalışıyor ağır yük altına girincede hiç bi sorunla karşılaşmıyorum bilgisayarı yeniden başlatıncada bir sorun yok ama komple kapatıp bi süre sonra açmak istediğimde bilgisayar açılmıyor çalıştırmak için arkadan psu düğmesini 0 a çekip anakartın ışıklarının sönmesini bekleyip sonra çalıştırma tuşuna basılı tutarken arkadan psu tuşunu 1 e çekince açılıyor başka türlü açılmıyor binevi vurdurarak çalıştırıyorum yani

Amd Ryzen 7 7950x3d
Asus Rog Strix b650e-f anakart
Seasonic Focus GX 850 PLUS Gold, Modüler ATX 3.0 PCle 5.0 PSU
kafayı yemek üzereyim artık hiç bir sorun olmayan bilgisayar neden böyle yapıyor vurdurup çalıştırınca anında açılıyor. açılınca zımba gibi çalışıyor ama ilk açılmada sorun yaşıyor yeniden başlatınca hiç bir sorun olmuyor topraklı sigortalı prizde mevcut bu arada statik elektiriği defalarca aldım denedim saatlerce beklettiğim bile oldu yardımcı olabilirseniz çok sevinirim saygılarımla...



"Ürün bilgisayar açıkken, yük altındayken veya yeniden başlatılırken kusursuz çalışıyor, hiçbir voltaj düşüşü yaşatmıyor. Ancak bilgisayar tamamen kapatılıp bir süre bekledikten sonra tekrar açılmak istendiğinde tetik almıyor (+5VSB Standby sorunu). Sistemi çalıştırabilmek için arkadaki psu şalterini kapatıp, kasanın güç tuşuna basılı tutarak statik elektriği boşaltmam ve ardından şalteri açarak tetik vermem gerekiyor. Sorun sadece 'Cold Boot' (Tamamen kapalıyken ilk çalıştırma) esnasında yaşanmaktadır."
Fast boot ve erp ayarın ne durumda?
 
Abi bilmiyorum ama sanırım düzeldi bikaç kere deniycem eğer düzeldiyse ALLAH SENDEN RAZI OLSUN GERÇEKTEN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM birazdan net sonucu söyleyeceğim
Hadi inşallah
 
DÜZELDİİ!!! <3 ÇOOOK TEŞEKKÜR EDERİM CANSIN CANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
o kadar korktum ki artık psu mu anakart mı bozuk diye abi 1 yıldır uğraşıyordum yaaa
 
bi komple söktüm taktım yine aynı şekilde oldu ayarların aynı kalmasına rağmen normal mi yine bikaç açıp kapama sonra düzelir mi ki
Fast boot tan dolayıdir diye düşündüm. Saglam sistemlerde fast boot gereksiz bence
Fast boot acikken bilgisayarı kapat deyince, fast boot kapali durumda iken kapat dediğin gibi tam anlamiyla pc yi kapatmaz.
Erp ayari disabled ise pc yi kapattiginda usb ye bagli ilan cihazlara 5v kanalindan güç devam eder. Genelde gece yatarken kablosuz cihazlar sarj olsun diye kullanılır
 
Fast boot tan dolayıdir diye düşündüm. Saglam sistemlerde fast boot gereksiz bence
Fast boot acikken bilgisayarı kapat deyince, fast boot kapali durumda iken kapat dediğin gibi tam anlamiyla pc yi kapatmaz.
Erp ayari disabled ise pc yi kapattiginda usb ye bagli ilan cihazlara 5v kanalindan güç devam eder. Genelde gece yatarken kablosuz cihazlar sarj olsun diye kullanılır
büyük ihtimalle o şarj olan usb girişlerinde ark yada statik elektrik oluştuğu için anakart yada psu kendini korumaya alıyor ondan tetiklenmiyor anladım mantığı şuanda denemelerimde açılıyor evin zaten çok sağlam bir alt yapısı yok elektrik anlamında eski bina topraklama var mı ondan bile emin değilim ama bir tane akım korumalı prizim var onu kullanıyorum umarım tekrar bu sorunla karşılaşmam desteğiniz için çok teşekkür ederim hocam bi sorun olursa size yine sorabilir miyim. teşekkürler iyi forumlar...
 
büyük ihtimalle o şarj olan usb girişlerinde ark yada statik elektrik oluştuğu için anakart yada psu kendini korumaya alıyor ondan tetiklenmiyor anladım mantığı şuanda denemelerimde açılıyor evin zaten çok sağlam bir alt yapısı yok elektrik anlamında eski bina topraklama var mı ondan bile emin değilim ama bir tane akım korumalı prizim var onu kullanıyorum umarım tekrar bu sorunla karşılaşmam desteğiniz için çok teşekkür ederim hocam bi sorun olursa size yine sorabilir miyim. teşekkürler iyi forumlar...
Tabi ki. Elimizden bişey gelirse her zaman yardımcı oluruz
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,476
Mesajlar
11,077,627
Üyeler
198,141
Son üye
newyearman
Geri
Top