Minecraft Ta Tek Oyunculuda Düşük Fps Alıyorum

_Beyirim_

80+
Katılım
15 Haziran 2025
Mesajlar
13
Reaksiyon skoru
1
sistemi mi yükselttim önceden şöyleydi: rtx 2060 6gb r5 5500 32 gb ddr4 ram şimdi: rtx 4060 r5 5600 16 gb ddr4 ram. Evet ekran kartını finanse etmek için bi rami satmak zorunda kaldım.. ama durum şöyle, mesela eski sistemimde mc de tek oyunculu ya girdiğimde hiiç takılma yaşamıyordum shader açsam bile takılmadan donmadan gayet güzel oynatıyordu şimdi dünyaya girdiğimde bi 150 oluyo bi 70 oluyo bi anda 200 çıkıyo sonra 50 ye 60 a düşüyo takılma oluyo donma oluyo ve kafayı yemek üzereyim 4060 ı almak için borca girdim o kadar uğraştım ama böyle bi sonuç beklemiyordum. çok oyunculuya girdiğimde de pek sorun olmuyo ama yine son zamanlarda takılmaya başladı ne yapmam gerekiyor sadece tek slot ram gidince stabilite bu kadar düşüyor mu gerçekten aynı şekilde cs2 de de aynı sorun var yardım edin lütfen ikinci rami de mi almam gerekiyor
 
Driver veya dar boğaz veya psudan kaynaklı yetersiz güç gibi geldi üçüne de baktır
 
Driver veya dar boğaz veya psudan kaynaklı yetersiz güç gibi geldi üçüne de baktır
Hocam bottleneck calcularor de uyumlu olduğunu gösteriyordu en son ama yine bakayım. Güç kaynağım 500 watt 80plus bronze sertifikası var biraz araştırdığımda 500 wattın yeterli olduğunu söylemişlerdi
 
Ram 32gb dan 16gb tek kanal oldugu icin olabilir. Ram kullanimina bak. Bir de eskisine gore ram ayari yaptiysa pc de 16 ya dusunce sorun olabilir. Minecraftta kullandigin mod vs varsa eskiye gore ayarlamissan da olabilir
 
Ram 32gb dan 16gb tek kanal oldugu icin olabilir. Ram kullanimina bak. Bir de eskisine gore ram ayari yaptiysa pc de 16 ya dusunce sorun olabilir. Minecraftta kullandigin mod vs varsa eskiye gore ayarlamissan da olabilir
hocam ben tek slot rame geçince bu kadar kötü olacağını bilsem hiç bulaşmazdım yani şuan pişmanım açıkcası. Ram kullanımı bu durumda ben pek bilmiyorum maalesef. minecraftta sadece sodium vs. performans modları kullanıyorum onun dışında fps i bu kadar düşürcek modlar kullanmadığıma eminim
 

Ekler

  • Ekran görüntüsü 2026-06-25 134249.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-25 134249.webp
    37.1 KB · Hit: 4
hocam ben tek slot rame geçince bu kadar kötü olacağını bilsem hiç bulaşmazdım yani şuan pişmanım açıkcası. Ram kullanımı bu durumda ben pek bilmiyorum maalesef. minecraftta sadece sodium vs. performans modları kullanıyorum onun dışında fps i bu kadar düşürcek modlar kullanmadığıma eminim
Ileride ayni ramden veya baska cift kanal ram yaparsin. Dert etme
 
-Xmx6G yap jcm degiskenleri launcher da
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Render distance dusurebilirsin.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,257
Mesajlar
11,085,889
Üyeler
198,281
Son üye
ALİ öngel
Geri
Top