Neler Yeni

Atmosferik araç turbolamak ne kadar tutar?

Foxt

80+ Bronze
Katılım
12 Ocak 2021
Mesajlar
1,041
Dahası  
Reaksiyon skoru
618
Yaş
24
İsim
.
Arkadaşlar 1.6 benzinli nissan primera tekna'm var QG16DE Kodlu motor, aracı turbolamak istiyorum fakat doğru düzgün bir fiyat skalası almadan bunu yapmak içimden gelmiyor. Aracın motoru gayet sağlam araç 2 yıldır bizde klasik bir japon motorunda olduğu gibi yüksek devirlere sıkıştırmalara dayanabiliyor, kısacası motor içine girmeden piston, krank vesaire dokunmadan Sadece manifold, turbo, yağlama sistemi, intercooler, yakıt sistemi değişerek yapılacak bir modifiye olacak aracım stock olarak 110 bg motor 90 bg teker veriyor tekerde aldığım gücü 130-150 civarı bir skalaya çekmek istiyorum maliyeti ne kadar olur? hangi büyüklükteki turboyu seçmeliyim?
 

HacıSOFU

80+ Platinum
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
17,671
Dahası  
Reaksiyon skoru
8,371
İsim
Hacı
Benim de aklımda 97 Corollayı turbolamak var birkaç örneği var fena gidiyor 🤣
 

Mehmet Yılmaz

Vitreus
Yönetici
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
27,222
En İyi Cevap
15
Dahası  
Reaksiyon skoru
66,342
Konum
Ankara
İsim
Mehmet Yılmaz
İlgilendiği Kategoriler
Ekran Kartları ve İnternet Servis Sağlayıcıları
Muhtemelen direkt turbolu bir araca geçmek daha mantıklı olur.
 
Katılım
13 Kasım 2023
Mesajlar
239
Dahası  
Reaksiyon skoru
81
İsim
Burak Bayrı
Arkadaşlar 1.6 benzinli nissan primera tekna'm var QG16DE Kodlu motor, aracı turbolamak istiyorum fakat doğru düzgün bir fiyat skalası almadan bunu yapmak içimden gelmiyor. Aracın motoru gayet sağlam araç 2 yıldır bizde klasik bir japon motorunda olduğu gibi yüksek devirlere sıkıştırmalara dayanabiliyor, kısacası motor içine girmeden piston, krank vesaire dokunmadan Sadece manifold, turbo, yağlama sistemi, intercooler, yakıt sistemi değişerek yapılacak bir modifiye olacak aracım stock olarak 110 bg motor 90 bg teker veriyor tekerde aldığım gücü 130-150 civarı bir skalaya çekmek istiyorum maliyeti ne kadar olur? hangi büyüklükteki turboyu seçmeliyim?
Hocam işin içine teknik olarak girince işler biraz değişebilir. Daha önce 1.6 dizel focus için uğraştım. Turbo hibrit, yazılım vs. Basınç oluştuğu için motor ne kadar sağlam ve dayanıklı olsa da beklendiği gibi verimli çalışmıyor. Araç turbosuz olduğu için turbolama sonrası yakıtla oynaman gerekecek. Fazla yakıt verdiğinde yanma odasının ısısı vs değişecek. Yani iyi bir ustanın iyi bir hesap yapması gerek. Sana hangi usta ne fiyat veriyorsa %40-50 üstünü hesapla sen.
 

andires42

80+ Silver
Katılım
30 Mart 2020
Mesajlar
2,786
En İyi Cevap
1
Turbolu nissan motoru koy direk hocam.
 

Foxt

80+ Bronze
Katılım
12 Ocak 2021
Mesajlar
1,041
Dahası  
Reaksiyon skoru
618
Yaş
24
İsim
.
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Hocam işin içine teknik olarak girince işler biraz değişebilir. Daha önce 1.6 dizel focus için uğraştım. Turbo hibrit, yazılım vs. Basınç oluştuğu için motor ne kadar sağlam ve dayanıklı olsa da beklendiği gibi verimli çalışmıyor. Araç turbosuz olduğu için turbolama sonrası yakıtla oynaman gerekecek. Fazla yakıt verdiğinde yanma odasının ısısı vs değişecek. Yani iyi bir ustanın iyi bir hesap yapması gerek. Sana hangi usta ne fiyat veriyorsa %40-50 üstünü hesapla sen.
Tecrübeleriniz için teşekkür ederim hocam <3
Mesaj otomatik birleştirildi:

Turbolu araca geçin direk
Aynı fiyat bandında kendi aracım kadar donanımlı, iyi yol tutuşu olan, sağlam kasaya sahip turbolu bir araç bulamadım ve bir de aracımı fazlasıyla seviyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Benim de aklımda 97 Corollayı turbolamak var birkaç örneği var fena gidiyor 🤣
Hocam benzer motorlara sahipler benzer güçler çıkıyor swap yapmayı düşündüm fakat muayeneden geçmeyeceği için fazlasıyla mantıksız bir swap olur, sonuç olarak yarış arabası yapmıyoruz ufak tefek güçler almak istiyorum.
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,381
En İyi Cevap
1
Araç tek nokta enjeksiyonlu ise yapmak epey zorlar. O havaya yakıt yetiştiremezsin araç dört nokta enjeksiyon ister.
Araç 4 nokta enjeksiyonlu ise sağlam bir beyin ve yazılım ister ki sağlıklı çalışabilsin.
Karbüratörlü ise ne olup ne olacağı belli olmaz. Gene yakıt hattı yetersiz gelebilir.
Soğutma kısmı turboya göre yetersiz gelecektir.
Manifold , turbo intercooler , yakıt sistemi ile olacak iş değil bu. Aracın yanma sonucu odadaki basıncı belki 9 belki 10 bar. Beyinli sistemde 1 bar versen bu basınç her türlü artacak.
Peki motor bu basınca dayanabilecek mi?
Aracın motoru yüksek devirlere dayanıklı olunca motor sağlam olmuyor. Tofaşta 6000 devir çeviriyor motoru sağlam mı? Turbolayınca direkt kırılıyor. Yani o bahsettiğiniz 30 40 beygir almak biraz zor ve maliyetli. Eğer ustalığın yoksa elinde alışkan değilse bakacak usta bulmak çok daha zor.
Şuan bir bakım işçiliği en az 700 800 lira diyelim. Adam senin arabanın turbosuyla cartıyla curtuyla en az 1 hafta uğraşacak. Çünkü illa elinde de iş vardır erteler , öne alır vs. Vs. Bu adam 1 haftada 50 tane bakım yaptı diyelim. En az 40bin bırakır varsayalım. Bunları abartarak söylüyorum. Senin arabandan kaç para alacak? Ya da daha doğrusu uğraşacak mı?

Bu araçta güç almak istiyorsan önce atmosferikte eksantrik, pistonla yürütürsün zaten ortalama 120 130 verir diyelim.
Birde 110beygir arabada o beygir kalmış mı? Bunu ölçmeden 90 beygir veriyor demek saçma olur
 

Foxt

80+ Bronze
Katılım
12 Ocak 2021
Mesajlar
1,041
Dahası  
Reaksiyon skoru
618
Yaş
24
İsim
.
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Araç tek nokta enjeksiyonlu ise yapmak epey zorlar. O havaya yakıt yetiştiremezsin araç dört nokta enjeksiyon ister.
Araç 4 nokta enjeksiyonlu ise sağlam bir beyin ve yazılım ister ki sağlıklı çalışabilsin.
Karbüratörlü ise ne olup ne olacağı belli olmaz. Gene yakıt hattı yetersiz gelebilir.
Soğutma kısmı turboya göre yetersiz gelecektir.
Manifold , turbo intercooler , yakıt sistemi ile olacak iş değil bu. Aracın yanma sonucu odadaki basıncı belki 9 belki 10 bar. Beyinli sistemde 1 bar versen bu basınç her türlü artacak.
Peki motor bu basınca dayanabilecek mi?
Aracın motoru yüksek devirlere dayanıklı olunca motor sağlam olmuyor. Tofaşta 6000 devir çeviriyor motoru sağlam mı? Turbolayınca direkt kırılıyor. Yani o bahsettiğiniz 30 40 beygir almak biraz zor ve maliyetli. Eğer ustalığın yoksa elinde alışkan değilse bakacak usta bulmak çok daha zor.
Şuan bir bakım işçiliği en az 700 800 lira diyelim. Adam senin arabanın turbosuyla cartıyla curtuyla en az 1 hafta uğraşacak. Çünkü illa elinde de iş vardır erteler , öne alır vs. Vs. Bu adam 1 haftada 50 tane bakım yaptı diyelim. En az 40bin bırakır varsayalım. Bunları abartarak söylüyorum. Senin arabandan kaç para alacak? Ya da daha doğrusu uğraşacak mı?

Bu araçta güç almak istiyorsan önce atmosferikte eksantrik, pistonla yürütürsün zaten ortalama 120 130 verir diyelim.
Birde 110beygir arabada o beygir kalmış mı? Bunu ölçmeden 90 beygir veriyor demek saçma olur
hocam benim lastikten aldığım beygir 90, daha önceden motor içine girdik ustamız da var forged krank saplama vesaire var sağlam dememin sebebi blok fazlasıyla sağlam 2jz gibi fabrika çıkışlı forged blokla geliyor araç sr16kadet motorlar gibi üretildi hatta sr16kadetin turbosuzu olarak bunlar geldi p11lerden sonra, o yüzden motor içine girmeye gerek duymuyorum hocam sadece piyasa o kadar saçma sapan bir şekilde ki internete girip 15kya turbo seti bulabiliyorsun sanayiye gidip turbo seti toplamaya çalışınca 50-60k fıyat çıkarıyorlar basit bir 54-62mm civari turbocharger'ın fiyatı zaten 7-8k intercooler ı dahil etmezsek 15-20k maksimum parça maliyeti çıkıyor bir de elimde zaten eski araçtan söktüğüm 10 litre intercooler var açıkçası bana lazım olan parçalar turbocharger, yağlama sistemi, borular, manifold, yakıt sistemi bunları tamamladığım zaman aracı turbolayacağım aklımda kalan sorular zaten kaç mm turbo almalıyım ve maliyeti ne olur gibisinden sorular. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim <3
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,381
En İyi Cevap
1
hocam benim lastikten aldığım beygir 90, daha önceden motor içine girdik ustamız da var forged krank saplama vesaire var sağlam dememin sebebi blok fazlasıyla sağlam 2jz gibi fabrika çıkışlı forged blokla geliyor araç sr16kadet motorlar gibi üretildi hatta sr16kadetin turbosuzu olarak bunlar geldi p11lerden sonra, o yüzden motor içine girmeye gerek duymuyorum hocam sadece piyasa o kadar saçma sapan bir şekilde ki internete girip 15kya turbo seti bulabiliyorsun sanayiye gidip turbo seti toplamaya çalışınca 50-60k fıyat çıkarıyorlar basit bir 54-62mm civari turbocharger'ın fiyatı zaten 7-8k intercooler ı dahil etmezsek 15-20k maksimum parça maliyeti çıkıyor bir de elimde zaten eski araçtan söktüğüm 10 litre intercooler var açıkçası bana lazım olan parçalar turbocharger, yağlama sistemi, borular, manifold, yakıt sistemi bunları tamamladığım zaman aracı turbolayacağım aklımda kalan sorular zaten kaç mm turbo almalıyım ve maliyeti ne olur gibisinden sorular. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim <3
Anladım forged krank varsa araç zaten atmosferikten 2-0 öndedir.
Piyasa konusunda sana vereceğim tek öneri sakın o bende parça var ucuza veririm diyen ilk kişiden parça alma. Git araştır fiyat al en ideal sağlam ve uygununu al.
Manifold kısmında kafayı lazerle kestirip bir headers yaptırsan çok daha güzel olabilir. Hem orjinale döneceğin zaman elinde manifoldun olur. Aracının detaylarını bilmiyorum. Egzoz manifoldu önde mi ? Manifold çıkışına göre bir ara flanş gerekebilir. Bunların hepsini bir lazercide halledebilirsin. Fakat planı projeyi neyi nasıl yapacağını düşünmen lazım.
İşçilik olarakta çevrende , şehrinde illa deli dehşet işlerle uğraşan adam vardır. Harici çoğu kişi ilgilenmez öyle diyeyim.
Sanayi esnadı doymuştur. Küçük esnafta iş yaptırma olayı daha kolay
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Foxt

TurkishAerospace

80+ Bronze
Katılım
9 Ekim 2022
Mesajlar
541
Dahası  
Reaksiyon skoru
202
İsim
taha
Cok detaya girmeden... uzun vadeli bir motor olmaz turbo açık hava filtresi gibi takılacak bişey değil.. Uygun krank piston kol hepsinin değişmesi gerek küçük bir turbo olsa bile. Çünkü motorun içindeki parçalar yüksek sıcaklık basınç a uygun değil.
Youtube da ismail çam ın videoları var Ankara da meşhur Msupra vardı onlar bile 1 yarıştan sonra motoru tekrar topluyordu kırıyordu şanzıman yada motoru.... Kısaca astarı yüzünü geçer.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
907,033
Mesajlar
8,304,698
Üyeler
140,750
Son üye
alpermenekse
Top Bottom