Neler Yeni

Yeni motosiklet aldıktan sonrası hemen uzun yola çıkılır mı?

tuxenn

80+
Katılım
24 Aralık 2023
Mesajlar
63
Dahası  
Reaksiyon skoru
25
İsim
yiğit taha aydin
Öncelikle merhabalar, konu hakkında ardı ardına birkaç sorum olacak. 3 yılı aşkın deneyimi olan bir motosiklet kullanıcısıyım. Nasip olursa birkaç aya mevcut motosikletimi satıp uzun yol için su soğutmalı 150-200cc bir scooter alma hedefim var. Açıkçası sıfır bir motosiklet almak istiyorum ancak rodajı bitirmeden de yola çıkamayacağımı biliyorum ve neyse ki motosiklet kullanmayı seven birisi olarak 500-600km rodajı 1 ay dolmadan yapabileceğimi düşünüyorum. Uzun lafın kısası motosikleti aldıktan 1 ay sonrasında yola çıkma gibi bir düşünce var kafamda. Daha öncesinde motosikletle tek seferde 20 bilemedin en fazla 25km yapmış bir kullanıcıyım bu sebepten ötürü hem uzun yol deneyimi hem de motora alışma bakımından sıkıntı yaşar mıyım? Gitmeyi planladığım yol ortalama 200 km civarlarında. Değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,380
En İyi Cevap
1
Motorun seni yormayacak bir motorsa neden yapmayasın? Zaten yüksek ihtimalle otobanda gideceğin için çok sorun olmayacaktır
 

tuxenn

80+
Katılım
24 Aralık 2023
Mesajlar
63
Dahası  
Reaksiyon skoru
25
İsim
yiğit taha aydin
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
O konuda da kararsızım aslında. Otobandan gitmek yerine mola vere vere sakince şehir içlerinden geçip keyif almak istiyorum yoldan biraz.
 

BabaVoss7

80+ Silver
Katılım
31 Ocak 2022
Mesajlar
2,043
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,182
Konum
Bursa
İsim
Ali yılmaz
200km ise totalde uzun bile sayılmaz bence 1 ay sobra diyorsun bakımlarını yaptırısın motorada alışmış olursun bence bişey olmaz benzer şekilde 4 günde 900km yol yaptığım olmuştu. Ha mantıklımı tartışılır
 

Skynel

80+ Gold
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
9,267
Dahası  
Reaksiyon skoru
8,624
Konum
Paradis Island
İsim
Eren Yeager
Uzun yol sakin yoldur kolay kolay hız yapmadığın sürece orta şeritlerden gittiğinden büyük araçların kör noktalarına da dikkat ettikten sonra Allah'ın izniyle kolay kolay bir şey olmayacaktır iyi yolculuklar
 

Mert Özkaya

𝑅 𝑜 𝓍
80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
26,649
En İyi Cevap
11
Dahası  
Reaksiyon skoru
25,783
Konum
Ankara
İsim
Mert Özkaya
Instagram
_mrt_ozky_
Discord
Mert Özkaya #6849
Motoru çok yormadığın sürece hiç bir sorun olmaz fakat yanına gerekli aletleri almanı tavsiye ederim.
Motor araba gibi değil bir çok sorun çıkarabiliyor sıfır olsa da.
150CC ile 200km yol gitmeni tavsiye etmem. Max 120 130 basacak bir motor ve en az 90 100 ile gideceksiniz bundan dolayı motor epey yıpranabilir. En az 200-250cc önerimdir.
Aklınızdaki motorları söylerseniz daha iyi yardımcı olabilirim.
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,202
Öncelikle merhabalar, konu hakkında ardı ardına birkaç sorum olacak. 3 yılı aşkın deneyimi olan bir motosiklet kullanıcısıyım. Nasip olursa birkaç aya mevcut motosikletimi satıp uzun yol için su soğutmalı 150-200cc bir scooter alma hedefim var. Açıkçası sıfır bir motosiklet almak istiyorum ancak rodajı bitirmeden de yola çıkamayacağımı biliyorum ve neyse ki motosiklet kullanmayı seven birisi olarak 500-600km rodajı 1 ay dolmadan yapabileceğimi düşünüyorum. Uzun lafın kısası motosikleti aldıktan 1 ay sonrasında yola çıkma gibi bir düşünce var kafamda. Daha öncesinde motosikletle tek seferde 20 bilemedin en fazla 25km yapmış bir kullanıcıyım bu sebepten ötürü hem uzun yol deneyimi hem de motora alışma bakımından sıkıntı yaşar mıyım? Gitmeyi planladığım yol ortalama 200 km civarlarında. Değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
rodajda makine sabit devirde kullanılmaz. devirler arası gezmek gerekir bunun içinde rodajda ki bir makine için doğru yer otobanlar değil şehir içi trafiktir. ilk 200 km şehir içinde turladıktan sonra hedef olan 200km yola gidin.motorlarda ilk 100 200 km temkinli yaklaşılması gereken km'lerdir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Motoru çok yormadığın sürece hiç bir sorun olmaz fakat yanına gerekli aletleri almanı tavsiye ederim.
Motor araba gibi değil bir çok sorun çıkarabiliyor sıfır olsa da.
150CC ile 200km yol gitmeni tavsiye etmem. Max 120 130 basacak bir motor ve en az 90 100 ile gideceksiniz bundan dolayı motor epey yıpranabilir. En az 200-250cc önerimdir.
Aklınızdaki motorları söylerseniz daha iyi yardımcı olabilirim.
kim demiş onu sıfır km motor sorun çıkarır diye ?
150cc ile 200 km gidilmez diyen kim ?
motor yıpranır diyen kim ?

böyle kulaktan dolma bilgilerle yazmayın lütfen. 125cc yamaha ybr ile dünya turuna çıktı adamlar kim demiş 200km gidilmez yok yıpranır vb doğru bilgi verin bilmiyorsanız da hiç bilgi vermeyin.

 
Son düzenleme:

Mert Özkaya

𝑅 𝑜 𝓍
80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
26,649
En İyi Cevap
11
Dahası  
Reaksiyon skoru
25,783
Konum
Ankara
İsim
Mert Özkaya
Instagram
_mrt_ozky_
Discord
Mert Özkaya #6849
rodajda makine sabit devirde kullanılmaz. devirler arası gezmek gerekir bunun içinde rodajda ki bir makine için doğru yer otobanlar değil şehir içi trafiktir. ilk 200 km şehir içinde turladıktan sonra hedef olan 200km yola gidin.motorlarda ilk 100 200 km temkinli yaklaşılması gereken km'lerdir.
Mesaj otomatik birleştirildi:


kim demiş onu sıfır km motor sorun çıkarır diye ?
150cc ile 200 km gidilmez diyen kim ?
motor yıpranır diyen kim ?

böyle kulaktan dolma bilgilerle yazmayın lütfen. 125cc yamaha ybr ile dünya turuna çıktı adamlar kim demiş 200km gidilmez yok yıpranır vb doğru bilgi verin bilmiyorsanız da hiç bilgi vermeyin.

Dostum sen şakamatik misin. Adamın hangi motoru alacağını veya hangi motorları almayı düşündüğünü nerden biliyorsun. Çok bilmiş gibi yorum yapma adamın bütçesi belki japona yetmiyor? Belki hindistan belki çin malı bir sıfır motor alacak? Neye dayanarak böyle bir yorum yapabiliyorsun gerçekten anlam veremedim. Benim yorumumda her motor sorun çıkarabilir yazıyor mu. A

Ayrıca hadi japon aldı diyelim, yolda giderken zinciri gevşedi sıkmak zorunda kaldı bu bir sorun değil mi? Lastiği patladı çivi girdi fitil yapmak zorunda kaldı bu bir sorun değil mi?

Japon motorlar evet kolay kolay sorun çıkarmıyor fakat adamın japon alacağını bilmeden konuşamazsın. Çin malı motor yolda giderken konjektör bile yakabilir, anladın mı şimdi umarsızca yorum yapmaman gerektiğini?
 

proxcis

80+ Bronze
Katılım
27 Eylül 2023
Mesajlar
753
Dahası  
Reaksiyon skoru
502
İsim
Semih Aydın
Yapmanı önermem.
Rodaj için en sağlıklısı 750 KM civarında aleti sıkıştırmadan düşük ve orta devir aralığında çok dur kalk yapmadan sürmelisin.
Sonrasında da motoru sıkılaştırmak için ısıttıktan sonra (1000 km sonrası için söylüyorum.) uzun yol gibi müsait bir alana gidip motoru gazlayarak açmalısın.
Bunun için de 1 ay bence yetersiz kalacaktır.
Yoksa rodaj olayına herkes bi ilçeden diğerine git gel yapıp oldu bittiye getirirdi
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,202
Dostum sen şakamatik misin. Adamın hangi motoru alacağını veya hangi motorları almayı düşündüğünü nerden biliyorsun. Çok bilmiş gibi yorum yapma adamın bütçesi belki japona yetmiyor? Belki hindistan belki çin malı bir sıfır motor alacak? Neye dayanarak böyle bir yorum yapabiliyorsun gerçekten anlam veremedim. Benim yorumumda her motor sorun çıkarabilir yazıyor mu. A

Ayrıca hadi japon aldı diyelim, yolda giderken zinciri gevşedi sıkmak zorunda kaldı bu bir sorun değil mi? Lastiği patladı çivi girdi fitil yapmak zorunda kaldı bu bir sorun değil mi?

Japon motorlar evet kolay kolay sorun çıkarmıyor fakat adamın japon alacağını bilmeden konuşamazsın. Çin malı motor yolda giderken konjektör bile yakabilir, anladın mı şimdi umarsızca yorum yapmaman gerektiğini?
ne fark eder hangi motoru alacağı ? çin yada hint yada japon her sıfır motor arkadaşın yazdığı km'leri alındığı gibi tek seferde yapar. "150 cc ile 200 km yol yapmanı tavsiye etmem" demişsin :kekw:

bugün 50cc motorla bile il gezersin il. Neyin tatavasını yapıp insanların keyfini kaçırıyorsun göz korkutuyorsun.

şaka matik olan boş muhabbet yapan sensin. motor bayiden çıktığı an ilk 200/300 km kritik dönemdir bu yoluda uzun yolda değil trafikte yapar motor devirli ve devirsiz karma kullanılır. Bu süreçte mekanik parçaların birbiri ile aşınması yer etmesi ve oturması amaçlanır.zorunlu olmadıkça da sıfır motorla uzun yol yapılmaz keza uzun yolda gitmek sabit devir gerektirir akan otobanda vb seyir halinde olmak önerilmez. Rodaj kitapçıkta yazanın aksine ilk 1.600 ila 2000km'ye kadar devam eder. Profesyonel motorcular rodajı bu sürelere göre yapar.

yazdığın diğer olaya gelelim.

çinde alsan hintte alsan sıfır motor önce fabrika'da son kontrollerden geçer ülkeye gelir 2. olarak bayiden çıkmadan önce servis tarafından kontrol edilir. öyle bisiklet değil bu zinciri gevşemez.

ikinci olaya gelelim dublex lastikler şambrelli değildir öyle fas diye patlamaz anında inmez.

sen bu paranoyaklıkla zaten motora binme. mümkünse de öneride bulunma. Motorcu kafası değil çünkü senin kafan. Bambaşka bi dünya.
 
Son düzenleme:

Mert Özkaya

𝑅 𝑜 𝓍
80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
26,649
En İyi Cevap
11
Dahası  
Reaksiyon skoru
25,783
Konum
Ankara
İsim
Mert Özkaya
Instagram
_mrt_ozky_
Discord
Mert Özkaya #6849
ne fark eder hangi motoru alacağı ? çin yada hint yada japon her sıfır motor arkadaşın yazdığı km'leri alındığı gibi tek seferde yapar. "150 cc ile 200 km yol yapmanı tavsiye etmem" demişsin 150cc alacağını nerden biliyorsun da bu yorumu yaptın ? Yaptığın yorumla bu yazdığın cümle ile kendini yalanlıyorsun :kekw:

bugün 50cc motorla bile il gezersin il. Neyin tatavasını yapıp insanların keyfini kaçırıyorsun göz korkutuyorsun.

şaka matik olan boş muhabbet yapan sensin. motor bayiden çıktığı an ilk 200/300 km kritik dönemdir bu yoluda uzun yolda değil trafikte yapar motor devirli ve devirsiz karma kullanılır. Bu süreçte mekanik parçaların birbiri ile aşınması yer etmesi ve oturması amaçlanır.zorunlu olmadıkça da sıfır motorla uzun yol yapılmaz keza uzun yolda gitmek sabit devir gerektirir akan otobanda vb seyir halinde olmak önerilmez. Rodaj kitapçıkta yazanın aksine ilk 1.600 ila 2000km'ye kadar devam eder. Profesyonel motorcular rodajı bu sürelere göre yapar.

yazdığın diğer olaya gelelim.

çinde alsan hintte alsan sıfır motor bayiden çıkmadan önce servis tarafından kontrol edilir. öyle bisiklet değil bu zinciri gevşemez.

ikinci olaya gelelim dublex lastikler şambrelli değildir öyle fas diye patlamaz anında inmez.

sen bu paranoyaklıkla zaten motora binme. mümkünse de öneride bulunma. Motorcu kafası değil çünkü senin kafan. Bambaşka bi dünya.
Kardeşim ben kaç yıldır motor kullanıyorum her türlü olayı da gördüm her türlü sıkıntıyı her türlü kazayı da sen bi rahat ol.
İki seçenek sunmuş 150 ve 200cc demiş bende 150cc tavsiye etmedim 200cc daha iyi olur sabit devirler için çünkü 100 km hızla giderken 150cc motor 200cc motordan daha fazla yorulur bildiğin gibi.

Adam zaten rodajda uzun yol yapmacağını belirtmiş sen niye konunu üstünde duruyorsun. Rodajı bitirdikten sonra demiş kimse rodajda uzun yol yapılır mı diye bir konu açmadı dostum kendin konu açıyorsun.

Şehirarası yolda lastik hiç belli olmaz. Kamyonlardan tırlardan dökülen parçalar lastiği anında patlatabilir şehir değil bu şehirlerarası yol. Ayrıca hangi firmanın fabrika çıkışı lastikleri kaliteli? Çok nadir fabrika çıkışı kaliteli lastik kullanan firmalar.

Motora binip binmeyeceğimi, öneri de bulunup bulunmayacağımı sana soracak değilim, üslubunu düzelt dostum.

Yaptığım da göz korkutmak değil başına gelebilecek konularda bilinçlendirmek. Yanına bir fitil bir anahtar almak ona hiç bir kaybettirmez, aksi taktirde çok şey kazandırabilir.
 

CFK’

80+ Bronze
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
882
Dahası  
Reaksiyon skoru
262
İsim
Cefika
ne fark eder hangi motoru alacağı ? çin yada hint yada japon her sıfır motor arkadaşın yazdığı km'leri alındığı gibi tek seferde yapar. "150 cc ile 200 km yol yapmanı tavsiye etmem" demişsin :kekw:

bugün 50cc motorla bile il gezersin il. Neyin tatavasını yapıp insanların keyfini kaçırıyorsun göz korkutuyorsun.

şaka matik olan boş muhabbet yapan sensin. motor bayiden çıktığı an ilk 200/300 km kritik dönemdir bu yoluda uzun yolda değil trafikte yapar motor devirli ve devirsiz karma kullanılır. Bu süreçte mekanik parçaların birbiri ile aşınması yer etmesi ve oturması amaçlanır.zorunlu olmadıkça da sıfır motorla uzun yol yapılmaz keza uzun yolda gitmek sabit devir gerektirir akan otobanda vb seyir halinde olmak önerilmez. Rodaj kitapçıkta yazanın aksine ilk 1.600 ila 2000km'ye kadar devam eder. Profesyonel motorcular rodajı bu sürelere göre yapar.

yazdığın diğer olaya gelelim.

çinde alsan hintte alsan sıfır motor önce fabrika'da son kontrollerden geçer ülkeye gelir 2. olarak bayiden çıkmadan önce servis tarafından kontrol edilir. öyle bisiklet değil bu zinciri gevşemez.

ikinci olaya gelelim dublex lastikler şambrelli değildir öyle fas diye patlamaz anında inmez.

sen bu paranoyaklıkla zaten motora binme. mümkünse de öneride bulunma. Motorcu kafası değil çünkü senin kafan. Bambaşka bi dünya.
Sıfır motorda sorun çıkarmaz harici katılıyorum hocam. Çin malında çok da kontrol etmiyorlar trafiğe çıkışına uygun mu değil mi diye toplayıp geçiyorlar. 4 sene cf moto, ondan öncede hint kullandım. Japon ve hint tarafından (belli markalar) harici motor alınmaz başınıza bela alırsınız.
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,202
Kardeşim ben kaç yıldır motor kullanıyorum her türlü olayı da gördüm her türlü sıkıntıyı her türlü kazayı da sen bi rahat ol.
İki seçenek sunmuş 150 ve 200cc demiş bende 150cc tavsiye etmedim 200cc daha iyi olur sabit devirler için çünkü 100 km hızla giderken 150cc motor 200cc motordan daha fazla yorulur bildiğin gibi.

Adam zaten rodajda uzun yol yapmacağını belirtmiş sen niye konunu üstünde duruyorsun. Rodajı bitirdikten sonra demiş kimse rodajda uzun yol yapılır mı diye bir konu açmadı dostum kendin konu açıyorsun.

Şehirarası yolda lastik hiç belli olmaz. Kamyonlardan tırlardan dökülen parçalar lastiği anında patlatabilir şehir değil bu şehirlerarası yol. Ayrıca hangi firmanın fabrika çıkışı lastikleri kaliteli? Çok nadir fabrika çıkışı kaliteli lastik kullanan firmalar.

Motora binip binmeyeceğimi, öneri de bulunup bulunmayacağımı sana soracak değilim, üslubunu düzelt dostum.

Yaptığım da göz korkutmak değil başına gelebilecek konularda bilinçlendirmek. Yanına bir fitil bir anahtar almak ona hiç bir kaybettirmez, aksi taktirde çok şey kazandırabilir.
önce sen bi rahat ol relax ol bana hitap ederken şakamatik bilmem ne bana bitirim ergenliği yapma.

üslubu bozan sensin bana yaptığın yorumda saf'ını belirttin zaten.

çünkü yılların motorcusu şartlar ne olursa olsun içinden radyal çelik teller geçen lastiğe fitil atmaz. Sen fitilin lastikte bırakacağı tahribatı bilmeden yok yanına fitil al yok ekipman al yok lastik patlar falan diyorsun. fitilin hangi şartlarda atılacağı kullanılacağından bi habersin.

merak ettim kaç yıldır kullanıyorsun ?

ben bu motoru sıfır bayiden çıkardığımda sene 2005'ti. Senin oyuncaklarınla oynadığın sene.

Hadi iyi forumlar :D

1711469842080.png

Mesaj otomatik birleştirildi:

Sıfır motorda sorun çıkarmaz harici katılıyorum hocam. Çin malında çok da kontrol etmiyorlar trafiğe çıkışına uygun mu değil mi diye toplayıp geçiyorlar. 4 sene cf moto, ondan öncede hint kullandım. Japon ve hint tarafından (belli markalar) harici motor alınmaz başınıza bela alırsınız.
hocam çin malı sorun çıkarmaz demiyorum. tek bir husus var. 10 sene önce olsaydı evet çıkarırdı 15 sene önce de yolda vidası bile dağılırdı buna lafım yok. ama son çıkan motorlar özellikle çin olsun hint olsun farketmez belli kalite standartlarına göre toplanıyor. çin olsun hint olsun farketmez servisler artık 10 15 sene öncesine göre çok daha bilinçli davranıyor. öyle zincir atması zincir gevşemesi yada diğer sorunlar yaşanmaz. bu gibi sorunlar genelde 5 bin ila 10 bin km arası ortaya çıkıyor ( çinlide )
 
Top Bottom